Test AR 159 Q4

Odpovědět
Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Test AR 159 Q4

Příspěvek od Radim » 16.4.2007, pon 10:52

http://magazin.auto.cz/testy/alfa-romeo ... rakci.html

co ty na to Marceli, jako majitel? :wink:
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 16.4.2007, pon 11:14

Ja jen nechapu proc jim porad vadi to otvirani kufru... To jsou asi vsichni zvykly ze svejch Fabii... :???:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 16.4.2007, pon 11:52

Harous píše:Ja jen nechapu proc jim porad vadi to otvirani kufru... To jsou asi vsichni zvykly ze svejch Fabii... :???:
me tedy testy na auto.cz prijdou dost takove odbyte a odflakle.. treba oproti autorevue.cz.. a tenhle to jen potvrzuje.prijde mi jako napsany z povinnosti :evil: :evil:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Re: Test AR 159 Q4

Příspěvek od Marc159 » 18.4.2007, stř 19:30

Raddik píše:http://magazin.auto.cz/testy/alfa-romeo ... rakci.html

co ty na to Marceli, jako majitel? :wink:
Jak píšeš dále. Je to odfláknuté. Já z toho akorát pochopil, že to dobře sedí a když s tím jedeš rychle, tak to žere benzín. :-D

A to se celkem shoduje s mou zkušeností :D

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 11.7.2007, stř 14:01

Toto není test, to je úvaha. Slohové cvičení pro žáky základní školy. Pokud bychom to měli hodnotit, stylistika dobrá, moc chyb tam není (odhlédneme-li od typografie, která se na netu velmi špatně dodržuje) a celkem se to dá číst.
Auta bych ale doporučoval vybírat po konzultaci s odborníky... :)
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1507
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Nový "test" na auto.cz

Příspěvek od Spirpin » 1.11.2007, čtv 10:13

Bonzovat se nemá, ale hlásit to musím ...
Možná jste si už také všimli nejnovějšího "testu": "Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM Q4 - těžké rozhodnutí" z 29.10. Musím se přiznat, že mi pěkně hnul žlučí. :smt013 Chtěl bych proto požádat ty z vás, kteří mají s touto verzí vlastní zkušenost, aby se k uvedenému výplodu vyjádřili. Podle mě by bylo žádoucí vyjádřit se pak i přímo na auto.cz, protože takhle necháme na 159 jen kydat hnůj, což řada němcofilů v čele s GTI pouze uvítá. :smt068
Díky předem.
156 SW 1.9 JTDm

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18585
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 1.11.2007, čtv 10:32

Spirine, neber to tak vážně :wink: Aby se ti ulevilo, přečti si test toho samého auta na tipcars.com Jinak nevím, 159 jsem neřídil, ale ikdyž zrovna ta testovaná je opravdu těžká jako kráva, tak takový propadák to určitě nebude.... Ber to tak, že tou dobou celá redakce slintala nad testovaným BMW M3 a tak test Alfy náležitě odflákla.... Podle mě takovým testem redakce shazuje především sama sebe a Alfě tím zas tak moc neuškodí (zvlášť v ČR, kde AR je značkou pro pár "zasvěcených" a zbytek žije ve vesmíru definovaném Octvávií TDi). To srovnání testu z auto.cz a tipcars.com až bolestně ukazuje, jak tendenčně se v česku o autech píše (a teď nevím, kdo je tendenční - jestli tipcars nebo Auto) - ale jako když se dva testovací týmy dokážou v tak srovnatelném údaji jako "průměrná spotřeba" rozejít snad o 5 litrů (!!!), tak je někde vážně problém....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 1.11.2007, čtv 11:08

oba ty testy jsou tak trošku extrémy. jeden přehnaně kritický, druhý tak trošku, co si budem povídat, PR-ko. nebo autor rád Alfu, nevím.

159 je moc těžká už z konstrukce a když k tomu přidáš těžký litinový pětiválec a diferenciály tak je z toho pohotovostní hmotnost přesahující 1800kg. a to už je fakt moc. navíc zástavbou DPF se reakce toho motoru těsně nad volnoběhem změnily, píšou to nezávisle na sobě všichni redaktoři. a kdyby problém s vahou nebyl, tak ji od MY 2008 neodlehčují.. docela jsem zvědav na testy odlehčených verzí s novými přeplňovanými motory 1.8 JTB a 1.9 JTTD. jestli pomluvěj i to, je to fakt o ničem.
Alfetta GTV L

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1507
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 1.11.2007, čtv 19:18

Kubasi, díky za útěchu, stejně to ale naštve. Obávám se totiž, že většina čtenářů si z toho neudělá obrázek o odbornosti či objektivitě redakce, ale vezme to jako hotovku a pouze potvrzení bohužel poměrně rozšířeného nesmyslu, že italská auta jsou na *. Auto.cz je totiž daleko nejčtenější český server o autech a podle mě se dost významně podílí na vytváření obecného mínění v tomto oboru, takže takovýto s prominutím canc může napáchat dost škody. A to mi přijde jako hrozná škoda a nespravedlnost.
Raddiku, určitě se většina nás shodne na tom, že 159 potřebuje shodit jako sůl, nechce se mi však věřit tomu, že by to mělo takovéhle následky na jízdní vlastnosti. Taky se ale těším na nové "superleggery", to bude paráda!
156 SW 1.9 JTDm

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ales159 » 1.11.2007, čtv 20:08

Je to rapidní rozdíl mezi testy, na auto.cz jsou tupci, jinak to neumím nazvat, asi dostali prémie, že Alfu trochu poškodí.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 1.11.2007, čtv 20:56

Ona uz zminka o vaze Octavie 4x4 o autorovi dost naznacuje... Zkusim z toho vypichnout par perlicek:
Jenže vlivy rotujících hmot a vysoké točivé a ohybové momenty jsou zřejmě na aktuální konstrukci karoserie příliš. Precizní kinematika čtyřprvkové přední nápravy a víceprvkové zadní nápravy se rozplyne nad příliš vysokým zatížením, které o nějaký ten milimetr změní polohu uložení náprav v karoserii a Alfa najednou nejede tam, kam má. Ano, to by asi bylo možné vyřešit další výztuhou, ale to se pak pohybujeme po šroubovici tuhosti karoserie, jízdní dynamiky a zvyšování výkonu motoru, kterou v Miláně rozhodně nechtěli dále vytáčet…
Vůle, které jsme v systému 4x4 u prakticky nového vozu zaznamenali, kazí i při klidné jízdě dojem z jinak příjemného řazení.
V prvé řadě zapomeňte na úsporný provoz. Dostat se s pětiválcovou Alfou pod 7 l/100 km je prakticky nemožné
Akcelerace je zpočátku provázena typickými problémy se zhasínáním motoru, protože netrénovaný řidič je překvapený z neochoty motoru ke spolupráci těsně nad volnoběhem, vystřídaným krátce na to extrémně horlivou touhou po akceleraci.
A nejvetsi perla:
Velký přední převis odsuzuje tuto Alfu do role silniční čtyřkolky. Nástupce Crosswagonu, odvozený ze stopadesátdevítky by byl vítaným zpestřením nabídky.
Takze to vidim tak, ze autor textu sice s popisovanym autem jel, ale protoze se neumel rozjet a chcipalo mu to, musel to auto pohanit. Stezovat si na sedmilitrovou spotrebu u dvestekonovy ctyrkolky mi prijde prinejmensim trosku dementni. :-D Dale autor vubec nepochopil smysl dvojiteho lichobezniku a viceprvkove napravy ve vztahu k zatizeni jednotlivych kol. Narazky na tuhost karoserie jsou pri srovnani tuhosti s konkurenci stejne "kvalitni" jako pasaz o vulich v systemu 4x4...
V "testu" neni uvedena jedina zmerena hodnota, podle ktery by slo neco porovnavat. Jak uz jsem psal, kdyby z clanku nevyznelo, ze autorovi auto chcipalo pri rozjezdu, pochyboval bych jestli v tom aute vubec sedel. :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 25.2.2008, pon 16:40

Tak jsem se dnes povozil taky jednou takovou kráskou. Byla to 159 SW 2.4 JTDm Q4 r.v.2007 najeto cca 2500km. V interiéru světlá kůže, světlé obložení přístrojové desky (tato varianta je opravdu hezká, narozdíl od černo šedé, která je poněkud fádní), dvouzonová digiklima, vyhřívané sedačky, tempomat, el okna atd :) Prostě výbava podle mě nejvyšší.

Všemu předcházelo objednání a dnes ještě podepsání smlouvy o zapůjčení z důvodu krytí pojišťovnou. Ujala se mě velmi příjemná mladá slečna, která mi vše velmi ochotně vysvětlila, ukázala a jela se mnou jako spolujezdec. Musím říct, že je to srdcem alfistka (to se u prodejce cení a podlě mě to jen prospívá :)). Sama má 147 1.6TS a projela snad všechny varianty 159, Brera, GT atd. Takže má velmi ucelený přehled o tom, jak se který model chová, jaké mají motory výkony atd. A i o Fiatech měla ucelený přehled. :)

Tak a zpět ke zkušební jízdě. Na začátku jsem byl upozorněn, že budu trošku zklamaný, jelikož Q4 oproti obyč předokolce poněkud ubírá na výkonu. A měla pravdu. Rozjezdy nebyly takové jaké bych čekal. Ale i tak je tento motor mimořádně pružný a vevnitř i pěkně vytlumený. Pohon všech kol dodává na jistotě v zatáčkách, které jsem si skutečně vychutnával (i když ne tak jak bych chtěl - přecejen jsem nechtěl slečně zůsobit trauma :twisted: ). Podozek je jistý a při přejezdu nerovností se od něj neozývají žádné nepříjemné pazvuky. Brzdy byly podle mě vcelku odpovídající váze vozu, která v této konfiguraci není zrovna nejmenší (to jsme se chodli, že to jedna za mála slabin tohoto vozu).

V autě se sedí poněkud výše než jsem zvyklý ze své 147, trošku nížší posaz by nebyl od věci. Je z něj velmi dobrý výhled ven (až na zadní okno) i díky velkým vnějším zpětným zrcátkům. Ta jsou proti zrcátkům 147my poněkud obrovská a to mi bylo i docela nepříjemné. Parkování je trošku problém, jelikož skrz zadní okno toho moc vidět není. A v chvíli tuto jsou užitečné parkovací senzory (i když tuto věc neuznávám, tak tady jsem za ně byl tád).

Celkově bych 159 zařadil spíše do kategorie aut na delší cesty po dálnici, než na řádění po okreskách ( i když tam je také jistá).

A foto krásky:


Obrázek
Naposledy upravil(a) coyote dne 25.2.2008, pon 17:50, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 25.2.2008, pon 16:51

A ještě bych dodal, že tomu chybělo ono jakési cuore. To jsme se také shodli. Prý u předohrabu je :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

lemmy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 66
Registrován: 7.2.2008, čtv 11:48
Bydliště: Osek u Duchcova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lemmy » 25.2.2008, pon 17:02

To coyote: tiše závidim :smt089 .......... a tu slečnu si nám nevyfotil? :-({|=
AR 159 1.8 mpi
ex: AR 155 1.6 16V TS
ex: AR 33 1.7 ie

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 25.2.2008, pon 17:03

lemmy píše:To coyote: tiše závidim :smt089 .......... a tu slečnu si nám nevyfotil? :-({|=
Slečnu ne. Asi by se jí to nelíbilo :smt077 Ale pěkná byla :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1507
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Spirpin » 26.2.2008, úte 20:26

Podle obrázku to bylo u Srby, že?
156 SW 1.9 JTDm

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od zmulin » 20.4.2008, ned 20:26

Taky bych to tipnul na Srbu.Já jel od nich s 2.4 v sedanu a předohrabu a líbilo se mi to.Jediný co mě dostalo bylo startování.Nechápu,proč k tomu tlačítku musim ještě něco někam strkat a neni to jako třeba dálka u Stila :roll:

Ales159
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 283
Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ales159 » 20.4.2008, ned 21:31

zmulin píše:Taky bych to tipnul na Srbu.Já jel od nich s 2.4 v sedanu a předohrabu a líbilo se mi to.Jediný co mě dostalo bylo startování.Nechápu,proč k tomu tlačítku musim ještě něco někam strkat a neni to jako třeba dálka u Stila :roll:
Jo jo, je to u Srby, ono moc dealerů není. Jo, to máš pravdu, u Stila to měli vymyšlené lépe, na druhou starnu nemusíš přemýšlet, kam to dát, tedy pokud si to nepověsíš na krk :D
Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od zmulin » 20.4.2008, ned 21:54

Ales159 píše:
zmulin píše:Taky bych to tipnul na Srbu.Já jel od nich s 2.4 v sedanu a předohrabu a líbilo se mi to.Jediný co mě dostalo bylo startování.Nechápu,proč k tomu tlačítku musim ještě něco někam strkat a neni to jako třeba dálka u Stila :roll:
Jo jo, je to u Srby, ono moc dealerů není. Jo, to máš pravdu, u Stila to měli vymyšlené lépe, na druhou starnu nemusíš přemýšlet, kam to dát, tedy pokud si to nepověsíš na krk :D
Taky by to mohlo zůstat v kapse jako do tý doby než nastoupíš,i když co by dělal třeba Dalibor Janda?Tomu se do kalhot vešla jen ta srolovaná utěrka :smt035

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 20.4.2008, ned 21:58

Klice taky tahas po kapsach ne? Bych to nevidel tak tragicky. :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

zmulin
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 259
Registrován: 20.4.2008, ned 19:39
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od zmulin » 22.4.2008, úte 00:04

Harous píše:Klice taky tahas po kapsach ne? Bych to nevidel tak tragicky. :wink:
O to nejde,jenom mi připadá,že pocit pokroku jde zbytečnym zesložiťováním.Když nechtěj klíčem otáčet,tak proč třeba rovnou nemůžu nastartovat tim,že zmáčknu ten bazmek silněji ve stylu 2 v 1,nebo jak sem psal u Stila,že to máš u sebe a stačí jen zmáčknout.Mi to připadá¨uplně stejně dementní jako během ostrý jízdy v M3 hledat ideální nastavení podvozku přes ten jejich i-drive či co :roll:

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti