Oprava Variatoru
Re: Oprava Variatoru
Díky Kůrkyne, nedostal jsem se k tomu abych to pohledal. Zřejmě je to opravdu ten díl, co jsi poslal. Ten mechanik mi tu úpravu nabídl na 16V T.S. první generace (tam kde není ECU na škrtící klapce, ale pod nohama spolujezdce), ale po koupi 159 už jsem to už neřešil a auto jsem prodal DERGOvi
Re: Oprava Variatoru
Má někdo zkušenost jak vypadaj ložiska na sací vačce po 230tkm (apod) km? Zvažuju jestli je objednat když budu měnit variátor ať se to udělá při jednom.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
Ja je nemenil dal sem len opravnu sadu na variator ,nebolo na nich nic a su na domecku na priamo aspon ja si tam nevsimnul zadnu panvicku jak na klike len cinnu plochu pre hridel vadky ale mozno sa mylim zaujimalo by ma jak to je. Ani som si nevsimol ze by sa to nekde nabyzelo k prodeji na vymenu .
Re: Oprava Variatoru
Vyměnit se daj, stojí od 4 do 7 stovek. Uvidím až to shodím. Gufera půjdou nová všechny a tak asi hodím i ty ložiska.
Zde jdou pěkně vidět ty ložiska:
Jinak nějaké info o opravě/ovládání apod. variátoru, může se hodit
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
http://www.barchetta-lexikon.de/?action ... daten=p001
Zde jdou pěkně vidět ty ložiska:
Jinak nějaké info o opravě/ovládání apod. variátoru, může se hodit
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
http://www.barchetta-lexikon.de/?action ... daten=p001
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
no te "variator solenoid" by ma celkom zaujimal ako sa vybera repasuje a skusa jeho funkcnost... on vlastne pusta olej to variatora ne?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Oprava Variatoru
Jj pouští olej do variátoru. Myslím, že tam žádná repasa není nutná. Vyjmutí je otázka povolení dvou šroubů, ale Ty u mě drželi jako prase a zlomil jsem dokonce na nich ořech.
Pomohli až sikovky.
Pomohli až sikovky.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
tak to pojde vonku lebo trochu tam mam olej okolo toho... ale az v lete, ked sa dozije
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Oprava Variatoru
Bylo tu nějaké info o dodělání ventilku do hlavy.
Tady je nějaké info:
http://img833.imageshack.us/img833/6684/dscn0436f.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/9161/dscn0444.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/9558/dscn0447gr.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/6495/dscn0451h.jpg
Snad sem trumfnul i Honzu
Tady je nějaké info:
Thanks to some pictures I saw several years ago in the spanish alfisti forum I got to know about an interesting one-way valve. It´s an official Alfa Romeo document where they say it´s recommended (I would say it´s COMPULSORY) to install this one-way valve (ePer # 60677899) in the cylinder head. It consists of a cylinder with a metal ball and a spring calibrated to an exact pressure. This valve comes up as a solution to the noisy variator problem and prevents from further malfunctioning and premature wear of the variator. Some of the latest Twin Spark engines were fitted as stock. For those of us who do not have it installed you may use the instructions I post below (I´m sorry it´s in spanish but I´m sure anybody who is interested in would manage to get this translated):
In order to be absolutely precise I´ll specify that this valve itself does not replace a previously damaged variator. The estimated useful life of the phase variator is about 50K miles. In February 1999 came the second version of the so famous variator which supposedly had a longer life although in practice the problem remained the same. This valve maintains the oil pressure in the top of the engine. Thus, the variator, camshafts and hydraulic tappets always remain lubricated and do not suffer any wear in the first 3-4 seconds after starting the engine. Hence, the valve elliminates the annoying noise of the variador and protects it over time. Unfortunately the only way to make this improvement is removing the cylinder head and assuming the cost of labor, new bolts, gasket, lathe services (becuase of the hole) and the ridiculous cost of € 3 by the valve itself. I recommend you not to use the repair kit available at eBay. I have information that it does not last more than 5K miles and therefore it is throwing time and money away.
To recap: if you have removed the cylinder head, install the one-way valve and change the phase variator with a new original one, not rebuilt!
There goes my particular modification:
I put a little bit of gasket silicone around, only to slip right into the hole. A gentle touch with the rubber hammer and :
Done!:
http://img833.imageshack.us/img833/6684/dscn0436f.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/9161/dscn0444.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/9558/dscn0447gr.jpg
http://img541.imageshack.us/img541/6495/dscn0451h.jpg
Snad sem trumfnul i Honzu
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
A pokud by někdo neuměl anglicky, tak to máme i spanelsky
Je to ofic dok. AR
Je to ofic dok. AR
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
to mi právě vrtá hlavou, variator je tam novej přes 20tis, někdy nastartuje a je uplný klid, někdy si jenom hrkně a někdy doslova zahrčí... a je jedno, jestli studený nebo prohřátý... jako by tam nedržel tlak nebo co...
Re: Oprava Variatoru
to máš tĕžký,...
jestli to je starý 13 roků, nĕkde se to povalovalo, pak to event. přebalili a prodali, tak ta únava se nĕkde projevit musela, ale mohl to být i repasovanej kousek a to by pak ta výdrž tomu i odpovídala...
Ale nemusí tomu tak být...
Já se už zase chystám na repas, koupil jsem opr.sadu a tváří se, jako by ji včera vyrobili, ale kdo ví.....
jestli to je starý 13 roků, nĕkde se to povalovalo, pak to event. přebalili a prodali, tak ta únava se nĕkde projevit musela, ale mohl to být i repasovanej kousek a to by pak ta výdrž tomu i odpovídala...
Ale nemusí tomu tak být...
Já se už zase chystám na repas, koupil jsem opr.sadu a tváří se, jako by ji včera vyrobili, ale kdo ví.....
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Oprava Variatoru
Opravnou sadu mam taky doma.
Jinak co se tyce variatoru nevim co by se na nem tak mohlo unavit, doufam, ze to neni z takove materialu aby tam doslo ke znacnemu opotrebeni a proto bych asi hledal problem v pruznych dilech. Skoda, ze ta opravna sada neobsahuje i talirove pruziny
Jinak co se tyce variatoru nevim co by se na nem tak mohlo unavit, doufam, ze to neni z takove materialu aby tam doslo ke znacnemu opotrebeni a proto bych asi hledal problem v pruznych dilech. Skoda, ze ta opravna sada neobsahuje i talirove pruziny
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
jsem myslel, že se postupně zhoršuje, jako to dělal ten starý, ale tady jako by chvili běžel bez oleje nebo ho v sobě neudržel, jestli teda má... ale jak kdy, někdy zahrčí a někdy ne
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava Variatoru
na naší 156 je variátor taky nový a po cca 25 000 km taky občas po startu krátce zarachtá.
Re: Oprava Variatoru
Niekto už ten spätný ventil montoval? Skúsenosti? Chystám sa na revíziu motora - a myslím že keby to nemalo význam - tak by to tam nedávali
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: Oprava Variatoru
Go sem delal, ale na ventil jsem se vybodl, kdyz to vydrzelo 240tkm bez nej tak sem nejak nevidel duvod..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
No to je pravda - ale pri investícií do spojky, motora, ložísk, tesnení, krúžkov, rozvodou, variatora, ventilov, zdvihátok ..... je táto položka zanedbateľná .....
Ináč osvedčeného dodávateľa NEW variátora za normálne peniaze neporadíte ?
Ináč osvedčeného dodávateľa NEW variátora za normálne peniaze neporadíte ?
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: Oprava Variatoru
Proč by takovou investici někdo normální dělal?
Re: Oprava Variatoru
Kto ma pozná - vie aký som a čomu sa venujem ..... no nekúp to .....
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: Oprava Variatoru
Jeětě připiš vanuDanopanci píše:No to je pravda - ale pri investícií do spojky, motora, ložísk, tesnení, krúžkov, rozvodou, variatora, ventilov, zdvihátok ..... je táto položka zanedbateľná .....
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Oprava Variatoru
Danopanci píše:Kto ma pozná - vie aký som a čomu sa venujem ..... no nekúp to .....
To je hezké, na něco takového marně čekám....
Re: Oprava Variatoru
Stačí používať 5w40 a zveriť opravu mechanikovy zo servisu ALFA ROMEO
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: Oprava Variatoru
Kam do alfi si to nosil?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Oprava Variatoru
Ja som to nenosil - to vozil predchádzajúci majitel - auto je z KE.
Ja mám vlastný servis
Ja mám vlastný servis
Alfa Romeo 159 2,4JTDm Qtronic PANTERA 2007 DPF on
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Golf RALLYE
Alfa Romeo 147 TS Selespeed
Alfa ROMEO 156 TS Selespeed (RIP)
Re: Oprava Variatoru
No a nevies kam to nosil? Tiez som z KE
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti