Tak pylový nebo kabinový filtr je vzduchovému blíž než např.olejový nebo palivový !Jinak jsem se na to před chvílí díval a JE TAM .Jen jsem se nedíval přímo na něj,protože nemůžu najít tak malý klíč nebo golu !Ještě taková otázka:Ten plast.válec vpravo s nápisem Delphi je co ?Ladis píše:Tak, ve vláknu vzduchový filtr bych to určitě nehledal
vzduchový filtr
Re: vzduchový filtr
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vzduchový filtr
že by to byl ventilátor topení? , ale tady se je vlákno na filtry motorový, proto to je JTD přesuňte to sem: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 3%BD+filtr
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: vzduchový filtr
No no ,tak jsem se zeptal !Já řídím,nemám hlavu normálně pod kastlíkem u spolujezdce !Jinak to fakt přesuňteFranik píše:že by to byl ventilátor topení? , ale tady se je vlákno na filtry motorový, proto to je JTD přesuňte to sem: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 3%BD+filtr
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
Re: vzduchový filtr
Zdravím,
našel by se někdo tak hodný a ochotný, aby se podělil o podrobný postup případně i fotodokumentaci, jak vyměnit vzduchový filtr na 1.9JTD?
O víkendu jsem se na to chystal, ale nepřišel jsem na to, jak se inteligentně dostat do filtr boxu. Vrchem okoloto autobaterie a pojistkové skríně mi to přišlo dost pitomý na to, aby to byl běžný postup. Jde to nějak lépe spodem nebo je na to úplně jiná vychytávka?
V sobotu jsem to po krátké rozvaze vzdal a radši se na to nejdřív optám, než vyndám půl motoru.
našel by se někdo tak hodný a ochotný, aby se podělil o podrobný postup případně i fotodokumentaci, jak vyměnit vzduchový filtr na 1.9JTD?
O víkendu jsem se na to chystal, ale nepřišel jsem na to, jak se inteligentně dostat do filtr boxu. Vrchem okoloto autobaterie a pojistkové skríně mi to přišlo dost pitomý na to, aby to byl běžný postup. Jde to nějak lépe spodem nebo je na to úplně jiná vychytávka?
V sobotu jsem to po krátké rozvaze vzdal a radši se na to nejdřív optám, než vyndám půl motoru.
AR Mito 1.4T 88kw r.v.2009
AR 159 1.9JTDm 110kW Q-Tronic r.v.2008 -ex
AR 147 1.9JTDm 103kW r.v.2004 -ex
AR 156 2.0TS 114kW r.v.2000 -ex
AR 159 1.9JTDm 110kW Q-Tronic r.v.2008 -ex
AR 147 1.9JTDm 103kW r.v.2004 -ex
AR 156 2.0TS 114kW r.v.2000 -ex
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7042
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vzduchový filtr
normální postup je právě sundat tu baterku
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: vzduchový filtr
Tak nakonec vzduchový filtr vyměněn dle video návodu zde:
http://www.youtube.com/watch?v=3Qnt9Teg4uQ
Video berte trochu z nadsázkou, v reálu to tak lehce nejde ani náhodou, naopak příště to raději zkusím vrchem přes baterku. Na videou totiž chybí několik zásadních skutečností:
1) Človek průměrných rozměrů se pod auto bez zvednutí jen težko vleze a když už se tam dostane, není místo pro manipulaci, je tady nutné auto zvednout nebo zajet na kanál/rampu.
2) Vetšina aut má kryt motoru a ten zpravidla drží na přirezlých šroubech, které jdou jen težko povolit, případně povolit nejdou vůbec. Já měl to štěstí, že to tedy nakonec povolit šlo.
3) Povolovat sací trubici do filtrboxu jak je vidět na začátku vida je naprosto zbytečné, naopak filtrbox nelze oteřít, bez odpojení hadice vedoucí z filtrboxu do motoru.
4) I po tom všem, když se povolí přezky držící boční kryt filtrboxu, stejně to nejde pořádně otevřít (nebo alespoň mě nešlo tak snad jak to vypadá na videu), asi po půl hodině hledání, kde to ještě vázne jsem došel k závěru, že tam nic nepřekáží, tak jsem to odpáčil na mezeru o výšce nového filtru, vytáhl starý filtr nasadil nový a celý postup zopakoval po zpátku.
Dle mého názoru je výměna vzduchového filtru na motoru 1.9JTD 16V spíše adrenalinovým sportem než servisním úkonem.
http://www.youtube.com/watch?v=3Qnt9Teg4uQ
Video berte trochu z nadsázkou, v reálu to tak lehce nejde ani náhodou, naopak příště to raději zkusím vrchem přes baterku. Na videou totiž chybí několik zásadních skutečností:
1) Človek průměrných rozměrů se pod auto bez zvednutí jen težko vleze a když už se tam dostane, není místo pro manipulaci, je tady nutné auto zvednout nebo zajet na kanál/rampu.
2) Vetšina aut má kryt motoru a ten zpravidla drží na přirezlých šroubech, které jdou jen težko povolit, případně povolit nejdou vůbec. Já měl to štěstí, že to tedy nakonec povolit šlo.
3) Povolovat sací trubici do filtrboxu jak je vidět na začátku vida je naprosto zbytečné, naopak filtrbox nelze oteřít, bez odpojení hadice vedoucí z filtrboxu do motoru.
4) I po tom všem, když se povolí přezky držící boční kryt filtrboxu, stejně to nejde pořádně otevřít (nebo alespoň mě nešlo tak snad jak to vypadá na videu), asi po půl hodině hledání, kde to ještě vázne jsem došel k závěru, že tam nic nepřekáží, tak jsem to odpáčil na mezeru o výšce nového filtru, vytáhl starý filtr nasadil nový a celý postup zopakoval po zpátku.
Dle mého názoru je výměna vzduchového filtru na motoru 1.9JTD 16V spíše adrenalinovým sportem než servisním úkonem.
AR Mito 1.4T 88kw r.v.2009
AR 159 1.9JTDm 110kW Q-Tronic r.v.2008 -ex
AR 147 1.9JTDm 103kW r.v.2004 -ex
AR 156 2.0TS 114kW r.v.2000 -ex
AR 159 1.9JTDm 110kW Q-Tronic r.v.2008 -ex
AR 147 1.9JTDm 103kW r.v.2004 -ex
AR 156 2.0TS 114kW r.v.2000 -ex
Re: vzduchový filtr
Tak jsem si dal také toto gynekologické cvičení. Měnil jsem olej (+ filtr) a když jsem měl auto nahoře, tak dal i nový vzduchový filtr. Zatímco výměna oleje a olejového filtru byla relativně dětskou záloežitostí (až na potřebu odmontovat 11 šroubů ve třech druzích), tak výměna vzduchového filtru mi trvala cca 3 hodiny a málem jsem klel jak pohan. I přes to, že jsem sundal baterku, pojistkovou skříň i koš na baterku, tak se mi prostě nepovedlo nijak jednoduše ten filtr vyměnit a dělal jsem to stejně spodem. Zkrátka nahoře jsem vůbec ten filtr nerozcvaknul a narval jsem to tam přes polootevřený spodek. Příště budu chytřejší a na rozdělávání vrchu se asi úplně vykašlu.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host