Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 17.7.2011, ned 12:06

Zdravím všechny místní srdcaře :)

Vlastním Volvo S60 2.435 V5 Bi-Fuel (z výroby origo zástavba na plyn). Auto je to dobrý, pohodlný, spolehlivý, když s ním někdo jede předpisově, jezdí pomalu zadarmo. Mám ho něco přes rok a docela mě už nebaví :D věřím, že kdybych byl o 10let starší, asi už to neřeším :) Předtím jsem měl civica a nebýt toho, že poslední 3 roky najezdím 50tis km/ rok, tak ho mám doted. Jenže to bylo spíš auto na couračky po městě a okolí. Volvo je na dálnici paráda. Ovšem rád bych zkusil něco ostřejšího v naftě. Koukal jsem po A4 v 2.0tdi 103kw, jenže ta už je pryč. Pak mi někdo nutil Accorda, ale nelíbí se mi jeho vnitřek, v čtvrtek jsem se honil ve Vídni se 159 a hned mě to zaujalo. Celou dálnici do ČR jsem ztrávil hledáním inzerátů a různým čtením. Ani nevím kama jsem jel dom :smt021 Od pátečního rána nedělám nic jinýho než to tady pročítám.
S Volvem jsem jezdil za 11-13l plynu na 100km. A to jsem jsem najel na dálnici a většinou těch 155 - 180 - 210. Jak kdy byla nálada a provoz. Rekord jsem s ním měl na okrsce cca 150km z Kroměříže do Partizánskeho což jsem udělal za 9,4.
Teď k Alfě ale. Každej mě od toho odrazuje, že s mým kilometrovým nájezdem ani náhodou. Prej je to auto který chytí, pobaví, ale nikdy v něm není jistota, že dojede zpět domů.
Číst to, co tady všichni píšete je radost pro oči i srdce, už jsem pomalu Alfař a ještě jsem v tom ani neseděl :smt055
Prohlížel jsem všechny 159 co tu máte vystavený a nikdo tam nemá najeto přes 200tis km, což mě trošku zaskočilo. Vydržej ty motory a ostatní komponenty nějaký větší nájezd? 300-400tis? Volvo mám 240, Honda měla 340 oba v benzínu, naprosto bez problémů a nikdy jsem na ně nesáhl.
Pak dál máte většinou všichni ve 2.4 JTDm 147kw. Ty 154kw jsou nějčím špatné?
Dívám se jen na motory 110kw nebo 154kw, popř.147kw. Kterej by jste mi spíš doporučili s mým ročním nájezdem cca 40-50tis km? Určitě by šel hned na chip a úpravu mapy vstřikování. Nějaký extra šetřílek nejsem, ale zase abych jel na tempomat 150 a bralo to 8-9L se mi zdá dost. kdybych najel ročně 20tis, neřeším vůbec. EGR bych asi nechal zaslepit a filtr pevných částic ven. Technická je tu podchycená :)
Ročník bych chtěl tak 2007-2008. To je OK? Náhodou nějak srdcař z okolí Břeclavi či Kroměříže, který by mi svou krásku ukázal a osobně řekl co a jak, tu je? :)

Děkuji všem za případné rady, připomínky, věty, texty. alfaromeo1

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od ReznikCZ » 17.7.2011, ned 13:53

2008 a mladší, 155KW - 2,4JTDm (facelift: odlehčení, odladění pár technických detailů)... Lidi mají pod 200tis. najeto díky tomu že cena je už tak dost nízká tak raději koupí novější :wink: .... U 159 je lepší měnit častěji olej než 35tis. km (třeba 25-30tis. km) jelikož je to jen marketing. Méně místa na zadních sedadlech, tolik místa v kufru jako ve Volvu taky není ale drží, jezdí moc hezky a ohledně poruch je to individuální nějaký věci na které si dát pozor nevím zatím (ovšem já mám najeto zatím jen 68tis. km)
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Honza R. » 17.7.2011, ned 14:25

Ahoj, určitě nepočítej s tím, že budeš jezdit úsporně. Každá legrace něco stojí, vyšší výkon a zábavnější svezení je vždy vykoupené vyšší spotřebou. To platí obecně, nejen u Alfy.

Takže jestli má Volvo 103 kW a 1490 kg, Alfa 147 kW a 1630 kg, rozdíl ve spotřebě prostě bude, ikdyž budeš mít lehkou nohu na plynu... což u Alfy stejně moc nejde :wink:

Když už 159-ku, tak odlehčenou po faceliftu - tj. od roku výroby 2008. Rozdíl je cca 45 kg.

Nejúspornější motorizace je 2.0 JTD / 100 kW s kombinovanou spotřebou 5,1 litru. Do 130 km/hod má stejný zátah jako 2.0 JTD / 125 kW a přitom nižší spotřebu. Papírově jen o dvě desetinky, v reálu prý až o litr.

1.9 JTD bere o 0,5 litru víc a má o 30 Nm slabší točivý moment.

2.4 JTD je sice výkonnější, ale bere o 2 litry víc a je o 100 kg těžší, takže výsledná dynamika jízdy bude srovnatelná s 2.0 JTD. Je otázka, zda to za ty dva litry navíc stojí, jestli už pak není lepší vzít lehký benzín 1750 TBi a užít si malou atomovku pod kapotou. Žijeme jen jednou :smt023

A pokud jezdíš hodně a v noci, tak určitě ber xenony. Specielně u 159-ky je rozdíl ve svítivosti halogen / xenon ohromný.
Alfa Brera 1750 TBi

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 17.7.2011, ned 17:20

ReznikCZ píše:2008 a mladší, 155KW - 2,4JTDm (facelift: odlehčení, odladění pár technických detailů)... Lidi mají pod 200tis. najeto díky tomu že cena je už tak dost nízká tak raději koupí novější :wink: .... U 159 je lepší měnit častěji olej než 35tis. km (třeba 25-30tis. km) jelikož je to jen marketing. Méně místa na zadních sedadlech, tolik místa v kufru jako ve Volvu taky není ale drží, jezdí moc hezky a ohledně poruch je to individuální nějaký věci na které si dát pozor nevím zatím (ovšem já mám najeto zatím jen 68tis. km)

Ok, budu se soustředit na ty 2008 :) Já olej měním vždy po 10tis. Volvo má předepsané po 20ti, ale i tak měním po 10ti. U Hondy jsem měnil někdy i po 8tis. Jak slyším trošku jinej zvuk než má novej olej, jde na výměnu. Zadek nějak neřeším, jsem řidič :) I tak mám 178cm, tak to nebude možná tak hrozný. Viděl jsem tu nějaký fotky, jak se tam nedala dát skoro ani ruka :D Kuft stačí, když se mi tam vlezou v létě udice + rybářská výbava a v zimě snowboard. Ty se s tvou kráskou dostaneš pod 8L, když jedeš třeba Praha - Brno 150 tempomat?
Tuším nejlepší spotřebu z vás všech tady s 2.4-kama má cendler ::s29::

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Ladis » 17.7.2011, ned 17:28

To by bylo z říše snů jet s Rezňovou čtyřkolou pod 8 l :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 17.7.2011, ned 17:37

Honza R. píše:Ahoj, určitě nepočítej s tím, že budeš jezdit úsporně. Každá legrace něco stojí, vyšší výkon a zábavnější svezení je vždy vykoupené vyšší spotřebou. To platí obecně, nejen u Alfy.

Takže jestli má Volvo 103 kW a 1490 kg, Alfa 147 kW a 1630 kg, rozdíl ve spotřebě prostě bude, ikdyž budeš mít lehkou nohu na plynu... což u Alfy stejně moc nejde :wink:

Když už 159-ku, tak odlehčenou po faceliftu - tj. od roku výroby 2008. Rozdíl je cca 45 kg.

Nejúspornější motorizace je 2.0 JTD / 100 kW s kombinovanou spotřebou 5,1 litru. Do 130 km/hod má stejný zátah jako 2.0 JTD / 125 kW a přitom nižší spotřebu. Papírově jen o dvě desetinky, v reálu prý až o litr.

1.9 JTD bere o 0,5 litru víc a má o 30 Nm slabší točivý moment.

2.4 JTD je sice výkonnější, ale bere o 2 litry víc a je o 100 kg těžší, takže výsledná dynamika jízdy bude srovnatelná s 2.0 JTD. Je otázka, zda to za ty dva litry navíc stojí, jestli už pak není lepší vzít lehký benzín 1750 TBi a užít si malou atomovku pod kapotou. Žijeme jen jednou :smt023

A pokud jezdíš hodně a v noci, tak určitě ber xenony. Specielně u 159-ky je rozdíl ve svítivosti halogen / xenon ohromný.
Jasný, jasný... nad tím jsem ani nepřemýšlel, že bych jezdil za 5L. Ale jako jezdit za 7 a 10 to už je rozdíl. To bych teda raději měl 180 koňový auto než 220. To je rozdíl cca 50tis kč ročně v naftě.
Fakt je tam těch 45kg tak znát? Jsem tady o tom četl tak hodinu a někdo říká že jo, jiný zas že ne. Já teda nepoznám ve Volvu jestli tam vezu jednoho člověka navíc nebo ne :)
Ten 2.0 JTD 125kw se zdá pěknej, ale zase ho tu nikdo nemáte :) Všichi tu maj ty 2.4 JTDm.
A v bazarech taky nikde nic moc... všude ty 88kw což nechci, sem tam 110kw a 154kw.
Benzína určitě ne, to bych neutáhl :diky Věřím, že pro ty, co lítaj kolem svýho města a víkendu si prostě chtějí užít atomovky, tak OK :drivers: ale naší super dálnici kde člověk jede jen brzda - plyn to fakt nee. Ovšem s Afou by to mohlo být o něco lepší, ten předek budí tak hrozně veliký respekt v zrcátku, že snad každej uhne dřív než se bude muset brzdit.
Takové dělo se dělá i bez xenonů? Ojojoj.... Stejně tam dá každej výbojky, ne? To neůmže vypadat moc hezky s halogenama :) Díky za tipy :diky

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 17.7.2011, ned 17:39

Ladis píše:To by bylo z říše snů jet s Rezňovou čtyřkolou pod 8 l :-D

Nestál jsi náhodou včera v Malenovicích před carrefourem na autobusový zastávce s Alfou? Hned u hl.silnice :)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Ladis » 17.7.2011, ned 17:41

Včera jsem si ještě užíval v Chorvatsku na dovolené,chjo už bohužel minulost :smt089
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Honza R. » 17.7.2011, ned 20:01

Vlastiiik píše:Fakt je tam těch 45kg tak znát?
Musí. Je to 45 kg převážně na neodpružené hmotě na předku auta.
Alfa Brera 1750 TBi

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od ReznikCZ » 17.7.2011, ned 22:51

Ladis píše:To by bylo z říše snů jet s Rezňovou čtyřkolou pod 8 l :-D
Pod 8 litrů jezdím běžně! :wink: ale pouze po městě ... na dálnici díky 4x4 8,5l/100km
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 801
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Maxa » 17.7.2011, ned 23:23

Mám nově 159 110KW a po dálnici ve 140km/h spotřeba 5.8.spokojenost.A oproti předešlé AR 147
1.6 88KW to má slušný zátah :D
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Kůrkyn » 18.7.2011, pon 07:14

Chceš, aby Ti auto vydrželo a mělo nízké provozní náklady a oproti tomu ho chceš hned čipovat a upravovat. To Ti alfa nedá, vlastně žádné auto. Jestli jezdíš tak, jak píšeš, tak počítej u nafty na každého koně a 100 km minimálně 0,5 litru paliva :)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Milano75 » 18.7.2011, pon 07:19

lol co jsme jely na dovolenou do chorvatska, tak mělo VOLVO nejvíc poruch

3x povolené přední kolo a vybytá baterka :D


ohledně tvého stylu jízdu, nemůžeš čekat spotřebu 5 litrů :wink:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od krteczek » 18.7.2011, pon 09:12

prave jsem si dokoncil maly sokromy test spotreby po odstraneni DPF a chipu na cca 235. mimochodem, zdejsi vlakno o spotrebe je moc vtipny cteni :-D
pod 6,9 (prumer vzdy na cca 1000km) jsem se nedostal - hlavne okresky, dodrzovani rychlostnich limitu, nuda!
bezna jizda 7,3 - dost okresek, ale predjizdeni jsem se nevyhybal a rychlostni limity moc neresil, mesto doplnkove stejne tak dalnice (na dalnici cca 140kmh) - tenhle styl me vyhovuje.
treti tisicovka - rekl bych agresivni jizda - prevazne dalnice v levym (rychlost na sebrani papiru v nasich krajich) v kombinaci s kratkyma vzdalenostma po praze - nesnasim, kdyz takhle lidi jezdi, takze tak bezne nejezdim ani ja...8,2/100. v zime to bude jeste horsi...
aktualne najeto 212tkm - starsi verze auta pred odlehcenim, se slabsim turbem. koupeno ve 184.
z problemu, ktery se tu bezne diskutujou jsem resil akorat prasklou zadni pruzinu - vedel jsem uz pri koupi - oprava i s praci za par tisic. dal cukani okolo 2000 ot/min - vyhledej si to a pocti - tezko resitelny (pokud to teda skutecne je bordelem v sani) jinak nez zaslepenim a vyrazenim EGR, coz z jinejch pohledu neni nejmoudrejsi...a nakonec je i softwarove problematicky. cistit sani kazdych 5000km je taky blbost. geometrie (dan za napravu) - je vhodny nechat delat pri kazdy vymene oleje, jinak to zere gumy, ktery jsou v parametrech na 159 i v 17 drahy jako pes.
celkove s autem spokojenost! dulezity je ovsem pred koupi vedet, k cemu to chces a podle toho sahnout po motorizaci.
hledas jen nizkou spotrebu, [-X
hledas jen bezudrzbovy jezdeni, [-X
hledas jen sportovni svezeni, [-X
hledas jen komfort, [-X
hledas jen velky auto, [-X
hledas jen nizky porizovaci naklady, [-X
...159 je myslim vic nez co jinyho skvelej kompromis vseho vyse uvedenyho - proste celkem povedeny auto :smt040
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 18.7.2011, pon 09:54

Maxa píše:Mám nově 159 110KW a po dálnici ve 140km/h spotřeba 5.8.spokojenost.A oproti předešlé AR 147
1.6 88KW to má slušný zátah :D

super, děkuju za odpověď :wink:

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 18.7.2011, pon 09:58

Kůrkyn píše:Chceš, aby Ti auto vydrželo a mělo nízké provozní náklady a oproti tomu ho chceš hned čipovat a upravovat. To Ti alfa nedá, vlastně žádné auto. Jestli jezdíš tak, jak píšeš, tak počítej u nafty na každého koně a 100 km minimálně 0,5 litru paliva :)

Tak auto vydrželo, to chce asi každej :) Nízké provozní náklady má ten, kdo je chce :) Pokud Alfu koupím, tak budu jen v domění, že je mít můžu když pojedu slušně, ale stejně jak čtu vaše příspěvky, tak je mít nebudu nikdy pokud je to takový svezení a láska jako každej píše :) Jinak všichni ze servisu kam jezdím mají BMW, VW, AUDI a všichni do jednoho mají vyndaný filtry, zaslepený egr a chip, tak jsem myslel že je to tak u každý nafty lepší. Nikdy jsem naftu neměl, tak nevím.

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 18.7.2011, pon 10:03

Milano75 píše:lol co jsme jely na dovolenou do chorvatska, tak mělo VOLVO nejvíc poruch

3x povolené přední kolo a vybytá baterka :D


ohledně tvého stylu jízdu, nemůžeš čekat spotřebu 5 litrů :wink:

S Volvem to máš jako s každým autem. Nestaráš se, nemůžeš čekat spolehlivost :) ale proč se teda někomu povolilo 3x kolo netuším. Mám najeto okolo 800tis km a nikdy se mi to u žádného auta nestalo. Baterka je spotřební materiál že jo... :D

5litrů nečekám... Kamarád mě vozil ve své Oktávce i Scoutu a všude jeli jsme sice za 5L, ale hrozně mi ta jízda vadila. Každej nám ukazoval :butthead: :-D

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od sunic » 18.7.2011, pon 10:10

Já mám 1.9 JTDm 110 kW s automatem, většinu jízd dálnice HK-PHA (cca80%) a spotřeba za teplýho počasí při cestě do Prahy(většinou spěchám, páč si rád pospím) takže těch 150km/h na tempomat je spotřeba cca 6.8, při cestě dom už jedu na pohodu, takže těch 120km/h a spotřeba cca 5.6. Jednou jsem se dostal na 5.1, ale to mě asi hodně tlačil vítr protože už se mně to zopakovat nepovedlo. V zimě a za deště jsou spotřeby tak o necelý litr vyšší. Na nádrž 70 litrů udělám v létě těch 950km, v zimě těch 850km. Pokud jde o pěčet pasažérů, tak fakt na dynamice téměř nepoznám jestli jedu sám nebo plně obsazenej. Jako celkově auto dravec na předjíždění není, asi i ve srovníní s tím že jsem měl předtím měl 156tku s benzínem 2.5 V6 140kW, ale zas to není ani lenoch se kterým by ses předjíždět bál. Prostě když chci předjet, tak v pohodě předjedu, jen si musím dát o něco větší rezervu než s tou 156tkou co jsem měl předtím. A pokud jde o spolehlivot, tak auto má namotáno cca 250tkm, já s ním osobně těch 90tkm za 2 roky a motor přede jak beránek. Mechoš co mi auto servisuje měl jednou v dílně nějakýho známýho s rok starým Mondeem a ten se rozplýval jak motor krásně přede a jak je vyváženej, že se téměř ani nehne. Takže si myslím, že klidně ještě těch 250tkm bez větších problémů udělá. To třeba už né semnou, ale myslím, že má ještě velkou životnostní rezervu. Fakt bych nedal na ty řeči, že s Alfou nemáš nikdy jistotu, že s ním dojedeš domů. Předtím co jsem měl tu 156tku, tak jsem s ní nalítal cca 120tkm za 5 let co jsem jí měl (na tachu měl celkem přes 240tkm) a téměř bez servisu. Je to jako u jakýhokoli jinýho auta, záleží na jakej narazíš kus a hlavně to nechce při nákupu šetřit a kupovat to nejlevnější co uvidíš. Ale to hádám, že to asi víš. Takže přeji úspěšný výběr a hodně spokojených tisíců kilometrů. Není už o moc víc tak charizmatickejch aut jako je 159tka :wink:

Jen dodatek k tý spotřebě.. když jsem občas z práce pelášil domů protože jsem byl s kámošem domluvenej na pivku, tak když jsem jel celou dálnici 190 na tempomat, na vyšší rychlost už tempomat nejde nastavit, tak jsem měl průměrnou vždycky pod 10 litrů. Většinou těch 9.5, co si myslím, že na takovouhle rychlost je to spotřeba víc než krásná. Jinak maximálku jsem s auta dostal, podle tachometru, cca 215km/h. Ale jakmile je větší kopeček, tak už tu rychlost neudrží a spadne na těch 200, pak na rovince se na těch 215 zas vrátí.. :smt033
Naposledy upravil(a) sunic dne 18.7.2011, pon 10:18, celkem upraveno 1 x.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Kůrkyn » 18.7.2011, pon 10:12

Alfa je auto úplně jinýho ražení než Volvo. To prostě buď chceš nebo ne. Ale už to vypadá, že máš klapky na očích, tak do ní :)

Vlastiiik

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2011, sob 11:01

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Vlastiiik » 18.7.2011, pon 10:16

krteczek píše:prave jsem si dokoncil maly sokromy test spotreby po odstraneni DPF a chipu na cca 235. mimochodem, zdejsi vlakno o spotrebe je moc vtipny cteni :-D
pod 6,9 (prumer vzdy na cca 1000km) jsem se nedostal - hlavne okresky, dodrzovani rychlostnich limitu, nuda!
bezna jizda 7,3 - dost okresek, ale predjizdeni jsem se nevyhybal a rychlostni limity moc neresil, mesto doplnkove stejne tak dalnice (na dalnici cca 140kmh) - tenhle styl me vyhovuje.
treti tisicovka - rekl bych agresivni jizda - prevazne dalnice v levym (rychlost na sebrani papiru v nasich krajich) v kombinaci s kratkyma vzdalenostma po praze - nesnasim, kdyz takhle lidi jezdi, takze tak bezne nejezdim ani ja...8,2/100. v zime to bude jeste horsi...
aktualne najeto 212tkm - starsi verze auta pred odlehcenim, se slabsim turbem. koupeno ve 184.
z problemu, ktery se tu bezne diskutujou jsem resil akorat prasklou zadni pruzinu - vedel jsem uz pri koupi - oprava i s praci za par tisic. dal cukani okolo 2000 ot/min - vyhledej si to a pocti - tezko resitelny (pokud to teda skutecne je bordelem v sani) jinak nez zaslepenim a vyrazenim EGR, coz z jinejch pohledu neni nejmoudrejsi...a nakonec je i softwarove problematicky. cistit sani kazdych 5000km je taky blbost. geometrie (dan za napravu) - je vhodny nechat delat pri kazdy vymene oleje, jinak to zere gumy, ktery jsou v parametrech na 159 i v 17 drahy jako pes.
celkove s autem spokojenost! dulezity je ovsem pred koupi vedet, k cemu to chces a podle toho sahnout po motorizaci.
hledas jen nizkou spotrebu, [-X
hledas jen bezudrzbovy jezdeni, [-X
hledas jen sportovni svezeni, [-X
hledas jen komfort, [-X
hledas jen velky auto, [-X
hledas jen nizky porizovaci naklady, [-X
...159 je myslim vic nez co jinyho skvelej kompromis vseho vyse uvedenyho - proste celkem povedeny auto :smt040

- jestli to je jak píšeš, tak je to parááááda. Takhle přesně bych si to i představoval :) Za kolik jsi koupil v těch 184? v ČR nebo zahraničí?
O tom cukáním jsem tuším četl něco v cendlerových návodech, jak to měl kažých 20tis km strašně zasraný. Nebo to byl někdo jinej, už nevím... :) Proč vyřazení EGR u Alfy není nejmoudřejší? Nějak jsi to cukání ale vyřešil ne? Nebo s tím jezdíš dál?
Já měním olej u každýho auta po 10tis km, nikdy jinak. Takže geošku teda každejch 20tis km říkáš jo? To je dobrý vědět, díky.
Jestli se mi podaří, nechám se svést ve 2.4 a 1.9. Pokud ten rozdíl bude fakt takovej jako píšete, sáhnu po tý 2.4. Ty máš 147kw nebo 154? Je mezi něma nějakej rozdíl? Kromě těch 7kw?

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Envel » 18.7.2011, pon 12:11

To, proč vyřazení EGR není nejmoudřejší by mě taky zajímalo. Možná je to vyřešené ve vlákně EGRoff, ale je tam toho docela dost, tak se mi v tom nechce hrabat. Mám jej totiž vyřazený od Cendlera jen 2 dny a zatím testuji. Prozatím jsem pozoroval jen určitou nelineárnost v zátahu na první dva kvalty kolem 2000 otáček. Nic zásadního, pokud by to byl jediný neduh života bez EGR, tak to s ohledem na samé další výhody beru jako dobrý výsledek.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8565
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Harous » 18.7.2011, pon 12:22

Milano75 píše:lol co jsme jely na dovolenou do chorvatska, tak mělo VOLVO nejvíc poruch

3x povolené přední kolo a vybytá baterka :D


ohledně tvého stylu jízdu, nemůžeš čekat spotřebu 5 litrů :wink:
Za vybitou baterku a povolený kola může určitě výrobce... :smt044 Mimochodem jak starý to auto bylo?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

TMiky
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 114
Registrován: 2.7.2011, sob 21:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od TMiky » 18.7.2011, pon 13:19

Vlastiiik píše: ...Ty máš 147kw nebo 154? Je mezi něma nějakej rozdíl? Kromě těch 7kw?
Na vice mistech jsem cetl, ze 154kW ma lepsi zatah od spodu, ale chtelo by to overit u majitelu...

;)
TMiky
hledám AR 159 SW 2,4JTDm (nebo 1.9JTDm 110kW) ;-)
Volkswagen Corrado G60 - 1.8G60 118kW + cca. 29kW (1991)
Ex. Honda CRX ED9 - 1.6 16V 96kW (1989)
Ex. Peugeot 205 1.9GTi - 1.9 88kW (1988)
Ex. Skoda Favorit 135 LS - 1.3 málo kW (1990)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4044
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od Adamsquare » 18.7.2011, pon 14:33

Jiný SW řídící jednotky, jiný turbo, jinak jsou stejný.

Podle papírů má tahat 154kW od 1500ot. , 147kW až od 1800ot.

Před vyndáním DPF to je asi pravda, po vyndání se sbírají dřív. /stejně/

Jinak co se týče volby, tam je to celkem jednoduchý, od 2008 už jsou pouze 154kW verze (automat zůstal celou dobu na 147)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Přechod z Volva S60 na 159, poraďte

Příspěvek od krteczek » 18.7.2011, pon 15:11

to vlastiiik - myslim, ze moje je jedna z nejstarsich tady - 2005, cili pred faceliftem - puvodne 147kw. rozdil pred a po fl je jiny turbo + sw, odlehceni + par drobnosti ve vybave - presne to nevim ale urcite jinak funguje knoflik startovani, jinej je stropni panylek a moznost otevrit kufr zvenku (po fl), jina antena (po fl mensi, prijem furt blbej) mozna jeste neco... zaregistroval jsem ruzny fonty cislic na budikach ale nepatral jsem, jestli se to meni s rokem vyroby nebo stupnem vybavy nebo s cim. v radiich a origo navigacich je nejakej hokej - moc me to nezajima, takze nevim presne - nektery umi mp3 nektery ne atd, jo - nejnovejsi auta maj jinak tvarovany sedacky.
ja kupoval v cesku (bazos "auto kolaje"...? zadna slava) - mkni na kartu:
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... y-krteczek
loni po zime za 230
egr - precti si o tom v sekci jtd a udelej si svuj usudek. ve zkratce - je to tam proto aby se motor rychlejc ohral, coz se v zime dost hodi, zejmena u 5tivalu. o to zaslepenim prijdes - i tak se to zahrejva zatracene dlouho. vyradit a zaslepit egr bylo kdyz jsem o tom shanel informace softwarove problematicky - rj se neda jen tak oblbnout, mozna uz na to cendler prisel a odladil to - nevim. ja zkratka dal prednost obcasnemu vycisteni (coz jsem teda zatim jeste nedelal... :-D ) poprve se na to chystam pri dalsim vetsim servisu.
cukani nevyreseno (a taky nereseno) viz zde:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=8568
osobne to vnimam jako problem jedine pri dlooooouhy jizde stejnym tempem na cca 2000 ot/min. taky mi pripada, kdyz dlouhodobe zmenim styl jizdy, ze se posune ta hranice otacek, kdy to pocukava - kdyz jsem si delal ten test spotreby po odstraneni dpf, tak po posledni etape (ostra jizda) testu se ta hranice posunula tak k 1800 ot/min. mozna je to jen dojem. hadal bych zasvineny sani + klapka a egr dohromady, ale nejsem mechos.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 2 hosti