EGR ventil

Odpovědět
D´ice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 27.11.2009, pát 18:18
Bydliště: Lišov(Jihočeský kraj)

Re: EGR ventil

Příspěvek od D´ice » 3.5.2012, čtv 22:30

oukej díky. Ještě mě napadlo celý egr sundat i s tou kovovou trubkou, takže by byla záslepka na svodech i na druhem konci u motoru, to je taky myslitelné ne?
Alfa Romeo 156 2.4JTD, 100kw, 1998, sedan, černá barva, kůže, klima, šíbr...

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 3.5.2012, čtv 22:31

staci to zaslepit pred vstupem do EGR. U 156/147 nemusis ani vrtat do te zaslepky dirku.
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

D´ice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 27.11.2009, pát 18:18
Bydliště: Lišov(Jihočeský kraj)

Re: EGR ventil

Příspěvek od D´ice » 3.5.2012, čtv 22:42

před vstupem to je nahoře?
Alfa Romeo 156 2.4JTD, 100kw, 1998, sedan, černá barva, kůže, klima, šíbr...

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 3.5.2012, čtv 22:43

u tebe netusim :-(
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

D´ice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 27.11.2009, pát 18:18
Bydliště: Lišov(Jihočeský kraj)

Re: EGR ventil

Příspěvek od D´ice » 3.5.2012, čtv 22:49

nevadi treba se jeste nekdo ozve :wink:
Alfa Romeo 156 2.4JTD, 100kw, 1998, sedan, černá barva, kůže, klima, šíbr...

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 3.5.2012, čtv 23:33

Jojo,normalne nahore mezi trubkou a sanim dej zaslepku a mas to. :smt020
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

D´ice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 27.11.2009, pát 18:18
Bydliště: Lišov(Jihočeský kraj)

Re: EGR ventil

Příspěvek od D´ice » 4.5.2012, pát 00:05

super díky moc :wink:
Alfa Romeo 156 2.4JTD, 100kw, 1998, sedan, černá barva, kůže, klima, šíbr...

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 160
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od rapid » 4.5.2012, pát 13:31

AHOSO_VIDAHO píše:já jsem odpojil kabel od EGR a taky mam klid .... k nezaplaceni :-)
mam tiez 103kw, ale 156, myslis ked odpojim tiez konektor tak to nebude vypisovat ziadnu chybu na palubaku? a ked ho vypojim treba ho aj zaslepit?
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 4.5.2012, pát 13:34

zaslepovat uz pak nemusis. jen odpoj pak hadicku podtlaku na klapce ktera vede/blokuje cerstvy vstup do sani (od vzduch. filtru)


v te male hadicce je podtlak, tak ji ucpi nejakym sroubkem

vysledek? egr bude odpojeny a do sani pujde vzdycky jen cerstvy vzduch z "venku" a zadne saze


solution by Kůrkyn :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 4.5.2012, pát 15:47

Ja myslel, ze ta klapka je pak na zhaseni motoru,protoze pri vypnuti klicku je videt, ze klapka se zavre.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: EGR ventil

Příspěvek od jurki888 » 5.5.2012, sob 09:10

ked je zdochinacia klapka tak je to cf3a ten ma egr elektronicky tam nezapchavaj pidtlak
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 160
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od rapid » 5.5.2012, sob 11:31

Takze ked tam mam tu podtlakovu klapku aj ja, tak asi nebude stacit odpojit ten konektor?
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: EGR ventil

Příspěvek od jurki888 » 5.5.2012, sob 12:22

aaano daj tam plech medzi egr a uvidis ci to po case hodi chybu ;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

rapid
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 160
Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
Bydliště: SK - šurany
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od rapid » 5.5.2012, sob 19:30

Ten plech sa kde presne dava medzi selenoid a ventil,alebo na spodok co ide do tej trubky,alebo medzi sanie a ventil? A ten plech to musi uplne uzavriet? Co potom na emisnej bude to mat lepsie alebo horsie hodnoty?
AR Stelvio lusso RWD 2019
AR Stelvio Q4 2019
AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ducato X250 2017
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 5.5.2012, sob 20:14

emise to az tak nezmeni. dej to mezi tu trubku a egr ventil
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od 147 JTD 85 » 8.5.2012, úte 08:53

Čus chlapi potrebuji se zeptat cistil jsem egr a po kompletaci zpet do hromady jsem zjistil že uplně nedovírá to je asi špatne co nebo dovře až na aute při zapojení el ,,,,????? V autě mam novej ale tenhle jsem si chtel nechat jako nahradní :smt102

PetrVTR
Nováček

Příspěvky: 122
Registrován: 10.1.2012, úte 13:38

Re: EGR ventil

Příspěvek od PetrVTR » 8.5.2012, úte 14:26

147 JTD 85 píše:Čus chlapi potrebuji se zeptat cistil jsem egr a po kompletaci zpet do hromady jsem zjistil že uplně nedovírá to je asi špatne co nebo dovře až na aute při zapojení el ,,,,????? V autě mam novej ale tenhle jsem si chtel nechat jako nahradní :smt102
Nedovre.. Nejspis je mekka/vyhrata pruzina.

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od 147 JTD 85 » 9.5.2012, stř 09:23

No nevím připadne mi ze pružinka bude snad ok ale v druhe casti egr jak jezdí ta tyčka tak jde lehce ale poslední 0,5cm jde jako by ztuha jako by tam neco pružilo nebo nevím tu cast jsem nerozebíral :smt102

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 9.5.2012, stř 09:43

mozes tam mat natlacene sadze. tu cast umelu treba navrtat a tu tycku aj s pruzinou vycistit. bol tu aj niekde navod aj s foto
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

147 JTD 85
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 122
Registrován: 20.7.2011, stř 19:56
Bydliště: Ustí nad labem

Re: EGR ventil

Příspěvek od 147 JTD 85 » 9.5.2012, stř 10:45

jj to bude asi ono pohledam návod :)

Geralt10
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 552
Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Geralt10 » 11.5.2012, pát 20:57

Tak ja jsem si s tím jen pohrál, rozhodil to, zjistil, že to funguje perfektně, protáhl acetonem, aby se i ten poprašek vyčistil, zjistil, že na JTDm je mechanika v tom plastu uplne oddelena od vlastniho tela EGR, které má vlastní pružinku. Tak jsem už jen ztratil děravý plíšek (těsnění) na té čtverhranné straně, protože mi zapadl do motoru. Aspo%n si to budu moct rozdělat znova, až se jednou pustím do Mordoru. :) Miluju zbytečnou práci :)
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od mcernoch » 18.5.2012, pát 21:13

Tak jsem se rozhodl podělit se o zkušenosti s EGR.
Auto netáhlo, ale něco přes 2000 otáček vystřelilo jako raketa.
Když jsem se rozjížděl na jedničku a potom sešlápl spojku, tak to lehce cuklo.
Dále byla vyšší spotřeba.

Samo že se vše pročitilo i včeně selenoidu, ale po čase stejnej problém.
EGR dobře nedoléhal a v průběhu jízdy se sekal a auto se chovalo vždy trochu jinak.
Nakonec koupě nového EGR a auto je uplně o něčem jiným.

EGR potřebuje ke svému otevření pouhých 50 milisekund, takže jetli si někdo myslí že vyčití selenoid tak pochybuji že si někdo ověří že to chodí právě v řádech milisekund tak jak má. A protože vše řídí jednotka, tak je to dost důležitý parametr.
A ještě jeden poznatek.
Ten nový má podstatně silnější pružinu, čímž zavření proběhne rychleji. A při sledování ventilu na motoru, tak ten starý se sice ochotně zavře po přidání plynu, ale někdy se nepatrně pootevře. A je zle.

Potom je zde i vysvětlení, proč se tak zasírá sání, pokud je EGR pootevřený, když má být zavřený a jedete plnej knedlík.
Já mám najeto cca 65.000 km a sání nijak zasraný není.
Pouze v EGR byl povlak cca 3 mm.

Netvrdím že je třeba hned kupovat nový EGR.
Určitě je dobré to zkusit pročistit, ale pokud se to po čase opakuje, tak bych radši koupil nový.
Hlavně to vkládám pro všechny, kdo neustále čistí EGR dokola.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

viki
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 214
Registrován: 25.4.2011, pon 11:45
Bydliště: čáslav

Re: EGR ventil

Příspěvek od viki » 30.5.2012, stř 09:07

ahoj ahoj zaslepil jsem egr u 147 85 kw ale kamos mi rekl ze se prej do toho tesneni musi vyvrtat aspon malicka dirka ze se to prej jinak znici.je to pravda?udelal jserm tesneni bez dirky.diky

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: EGR ventil

Příspěvek od pekony » 30.5.2012, stř 12:33

Jestli ti to neháže žádnou chybu a nepadá do nouzáku, tak žádnou dírku nevrtej a buď rád že si ten EGR eliminoval na 100%.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

viki
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 214
Registrován: 25.4.2011, pon 11:45
Bydliště: čáslav

Re: EGR ventil

Příspěvek od viki » 30.5.2012, stř 13:20

tak fajn zatim to nic nepise a diagnostika nesviti tak uvidim. zaslepil jsem ho pred i za ale udelal jsem to jen z takoveho slabeho plisku tak doufam ze se to nepropali.jinak jsem nic nepoznal co se tyce vykonu od spoda.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host