vibrace od motoru

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Zip166JTD » 7.4.2009, úte 19:59

to je "CENSORED" nojo řemeslo bran se. Pak ještě napiš jestli jsi od něj něco vytáhl myslím si že by jsi to měl vyhrát pokud by to šlo k soudu.

vtrdo

Příspěvky: 15
Registrován: 12.4.2008, sob 20:24
Bydliště: praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace 2.4 JTDm

Příspěvek od vtrdo » 8.4.2009, stř 12:01

co je censored?

snad se to obejde bez soudu .... sice se pustil do opravy prime zadosti , ale nemam zdokumentovany puvodni stav ... snad se vyrovname prez pojistovnu ... on pripustil zpusobenou skodu ...

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 29.1.2011, sob 20:38

Tak po nove vaze, opravenem EGRu, mam dalsi problem, to ze je to vsechno behem 3 tydnu, me zacina lehce stvat. Mam najeto 114.000km.
Zacalo to dnes, rozjizdim se a auto jakoby zacalo poskakovat, byl tam kolem led, tak jsem si myslel, ze to bylo od protacejicich se kol jak se stridalo led a sucho. Pak asi 60km nic a pak zacalo delat nasledujici, pri rozjezdu, hlavne na dvojku kolem dvou tisic otacek, je slyset takove pravidelne seveleni, jako kdyz smajda kolo a nebo kdyz na silnici prejizdite prerusovanou caru a k tomu takove tahle vibrace, ktere rozhoupaji motor/auto, ale nejsou to ostre vibrace jako kdyz mate utrzeny silenblok motoru nebo nevyvazene kolo. Pri ubrani plynu nebo s vyssima otackama to pomalu odezniva.
Vim, ze je to tezke na dalku radit, ale nema nekdo podobnou zkusenost? Jak uz tady bylo psano, prvni co me napadlo je dvouhmotak, poloosy nebo spojka. Ale ve 114.000km, to mi hlava nebere. Docela rychle se to zhorsuje!!!
AR159 1,9JTDm
Zdravi, Oskar.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Ladis » 29.1.2011, sob 21:23

Něco podobného jsem zažil,když jsem si blbě dotáhl kolo a to se povolilo,ale to asi bohužel nebude tvůj případ.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 29.1.2011, sob 23:15

Jo, to bylo to prvni co jsem zkousel. Ale bohuzel bylo dotazene. :roll:
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 30.1.2011, ned 12:38

jestli je to závislé na otáčkách motoru, tak by to mohl být setrvačník, řemenice apod.

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 31.1.2011, pon 20:58

Tak v servisu na me maji cas az ve stredu, tak jezdim dal a mam nekolik dalsich poznatku.
Je mi divny, ze to vibruje spis ve frekvenci otaceni kol nez motoru. Pokud se rozjizdim poradne pod plynem, tak nic, ale jak jedu pomalu a chci pridat a postupne zrychluju, tak to zacne vibrovat, jakmile ale uberu plyn hned to prestane. Pokud ale podradim slapnu na plyn tak nic.
Myslim, ze ten setrvak by to delal, hlavne pod plynem ne?
Na druhou stranu, jsem to mel dneska u kamose zvedle a takhle bez zatizeni, zadny problem na kloubech nebyl znat, ale je pravda, ze pri jizde bez zatizeni taky nic. No bude se to muset rozdelat a uvidime. :???:
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Zip166JTD » 1.2.2011, úte 16:14

Já ted zažil na svojí alfě taky vibrace cca při 160km ve volantu a jakmile jsem pustil plyn tak to přestalo. Dále při rozjezdu se ozývalo cvaknutí jako by byl načatý setrvák. Pak jsem to projel s kolegou a zjistily že při zaříznutí zatáčky se ty vibrace objevovaly i při caa 60km. Na konec za to mohl tripoidní kloub (vnitřní) na poloose.Vyměnil jsme ho a je klid :D
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 3.2.2011, čtv 16:00

Auto uz druhy den v servisu a Tak nejak mi dochazi napady,
vnitrni homokinetaky O.K.
Setrvak O.K.
Spojka O.K. az na lozisko, ktere uz neni uplne v nejlepsi kondici.
Diferencial O.K.
Jeste chteji zkusit remenici. Ale nejak mi nejde do hlavy jak by mohla rozvibrovat cely motor.
Nejaky napad?
Dik.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 10.2.2011, čtv 21:33

Tak remenici jsem dnes vymenil a nic. Stale vibruje. Uz me to stalo 4500,- a jsem tam kde jsem byl pred tim. :smt013
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 11.2.2011, pát 09:47

Nech to projevit :)

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Liwika19 » 12.2.2011, sob 18:16

mne vibrovalo ked som mala zle vyvazene kolesa...nebola to silna vibrace tiez len taka jemnejsia...ale to asi nebude tvoj pripad aj ked opis mi na to sedi :)
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 13.2.2011, ned 15:22

Mam dalsi poznatek, nedalo mi to a dnes jsem to jel projet nejdriv normalne, kazdy pomaly rozjezd to udelalo. Pak jsem sundal remen a projel stejnou trasu pokud mozno stejne, pomale rozjezdy a ani jednou se mi to nepodarilo rozvibrovat a to jsem se hodne snazil.
A ted babo rad, remenice je nova. Tak jsem tak osahal kladky alternator, kompresor a servo a tak jedine kde jsem nasel nejakou vetsi vuli tak bylo cerpadlo posilovace rizeni.
Muze to delat servo????
Je pravda, ze se mi v posledni dobe pri toceni kolama na miste ozivali divne zvuky.
Dik za radu.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Zip166JTD » 14.2.2011, pon 16:31

No teoreticky mohlo. Pokud by se to čerpadlo pro servo přidíralo nebo prostě z nějakého důvodu mělo moc velký odpor. Tak proč ne. Ted si tak vzpomínám že něco podobného jsem měl na mondeu ale s kompresorem klimi. Pokud byla vyplá vše v poho ale jak mile jsem zapl kopresor tak jsem se nemohl z křižovatky ani rozjet jak to dusilo motor a ubíralo koně. A přitom na volnoběh běžel motor naprosto v poho. Tenkráte to byl prý přidřený kompresor.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 20.2.2011, ned 18:08

Tak uz jsem nevedel co, tak jsem se rozhodl pro nasledujici "experiment". Otevrel jsem haupnu, posadil se na predni nosnik a poradne se chytil. Kamos me provezl a ja sledoval odkud jdou ty vibrace, skutecne je to cerpadlo serva. :shock: Nejdriv se rozvibruje a pak se ta kladka uplne zastavuje.
Ted akorat nevim, jestli je to to cerpadlo samotne a nebo nejaky problem v systemu rizeni, ktery je pricpany nebo neco. Necham to zkontrolovat a uvidim.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 26.2.2011, sob 16:35

Tak servo cerpadlo i s olejem (Tutella GI-R za 550,-Kc/l) vymeneno a dela to porad. Jsem o 9.000Kc lehci a vysledek nikde. :smt013
Uz mi dosly napady a v servisu taky nic. :cry:
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od jurki888 » 26.2.2011, sob 22:10

podla mna kinetaky alebo dvojhmota volnobezka na altiku je v pohode?
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jelcinek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.10.2009, čtv 10:07
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od jelcinek » 27.2.2011, ned 09:00

po rozhovoru s mechanikem bych se přikláněl k volnoběžce alternátoru...
Alfa Romeo 147, 1,9 JTDM 150k, 06´

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 2.3.2011, stř 21:28

Dik za reakce.
Jak se pozna, ze ta volnobezka je spatna, ja jsem s tim altikem tocil sem a tam a nic zvlastniho jsem nepozoroval.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Hampice » 3.3.2011, čtv 08:50

Na prázdno to nepoznáš. Musel by si ho elektricky zatížit. Teď si ale nevybavuju - je altík na stejném řemenu jako servo? Pokud ano, mohlo by to být ono a to co jsi při tom tvém experimentu viděl nešlo ze serva, ale po řemenu se přeneslo od altíku. Zase by se ale asi rozsvěcela kontrolka dobíjení ne?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od enzo156 » 3.3.2011, čtv 16:56

Volnoběžka altíku se nesmí zasekávat, prostě vezmeš hřídel altíku roztočíš a podržíš v ruce, nesmí se sekat nebo přidírat. Kdyby byla špatná volnoběžka, tak si myslím že to poznáš na kontrolce dobíjení, pokud by kladla odpor do tý míry že by se sekla.
Na druhou stranu je možný, že se přidírá a je původce těch škubanců.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

Roman050

Příspěvky: 71
Registrován: 1.9.2008, pon 14:28
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Roman050 » 1.4.2011, pát 17:02

nazdar odkial si ja som z bratislavy a ked chceš popiš mi celu situaciu do SZ a možno ti niečo poradim alebo dobehni do BA
Alfa 166 2,4jtd

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od RonyV » 1.4.2011, pát 17:41

Mám taky dotaz ohledně vybrací přiházejících od motoru.

Děje se mi to při rozjezdu na 1q nebo 2q ... vždy když je spojka jakoby v polovičním záběru, tak auto vybruje. Při sešlápnutí, nebo úplného povolení spojkového pedálu vybrace úplně zmizí. Vybrujeto opravdu jen v těchle situacích rozjedzdu, nebo taky když podřadím z 3q na 2q a pouštím spojku a začne být cítit jakoby brzdný odpor motoru. Opět než pustím spojku úplně. Pak jsou vybrace pryč.

Nevíte co by to mohlo dělat? Jestli ten dvouhmotnej setrvák, nebo spojka? Ale spojka mi nijak neprokluzuje a chod spojkového pedálu je normální ...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Petom1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 29.9.2010, stř 22:20
Bydliště: Bratislava - Ruzinov

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Petom1 » 28.4.2011, čtv 20:37

Mladenci, auto som kupoval trochu chore v tom zmysle, ze pri rychlostiach nad cca 50 km bolo citit vibracie. Uz to mam vyriesene takze mozno to niekomu pomôze:

Vymenili sme so servisakom

1: lavu poloos- bez vysledku :( .

2: Nasledne som vymenil akceleracny silentblok (horna kost)- zmiernilo sa chvenie pri rozbiehani z miesta. Ale vibracie ostali. :???:


3: Pri vymene lavej poloosy sa zistilo ze v prevodovke bolo malo oleja. Ukazalo sa, ze gufero lavej poloosy v prevodovke netesni. :(

4: Vymenili sme aj pravu poloos a gufera na obe poloosy. Vysledok pozitivny, vibracie sa stratili. Motor nepatrne chveje ked stupim povedzme na 3. stupni akcelerator az na podlahu ale ked sa rozkruti turbo tak je to OK. Na 4. a 5. prevodovom stupni v ziadnej situacii nedochadza k vibraciam. :)

5: Servisak (ktory sa vyzna) povedal, ze auto je zrejme chipnute, lebo auto so 120 konmi nemôze mat taký odpich ako to moje :) :supz:
Alfa 147 1.9 JTDm 88kW 2007 full výbava (koža, CN+, EX 17" kolesá- ukradnute...)

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: vibrace od motoru

Příspěvek od Oskar » 29.9.2011, čtv 06:42

Tak muj problem je vyresen. Cely problem byl EGR ventil. Tzn. problem popisovany vasnive v tematu http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=100
se netyka jen 2.4JTDm, ale i 1.9.
Zmatlo me to, ze na EGR jsem se zameril hned na zacatku, ale behem cisteni a opravy ventilu, jsem mel puceny od kamarada jiny a s tim to delalo taky, navic ten muj se po oprave zdal v naprostem poradku vse chodilo jak ma. Navic ve vyse uvedenem tematu nikdo nezminuje, ze tesne pred tim, nez auto zacne skubat, je tento jev doprovazen nejdriv takovym pravidelne se opakujicim sevelenim, jako kdyz neco o neco smyka - jak se ukazalo byl to vzduch prepoustejici se rychle tam a zpatky v sani/ v egru, proste syceni vzduchu.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů