Potenciometr plynového pedálu
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
konektor je přesně mezi spojkovým a brzdovým pedálem a má bílou barvu. Aby ses k němu dostal, tak musíš vyndat spínač na spojkovém pedálu + samozřejmě dvířka pojistek a izolaci nad pedály.
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
Coyote: Já to vím, ale právě Kůrkyn mi to opravil, ale pořád přetrvával problém zřejmě s tím pedálem nějak, anebo nevím. Musím to auto hodit na diagnostiku ještě jednou.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
je to divný, pak by to mohl dělat krokový motorek nebo konektor na něm.
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
Kůrkyn: Něco jsem našel na Alfa156 fóru, podobně to dělá někdy i mně, možná že to souvisí.
Pokud to není složité vyčistit, stálo by to za to to vyzkoušet.
Nechci spamovat, ale našel jsem další zajímavou příhodu na netu (tohle se přesně stává i mně, samovolný zrychlování):
Druhej chlapík tam psal, že pomohlo vyčistit škrtící klapku, přestaly klísat otáčky volnoběhu (taky mi to někdy dělá). Případně, jak píšeš, další lidi psali s krokovým motorkem. Achjo, já z toho auta zešedivím. Myslíš, že by se takto mohla projevovat i třeba zanesená škrtící klapka? Nejen ty otáčky, ale to že se mi to občas rozcuká při plynulé jízdě konstantní rychlostí a vyskočí kontrolka motoru?Ahoj,snad to někomu pomůže, za studena otáčky vpoho ale jak se motor zahřál tak začaly houpat o cca 200ot, měřil sem i napětí na baterii a padalo až na 11V, budíky pohasínaly, motor se jakoby přidusil a znuvu naskočil, zkoušel sem krokový motorek,svíce,váhu,vyčistit všechny kabely,čidlo teploty vody,komplet nový svorky s distribučním blokem na baterii a nic ... ŘEŠENÍ: přecházel sem snímač polohy škrtící klapky protože byl nový, nakonec to ale dělal on, vyměnil jsem za origo BOSCH a otáčky držej,motor se klidněji rozjíždí a po agresivní jízdě se ihned uklidní a neskáčou otáčky ani po výměně BOV za HKS Style. (Motorizace Fiat 2,0 20V Turbo)
Pokud to není složité vyčistit, stálo by to za to to vyzkoušet.
Nechci spamovat, ale našel jsem další zajímavou příhodu na netu (tohle se přesně stává i mně, samovolný zrychlování):
Nakonec tam týpek psal, že to vyřešil takhle:Tak včera se mi stala zvláštní věc - jak jsem psal, že před tím, než motor přepne do nouzového režimu a ohlásí chybu, cítím jakoby "nejistotu" v otáčkách motoru, tak včera to byl extrém - jedu, po rovince, plynule na 4 cca 53 km/h a najednou auto začalo ZRYCHLOVAT !!!! trvalo to asi jen 1 - 2 vteřiny, ale bylo to znatelné a hned potom buch a "engine fault".
Moje otázka - jak mohl motor začít zrychlovat? Musel si myslet, že přidávám plyn, ne? že by byl vadný ten snímač polohy plynového pedálu? Jestli je to potenciometr a má někde poškozenou odporovou dráhu, tak je možné, že v určité poloze dává špatný signál do BSI. Představuju si to, jako když se na starých zesilovačích otáčí hlasitostí a z repráků praská a lupe...
Když jsem si všiml, že mám nahlodaný kabel ke klapce, tak jsem ho spájel a kabeláž opravil. Ale po pár dnech se závada objevila znovu a ve větší síle. I několikrát za sebou šel motor do nouze....
No a u Dojáčka měli mechanika, který pořádně koukal do motoru a zjistil, že na hranici konektoru u klapky je ještě jeden kablík zlomený... Všechna čest . nevnucovali nový konektor, ale technik si dal piplací práci a vyndal z konektoru pin, připájel nový drátek a zase konektor složil. Od té doby jezdí auto jako drak a zdá se mi, že má i nižší spotřebu.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
Každopádně, zřejme jsi se trefil dost blízko tím odhadem krokáče.
Mimochodem, našel jsem při uklízení starý papíry z diagnostiky (cca únor 2011, jak mi začal zlobit ten plyn. pedál), bůhví ale, jestli to nebylo spíš tohle, a pořád je to nevyřešené - a v tom výpisu se vyskytovaly chyby typu "ZKRAT NA KOSTRU/UKOSTŘENÍ" - kontrolka chyby motoru aktivována.
Hmm, a teď babo raď. Budu teď 14 dní pryč, ale pak bych to chtěl nějak vyřešit (nejlépe) nadobro, i když neočekávám, že to bude tak jednoduché. :-(
Mimochodem, našel jsem při uklízení starý papíry z diagnostiky (cca únor 2011, jak mi začal zlobit ten plyn. pedál), bůhví ale, jestli to nebylo spíš tohle, a pořád je to nevyřešené - a v tom výpisu se vyskytovaly chyby typu "ZKRAT NA KOSTRU/UKOSTŘENÍ" - kontrolka chyby motoru aktivována.
Hmm, a teď babo raď. Budu teď 14 dní pryč, ale pak bych to chtěl nějak vyřešit (nejlépe) nadobro, i když neočekávám, že to bude tak jednoduché. :-(
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Potenciometr plynového pedálu
Mě 147ma samovolným zrychlováním trápila vloni, když jsem měl kolo na rovnání a jezdil jsem déle na rezervě. Auto začlo samovolně zrychlovat a když jsem vyšlápl spojku, tak i drželo vyšší otáčky. Stačilo to nějakou dobu za jízdy dusit brzdou přes rychlost, ABS po chvíli vyhlásilo chybu a už to po zbytek cesty neudělalo. Po dalším startu se opakovalo, dokud jsem jezdil s rezervou Podotýkám, že tam mám VDC a to už si ABS povídá s ŘJ motoru, neboť v případě potřeby dokáže v určitý moment snížit aktuální výkon motoru. No, asi to jde i opačně .
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
[/quote]Conflict píše: Nejen ty otáčky, ale to že se mi to občas rozcuká při plynulé jízdě konstantní rychlostí a vyskočí kontrolka motoru?
Přesně tohle se mi stává
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
lada.blaha: Musime to nejak opravit. Necham to chvili tady, treba na to nekdo zareaguje. Asi by to chtelo zacit u techto veci: Snimac polohy skrtici klapky, skrtici klapka, krokovy motorek a pripadne elektroinstalace (kabelaz) s temito vecmi spojena.
Kdybys to nejak vyresil, dej prosim vedet :-) Kazi to dojem z jinak perfektniho auta a dobre jizdy.
Kdybys to nejak vyresil, dej prosim vedet :-) Kazi to dojem z jinak perfektniho auta a dobre jizdy.
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
Tak sem si tady pročet pár témat a příspěvků a našel sem pravděpodobně příčinu svojí závady. http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=9268 Myslel sem že občasné zhoupnutí u velké V6 je normální a pískání od sání taky. Když sem si to ale dal do kupy tak mi došlo že to začíná houpat a pískat před tim než mi přestane jít ten pedál a hodí to chybu. Měl sem to asi před měsícem v děčíně v Alfě na výměnu svíček tak je možný že tam třeba něco špatně dotáhli když sundavali sání? Musim teda zaklepat že už je 4tý den od toho klid. No až budu mít někdy čas tak na to mrknu. Nebo máte někdo nějakej typ?
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: Potenciometr plynového pedálu
Ještě mě napadalo že by se to chtělo podívat na konektor toho potaku ale z druhy strany tam musi taky neco byt. Jak jdou kabely s potenciometru do toho konektoru co se urezava a letuje na pevno tak z neho jdou potom kabely kdo vi kam a tam nekde taky musi byt konektor. Nevite kde by mohl byt
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996
Re: Potenciometr plynového pedálu
nazdar chlapi, mozno trepnem somarinu, ale nedal by sa ten potak nahradit? sak je to normalny potak, opravoval som pedal z autobusu, bol riadne zasrany akousi mastou, po vycisteni isopropylom fachal jak novy, meral som jeho odpor a mal tusim cez 100kilo, no bol viac vyvodovy, keby sa dal miesto neho obycajny potak 100kilo viacvyvodovy urcite by to fachalo, no neviem jak by sa primontoval na pedal , ked sa to poserie u mna, prikrutim ho niekde na volant a budem si rychlost pridavat s nim
Alfa Romeo 166-2.0-V6-TB
150KW, 204PS
Full vybava
150KW, 204PS
Full vybava
Re: Potenciometr plynového pedálu
Tak dneska sem přijel z Brna přímo od Alfy kde řešili můj problem s tim potenciometrem. Problem by měl byt vyřešen a stalo mě to 1562Kč. Protože kdyz sem menil potenciometr tak se musi nastavit jeste nejak,nevim jak, na "nulovy bod". Mě to ukazovalo bez seslapnuti pedalu,na volnobeh, že pedal dává 7% výkonu a při plýn sešlápnutím nějakých 80% jenom. Tak jim trvalo asi tři hodinky než to nastavili tak jak má a měl by být problém vyřešený. Ale řekl sem jim že potenciometr se měnil za uplne novy, jinak sem mel pocit že by chteli objednat novy. Menil sem ho už za použitý.
Ve fiatu když sem to chtěl řešit, tak nějaky nastavení potenciometru vubec nevěděli. Tak jestli má někdo podobný problém tak v Brně vědí co s tím.
-
Ale je to první den takže ještě napíšu třeba za týden jestli se to zase neozvalo.
Ve fiatu když sem to chtěl řešit, tak nějaky nastavení potenciometru vubec nevěděli. Tak jestli má někdo podobný problém tak v Brně vědí co s tím.
-
Ale je to první den takže ještě napíšu třeba za týden jestli se to zase neozvalo.
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
Super, díky moc za postřeh, určitě napiš, jak a jestli to pokračuje, případně nepokračuje. Já už mám zatím asi 10.000km a cca 3měsíce a zatím nic - musím zaklepat. To jsi byl v MotorTecu u Globusu, jo?
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
Re: Potenciometr plynového pedálu
Jo jo, přesně tam a vypadalo to že se v tom vyznají tam. Byl sem spokojeny.Conflict píše:Super, díky moc za postřeh, určitě napiš, jak a jestli to pokračuje, případně nepokračuje. Já už mám zatím asi 10.000km a cca 3měsíce a zatím nic - musím zaklepat. To jsi byl v MotorTecu u Globusu, jo?
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996
Re: Potenciometr plynového pedálu
Tak jezdim asi tak 3 týdny a plyn stále funguje, takže je to asi opravené. Konečně sem se dočkal.
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996
- Conflict
- Nováček
- Příspěvky: 125
- Registrován: 8.4.2011, pát 22:50
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
Jirko, díky za info, kdyby se mi to ještě někdy ozvalo, budu vědět. Nemáš přímo číslo na technika nebo aspoň jméno koho chtít, s kým jsi to přímo řešil to nastavení, tvoji červenou 166 by si asi pamatovali s tímto problémem (klidně pošli do soukromé pošty tady na fóru).
Díky Tom
Díky Tom
ŠKODA Octavia III 1.6 TDi DPF 77 kW (2012)
Re: Potenciometr plynového pedálu
Tak pedal me zacal zase trapit, jednou za 14 dni se to rozsviti blbne to treba dva dny a pak zase nic, nevim jestli s tim mam jet zase do Brna. Nemel by nekdo schema potenciometru a kam ty kabely pokracuji dal, ze bych prosel vsechny konektory? hledal sem to v elearnu ale nic sem tam nenasel uzitecnyho.
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996
Re: Potenciometr plynového pedálu
Tak mi to dneska taky udelala...pri velmi klidne jizde...a najednou z niceho nic jako kdyby mi nekdo povesil za auto vlek a auto neslo do otacek...jako jelo to ale asi jako 1.2 htp...zastavil jsem vypnul motor a znova nastartoval...svitilo to porad....tak jsem se rozjel a po cca 30 vterinach zhaslo...opakovalo se to jeste jednou asi za 10 minut....pak za celou cestu domu uzh neudelalo..ale nemel jsem z toho moc dobrej pocit teda uz jsem myslel ze je to zase moje "aura"Conflict píše:Mně se to projevovalo tak, že se to hodilo do nouzáku, a po šlápnutí na pedál to cca 3 sekundy nic nedělalo, a pak začalo auto teprve zabírat... při přeřazování to bylo někdy tak na chcípnutí
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Potenciometr plynového pedálu
Vidím že máš taky LPG, jak to tak sleduju tak tyhle problemy s potenciometrem maji jenom lidi co maji LPG. To bude mít něco společnýho
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
Nn, mě to dělala a plyn jsem neměl......JiriCech píše:Vidím že máš taky LPG, jak to tak sleduju tak tyhle problemy s potenciometrem maji jenom lidi co maji LPG. To bude mít něco společnýho
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potenciometr plynového pedálu
po nastartovani na studeno, mi ide par sekund akoby bez turba alebo neviem, proste ziaden vykon a trase autom....pri beznom rozbiehani sa a na 2 kvalte cca 2300ot. zrazu sa rozbehne a uz to nerobi... zeby nieco spolocne s potenciometrom ?
Naposledy upravil(a) twiister dne 5.10.2012, pát 17:59, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG )
Re: Potenciometr plynového pedálu
Chalani a napichol to niekto z vas na pc? Kamosovy obcad pri predbiehacke svietil vstrek a padalo to do nudzaku.napichol som to na pc a ukazalo to chybny obvod potenciometra na plynovom pedali. Treba mrknut na ten konektor biely alebo ten potik vymenit. Na diagnostike sa da tiez skontrolovat ci je pedal v 0% polohe.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Potenciometr plynového pedálu
Ja uz tam mám druhý potenciometr protoze v Brne mi rekli ze to je urcite tim kdyz to napichly na pc, zkalibrovali ho na 0 polohu, konektory se uřezali a naletovali na pevno protoze to delaji i ty konektory a stejne to dela. Nevim, ale nejakou dobu to fungovalo.Erik166 píše:Chalani a napichol to niekto z vas na pc? Kamosovy obcad pri predbiehacke svietil vstrek a padalo to do nudzaku.napichol som to na pc a ukazalo to chybny obvod potenciometra na plynovom pedali. Treba mrknut na ten konektor biely alebo ten potik vymenit. Na diagnostike sa da tiez skontrolovat ci je pedal v 0% polohe.
Alfa Romeo 159 2.0JTDm-2009 - bílá fólie,Alfa Romeo 166 3.0 V6-1999,Alfa Romeo 146 2.0TS-1996
Re: Potenciometr plynového pedálu
Ludia ako sa da k tomu bazmeku dostat? Vidim kde je,aj sroby nahmatam ale to je vse. Ten biely steker absolutne neviem kde je. Pls nejaku radu
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v
Re: Potenciometr plynového pedálu
Jak tu někdo psal, na tohle musíš být gynekolog. Já odmontoval vlevo ty pojistky s relátkama. Tuším že to je taková zelená a bílá krabička. Pak na to máš lepší přístup ...
AR166 2.4jtd 103kw
ex: Croma turbo, 145, Tipo, 155, Coupe 20vt
ex: Croma turbo, 145, Tipo, 155, Coupe 20vt
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů