Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od limach » 26.11.2009, čtv 21:22

Jinak díky všem za názor na (ne)výměnu oleje. I já se od začátku kloním k názoru, že olej se má měnit jednou ročně a obzvlášť pokud je to ten první. Takže po novém roce měním.
Ještě maličkost. Předepsaný je Selenia Star 5W-40. Co takhle upgrade na Racing 10W-60?
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od JP159 » 26.11.2009, čtv 21:59

limach píše:Ještě maličkost. Předepsaný je Selenia Star 5W-40. Co takhle upgrade na Racing 10W-60?
Nic tím asi nezkazíš, vysolíš víc love , ale nevím jestli to má cenu pro běžný provoz? Zase ale ten pocit , že tam máš prvotřídní MASLO, může mít taky něco do sebe.
Já se kloním k tomu,dávat tam to co píše fabrika. Akorát ty jejich lhůty výměny jsem jim trochu upravil.
:D

Selenia Racing 10W-60

CHARAKTERISTIKA
SELENIA RACING je výsledek zkušeností FL Group získaných v oboru zavádění nových technologií. Pravidelné používání tohoto oleje chrání motor za každých provozních podmínek. Díky své plně syntetické formuli, SELENIA RACING zajišťuje:
Dokonalou tekutost za nízké teploty zaručuje rychlé rozvádění oleje ke všem částem motoru.
Dokonalou viskozitu za vysoké teploty zaručuje trvale vysoké mazací vlastnosti i za extrémních provozních podmínek.
Minimální tření během činnosti a následně maximální využití dodávaného výkonu.
Maximální stálost tlaku v mazací soustavě za každých provozních podmínek.
SELENIA RACING značně převyšuje kvalitativní normy stanovené největšími výrobci, proto se může používat ve všech benzínových motorech s nasáváním, s turbodmýchadlem nebo víceventilových, bez ohledu na značku a obsah.

POUŽITÍ
K používání pro sportovní jízdy (závodní dráha, závod apod.), se doporučuje vyměnit každých 5.000 km.
Za běžných podmínek provozu motoru se doporučuje vyměnit olej SELENIA RACING každých 20.000 km při motorech bez přeplnění a každých 10.000 km při motorech s turbodmýchadlem nebo víceventilových.

VÝROBEK DOPORUČUJÍ
Maserati, Alfa Romeo, Lancia

SPECIFIKACE
SAE 10W-60
CCMC G5
API SG/CD
MIL-L-46152 E LEV.
UNI 20153-NOM C1
VW 500.00 LEV
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Milan+ » 27.11.2009, pát 12:48

Alfušku mám po výměně všech filtrů, oleje a nyní i diagnostice, která vyčetla mnoho zajímavých údajů, vše je O.K. dle servisní knížky a ani km nejsou stočené, uff to se mi ulevilo :-({|=
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od xjohny » 27.11.2009, pát 12:53

Taky by mě zajímala ta diagnostika, hlavně kilometry :roll:
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

18Marty

Příspěvky: 8
Registrován: 27.11.2009, pát 19:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od 18Marty » 29.11.2009, ned 21:24

zdravím oooo veliký :D panove rad bych si poridil alfu romeo 159 uz po ni koukam hodne hodne dlouho poradite mi na co si dat pozor abych potom nelitoval,auto nechci uplne novy nato nemam :( chtel bych byt jako druhej majtel. Este mam otazecku jsou poruchovy abych nekam jenom nejel a nekde mi to nechciplo :smt013 a nic bych tam stim nemohl udelat to zase zlata 120 to jde upravit na silnici ad se tomu stane cokoliv :wink: teda krom zadreni :-D porad te mi please :) predem diky :) alfaromeo1
MARTY

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Ales159 » 30.11.2009, pon 08:58

18Marty píše:zdravím oooo veliký :D panove rad bych si poridil alfu romeo 159 uz po ni koukam hodne hodne dlouho poradite mi na co si dat pozor abych potom nelitoval,auto nechci uplne novy nato nemam :( chtel bych byt jako druhej majtel. Este mam otazecku jsou poruchovy abych nekam jenom nejel a nekde mi to nechciplo :smt013 a nic bych tam stim nemohl udelat to zase zlata 120 to jde upravit na silnici ad se tomu stane cokoliv :wink: teda krom zadreni :-D porad te mi please :) predem diky :) alfaromeo1
Tohle je těžké, pokud budu mluvit za sebe, tak jsem měl dva problémy, jeden je geometrie, ale to je díky odborníkům v továrně, že nastavují hodnoty, kdy se sjíždí špatně pneumatiky a ten druhý byla výměna EGR ventilu. Ale i s vadným se dá jet, takže Tě snad nikde nenecá :D. Jinak naprostá spokojenost. Mám najeto 49000 km a kromě zmíněného vše v naprostém pořádku.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Milan+ » 30.11.2009, pon 13:15

Po přečtení dalších recenzí ve všech možných časopisech na AR 159 jsem se rozhodl vše vyzkoušet osobně (končně jsem si udělal čas :smt007 )
1. vysoká hmotnost vozu- po čipnutí žádný problém není
2. páčka tempomatu - mám el. sedačky s pamětí= páčka nepřekáží
3. otevírání kufru na stropním panelu- je to o zvyk, nejvíce otevírám stejně klíčkem a to je super.
4. špátný výhled vzad- zadní okno není velké, ale vnější zrdcátka jsou super, takže jde také jen o zvyk, navíc mám park. čidla a.vs.s
Více záporných námětů od novinářů jsem nenašel, takže max. spokojenost co říkáte? alfaromeo1
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od xjohny » 30.11.2009, pon 13:58

Teď já:
1) Vysoká hmotnost vozu - kde? Mám 110kW a přijde mi to tak akorát, předjíždění bezproblémové
2) Páčka tempomatu - jednou jsem do ní ťuknul kolenem no. To je asi tak vše, nepřekáží.
3) Otevírání kufru - dtto, používám hlavně klíček
4) Špatný výhled - kompenzují velká zrcátka a park asistent

Ještě jsem si ale nezvyknul na přepínač dálkáčů, takže často místo abych na někoho bliknul, tak ho vždycky na 1-2 vteřiny naplno opepřim :D
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

18Marty

Příspěvky: 8
Registrován: 27.11.2009, pát 19:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od 18Marty » 30.11.2009, pon 17:47

koukam tak jste spokojeny :) To musi bejt.
To bude jako moje milenka :smt007
Ale pritelkyne si zvykne :wink: taky se ji to auto libi.
A jak uz bylo receno jde jenom o zvyk :wink:
Ja problemy nebudu mit s geometrii tu si muzu udelat v praci :)
Ventily ty se udelaj ad nejsou problemy stejne je lepsi kdyz se kupuje auto od prvniho majtele nebo vice tak udelat vymenu oleju atd tak stim urcite pocitam :)
A chlapi kdyz jsem tady uz cetl je to tezky auto tak by urcite bylo lepsi neco silnejsiho ta 88kw to bude slabi to msi myslim i ja ale ta 110kw by mohlo urcite stacit ale co je lepsi kombik nebo sedan? a urcite bude lepsi naftak ad to tak nezere nebop mate jnou radu?
MARTY

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Harous » 30.11.2009, pon 18:07

K tomu tempomatu - kolik měříte? Já když v tom viděl Kleofáše tak jsem myslel, že to tím kolenem urve. :-D
K váze tu bylo napsáno už dost a dost a je prostě fakt, že auta bobtnaj skoro všechny. Pozitivní je, že s tím Alfa něco udělala a při faceliftu shodila.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18540
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Kubas » 30.11.2009, pon 18:50

hele já když v tom jel tak jsem o tempomat nezavadil ani jedou.... A myslím že v tom autě byl (jestli ho teda neurval Kleofáš přede mnou....).

Jinak myslím že řešit umístění tempomatu je vcelku o ničem, však si to každý projede.... Spíš bude zajímavá výdrž zavěšení kol, rozvodových řemenů a podobných zásadních věcí, ale to vyplave na povrch až později.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Harous » 30.11.2009, pon 18:57

Jasný, ten tempomat je prkotina a perlička. Stejně tak to otvírání kufru.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od limach » 30.11.2009, pon 20:03

Já mám auto po faceliftu, takže:
- váha je podle mě odpovídající, jak píše Harouš, auta narůstají a těžknou, takže podle mě je váha takového korábu jako AR 159 standardní
- otvírání kufru mám na dálkovém ovládání a stlačením znaku Alfy na 5. dveřích (místo tkačítka na stropě), ideální kombinace
- tempomat je dle mě opravdu nesmyslně nízko a to nejsem žádná dlouhán
- bez zadních parksenzorů bych si hlavně parkování nedokázal představit, s nimi brnkačka, zrcátka jsou bohatě dimenzovaná
- vystupování z předních sedaček auta je ve verzi Ti občas docela kaskadérský kousek, přední dveře váží snad tunu a k tomu se vysoukat přes bočnice sedadel...
- trochu mě zklamalo řazení, hlavně 2. a 3. stupně, budu řešit v záruce
- problém sjíždění gum (geometrie) je všeobecně znám

Jinak zatím spokojenost :wink:
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od modenaboy » 30.11.2009, pon 22:18

Tak myslím že čipem se asi váha vyřešit nedá. To auto bude pořád vážit stejně a v zatáčkách to bude poznat.
Jinak já rozhodně nejsem odpůrce 159, úvod Quantum of Solace mám jako večerníček.
BMW 730d, Superb TDI

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od xjohny » 1.12.2009, úte 08:16

Ještě jedna věc - vyhřívání sedaček - aktivuje se vám taky až po chvíli jízdy? Mám dojem, že to začne hřát přesně v okamžiku, kdy ventilace zvedne otáčky a začne vyhřejvat (což v součanosti znamená zpoždědní tak 2-3 minuty), až budou mrazy, tak asi umrznu :???:
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Milan+ » 1.12.2009, úte 10:43

Dnes to měřil a sedačky mi začala vyhřívat přesně po 50 sec. což u služebních BMW trvá podstatně déle alfaromeo1 dnes při předjíždění mi trochu vyjeté koleje tahaly za volant a no to si musím při zvednutém krouťáku dát pozor. Spotřeba se mi nyní ustálila na 9 l většinou krátké trasy po městě a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od xjohny » 1.12.2009, úte 10:58

Hm, takže je to nejspíš fyčura, asi optimalizace odběru proudu z baterky a altíku... :-k škoda.

Já mám spotřebu zatim 7.3, po nasazení menších 16" zimáků kompjůtr ukazuje něco přes šest, ale poctivé měření tabulkou v excelu ukázalo 7.4 :D
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Milan+ » 1.12.2009, úte 14:26

Při vyšších rychlostech mi značně ztuchne řízení, servo jako by bylo vypnuté, máte také ten pocit? a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od xjohny » 1.12.2009, úte 17:51

Nevím, já jezdím v 90% případů jen do mrzkých 140ti :DD

Dneska mě na D8 vybliknulo nějaký auto z levýho, tak jsem poslušně zalezl a ono to černá 159 SW, pak jsem ho dohnal, když odbočoval na Mělník :)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

18Marty

Příspěvky: 8
Registrován: 27.11.2009, pát 19:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od 18Marty » 1.12.2009, úte 22:25

Koukam ze vady se najdou na aute ale to na kazdym :D a me se alfinka 159 mrte libi tak ji budu kupovat :) este mate nejake problemy s autem abych vedel naco si dat pozor az to budu kupovat a.vs.s :smt026

Tesim se nani jak decko na hracku :-D
MARTY

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od tuta146 » 1.12.2009, úte 23:19

Milan+ píše:Při vyšších rychlostech mi značně ztuchne řízení, servo jako by bylo vypnuté, máte také ten pocit? a.vs.s

Není to běžná funkce posilovače řízení? S rostoucí rychlostí slábne účinek. Ono když jedeš 200 a měl by jsi běžnou citlivost, tak to rovně moc dlouho neudržíš :D
Některá auta mají i opačnou funkci, zmáčkneš tlačítko CITY a při parkování točíš jenom jedním prstem.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Milan+ » 2.12.2009, stř 07:46

Chtěl jsem se podělit o zkušenosti s dešťovýn senzorem, pracuje perfekně, jen jsem ještě nepřišel na to jak nastavit intenzitu citlivosti, připadá mi to stále stejné ať reguluji jak chci a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od xjohny » 2.12.2009, stř 10:03

dtto, ale já se s tím neperu, když trošku poprchává, tak mu dám možnost, když se ty stěrače zblázněj tak je vypnu a ovládám je manuálně, dokud mě to zase nepřestane bavit. :) Někdy zkoušim nastavit tu citlivost, nějaký účinek to má, ale ideální nastavení často nenajdu.

Základ určitě budou gumy na stěračích v pořádku. Případně "tekuté stěrače" :smt023 159 má výbornou érodynamiku, takže to slézá potom úplně samo.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od JP159 » 2.12.2009, stř 23:51

Nastavit to jde jenom na ty polohy na páčce. Ten senzor si to asi ještě upravuje podle hustoty deště sám. Ale to je jenom moje doměnka.
A jak vám stříkají trysky ostřikovačů nepřišel jsem na to jak je nastavit. V Alfě mi borci řekli,že prej to nejde..... [-o<
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159

Příspěvek od Milan+ » 3.12.2009, čtv 08:15

S tryskami jsem si na tvoje zkušenosti hned vzpomněl, jakmile začalo pršet. Mě ale stříkají nad stěrače, takže jsem v pohodě. Můj autodoktor se na ně přesto díval a řekl, že by je případně podložil, aby stříkaly výše, pokud by byla potřeba a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů