E85
E85
Už se tu nějakou dobu řeší toto alternativní palivo, ale vždy je to rozházeno po různých vláknech fóra, proto jsem založil toto vlákno, ať je to vše na jednom místě.
přidám nějaké čtení:
http://www.italpower.cz/cs/clanky/motor ... -famy-rady
na zahraničních forech jsem se dočetl třeba to, že jsou TwinSparky pro E85 "více vhodné", protože mají dvě svíčky a lépe si s tímto palivem poradí - studené starty... že na to Alfy v Jížní Americe normálně jezdí... že Tesco v Anglii prodává 100 octan benzín, což je N95 "vylepšený" etanolem...
jediné, čeho se osobně bojím, tak je chudá směs a s tím spojená fouklá hlava a podpálené ventily, jak se píše v článku...
.
.
.
.
no... ale našel jsem benzínku v centru Prahy, kde E85 mají a zrovna jsem měl prázdnou nádrž, tak jsem tam pokusně dal 10l E85 a 10l N95 a uvidí se samo, že bylo ještě něco benzínu v nádrži, takže to není 1:1...
zatím ujeto cca 5km, vše šlape dobře, zítra to trochu projedu a případně časem vyzkouším 2:1... alespoň to vyčistí palivovou soustavu
přidám nějaké čtení:
http://www.italpower.cz/cs/clanky/motor ... -famy-rady
na zahraničních forech jsem se dočetl třeba to, že jsou TwinSparky pro E85 "více vhodné", protože mají dvě svíčky a lépe si s tímto palivem poradí - studené starty... že na to Alfy v Jížní Americe normálně jezdí... že Tesco v Anglii prodává 100 octan benzín, což je N95 "vylepšený" etanolem...
jediné, čeho se osobně bojím, tak je chudá směs a s tím spojená fouklá hlava a podpálené ventily, jak se píše v článku...
.
.
.
.
no... ale našel jsem benzínku v centru Prahy, kde E85 mají a zrovna jsem měl prázdnou nádrž, tak jsem tam pokusně dal 10l E85 a 10l N95 a uvidí se samo, že bylo ještě něco benzínu v nádrži, takže to není 1:1...
zatím ujeto cca 5km, vše šlape dobře, zítra to trochu projedu a případně časem vyzkouším 2:1... alespoň to vyčistí palivovou soustavu
Re: E85
http://www.youtube.com/watch?v=HuOs1yap8mU
jedno staršie o E85. V skratke pre tých ktorým sa nechce pozerať: rozobrali motor z chevy tahoe po 160000km odjazdenych na E85 pričom z fabriky nebol nijak upravený na e85, nejaká stará koncepcia, "nikdy nebolo zamýšlané, že bude jazdit na E85" a čuduj sa svete všetko tip top V komente pod videjkom je spominane, že asi nejakú upravnu buxičku na e85 predsa len mali, vo videu to nespomnínajú.
Osobne E85 veľmi fandím, hlavne kvoli ekológii a nezávislosti na rope. Vačší výkon, menšie opotrebenie, cena atď. sú už len také drobnosti
Zatiaľ nemám kde tankovať a asi by som to v starom aute neriskoval, kto vie čo všetko drží len vďaka usadeninám Novšie auto, resp. niečo po generálke a hneď idem do toho.
jedno staršie o E85. V skratke pre tých ktorým sa nechce pozerať: rozobrali motor z chevy tahoe po 160000km odjazdenych na E85 pričom z fabriky nebol nijak upravený na e85, nejaká stará koncepcia, "nikdy nebolo zamýšlané, že bude jazdit na E85" a čuduj sa svete všetko tip top V komente pod videjkom je spominane, že asi nejakú upravnu buxičku na e85 predsa len mali, vo videu to nespomnínajú.
Osobne E85 veľmi fandím, hlavne kvoli ekológii a nezávislosti na rope. Vačší výkon, menšie opotrebenie, cena atď. sú už len také drobnosti
Zatiaľ nemám kde tankovať a asi by som to v starom aute neriskoval, kto vie čo všetko drží len vďaka usadeninám Novšie auto, resp. niečo po generálke a hneď idem do toho.
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw
147 1.6 88kw
Re: E85
mám v plánu s tím za tři týdny udělat cestu přes 1000km za víkend, takže tam otestuju spotřebu, ale co tak pozoruju palubák, tak ukazuje +- stejně samo, že když jsem viděl, co to dělá přes ty 4tis, tak se to spotřebě moc nelíbilo
Re: E85
Co člověk neudělá jen proto aby z prvopočátku ušetřil nějakou tu kačku Auto vám to časem vrátí i s úroky
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: E85
š
cuhan píše:No,jestli ti to nevrací předchozí majitel
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496cuhan píše:Co člověk neudělá jen proto aby z prvopočátku ušetřil nějakou tu kačku Auto vám to časem vrátí i s úroky
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Re: E85
asi tak...kejml píše:http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496cuhan píše:Co člověk neudělá jen proto aby z prvopočátku ušetřil nějakou tu kačku Auto vám to časem vrátí i s úroky
ještě doplním:
http://tommutuning.cz/tommu/images/stor ... E85%29.pdf
takže pokud auto není doatžený z brazílie, nebo už u něj výrobce neřešil tuto alternativu (v minulosti pro EU pamatuju pouze ford/volvo pro severský země...) jen tak nalejt do nádrže to asi nepude bez toho aniž by s eto v nějak vzdálené budoucnosti projevilo...
každopádně i tu v čr je firma která alespon řeší variantu se 2ma SW pro benzín/E85 - http://uni-tec.cz/index.php/cz/
reference kladné, hodně italů jezdících fiat people cup v rámci carbonia cupu u nich "ladí" a já se ta taky chystám... cenovka údajně přiměřená (cca 10_12tkč za instalaci a odladění na válcích s veškerou ěřící technikou na vejfuku/motoru... )
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: E85
Ja mužu:-). Ja mam svého neštěstí dost:-).Petr147 píše:Ale prd, je to starej krám...
A Pivrnec, zrovna ty se moc nesměj
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: E85
Jinak co se týče E85... Jezdím na čistej už x let ve Feldě... Jen když je pod nulou tak dávam benzín... Vím že tím že je vodivej se ničí palivová pumpa,ale počád to v pohodě běží... Prý obsahuje o 30%více kyslíku a hrozí podpálení??? Alfa se na to občas sveze kdyý jedu někam dál... V Alfě mi přijde že trošku přijde o výkon,nově sem to naočkoval i do Focuse 1.6Zetec-dal Brisk Racing svíčky s kluznou jiskrou a uplně super... Výkon je hned znát.. Znatelně stoupl,spotřeba stejná+-... Jáké máte zkušenosti vy???
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: E85
kolega ma toho Zmeteca taky a prý je to na prd se svíčkama, protože má jenom dvě cívky, takže furt pálí dvě svíčky... takže prý lidem rychle odchází Bosche atd. a fungují hlavně na Motocrafty... pak že když najížděla výroba Flexyfuel Focusů, tak se upravil i motor normálních, ale neupravené mají něco na prd, že se s E85 ničí hodně motor (něco s hlavou), jenže nejde poznat, kdo už má modifikovanej motor a kdo ne...
jo a jdou ty Brisk Racing fakt poznat? Furt přemýšlí, jak by z toho dostal něco víc, jak těch 100k
jo a jdou ty Brisk Racing fakt poznat? Furt přemýšlí, jak by z toho dostal něco víc, jak těch 100k
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
Tak mi to nedá, nevím jak E85, ale k Brisků a jejich pokusům na zákaznících se vyjádřit musím. Taky jsem uvěřil v kluznou jiskru, chytrý český hlavy atd. Takže jsem zakoupil sadu do 75-ky 8ks svíčky DR12 TXS a pro Feldu 1.6 taky nějakej ten jejich zázrak racing. Ze začátku (tak prvních 2000km) mi přišel běh motoru lepší i spotřeba malinko klesla. Pak jednoho krásnýho dne začala 75-ka běžet na tři válce. Napadalo mě všechno, jen ne svíčka, jsou tam přeci dvě tak snad alespoň jedna pálí ne ? A ? Obě jsem vyměnil, auto zase šlo OK, ale pořád jsem si myslel, že je chyba jinde než ve svících. Bohužel pak začal kolabovat i zbytek válců a všechny jsem vyhodil a vyměnil za NGK a je po problému. Zajímavý je že obyč Brisky DR12YC fungovaly dobře. U Feldy to bylo jinak, prostě za jízdy náhle chcípla, lhostejno jestli pod plynem, na volnoběh atd. Prostě jak když vypneš zapalování. Měnil jsem cívku, hallův snímač, palec i víčko rozdělovače, kabely, až mě po předchozí zkušenosti napadly Brisky. A světe div po tom co jsem tam vrátil původní Bosch mi to už nikdy neudělalo (cca.1 rok). Takže závěr ? Když Brisk tak obyč. svíčku za pár korun, ale ty jejich zázraky jsou vyhozerný prachy, bohužel. Možná to není špatnej nápad, jen jsou třeba špatný materiály, nebo to chce dopracovat nevím, ale za mě si to nikdy nekoupím.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: E85
K tomu E85. V současnosti od jara testuju E85 na našem městském přibližovadle KIA Sephia 1,5 r.v.1997. Napojil jsem tam na vstřikovače krabičku na prodloužení vstřiku a jen tak spíš ze zvědavosti testuju. Po několika nádržích na čistý E85 jsem zjistil:
1. E85 blbě startuje - nejen v zimě, ale i teď v létě ráno na 2. pokus, zato spolehlivě prostě napodruhé naskočí 100%,
2. spotřeba se zvedne opravdu znatelně - aktuálně jezdím v průměru za 11, ale nutno podotknout že je to čistě městský provoz a na benzin se pod 9 dostat nadá, takže nepatrná úspora tam je, protože po propočtu bych za stejné peníze musel jezdit na benzín cca do 8,1 l (N95-36,50 E85-26,90), je docela možné, že v mimoměstském režimu by byl propočet zcela jiný
3. výkon spíš jemně narostl, určitě neklesl, ale u těch 59kW je to celkem jedno
4. krabička umožňuje regulaci délky prodloužení vstřiku a po několika změnách jsem naladil +15%(zbytek evidentně srovná lambda) kdy jede auto naprosto stejně klidně jako na N95 - t.j. bez jediného zakuckání a pod.
Takže můj závěr: Přeďelávat běžné auto na E85 se nevyplatí, jelikož návratnost je nepatrná a pořád musíte myslet na to, zda to autu v dlouhodobém horizontu neublíží. Já toto neřeším jelikož 15-ti letá Sephia je vyloženě na dojetí a pokud jí E85 dorazí, tak alespoň budu vědět, že E85 se lije pouze do aut na to určených (FFV)
1. E85 blbě startuje - nejen v zimě, ale i teď v létě ráno na 2. pokus, zato spolehlivě prostě napodruhé naskočí 100%,
2. spotřeba se zvedne opravdu znatelně - aktuálně jezdím v průměru za 11, ale nutno podotknout že je to čistě městský provoz a na benzin se pod 9 dostat nadá, takže nepatrná úspora tam je, protože po propočtu bych za stejné peníze musel jezdit na benzín cca do 8,1 l (N95-36,50 E85-26,90), je docela možné, že v mimoměstském režimu by byl propočet zcela jiný
3. výkon spíš jemně narostl, určitě neklesl, ale u těch 59kW je to celkem jedno
4. krabička umožňuje regulaci délky prodloužení vstřiku a po několika změnách jsem naladil +15%(zbytek evidentně srovná lambda) kdy jede auto naprosto stejně klidně jako na N95 - t.j. bez jediného zakuckání a pod.
Takže můj závěr: Přeďelávat běžné auto na E85 se nevyplatí, jelikož návratnost je nepatrná a pořád musíte myslet na to, zda to autu v dlouhodobém horizontu neublíží. Já toto neřeším jelikož 15-ti letá Sephia je vyloženě na dojetí a pokud jí E85 dorazí, tak alespoň budu vědět, že E85 se lije pouze do aut na to určených (FFV)
Naposledy upravil(a) Envel dne 1.8.2012, stř 08:59, celkem upraveno 1 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: E85
tak pokračování pokusu, natankoval jsem 15l E85 a 5l N95 a zkoušel, jak se to bude chovat... spotřeba +- stejná, auto jede taky +- stejně, ale po dvou dnech mi za jízdy pípla kontrolka motoru, takže se zítra mrknu, co je tam za chybu prostě jsem to chtěl vyzkoušet
Re: E85
dá se E85 ještě zkombinovat s tím vodikovým simulátorem, co se řeší ve vedlejším vlákně?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: E85
Chtěl jsem si vyzkoušet, jak se to bude chovat a na jakou koncentraci dokáže jezdit. 1:1 je blbost, tam je úspora naprosto minimální, cca 300 na nádrži... Chci ještě vyzkoušet spotřebu na delší trase, ale nechce se mi věřit palubáku, protože začal ukazovat nějak míň, než na benzín, cca o 1lHampice píše:cajk, otázka co dál?
Myslel jsem, že bych problém s větší koncentrací vyřešil simulatorem zadní lambda sondy, protože mám nějaký hnus v katech a půjdou ven, takže bych tím vyřešil dva problémy, ale jak jsem se začet do problematiky simulátorů, tak na to kašlu a zavolal jsem si pro nové katy a E85 dám asi taky čao
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti