

vis jak, jsou to vsechno spekulace. osobne si myslim ze to je fama protoze penezi Alfa zrovna neoplyva a pokud se ten HFV6 dela i ve vice objemovych variantach jak pises, tusim ze ten "blby motor od klokanu" tam zustaneMarc159 píše:To s tou těžkou, neohrabanou 159 3,2 JTS s motorem od Holdenu, s kterým není vedení AR spokojené, bude asi nějaký omyl neee?![]()
Myslím, že ti, co znají značku General Motors a vyznají se ve vlastnických vztazích současného automobilového průmyslu minimálně tuší, že OPEL, Holden apod. jedna značka jsou.Raddik píše:
btw malokdo vi, ze 2.2 JTS je motor od Opelu :lol:
jasne, v ramci koncernu ano. me slo o to, ze Alfa na tom v tomto mezidobi byla tak zle, ze vzala motor od lowendoveho mainstreamoveho vyrobce. podle me za to krome financi mohly problemy s Twinsparkem, resp i s jeho dalsi evoluci - 2.0JTS ktery pouzival stejny blok..Marc159 píše:Myslím, že ti, co znají značku General Motors a vyznají se ve vlastnických vztazích současného automobilového průmyslu minimálně tuší, že OPEL, Holden apod. jedna značka jsou.![]()
...takze kdyz to schrneme Alfy jsou vlastne hodne spatny, obzvlast benzinovy... jenom problemy a ted navic jeste Vectra pod kapotouRaddik píše: jasne, v ramci koncernu ano. me slo o to, ze Alfa na tom v tomto mezidobi byla tak zle, ze vzala motor od lowendoveho mainstreamoveho vyrobce. podle me za to krome financi mohly problemy s Twinsparkem, resp i s jeho dalsi evoluci - 2.0JTS ktery pouzival stejny blok..
cha cha.. no, TS problemove jsou, co si budeme povidat. spis jsem poukazoval na to, ze minimalne 2 ze 3 benzinovych motoru v Alfe 159 nejsou od Alfy (o 1.9JTS nevim co je zac, ale pravdepodobne vychazi take z 2.2), coz mi vzhledem k tradici a zamereni automobilky prijde pomerne tristnifilip píše:...takze kdyz to schrneme Alfy jsou vlastne hodne spatny, obzvlast benzinovy... jenom problemy a ted navic jeste Vectra pod kapotou
jsmeRichie píše:tak jo ...a 156ku prodas me ok? ..ale jeste mi na ni udelej ten facelift jak jsi zminovalRaddik píše:presto moje pristi auto bude 159 SW
BTW: nevim jak to delame ale jsme opet OT
Odkdy je vývojové centrum General Motors lowendový výrobce?Raddik píše:jasne, v ramci koncernu ano. me slo o to, ze Alfa na tom v tomto mezidobi byla tak zle, ze vzala motor od lowendoveho mainstreamoveho vyrobce. podle me za to krome financi mohly problemy s Twinsparkem, resp i s jeho dalsi evoluci - 2.0JTS ktery pouzival stejny blok..
ad 1/ asi jsem mel nechat jen "mainstreamovy". holt mam averzi na Opel. sorryMarc159 píše:Odkdy je vývojové centrum General Motors lowendový výrobce?![]()
![]()
Máte chlapi vůbec představu co stojí vývoj motoru a jaký je rozdíl mezi polomotorem a motorem?![]()
Vždyť i podvozek 159 je společná práce více automobilek. V dnešním konkurenčním světě to jinak nejde. Cena auta by byla příliš vysoká nebo kvalita mizerná.
A další evoluce 3,2 motoru už zřejmě neměla smysl. Už takhle to je upravený původně třílitr a použitá technologie je již spíše postarší.
Víš, já se v Alfách moc nevyznám. V autech ale ano. A 159 mi přijde jako opravdu povedený kousek. Jinak bych si ji ani nekoupil. Je jasné, že návaznost na starší modely tam není asi ideální, ale to výrobce i říká a pánové prominou, ovšem podle mě je to jen dobřeRaddik píše:159 je chudak trochu bita nepravem, za cas se doceni ze udelala automobilce dobrou sluzbu.
ona je ta filosofie stavby jina. 156 byla daleko originalnejsi a stylovejsi nez 155 ale zachovala si jeste pomerne subtilni stavbu (nizka hmotnost,schopny podvozek,zive motory). byla prvni svebytnou alfou pod kridly Fiatu (coz se o 155 rict nedalo uz kvuli platforme na ktere stalo X dalsich modelu) a vzhledem k nastupci 159 zase posledni alfou ktera ignorovala evropsko-nemeckou modu crashtestu,palubek z mekcenych plastu a podobnych vymyslu.Marc159 píše:Je jasné, že návaznost na starší modely tam není asi ideální, ale to výrobce i říká a pánové prominou, ovšem podle mě je to jen dobře
souhlasim. u vsech vyrobcu - nejen Alfy, jsou evidentni tyto trendy a ruku v ruce s tim pomala ztrata vyjimecnosti (pro danou automobilku pokazde v necem jinem) a prizpusobovani se masovemu vkusu.Marc159 píše:Ono filosofii můžeš mít jakou chceš, ale rozhodující jsou, jak jinak, preference zákazníka. A ten v současné době vyžaduje bezpečnost, která je bohužel spojena s robusností a zároveň hmotností. A vzhledem ke stoupajícím výkonům motorů a nízkým cenám benzínu, to ani nevidím jako problém.
Docela by mě zajímalo, jak jsi přišel na to, že v příštím roce bude 159 naopak lehčí a kde to tedy výrobce ošidí. Dost totiž pochybuji, že by dělal karoserii z hliníku a motor z titanu a to vše za stejné peníze.
co se tyce toho hubnuti....myslim, ze je to tak cca pul roku zpet co bylo v tiskovinach a na netu reprodukovano oficialni oznameni AR, kde bylo uvadeno "hubnuti" ve dvou fazich po 75 kg...to je stli to nutne je nebo neni necham stranou, ale muj nazor je ze by to pri zachovani stavajicich urovni hluku urcite ne skodu nebylo (tim NECHCI primarne tvrdit ze to je nutne)...otazka je jak to chteji udelat...pouzitim lehcich tlumicich hmot, ktere ovsem maji stejnou ucinnost?..netusim...kazdopadne v dobe kdy tu 159 prisla do prodeje, jsem mel moznost se svezt v JTD....objem netusim a byl jsem nadsen...pravda nebyla to nijak dlouha jizda, ale auto poslouchalo na slovo, jednak co se tyce rizeni, ale i plynu...osobne place nad stratou cuore sportivo nechapu...pro me cuore sportivo neznamena vykony jak ferrari, ale sportovni nadech, ktery v sobe zahrnuje reakci na plyn a povely volantem a u 159 s tim zadny problem nevidim. Jinak podobne "diskuze" se museli vest i v dobe kdy vysla 145/146 jejiz predchudce byla 33Marc159 píše:Raddik: Navrhuji sázku. Pokud 159 v příštím roce skutečně "zhubne" o těch avizovaných 80 kg (beru i 50kg) tak se omluvím za své nepřístojné příspěvky a půjčím ti 159 někde u Prahy dle dohody na nějakých 20 km, aby sis mohl ten úbytek Cuore Sportiva dostatečně vychutnat. Naoplátku očekávám reciproční návrh.![]()
Co ty na to?
Problem je ze ja netusim zdali se k nejake redukci prikroci uz pred faceliftem nebo az zaroven s nim. Takze jestli to bude pristi rok netusim.. sazku ale muzeme uzavrit na to, ze faceliftovana 159 bude mit o tech 80 kg mene. osobne tem 150kg celkove neverim ale mozne je vsechno... Takze pokud s timto navrhem souhlasis, muzeme to tu verejne "zpecetit"Marc159 píše:Raddik: Navrhuji sázku. Pokud 159 v příštím roce skutečně "zhubne" o těch avizovaných 80 kg (beru i 50kg) tak se omluvím za své nepřístojné příspěvky a půjčím ti 159 někde u Prahy dle dohody na nějakých 20 km, aby sis mohl ten úbytek Cuore Sportiva dostatečně vychutnat. Naoplátku očekávám reciproční návrh.![]()
Co ty na to?
V první řadě je třeba pochopit rozdíl mezi motorem, polomotorem a blokem. Zjednodušeně řečeno je blok pouhý odlitek. Polomotor odlitek s válci, klikou ojnicemi a písty a motor je to co když se náhodou podaří nastartovat, tak dělá ten rámus. Do větších detailů se budu pouštět jen v případě zájmu. Zatím to vypadá, že to nemá cenu, protože se tady nikomu nechce moc číst.integrale píše:několik upřesnění: motory ze 159 sice mají blok made in GM, ale vnitřnosti jsou jiné. To je stejné, jako rozdíl mezi WRC a sériovým motorem - když to naženu do extrému, samozřejmě.
Tady jen poznamenám, že původní šestiválec má, kromě chromovaného sání, všechny parametry horší než ten nový. O dobách o kterých se zmiňuješ, ani nemluvě. Jen pro zajímavost uvádím, že po prvních 25 000 km mi kupříkladu ubylo oleje na rysce z maxima na cca půlku mezi min a max. U kvalitních výrobků začátku osmdesátých let byla zřejmě olejová náplň doživotní. Znovu tu nemíním pitvat změny ve výrobní technologii.integrale píše: Takže bych zase tolik nespokojenosti neprojevoval v oblasti motorů, i když je pravda, že to zpracování je takové trochu odfláknutější, než bývalo, ale to jde u AR už od roku 1987, kdy zkrachovala - prostě se musí šetřit na každém díle (a čím méně je vidět, tím víc se na něm dá ušetřit). Všimněte si, že zatím KAŽDÝ výrobce, který měl snahu dělat dobrá auta, zkrachoval.
Nevím, jestli si děláš legraci, ale srovnávat tuhost samonosné karosérie (k tomu se ještě dostaneme, protože jsem těch tvých příspěvků četl více, ale reagovat budu postupně) s trubkovou výztuží mi přijde poněkud mimo mísu. Nebo znáš kromě sebe někoho, kdo by něco podobného v kabině chtěl mít?integrale píše: Ke konstrukci 159: jde o společnou plošinu s GM, ale nedá se říci, že to je jen přejatá. Prostě kompromis několika řešení - osobně si myslím, že to není špatný kompromis, i když moje představy stavby auta jsou trochu jinde, než je současný trend. Co považuji za katastrofu je hmotnost a celkové ladění auta. Tady vůbec nejde o bezpečnost - např. bezpečnostní klec do soutěžních aut váží 20-30 kg a dokáže tuhost zvýšit cca 7x (je jasné, že tyto počty nelze použít u luxusní limuzíny, ale toho železa přibylo jen poměrně málo).
Mám trochu pocit, že AR by byla celkem ráda, kdyby byla zařaditelná mezi automobilky, které tady uvádíš. Ostatně 156 byla postavena jako přímý konkurent BMW. A ta očička o kterých píšeš, jsou nejkrásnější u dětí. A to asi nebude cílová klientela AR.integrale píše: Čeho ale přibylo moc jsou izolace, hmotnost skel a plastů. Zkrátka největší vliv na hmotnost má komfort a myslím si, že pouze snížením komfortu v některých oblastech se dá snížit hmotnost. Další fakt, který mi vadil už u 156 je využití obestavěného prostoru - 155 byla zvnějšku poloviční, ale poskytuje nesrovnatelně více prostoru než 159. To je zase obecný trend - auta jsou zvenku čím dál tím větší, ale vnitřní prostory se stále změnšují. je to přesně to, co jsem leta vyčítal německým autům - dneska krom Japonců to přejala celá Evriopa. Navíc je potřeba si uvědomit, že fakticky není 159 nástupcem 156, ale 166. Takže musíme změnit i měřítka z hlediska jízdních vlastností i dynamiky.
A tím se dostáváme k celkovému dojmu z AR 159. Je to úplně obyčejný a nezajímavý auto, který je zařaditelný mezi Audi, BMW, MB, Jaguar, Volvo, Saab, atd. Každý z nich má nějaké pro a proti, ale 159 se nijak zásadně těmto manažerským limuzínám nevymyká a z jízdy s ní nemá člověk ta "svítící očička", jako tomu bývalo dříve.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti