Opravy samodomo (svepomoci)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Opravy samodomo (svepomoci)

Příspěvek od Harous » 5.1.2007, pát 15:12

Pojdme si navzajem pomoci a pokud vime, ze se budeme stourat v nasich mazliccich, vyuzijme toho k nafoceni par detailu a popsani problemu... Myslim, ze to pomuze vsem, kteri se treba ke stejnemu kroku teprve chystaji a nejsou si jisti zda vedi jak na to...

Na mych strankach najdete par rad a postrehu z oprav a udrzby AR 155:
http://www.tuning.cz/harous/alfa.html

Cisteni vahy vzduchu, demontaz pristrojove desky, vymena lanek rucni brzdy, oprava po stretu se srnou... (bude pridano cisteni motorku steracu)

Alfaquattroporte

Příspěvky: 11
Registrován: 6.1.2007, sob 22:08
Bydliště: Praha 5

Re: Opravy samodomo (svepomoci)

Příspěvek od Alfaquattroporte » 7.1.2007, ned 00:41

Ciao a diky za Tve stranky ! Mam 166ku a chci si koupit 155 z Brna nebo 147 jako druhe auto. Vys neco o 1773 cm. Je to z roku 1997. Jeden majitel, najeto udajine 119.000 km....diky !
Il cuore ha sempre ragione !
Alfa 166 V6 3 litri od ingegner Busso - 220 cavallini = euforie

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 7.1.2007, ned 11:30

Jestli je to 97, tak je to uz 16V twin spark. Takze pozor na kliku. Ale v podstate neni zpusob jak to zjistit. Leda si vsimat jak kontroloval predchozi majitel olej a jak se k tomu choval za studena... Ja uz tam mam motor po vymene. Je tam motor ze 146ti snad z 99 roku. Mozna i 01, ted uz fakt nevim. Kazdopadne ji ted zkusim prodat. Chtel bych bud 156, 166 nebo Lybru... Uvidim co pujde sehnat...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Alfaquattroporte

Příspěvky: 11
Registrován: 6.1.2007, sob 22:08
Bydliště: Praha 5

AR 155

Příspěvek od Alfaquattroporte » 9.1.2007, úte 18:12

Moc diky, tusil jsem, ze tak odpovidas.
V sobotu uvidim a zkousim 147 5 let starou, po prvnim majiteli. Dam vedet. Jeste jednou diky !

Harous píše:Jestli je to 97, tak je to uz 16V twin spark. Takze pozor na kliku. Ale v podstate neni zpusob jak to zjistit. Leda si vsimat jak kontroloval predchozi majitel olej a jak se k tomu choval za studena... Ja uz tam mam motor po vymene. Je tam motor ze 146ti snad z 99 roku. Mozna i 01, ted uz fakt nevim. Kazdopadne ji ted zkusim prodat. Chtel bych bud 156, 166 nebo Lybru... Uvidim co pujde sehnat...
Il cuore ha sempre ragione !
Alfa 166 V6 3 litri od ingegner Busso - 220 cavallini = euforie

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Stierace

Příspěvek od 1552,0 » 8.2.2007, čtv 15:50

Zdravim vsetkych alfistou!

Mam takyto problem a potreboval by som nejakym sposobom poradit.
Mam problem so stieracmi. Zo zaciatku sa mi sami od seba zapinali, aj ked som mal packu ovladania v kludovej polohe. Trebars ked som dal packu do hora, koli prestieraniu okien 1x, stierace sa mi rozbehli a prestieranie sa opakovalo aj 15x, niekedy som mal pocit, ze sa mi tie stierace ani nezastavia. To sa opakovalo na vsetkych polohach.
Tipoval som to na zle rele stieracou. Je to taka mala, cervena kococka, keby bolo potrebne, poskytnem aj oznacenie. Takze som siel do servisu alfa, kde mi predali nove rele a po jeho zalozeni sa problem aj nadalej opakuje.
Zaujimave je, ze ked rele vyberiem, funguje mi prva poloha " prestieranie 1x " spravne a spravne funguje aj poloha maximalnych otaciek, to je packa uplne dole. Stierace sa daju uplne bez problemou ovladat, cize ked ich vypnem, stoja, a naopak, ked ich zapnem, bezia, co s rele nefunguje.
Mal som vyhodeny aj motor stieracov, je tam napajacie rele ( mozno aj prerusovacie?). Nespozoroval som na nom ziadne vizualne zavady a nieje tam ani ziadna elektronika. Vedu k nemu tri draty.
V com by mohol byt problem? Je mozne dostat sa kdesi ku scheme zapojenia stirecov?
Dik

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 8.2.2007, čtv 17:35

vim ze je to kravina ale me kdyz se treba zblaznila ventilace v alfe tak jsem zkusil na chvili (cca 10 min) odpojit baterku a po pripojeni vse makalo v pohode ...je to takova moje universalni oprava :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 9.2.2007, pát 07:31

Richie: dik. Ja som to zabudol napisat, ale skusal som uz aj to. Bolo to viac ako 10 min. Myslim si vsak, ze to nebude elektronikou. Ked som kupoval to nove rele, pytal som sa v alfe, co vsetko sa nachadza v ceste od packy ovladania az po motor stieracov, dotycny technik mi asi po 15 minutach patrania povedal, ze ziadne dalsie komponenty okrem packy ovladania, rele ciklovaca a motra stieracov, sa nenachadzaju v zapojeni.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.2.2007, sob 13:13

Zkusim se podivat do elektrodokumentace, ale kdyz si mel ten motor venku, vycistil si kontakty?

Tak u nefunkcniho cyklovace to vypada na spatnou kostru... Nebo se ozvi a ja poslu mailem cast dokumentace se steracema...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 12.2.2007, pon 07:44

Harous: dik, k tej elektrodokumentacii, by som sa urcite potesil. Kedisi to byvalo na sqadramoravii, ale ta stranka uz asi neexistuje.
Kazdopadne problem som vyriesil, ale kedze najhorsou opravou pre mna je nieco rozobrat a ked to zlozis, funguje to a ty vobec nevies, co problem sposobilo, tak sa musis pripravi ne dalsiu vlnu poruch.
Po dlhom skumani som prisiel na to, ze to bude packou ovladania stieracov. Vobec sa mi ju nechcelo rozoberat, pretoze ta packa je ako nova, vsade vazelina, na vonok neposkodena, vizualne bez poruchy... Tak som ju rozobral a zase zlozil a tie stierace funguju, ako maju.
Tu packu som ani necistil.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 14.2.2007, stř 08:30

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 15.2.2007, čtv 07:46

Richie: dik, to si ma hodne potesil. Mal som uz vazne obavy,odkial zozeniem elektroschemy a technicke dokumentacie.

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 17.5.2007, čtv 10:25

Aka velka napln oleja je v kompresore na klimu u 155 2,0? Kde by som to mohol zistit? Dik
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 17.5.2007, čtv 14:32

1552,0 píše:Aka velka napln oleja je v kompresore na klimu u 155 2,0? Kde by som to mohol zistit? Dik
Neni to nahodou na stitku? Urcite tam je hmotnost a typ naplne. Kolik oleje mi davali si uz nepamatuju. Ono taky zalezi jestli davas novej chladic nebo kompresor. Ten olej se drzi prave v techto dilech...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 17.5.2007, čtv 15:59

Cakal som, ze mi budes odpovedat prave ty. Dik.

Viem, ze pri vymene kompresora je novy olej v kompresore. Viem aj to, ze je potrebne vymenit olej pri zmene typu chladiva, ktore nemusi byt zmiesatelne s povodnym olejom. Predpokladam, ze do alfy dam 134a, netusim vsak ake mnozstvo, co je prvy problem.
Druhym problemom vsak pre mna zostava to mnozstvo oleja, este vacsou prekazkou pre mna je vsak to, ako tam ten olej dostat, pretoze naliat ho do sacieho, alebo vytlacneho potrubia je nezmysel, pretoze by mohlo dojst ku nasatiu oleja kompresorom, cim by sa urcite poskodil, pretoze kvapalina je nestlacitelna.
Dalsim problemom pre mna je, ako dostat povodny olej von. Neviem kolko ho v systeme zostalo pri " neodbornej " demontazi trubiek. Kazdopadne mam kupene detekcne farbivo, ktore chcem zmiesat s naplnou oleja, aby som mohol volnym okom pozorovat pripadny unik. Nemam totizto UV lampu.
Stitok sa mi nepodarilo najst, takze neviem urcit hodnoty predpisane vyrobcom a skompletizovat to podla tlakov sa mi zda nekonecne. Vlastne sa nemam od coho odpichnut. Myslis ze by bolo nieco v dokumentacii, ktoru si mi pred casom posielal?
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 17.5.2007, čtv 17:46

Myslim ze je oboji na tom stitku. Urcite ho tam mas taky. :lol:
Na fotce to je jeden z tech dvou oznacenych cervene:
Obrázek

Oleje bych se nebal, kdyz ti to budou plnit, tak se o to postaraj. Dokonce si myslim, ze mnozstvi oleje bude na tom stitku taky... Jeste zkusim mrknout do dokumentace, kdyz to nenajdu, tak si zkusim zitra vzpomenout a podivat se na ten stitek v aute...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 17.5.2007, čtv 17:56

Olej: Nippondenso ND-9: 290 +- 30 ccm
Napln: R134a: 0.7 +- 0.05 kg

Tak to je v dokumentaci v sekci 80-16 (group 80 - heating and ventilation).
(Na predchozi strane fora je fotka umisteni tech stitku.)
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 18.5.2007, pát 07:33

No ja si chcem tu klimu naplnit sam. Mam na to takmer vsetko potrebne, okrem chladiva, ktore potrebujem kupit.
155 2,0 16V Super

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 18.5.2007, pát 07:34

A hlavne dik za odpoved.
155 2,0 16V Super

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 23.5.2007, stř 07:08

Ma niekto skusenosti s tym, ci je mozne zamenit prevodovku z 155 2,5 V6 za prevodovku s TS 2,0? Osobne si myslim ze nie, No aj napriek tomu by som to chcel vediet na 100%. Dakujem.
155 2,0 16V Super

roxtedy1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 8.3.2007, čtv 15:00
Bydliště: trencin SR

Příspěvek od roxtedy1 » 23.5.2007, stř 13:10

aj ja mam otazku .uz som to sem pisal.mam v 145 motor 1.7 16V (boxer),potrebujem ho vymenit a nikto mi nevie povedat ci by tam sedel aj iny typ motora.ci uz 1.6 8V alebo hoci aj z AR 33 takisto 1.7 16V (boxer) mal by byt rovnaky ako u mojej 145 len menej kilowatov.netusim ci by sedelo uchytenie tych motorov v 145 .ci by tam vobec pasovali.alebo pasoval by tam hoci aj nejaky iny?? potreboval by som to naisto.aby sa nestalo ze motor kupim a nebude tam sediet.vdaka
145 1.7 16V (129 koní)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 23.5.2007, stř 20:31

1552,0 píše:Ma niekto skusenosti s tym, ci je mozne zamenit prevodovku z 155 2,5 V6 za prevodovku s TS 2,0? Osobne si myslim ze nie, No aj napriek tomu by som to chcel vediet na 100%. Dakujem.
Zkus se podivat na cislo prevodovky v EPERu.
Mozna by tam pridelat sla, ale urcite ma jiny zprevodovani.
2.0 16V TS --- 0.95 --- 3.35
2.0 8V TS --- 0.94 --- 3.35
2.5 V6 --- 0.92 --- 3.41

Prvni cislo by mel byt prevodovy pomer nejvyssiho stupne, druhy cislo je staly prevod (top gear ratio --- final drive ratio)

(Zdroj: http://www.carfolio.com/specifications/ ... fa%20Romeo)
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 23.5.2007, stř 20:34

roxtedy1 píše:aj ja mam otazku .uz som to sem pisal.mam v 145 motor 1.7 16V (boxer),potrebujem ho vymenit a nikto mi nevie povedat ci by tam sedel aj iny typ motora.ci uz 1.6 8V alebo hoci aj z AR 33 takisto 1.7 16V (boxer) mal by byt rovnaky ako u mojej 145 len menej kilowatov.netusim ci by sedelo uchytenie tych motorov v 145 .ci by tam vobec pasovali.alebo pasoval by tam hoci aj nejaky iny?? potreboval by som to naisto.aby sa nestalo ze motor kupim a nebude tam sediet.vdaka
Ten motor z 33 by tam jit mohl, ale jiste to nevim. Ale musis tam dat boxer, 1.6 8V tam nedas, protoze boxery jsou ulozeny podelne, radovy motory napric...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 28.5.2007, pon 14:02

Ahoj pani. Snazim sa dopatrat, cim je spustany ventylator chladica na 155 2,0 16V. Na termostate je jedno cidlo a hned vedla neho, ale v hlave je cidlo druhe, no ani jedno z nich ventylator nespusta, pretoze oba som mal odpojene a aj napriek tomu ventylator bezal. Mam problem s tym, ze sa mi prehrieva motor, teda aspon podla ukazovatela teploty na pristrojovke a vystraznej kontrolky, ktora zacne svietit. Ventylator sa spina, ochladi troska system a vypne sa.
Dalsiu vec, ktoru by som potreboval vediet je, ze naco sa nachadza na chladici taky obdlznik, vedu k nemu dva kable a po vytiahnuti to vypada ako nejaky odpor. Proste nejaky drot navynuty na rurke, ktoreho oba konce su vyvedene na konektor. Nemam to zapojene a neviem presnu funkciu tejto suciastky. Domnievam sa, ze to bude mat nieco spolocne s teplotou, ked je to umiestnene na chladici. Potrebujem vsak vediet, co ryskujem, ked to nemam zapojene. Dik moc
155 2,0 16V Super

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 29.5.2007, úte 07:53

Tak som to o tom odpore troska studoval v scheme a podla vsetkeho sluzi ako dodatocny odpor na prvu polohu otaciek ventylatora. Mal by tam teda byt spinac ( cidlo ), ktore ma dve polohy a prave ta prva poloha od toho cidla je pripojena cez odpor k ventylatoru.
Tolko odo mna. Dufam, ze som to aspon s casti trafil a nebude to nejake zavadzajuce.
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.6.2007, stř 11:46

Panove zkusite mi poradit s malym problemkem? Zda se mi, ze auto jede podstatne lip kdyz je chladnejc a je vlhci vzduch. Vim ze je to nekdy poznat, ale pri vedrech se mi to zda vylozene liny a ze se tomu moc nechce do otacek. Nezalezi na ohrati motoru. Motor 2.0 16V. Poradite co by to mohlo byt? Cidlo teploty vzduchu, teploty motoru, nebo snad lambda?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „155“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů