Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ahoj, z tohoto pohledu opravdu velmi těžko určit co na tom je. Spíš bych řekl, že na tom čepu je tvrdochrom, ale opravdu to není 100%, tak 50/50.
Jinak chromát ať už žlutý nebo modrý není povrchovka, je to pouze konečná úprava galvanicky vyloučeného zinkového povlaku.
V současné době se vzhledem k snižování obsahu Cr+6 ve výrobcích použitých v automobilovém průmyslu, ale i jinde, odstupuje od žlutého chromátu, který je postaven na vysokém obsahu karcinogenního Cr+6, a nahrazuje se dokončovacími operacemi na bázi Cr+3 s konečným pečetěním v organických roztocích, s názvem SILNOVRSTVÁ PASIVACE. Taktéž se ve zvýšené míře používá zinkovacích lázní v kombinaci Zn-Fe a nebo Zn-Ni, případně Zn-Co, kde obsahy legujících kovů jsou mezi 6-10% v povlaku. Korozní odolnost takto vyloučených Zn povlaků je kolem 400 hodin do červené koroze. To jen tak na okraj, jinak je to velmi složitá problematika a vývoj a aplikace galvanicky vyloučených povlaků je velmi rozsáhlý vědní obor. Protože koroze je velmi silný a téměř nepřemožitelný nepřítel.
Jinak chromát ať už žlutý nebo modrý není povrchovka, je to pouze konečná úprava galvanicky vyloučeného zinkového povlaku.
V současné době se vzhledem k snižování obsahu Cr+6 ve výrobcích použitých v automobilovém průmyslu, ale i jinde, odstupuje od žlutého chromátu, který je postaven na vysokém obsahu karcinogenního Cr+6, a nahrazuje se dokončovacími operacemi na bázi Cr+3 s konečným pečetěním v organických roztocích, s názvem SILNOVRSTVÁ PASIVACE. Taktéž se ve zvýšené míře používá zinkovacích lázní v kombinaci Zn-Fe a nebo Zn-Ni, případně Zn-Co, kde obsahy legujících kovů jsou mezi 6-10% v povlaku. Korozní odolnost takto vyloučených Zn povlaků je kolem 400 hodin do červené koroze. To jen tak na okraj, jinak je to velmi složitá problematika a vývoj a aplikace galvanicky vyloučených povlaků je velmi rozsáhlý vědní obor. Protože koroze je velmi silný a téměř nepřemožitelný nepřítel.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
ten tvrdochrom by tam dával smysl ... ať je to co je to, asi je nesmysl na to dávat jakýkoliv galvanický povlak, co?
takže ve finále mi zbyde zvážit mezi očištěním a ponecháním v dosavadním stavu (troufáš si odhadnout, jak je možné, že ta páčka nezrezla? je na ní nejaká ochrana ... podle povrchu to vypadá jako obyč materiál) a nebo nátěrem
Informace o aktuálním dění v oblasti galvanického povlakování je určitě zajímavá ... hrozí do budoucna riziko, že přijdeme o možnost "zlatit" díly žlutým chromátem? ... mám si tu úvahu nějak spojovat s mojí brzdovou páčkou? nebo si ji jen tak hodil do pléna?
těch 400 hodin do červené koroze je ve srovnání s ostatníma metodama jak dobré? resp. kolik hodin mají jiné metody? takto je to pro mě číslo bez měřítka
takže ve finále mi zbyde zvážit mezi očištěním a ponecháním v dosavadním stavu (troufáš si odhadnout, jak je možné, že ta páčka nezrezla? je na ní nejaká ochrana ... podle povrchu to vypadá jako obyč materiál) a nebo nátěrem

těch 400 hodin do červené koroze je ve srovnání s ostatníma metodama jak dobré? resp. kolik hodin mají jiné metody? takto je to pro mě číslo bez měřítka

Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4911
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
páčka mi připadá nerezová
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
je docela dost magnetická ... to by nerez nebyl, nebo?
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Asi bych to očistil a pokud to nerezlo dosud neřešil bych dál, namazal a finito. Ta silnovrstvá pasivace velmi, ale opravdu jen velmi máli irizuje, je velmi pravděpodobné, že tlakem od živočichů a zelených časem barevný chromát na bázi Cr+6 úplně zmizí z produkce. My jsme ho zlikvidovali asi před 1/2 rokem a zákazníci to neřeší. Jinak těch 400 hod v komoře je vynikající výsledek, lepší než původní barevný chromát.
Velmi mnoho nerezových materiálů s vysokým podílem Ni normálně chytá magnet, jakožto i čistý nikl, neb je to feromagnetický kov.
Velmi mnoho nerezových materiálů s vysokým podílem Ni normálně chytá magnet, jakožto i čistý nikl, neb je to feromagnetický kov.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
měl jsem se podívat už dřív
ale ted jsem mrknul na tu silnovrstvou pasivaci a ono to teda vypadá dost podobně jako ten žlutý chromát, je to tak? Takže je to adekvátní náhrada pro nás "barvičkáře" 
poznám nějak na povlakovaných dílech, jestli moje galvanovna používá šestimocný chrom a nebo silnovrstvou pasivaci?
páčky teda asi očistím, přeleštím a nechám tak
díky za rady


poznám nějak na povlakovaných dílech, jestli moje galvanovna používá šestimocný chrom a nebo silnovrstvou pasivaci?
páčky teda asi očistím, přeleštím a nechám tak

Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
netrap se poznáváním, zeptej se jich a máš to jednodušší
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)


Smekám Tonasumikovi, šrouby vypadaj jak zrcadlo. Ten rozdíl mezi práškovým "chromem" a jeho chromem (asi z lázně) je obrovský.
Díky

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ty jo, super práce. 

Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Dallen: A drží to dobře i po utáhnutí? Vypadá to dost dobře 

145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ten chrom je tvrdý jako prase. Dosedací kuželovou plochu mám namazanou molybdenem pro kluz. Ale jeden šroub jsem dotáh, vytáhl a po dotahování žádné stopy, jeden šroub mi i spadl na zem cca v metru a pul a žádná stopa.
Je to super práce, a fakt to je úplné zrcadlo i ten chrom je pěkně rozlitej, žádný pomeranč
Je to super práce, a fakt to je úplné zrcadlo i ten chrom je pěkně rozlitej, žádný pomeranč
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Vím že se tady už řešilo, že chromování plastů nikdo v ČR neprovádí, ale vím o pár lidech včetně mě, co trápí olezené scudetto na 159. Dá se stím něco dělat, nebo jen koupit nové?
ex: AR 159 2,4 JTDm SW
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS
exex: AR 156 2,0 TS SW
exexex: AR 156 1,8 TS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Zklamu ty kteří mají poškozenou povrchovku na plastech. RENOVACI POKOVENÝCH PLASTŮ NIKDO V ČESKÉ REPUBLICE NEPROVÁDÍ.
Proč: jednak je to technologicky velmi složité, následně i velmi drahé, a výsledek by nebyl dobrý.
Proč: musí se odstranit původní poškozené kovové vrstvy, při tom dojde k poškození-narušení základního materiálu a proto výsledek není dobrý. Ten plast je specielně -jeho povrch, přizpůsoben pokovení už při lisování, je absolutně hladký.
Já sám jsem si ho musel taky koupit. Uznávám, že je to drahá záležitost- páč stojí pokud si dobře pamatuji kolem 1700+pošta, takže opravdu rána za kousek plastu.Každý není ochoten a třeba ani nemůže ty love obětovat.
Co se týče obecně chromů-lesk a kvalitu zajištuje mechanická předůprava broušením. Od 100-180 přes 240-320 následně 600 a nakonec kartáč. Myšleny zrnitosti brusiv na kotoučích.
Před pokovením je několik stupňů odmaštění a moření, základní pokovení matným niklem-2vrstvy, potom vysoce lesklým niklem-ten zajistí konečný vysoký lesk a tvrdost povlaku. Končí to chromováním. Obecně-chromu se vylučuje jen asi 0,5-1 mikron maximálně. Je to jen taková třešnička na dortu. Kvalitu povlaku zajištují pouze nikly. Chromuje se proto, že nikl je velmi choulostivý vůči atmosféře a velmi rychle oxyduje a matní. I když se dá přeleštit a uvést do stavu lesku, chrom je více méně netečný a navíc jeho namodralá barva oproti nažloutlému niklu je hezčí.
Všechno je prováděno elektrolyticky.
Jinak dekorativní chromování je pouze maličký zlomek činností okolo povrchových ochran.
Jsou to velmi složité a technologicky náročné činnosti zahrnující opravdu velmo rozsáhlou škálu postupů a technologií. Bo koroze je sviňa. Ale už jsem to zde několikrát vysvětloval.
Proč: jednak je to technologicky velmi složité, následně i velmi drahé, a výsledek by nebyl dobrý.
Proč: musí se odstranit původní poškozené kovové vrstvy, při tom dojde k poškození-narušení základního materiálu a proto výsledek není dobrý. Ten plast je specielně -jeho povrch, přizpůsoben pokovení už při lisování, je absolutně hladký.
Já sám jsem si ho musel taky koupit. Uznávám, že je to drahá záležitost- páč stojí pokud si dobře pamatuji kolem 1700+pošta, takže opravdu rána za kousek plastu.Každý není ochoten a třeba ani nemůže ty love obětovat.
Co se týče obecně chromů-lesk a kvalitu zajištuje mechanická předůprava broušením. Od 100-180 přes 240-320 následně 600 a nakonec kartáč. Myšleny zrnitosti brusiv na kotoučích.
Před pokovením je několik stupňů odmaštění a moření, základní pokovení matným niklem-2vrstvy, potom vysoce lesklým niklem-ten zajistí konečný vysoký lesk a tvrdost povlaku. Končí to chromováním. Obecně-chromu se vylučuje jen asi 0,5-1 mikron maximálně. Je to jen taková třešnička na dortu. Kvalitu povlaku zajištují pouze nikly. Chromuje se proto, že nikl je velmi choulostivý vůči atmosféře a velmi rychle oxyduje a matní. I když se dá přeleštit a uvést do stavu lesku, chrom je více méně netečný a navíc jeho namodralá barva oproti nažloutlému niklu je hezčí.
Všechno je prováděno elektrolyticky.
Jinak dekorativní chromování je pouze maličký zlomek činností okolo povrchových ochran.
Jsou to velmi složité a technologicky náročné činnosti zahrnující opravdu velmo rozsáhlou škálu postupů a technologií. Bo koroze je sviňa. Ale už jsem to zde několikrát vysvětloval.

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Len tak mimo mísu. Zrovna vcera som bol z kamaradom ktory vlastni prekopane stilo na tuning cup a spominal ze este cez zimu daval nejakemu panovi do čr pochromovat plastove diely na auto (expanzka.,atd.) udajne vzdy pred letom sa nahromadi vela zakaziek prave od chalanov z tuningu.
Ked tomu panovi nedavno volal,oznamil mu ze chromovanie uz nerobi
Ked tomu panovi nedavno volal,oznamil mu ze chromovanie uz nerobi

Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Zcela jistě, na to dám krk, to nebylo klasické pokovení, ale nějaký jiný proces. Barva , vakuové napaření hliníkem a pod. Klasická elektrolíza ne.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Mas pravdu, spominal aj nejake vakum, asi preto to bolo lacne. 

Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Chalani mam dotaz ohladom lakovania. Daju sa nanovo komaxitovane elektrony prestreknut čírim lakom? Ak ano musi to byt nejaky presny typ? Nerad by som bol keby sa to zacne olupovat.
Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8483
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Výše zmiňovaný pán byl zřejmě p. Nepokoj. Loni ještě normálně fungoval, dával jsem mu paraboly na schade. Ale skutečně se jednalo o vakuové napařování hliníku.
K tomu komaxitu - jakýkoli lak, nanesený formou aerosolu nebude mít ani zlomkovou odolonost vůči práškové barvě - nesmysl...
K tomu komaxitu - jakýkoli lak, nanesený formou aerosolu nebude mít ani zlomkovou odolonost vůči práškové barvě - nesmysl...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Toyota Corolla 1.8HSD Executive (2019)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Toyota Corolla 1.8HSD Executive (2019)
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
no plecháče v komaxitu moc dlouho nevydrželi
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
To je většinou o přípravě povrchu.
Jinak komax vydrží kde co..
Jinak komax vydrží kde co..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
UP: elektrony isli na pieskovanie a potom na komaxit. doma som ich este pod vodou prebrusil papierom a nakoniec par vrstiev cireho laku na metalizu. kolesa su zatial bez chyby a perfektne sa umyvaju. 

Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 166 2.4JTD
ex.Alfa Romeo 156 2.4JTD
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Nic ve zlém, ale nechat pískovat elektrony je zvěrstvo, komaxit už potom jenom zachraňuje rozstřílený povrch, s práškovou barvou by jsi neuspěl, nebo by jsi se ukytoval a ubrousil.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Každý si hájí svůj píseček...
Jistě víš, že existuje mnoho typů abraziva a elektrony po opískování můžou vypadat i uplně v cajku. Je to čistě jen otom kdo to dělá a jeho zkušenostech. Pískuje se už desetiletí...
Např. v Cromodoře se před samotným lakováním elektrony pískují jako příprava před lakováním...
Chemický odlak je sice nejlepší cesta, ale cena, řešit dopravu a pak se hádat s lakyrníkem otom, že byl špatně připravený povrch (i když je to třeba jeho chyba).
Řešením je najít lakovnu kde dělají chem. odlak a komaxit na jednom místě ideálně někde v blízkosti bydliště. Kolik jich znáte?
http://www.reno-tech.cz/img/ze-stareho- ... CT0016.JPG
http://www.tryskani.xf.cz/img/auto/alu2.jpg

Jistě víš, že existuje mnoho typů abraziva a elektrony po opískování můžou vypadat i uplně v cajku. Je to čistě jen otom kdo to dělá a jeho zkušenostech. Pískuje se už desetiletí...
Např. v Cromodoře se před samotným lakováním elektrony pískují jako příprava před lakováním...
Chemický odlak je sice nejlepší cesta, ale cena, řešit dopravu a pak se hádat s lakyrníkem otom, že byl špatně připravený povrch (i když je to třeba jeho chyba).
Řešením je najít lakovnu kde dělají chem. odlak a komaxit na jednom místě ideálně někde v blízkosti bydliště. Kolik jich znáte?
http://www.reno-tech.cz/img/ze-stareho- ... CT0016.JPG
http://www.tryskani.xf.cz/img/auto/alu2.jpg
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Je moc fajn, že někdo z clubu dělá podobnou práci!
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Máš pravdu Dallene, jenomže jenom napůl. Co se týká ceny chemického odlaku, tak ta je srovnatelná s pískováním (pokud tedy nechceš svěřit pískování ukrajinci, který ti to rozstřílí ocelovými kuličkami
). No a jakékoliv pískování i to nejjemnější ti naruší povrch, což ti bude první rok asi jedno, než ti z toho začne vylézat oxidace. Takže ti zbývají meruňkové pecky nebo plastik a tam jsi potom cenově úplně někde jinde.
Navíc po pískování ti prostě nezbývá nic jiného než komaxit který to rozstřílení "zalije" což může být problém třeba u límců, které jsou přidělané torxy, protože to vypadá hnusně.
Takže za mě: pokud máš sadu za 4.000,- na zimu, asi bych to neřešil, s uni Borbetama apod. taky ne, ale pokud chceš kola s perfektním vzhledem, tak bych se na pískování vykašlal.

Navíc po pískování ti prostě nezbývá nic jiného než komaxit který to rozstřílení "zalije" což může být problém třeba u límců, které jsou přidělané torxy, protože to vypadá hnusně.
Takže za mě: pokud máš sadu za 4.000,- na zimu, asi bych to neřešil, s uni Borbetama apod. taky ne, ale pokud chceš kola s perfektním vzhledem, tak bych se na pískování vykašlal.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů