Jaký olej pro JTD?
Jaký olej pro JTD?
Páni aký olej máte vo vašich motoroch/JTD?
Viem že výrobca doporučuje Selénia Turbodiesel/ polosynt. alebo Selénia WR/synt.
Viem že výrobca doporučuje Selénia Turbodiesel/ polosynt. alebo Selénia WR/synt.
Dočasne MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
Re: Aký olej?
Já dávám motorový, fritovací jsem nezkoušel :? )Laco 910 píše:Páni aký olej máte vo vašich motoroch/JTD?
Nezáleží na značce, dávej polosyntetiku 10W/40, API CF4 nebo vyšší. /CG, CH../
ja to same..i kdyz alfa servisak mi tvrdi ze je dobra ale zbytecne draha - pry nebrat ridke americke sracicky (texaco atd) pak nadaval na liqui molly a castrol zije pry jen z povesti.sam doporucoval Petro canada.ale drz se hlavne specifikace,to ze budes chtit dat motoru "lepsi" olej neznamen aze tomu taky tak bude
Alfetta GTV L
mluvil jsem nedavno se servisakem z Fiatu a povidal mi zhruba toto: Alfa Romeo do roku 98 doporucovala do motoru JTD Sellenii Turbodiesel 10w-40...ale potom v Sellenii vymysleli novy olej WR Diesel 5w-40 a tak Alfa Romeo zacala doporucovat do JTD tento olej...dokonce se pry delaly dotisky uzivatelskych prirucek a podobne....
na druhou stranu bych chtel upozornit ze pokud mate jiz starsi kousek..jako ja...tak bych se nejspis 5w-40 ce vyhnul....tento olej sice lepsi ,ale je tak ridsi a muze se vam stat ze vam natece tam kam nema...tim mam hlavne na mysli ze pokud vam treba tedka auto trosku ukapne oleje ,tak kdyz tam nalejete ridsi tak bude zrejme kapat vice a nebo pokud vam nekape vubec..jako me...tak by se mohlo stat ze zacne kapat......
takze co se tyce me a meho starsiho motoru,tak budu dal davat polosyntetiku...
jinak teda ten servisak z Fiatu Sellenii dost chvalil..rikal ze tam meli auto u ktereho byla pravidelna vymena oleje a kdyz motor rozdelali,tak byl cisty skoro jako novy....olej nebyl nikdy cernej jako asfalt...
na druhou stranu bych chtel upozornit ze pokud mate jiz starsi kousek..jako ja...tak bych se nejspis 5w-40 ce vyhnul....tento olej sice lepsi ,ale je tak ridsi a muze se vam stat ze vam natece tam kam nema...tim mam hlavne na mysli ze pokud vam treba tedka auto trosku ukapne oleje ,tak kdyz tam nalejete ridsi tak bude zrejme kapat vice a nebo pokud vam nekape vubec..jako me...tak by se mohlo stat ze zacne kapat......
takze co se tyce me a meho starsiho motoru,tak budu dal davat polosyntetiku...
jinak teda ten servisak z Fiatu Sellenii dost chvalil..rikal ze tam meli auto u ktereho byla pravidelna vymena oleje a kdyz motor rozdelali,tak byl cisty skoro jako novy....olej nebyl nikdy cernej jako asfalt...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
j zajimave ze mam 99ku skoro 00 a mam na prednim cele v motorovem prostoru 10W-40
a ja do motoru ktery ma za sebou 200 000 km nalil plnou a nic nikde netece.
a jeste neco...kazdy servisak si haji sve..takze nesmis verit kdejakemu bludu jen zasnu jak takovy veci nekdo muze tvrdit .
a ja do motoru ktery ma za sebou 200 000 km nalil plnou a nic nikde netece.
a jeste neco...kazdy servisak si haji sve..takze nesmis verit kdejakemu bludu jen zasnu jak takovy veci nekdo muze tvrdit .
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej.. nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..
Alfetta GTV L
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...je to vse od MOTOREXU a je to nejaky dedua co jezdil leta zavody na motorkach a ohledne oleju ma nejaky ocenei cico...ale at ma na policce co chce treba banany ale hlavni je ze vsechny servisi a specialisti kteri se zabivaji skladnim motoru vsichni jezdi k nemu..je to dedula ktery kdyz zacne povidat tak jen stojete a zasnete co ten vsechno o olejich vi.ma prevodni tabulky co doporucuje vyrobce a pak prevod na jeho oleje..Raddik píše:s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej.. nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..
plnou se pry nic nezkazi a take nic nezkazilo... a myslite ze by me to jen tak rekl a ja mu pak delal problemy???
proste jsem ho daval do marejky a ted do alfy a ba naopak kde byl nejaky prusak tak to vyschlo..je to specialita motorexu a maji na tom jako jediny na svete nekolik patentu..napriklad ze je brcalove zeleny.aby nedochazelo k zamenam atd atd.
mel by zlepsovat emise ,opotrebeni motoru ,nasledny prusak coz jsem se presvecil jak u marejky tak u alfy.
proste kazdy si haji to svoje a ja proste hajim svicarskou kvalitu .svycari jsou proste hovada na prirodu a udelaji cokoliv proto aby to bylo super.
takze nejaky ty kecy ze motoru to uskodi a bude z nej chcat olej je alespon pro me HOVADINA z velkym H.
a hlavne dedula me sam rekl ze ho muzu klidne menit po 15 000km...protoze se divil ze jsem tam kazdy mesic a pul u nej
jinak kdysi on sam provadel test na tomto oleji na felicii...od nove ho tam nalil a po ujeti 54 000km si nechal udelat test ve skodovce kam auto odvezl a nesledne nechal rozebrat motor...vysledek skodovky byl takovy ze stanovili stari oleje pouze cca 6000 - 8000 km...panove byl tam celych 54 000...kdyz jim to zdelil proste neverily.
ale kazdy si tma nelejte treba schell a castrol a modle te se at motor drzi.to jsem vsechny firmy ktery se pouze zabivaji prodejem oleju...zadny vyvoj nic..jen lepi krasne samolepky a prodavaji a kvalita je nikde...tedy je ale jen kvalitni cena.
rozhodne bych treba veril TEXACO to je treba olejarska velmoc ktera alespon narozdil od schellu a dalsich ,neco vedi protoze oleje vyviji.
jinak olej se prodava i v penny...na vareni...treba je prave dobry zrovna tak jako selennia to byl vtip
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
tak to je samozrejme reseni,otazka je jak ucinny ten proplach je.rozhodne lepsi nez jen vymenit tridu oleje bez niceho,to samozrejme..v tom pripade se doporucuje tu "plnou" jak rikas z hlediska pristi vymeny zkratit na minimum,treba najet pouze 3-5 tkm a vypustit.pak uz by to melo byt bez problemu.ale mezi nami,u commonrailu je vetsim problemem nekvalitni ceska nafta,bohuzeldrtikols píše:ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...
jinak klasicky - oleje.cz sekce myty :lol:
ja u auta zmenil znacku,nikoliv olejovou tridu.vyrobce prece neni blbec a nedoporuci ti neco co motoru skodi (i kdyz nechapu proc delali servisni interval 20 misto 15 tkm).co vim AR nikdy longlife sracky nedoporucovala
Alfetta GTV L
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Hele delas si prdel?? Shell je 8. nejvetsi firma na svete (druha naftarska, hned po Exxon Mobil) ;o))drtikols píše:ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...je to vse od MOTOREXU a je to nejaky dedua co jezdil leta zavody na motorkach a ohledne oleju ma nejaky ocenei cico...ale at ma na policce co chce treba banany ale hlavni je ze vsechny servisi a specialisti kteri se zabivaji skladnim motoru vsichni jezdi k nemu..je to dedula ktery kdyz zacne povidat tak jen stojete a zasnete co ten vsechno o olejich vi.ma prevodni tabulky co doporucuje vyrobce a pak prevod na jeho oleje..Raddik píše:s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej.. nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..
plnou se pry nic nezkazi a take nic nezkazilo... a myslite ze by me to jen tak rekl a ja mu pak delal problemy???
proste jsem ho daval do marejky a ted do alfy a ba naopak kde byl nejaky prusak tak to vyschlo..je to specialita motorexu a maji na tom jako jediny na svete nekolik patentu..napriklad ze je brcalove zeleny.aby nedochazelo k zamenam atd atd.
mel by zlepsovat emise ,opotrebeni motoru ,nasledny prusak coz jsem se presvecil jak u marejky tak u alfy.
proste kazdy si haji to svoje a ja proste hajim svicarskou kvalitu .svycari jsou proste hovada na prirodu a udelaji cokoliv proto aby to bylo super.
takze nejaky ty kecy ze motoru to uskodi a bude z nej chcat olej je alespon pro me HOVADINA z velkym H.
a hlavne dedula me sam rekl ze ho muzu klidne menit po 15 000km...protoze se divil ze jsem tam kazdy mesic a pul u nej
jinak kdysi on sam provadel test na tomto oleji na felicii...od nove ho tam nalil a po ujeti 54 000km si nechal udelat test ve skodovce kam auto odvezl a nesledne nechal rozebrat motor...vysledek skodovky byl takovy ze stanovili stari oleje pouze cca 6000 - 8000 km...panove byl tam celych 54 000...kdyz jim to zdelil proste neverily.
ale kazdy si tma nelejte treba schell a castrol a modle te se at motor drzi.to jsem vsechny firmy ktery se pouze zabivaji prodejem oleju...zadny vyvoj nic..jen lepi krasne samolepky a prodavaji a kvalita je nikde...tedy je ale jen kvalitni cena.
rozhodne bych treba veril TEXACO to je treba olejarska velmoc ktera alespon narozdil od schellu a dalsich ,neco vedi protoze oleje vyviji.
jinak olej se prodava i v penny...na vareni...treba je prave dobry zrovna tak jako selennia to byl vtip
Alfa Romeo Perfection
idealni je menit to najednou - olej plus olejovy filtr a navic k tomu palivovy,vzduchovy (pripadne i pylovy a kabinovy - ty staci ob-interval).u benzinaku mozna palivovy neni treba co 15 000km, ale u naftaku je to podle me nutnost..Richie píše:menite pri vymene oleje i treba palivovy filtr? nebo jak mate s´vymenovaci intervaly? na olej, olej.filtr,kabinovej filtr, palivovej filtr ?
Alfetta GTV L
no tak jsem koukal ze na oleji mam najeto presne 10 000km a na palivovem filtru 20 000km...tzn ze kabinovy filtr je tam uz cca 30 000km...takze me ceka asi vymena komplet vseho..ale uz asi nepujdu do sellenie...asi se u ni opravdu plati hlavne znacka...sehnal jsem olej ktery ma jeste lespi specifikace nez 10w-40 turbodiesel od sellenie...selenie ma ACEA A3,B3 a ja tam budu mit olej A3,B3-B4..je to holandsky VAT je to olej ktery splnuje normu pro nove Mercedesy a VW tak to snad nebude zadny patok na mazani sicich stroju
myslite ze je to vhodny olej do JTD ?
Polosyntetický motorový olej. API SL/CF, ACEA A3/B4, MB 229.1, VW 500 00, 505 00
myslite ze je to vhodny olej do JTD ?
Polosyntetický motorový olej. API SL/CF, ACEA A3/B4, MB 229.1, VW 500 00, 505 00
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
no dlho som váhal nad alfou každý ma odhováral tak som mal ford sierru, mercedes A, citroen picasso a môžem povedať že zatiaľ neľutujem ...tak čau aj
keď s 10 mes. opozdením no a trochu na vojne som bol u vás BRNO -rebešovice ...super starobrno 10"
keď s 10 mes. opozdením no a trochu na vojne som bol u vás BRNO -rebešovice ...super starobrno 10"
Naposledy upravil(a) migo dne 21.1.2008, pon 14:48, celkem upraveno 1 x.
Přesně jak píše Richie...myslel jsem to dobře. Aby ses třeba nedivil, že ti nikdo neodpovídámigo píše:no dlho som váhal nad alfou každý ma odhováral tak som mal ford sierru, mercedes A, citroen picasso a môžem povedať že zatiaľ neľutujem ...tak čau aj
keď s 10 mes. opozdením no a trochu na vojne som bol u vás BRNO -rebešovice ...super starobrno 10"
No jestli jsi byl jako Slovák u nás, tak to bylo asi v době, kdy já ještě pivo nemohl, protože by z něho můj dětský mozek zblbnul. Ale dá se to pít pořád no. Když nic jiného není
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Já bych ten palivovej i vyměnil, ale nikdo neví kde je A někdo tvrdí že se u T.S. JTS ani neměníRaddik píše:idealni je menit to najednou - olej plus olejovy filtr a navic k tomu palivovy,vzduchovy (pripadne i pylovy a kabinovy - ty staci ob-interval).u benzinaku mozna palivovy neni treba co 15 000km, ale u naftaku je to podle me nutnost..Richie píše:menite pri vymene oleje i treba palivovy filtr? nebo jak mate s´vymenovaci intervaly? na olej, olej.filtr,kabinovej filtr, palivovej filtr ?
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
No ...JTD ho maji v motoru...mezi motrem a celnim sklem...u meho stareho auta byl palivovej filtr na na spodku auta...cca pod zadnima sedadlama...jinak u alfy 146 do roku 99 je samoproplachovací sítko v nádrži.....od roku uz tam zadnej filtr neni... ale jak je to u JTS to netusim zkus najit na eperurobert37 píše: Já bych ten palivovej i vyměnil, ale nikdo neví kde je A někdo tvrdí že se u T.S. JTS ani nemění
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host