Tlak turba 1.8 Tbi (200k)
Tlak turba 1.8 Tbi (200k)
Ahoj kluci,
chci se zeptat na tlak turba u motoru 1750 TBi, případně u modelu 159 obecně. Dnes se mi stala taková první "divná" věc s mojí alfičkou, na dvojku jsem dal plný plyn, ale motor nejdřív zatáhnul, pak jakoby přešlápnul a zároveň lehce odfouknulo turbo a řekl bych, že dál moc netáhnul. Podíval jsem se hned na budík tlaku turba, který ukazoval jen nějakých 0,9 baru, přičemž jsem měl za to, že jsem tam dosud viděl vždy tlak 1,2 baru. Po přeřazení na trojku už se motor choval normálně a turbo tlačilo 1,2 baru, takže jsem to dál neřešil, protože jsem za chvíli vystupoval.
Nicméně nedalo mi to a za chvíli jsem vyrazil chování turba otestovat. Na plný plyn se to chová následovně:
- Na jedničku turbo tlačí jen 0,6 baru
- Na dvojku tlačí 0,9 baru
- Na trojku a dále tlačí "standardních" 1,2 baru, a to hned z nejnižších otáček (1500 ot)
- Po překročení cca 4500 otáček začne tlak klesat z 1,2 na cca 1 bar (na trojku a výše)
Je to normální? Asi bych si toho normálně ani nevšimnul, ale po tom dnešním "odfouknutí" jsem lehce paranoidní. Záruka mi končí právě v pátek příští týden, mám najeto jen necelých 20tkm...
Každopádně na palubce žádná chyba nesvítí a vše jsem zkoušel se zapnutou i vypnutou stabilizací. Kola neprokluzovala ani v jednom případě, bylo krásně a sucho.
Předpokládám, že motor TBi má málokdo, nicméně jak se v tomto ohledu chovají třeba diesely? Toto vlákno jsem četl, ale u mě se to chová spíš podle zařazené rychlosti + pokles tlaku s otáčkami, nemám v tlaku díru.
Díky,
Petr
chci se zeptat na tlak turba u motoru 1750 TBi, případně u modelu 159 obecně. Dnes se mi stala taková první "divná" věc s mojí alfičkou, na dvojku jsem dal plný plyn, ale motor nejdřív zatáhnul, pak jakoby přešlápnul a zároveň lehce odfouknulo turbo a řekl bych, že dál moc netáhnul. Podíval jsem se hned na budík tlaku turba, který ukazoval jen nějakých 0,9 baru, přičemž jsem měl za to, že jsem tam dosud viděl vždy tlak 1,2 baru. Po přeřazení na trojku už se motor choval normálně a turbo tlačilo 1,2 baru, takže jsem to dál neřešil, protože jsem za chvíli vystupoval.
Nicméně nedalo mi to a za chvíli jsem vyrazil chování turba otestovat. Na plný plyn se to chová následovně:
- Na jedničku turbo tlačí jen 0,6 baru
- Na dvojku tlačí 0,9 baru
- Na trojku a dále tlačí "standardních" 1,2 baru, a to hned z nejnižších otáček (1500 ot)
- Po překročení cca 4500 otáček začne tlak klesat z 1,2 na cca 1 bar (na trojku a výše)
Je to normální? Asi bych si toho normálně ani nevšimnul, ale po tom dnešním "odfouknutí" jsem lehce paranoidní. Záruka mi končí právě v pátek příští týden, mám najeto jen necelých 20tkm...
Každopádně na palubce žádná chyba nesvítí a vše jsem zkoušel se zapnutou i vypnutou stabilizací. Kola neprokluzovala ani v jednom případě, bylo krásně a sucho.
Předpokládám, že motor TBi má málokdo, nicméně jak se v tomto ohledu chovají třeba diesely? Toto vlákno jsem četl, ale u mě se to chová spíš podle zařazené rychlosti + pokles tlaku s otáčkami, nemám v tlaku díru.
Díky,
Petr
Naposledy upravil(a) petrv dne 23.4.2011, sob 20:59, celkem upraveno 1 x.
159 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi

AR 159, 1.9JTDm, 16V - Berlina
Lancia Lybra 1,9JTD, 8V - Berlina
Lancia Dedra 1.6i - Station Wagon
ex: Fiat 127 Special, 0,9i
Lancia Lybra 1,9JTD, 8V - Berlina
Lancia Dedra 1.6i - Station Wagon
ex: Fiat 127 Special, 0,9i
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Tlak turba jsem samozřejmě myslel na plný plyn, tj. při maximálním zatížení motoru.
159 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Nedělal jsi nějaké upravy nebo zásahy do motoru? Mě to začalo dělat po zaslepení EGR, pač dochází ke špičkám a ŘJ upustí tlak z turba. To je to odfouknutí plus cuknutí.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Ty tlaky jsou podle mě srpávně je to ochrana motoru, aby jsi při nizkých rychlostech zbytečně nevytáčel a neměl velký kroutící moment a tím dostávala spojka zabrat.
KAždé turbové auto má Blow off ventil, tak se mi zdá že tam byl velký tlak a právě tenhle ventil to upustí, když je tam hodně a dělá to právě tenhle upuštějící zvuk, takže celkem běžná věc.
KAždé turbové auto má Blow off ventil, tak se mi zdá že tam byl velký tlak a právě tenhle ventil to upustí, když je tam hodně a dělá to právě tenhle upuštějící zvuk, takže celkem běžná věc.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Plnej plyn neznamená maximální zatížení motoru. Na neutrál můžeš dát na plyn cihlu a ručička tlaku turba se sotva zvedne.petrv píše:Tlak turba jsem samozřejmě myslel na plný plyn, tj. při maximálním zatížení motoru.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Jo, ale je snad jasné, že když píšu o plném plnynu na jedničku, dvojku atd., tak tím myslím za jízdy, tj. plné zatížení motoru.
159 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Jenže na ty nižší kvalty to pořád není plný zatížení motoru...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Myslíš kvůli nižšímu tlaku turba na nižších kvaltech? O to mi právě jde, zda je to normální. Každopádně pokud ano, tak jde o maximální možné zatížení motoru na daném kvaltu.
159 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Myslím, že je to normální. Delta HF Turbo mi to ukazovala stejně.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Vždyť píše že mu to od koupi nedělalo. 

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: Tlak turba u 1750 TBi
No to je otázka, prostě jsem na budíku vždy viděl 1,2 baru, ale že bych si byl jistý, že jsem se díval i na jedničku a dvojku, tak to nevím. Proto se ptám.pekony píše:Vždyť píše že mu to od koupi nedělalo.
159 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Ahááááá. Tak to teda beru zpět. V mém případě to určitě nedělalo. To jsem si jistý. A taky to řešíme. Tak snad ti někdo poradí co s tím, ale nejspíš to tak zůstane nebo budeš upravovat mapy. 
Tady to řešíme http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=160

Tady to řešíme http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=160
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Zkoušel jsem to ještě dnes cestou do práce a vypadá to, že řídicí jednotka omezuje tlak turba i při studeném motoru, tj. postupně zvedá maximální tlak z 1 baru při studeném motoru až po 1,2 baru při zahřátém motoru. Budu tedy doufat, že je u mě vše v pořádku. Je to můj první turbomotor a myslel jsem, že turbo je tupé mechanické zařízení
, do kterého ECU nezasahuje. A ejhle, brble do toho celkem dost.

159 1750 TBi
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak turba u 1750 TBi
ŘJ do regulace nemluvila za starých časů benzínové delty, kde byl jen snímač max. tlaku. Dneska je to řízené z důvodu emisí a nároků na "user friendly" provoz 

Re: Tlak turba u 1750 TBi
a i tak si u TBi někteří stěžují, že to furt hrabe a blbě se jim s tím jezdí.... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Já si nestěžoval
Ale je pravda, že jednou jsem zahrabal, když jsem potřeboval zrychlit při vjíždění do křižovatky... po hlavní se rychle blížilo auto... znáte to ten pocit... 200 koní pod kapotou a "to stihnu". Odbočoval jsem vlevo, v protisměru nic nejelo, tak jsem si říkal v pohodě .. odbočím do protisměru a pak na to šlápnu a zařadím se do pravého pruhu. Najetí do protisměru vyšlo dle plánu ... auto, co jelo po hlavní, bylo v ten moment prakticky vedle mě .. a teď přišel ten okamžik ... vrazil jsem tam trojku, sešláp plyn až na podlahu ... no to byl hvízdot
V ten okamžik mě polil pot. Naštěstí to cuklo a prakticky hned se to chytlo... vystřelil jsem dopředu a dokončil manévr. Jinak zatím v pohodě 



Alfa Brera 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Konečně někdo s tím správným motoremHonza R. píše:Já si nestěžovalAle je pravda, že jednou jsem zahrabal, když jsem potřeboval zrychlit při vjíždění do křižovatky... po hlavní se rychle blížilo auto... znáte to ten pocit... 200 koní pod kapotou a "to stihnu". Odbočoval jsem vlevo, v protisměru nic nejelo, tak jsem si říkal v pohodě .. odbočím do protisměru a pak na to šlápnu a zařadím se do pravého pruhu. Najetí do protisměru vyšlo dle plánu ... auto, co jelo po hlavní, bylo v ten moment prakticky vedle mě .. a teď přišel ten okamžik ... vrazil jsem tam trojku, sešláp plyn až na podlahu ... no to byl hvízdot
V ten okamžik mě polil pot. Naštěstí to cuklo a prakticky hned se to chytlo... vystřelil jsem dopředu a dokončil manévr. Jinak zatím v pohodě

Jaké tlaky ukazuje budík tobě?
159 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
To si měl docela kliku, že se ten co jel po hlavní neleknul a nestrhnul to někam ze silnice... [-o<
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Viděl, že zrychluju jak raketa, a že to stihnu, tak se neleknul a do příkopu to nestrhnul, ale nevím.. možná se malinko leknul
Ono to někdy není snadný vyjet z vedlejší na hlavní, když jede jedno auto za druhým... tak buď jsem tam mohl třeba ještě 2 minuty čekat nebo dát na svůj odhad. Příště budu hlavu víc chladit a holt si počkám o trochu dýl... no.
Co se týká tlaku turba, tak se přiznám, že přesně nevím. Koukám v první řadě na silnici, pak po holkách a na budík turba jsem se podíval asi jednou
Myslím, že v devadesátce pod plynem to tlačí 1-1,2 bary, při rozjezdu z nuly ručička nejde tolik nahoru, ale kolik to je přesně opravdu nesleduju. Zkusím se na to soustředit, a pak napíšu 

Co se týká tlaku turba, tak se přiznám, že přesně nevím. Koukám v první řadě na silnici, pak po holkách a na budík turba jsem se podíval asi jednou


Alfa Brera 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Slíbené tlaky turba... pozorováno cca 400 km, pokud jsem si na to vzpomněl. Turbo si žije vlastním životem, nevypozoroval jsem žádnou úměru mezi intenzitou sešlápnutí plynu a tlakem turba. Záleží současně na zařazeném kvaltu, momentální rychlosti, zátěži auta a možná i na počasí
Dále uvádím maximální hodnoty, co jsem odpozoroval. Většinou po prudkém sešlápnutí plynu ručička vyletí na uvedenou hodnotu a asi po 5 sekundách tlak trochu povolí - cca o 0,2 baru.
Takže opravdu maximální hodnoty:
studený motor:
na dvojku 0,8 baru
na trojku 1,0 baru
na čtyřku a více 1,2 baru
zahřátý motor:
na dvojku 1,0 baru
na trojku 1,2 baru
na čtyřku a více 1,4 baru
vyšší tlak než 1,4 se mi tam nepodařilo dostat, ikdyž stupnice je až do 1,6.
Zajímavý je i volnoběh. Po zátěži si drží 1000 ot./min., když motor moc netrápím vrní si na 750 ot./min.
Platí pro Breru 1750 TBi, u 159-ky je to třeba nastavené jinak.

Dále uvádím maximální hodnoty, co jsem odpozoroval. Většinou po prudkém sešlápnutí plynu ručička vyletí na uvedenou hodnotu a asi po 5 sekundách tlak trochu povolí - cca o 0,2 baru.
Takže opravdu maximální hodnoty:
studený motor:
na dvojku 0,8 baru
na trojku 1,0 baru
na čtyřku a více 1,2 baru
zahřátý motor:
na dvojku 1,0 baru
na trojku 1,2 baru
na čtyřku a více 1,4 baru
vyšší tlak než 1,4 se mi tam nepodařilo dostat, ikdyž stupnice je až do 1,6.
Zajímavý je i volnoběh. Po zátěži si drží 1000 ot./min., když motor moc netrápím vrní si na 750 ot./min.
Platí pro Breru 1750 TBi, u 159-ky je to třeba nastavené jinak.
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
hodně řekne přímo píchlá diagnostika, jsem o víkendu jezdil a porovnával požadovaný a reálný tlak a docela jsem koukal, jak lehce přefukuje... ale to byla nafta
Re: Tlak turba u 1750 TBi
Tak, jak turbo funguje u 1750 TBi, je jednoznačně nejúčinnější při akceleraci. Na plný tlak tlačí jen chvilku, pak trochu povolí. Asi ochrana před spálením. Takže ikdyž tam zařadím vyšší rychlostní stupeň a šlápnu na to, tak pokud je turbo rozpálené, prostě si tlak o 0,2 baru sníží, ať dělám, co dělám.
Ale když ho nechám chvíli v klidu (při ustálené rychlosti 130 km/hod na šestku fouká cca 0,4 baru) a pak na to šlápnu, těch 1,4 tam skočí okamžitě.
A musím vyvrátit mýtus, že 1750 TBi není točivý motor. Dneska se na mě lepilo na D11 nějaké BMW 7 a dokonce se mě odvážilo předjet. V rámci testu turba jsem to trochu polechtal... on se mezi tím zařadil do pravého pruhu... asi ve 200 km/hod jsem ho předjel, pak se mě ještě chvíli držel a ve 230 km/hod to vzdal
Při té příležitosti se mi podařilo krátkodobě pči akceleraci na pětku ze 160 km/hod dostat na 7500 ot./min. Takže jestli tam je nějaký omezovač na 5800, tak nefunguje
respektive neodpojuje vstřikování hned, ale po nějaké prodlevě.
Ale když ho nechám chvíli v klidu (při ustálené rychlosti 130 km/hod na šestku fouká cca 0,4 baru) a pak na to šlápnu, těch 1,4 tam skočí okamžitě.
A musím vyvrátit mýtus, že 1750 TBi není točivý motor. Dneska se na mě lepilo na D11 nějaké BMW 7 a dokonce se mě odvážilo předjet. V rámci testu turba jsem to trochu polechtal... on se mezi tím zařadil do pravého pruhu... asi ve 200 km/hod jsem ho předjel, pak se mě ještě chvíli držel a ve 230 km/hod to vzdal

Při té příležitosti se mi podařilo krátkodobě pči akceleraci na pětku ze 160 km/hod dostat na 7500 ot./min. Takže jestli tam je nějaký omezovač na 5800, tak nefunguje

Naposledy upravil(a) Honza R. dne 16.5.2011, pon 22:30, celkem upraveno 1 x.
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Tlak turba u 1750 TBi
7500 ot/min.... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti