Odlišnosti 905 1+2 & 907
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Odlišnosti 905 1+2 & 907
Ahoj, přemýšlel jsem že bych zkusmo sehnal a nahodil snížený podvozek, ovšem našel jsem jenom Lowtec určený pro typ 907. Nevíte prosím někdo jak se to liší od 905?
Naposledy upravil(a) zde. dne 26.4.2010, pon 19:07, celkem upraveno 1 x.
33
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 & 907
no jestli si dobře pamatuju, tak podvozek je stejný, rozdíl je až u 3. generace 33 a to od roku 93, kdy je ve předu použitý klasický mcPhearson. Do roku 92 se otáčela těhlice na spodní misce pružiny (mezi miskou a tlumičem je plastové axiální ložisko). Od roku 93 se otáčí těhlice i s pružinou, miska je na pevno a celá těhlice (včetně tlumiče a pera) se točí na horním uložení, které je navíc na 3 šrouby, do té doby na 4.
Takže pokud je podvozek udělanej na auta do roku 92, mělo by to pasovat.
Ale upřímě bych se na to vyprdl. 33 je origo dost nizko a hlavně kvalitu tlumičů z prvovýroby nic nenahradí. Raději bych sehnal nový tlumiče BOGE (origo - je to vlastně SACHS) a nový pera.
Už jen ta cena napovídá, co je lepší - origo BOGE dopředu bude stát kolem 5 tisíc jenom tlumič, k tomu pera tak za 1800 a jsi v tom za 14000 kč jen na předku.
Pochybuju, že nějaký tuzerský podvozek za pár korun bude fungovat líp.
ale třeba se pletu :-)
Takže pokud je podvozek udělanej na auta do roku 92, mělo by to pasovat.
Ale upřímě bych se na to vyprdl. 33 je origo dost nizko a hlavně kvalitu tlumičů z prvovýroby nic nenahradí. Raději bych sehnal nový tlumiče BOGE (origo - je to vlastně SACHS) a nový pera.
Už jen ta cena napovídá, co je lepší - origo BOGE dopředu bude stát kolem 5 tisíc jenom tlumič, k tomu pera tak za 1800 a jsi v tom za 14000 kč jen na předku.
Pochybuju, že nějaký tuzerský podvozek za pár korun bude fungovat líp.
ale třeba se pletu :-)
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 & 907
Díky moc za odpověď - také mám trochu pochybnosti zdali bych někde už neškrtal. Napsal jsem to špatně, jednalo by se jen o pružiny. Každopádně tedy snížení odložím a budu se věnovat důležitějším věcem
33
Re: Odlišnosti 905 & 907
No já mám to uložení na třech šroubech a mám to r.v92,jinak jsem kupoval plynové tlumiče předek i zadek Wktor a k tomu sport.pružiny -35mm V-maxx a spokojenost.Moc to neztvrdlo,příjde mi to jak originál,stejně tvrdý akorát se to nenaklání jak s origo,jinak nikde neškrtám spodkem.Přední tlumiče 3500Kč a zadní 1200Kč.Jinak pružiny všechny 4 za 1000Kč,měly výprodej skladu.
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 & 907
Co se týče instalace snížených pružin na origo tlumiče, tak to je opravdu nesmysl. Ten tlumič je vyrobený a odzkoušený na určitou délku a tvrdost pružiny a jakýkoliv zásah oproti originálu, je spíš na škodu. Auto je nečitelné, a neupozorní na krizovou situaci, ono to jede jede a najednou se urve. Původní podvozek se spíš zklouzne.
Je celkem naivní myslet si, že neodbornou úpravou vylepším už tak kvalitní podvozek. Spíš bych šel po tlumičích KONI, nebo Bilstein, to má určitě smysl, oproti origu jsou víc do sportovna.
Třeba se k tomu vyjádří Kůrkyn, měl na GTV snížený pružiny (nechal je tam původní majitel) a celkem na ně nadával, co se jízdních vlastností týče.
Je celkem naivní myslet si, že neodbornou úpravou vylepším už tak kvalitní podvozek. Spíš bych šel po tlumičích KONI, nebo Bilstein, to má určitě smysl, oproti origu jsou víc do sportovna.
Třeba se k tomu vyjádří Kůrkyn, měl na GTV snížený pružiny (nechal je tam původní majitel) a celkem na ně nadával, co se jízdních vlastností týče.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 & 907
Je to tak, tvrdá pružina se musí stlačit větší silou, než sériová a tím pádem se stejnou silou i roztahuje a tuto větší sílu tlumič nezvládne, takže ve finále se to chová jako sériový podvozek s tlumiči po smrti.
Re: Odlišnosti 905 & 907
No ono také záleží od jakého výrobce to je,např H&R jsou dost tvrdé,eibach jak šutr atd.Nevím já měl na více aut sport.pružiny a nikdy jsem s tím problémy neměl.Na origo tlumiče se doporučuje max snížení -35mm,u některých pružin i výrobce uvádí jestli jdou použít s origo tlumiči a nebo musí být sportovní.Každý má na to jiný názor.Co já pozoruji na tom mém tak pérování se nezměnilo akorát se aspoň už tak nenaklání když říznu nějakou tu zatáčku.Pár případů už jsem slyšel když si nějaký mlaďas koupil sport.pružiny a nadával na to ja špaček.Ale když z nich vylezlo že má origo tlumiče po smrti a silentbloky jak žvýkačku tak se není také čemu divit.Něco za něco.
Alfa romeo 156 1.9jtd 85kw r.v03
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.
ex Alfa romeo 33 1.4boxer r.v92.
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 & 907
Ahoj, tak mám další otázku.. Jak se liší svody? Já vyčetl jen že 16v mají větší průměr trubky, ale že nepasují na 8v, nicméně podle obrázků velký rozdíl nevidím. V čem je tedy prosím rozdíl?
33
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 & 907
16 V má větší vyfukový kanál a svod je tedy taky větší.
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 1+2 & 907
Nevíte náhodou někdo u jakých aut se používaly tyto mřížky? Myslím jak se odlišují typy u kterých jsou použity.. A vůbec, nevíte o nějakém hutném zdroji informací o 33? (nemyslím servisní manuály, spíš nějakou populární knížku nebo stránky o historii ap.) Příjde mi že tento model je dosti zanedbáván a že si to nezaslouží..
33
Re: Odlišnosti 905 1+2 & 907
taky se pridavam, informaci neni nikdy dost..
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlišnosti 905 1+2 & 907
Jak se, prosím, liší převodovky u jednotlivých variant 33? 4x4 mě ani tak nezajímá. Jsou zaměnitelné 8v a 16v? Je 1.4 kratší?
33
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů