Vůle ventilů 2,0TS
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Vůle ventilů 2,0TS
Kolik jste dávali ventilovou vůli u 2,0TS ? Manuál praví, že 0,40-0,45 sací a 0,45-0,50 vejfuk. Mi se to zdá hrozně moc. Někde po cizích fórech jsem četl, že vůle větší jak 0,40 způsobuje nadměrný opotřebení zdvihátek a následně vaček, navíc při tyhle vůli už prej zdvihátka na volnoběh cvakají. Doporučení je 0,30sací, 0,40vejfuk. Co vy na to ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Nečti plky na fórech a nastav to jak to má být. Staré Lancie mají úplně stejné vůle (0,4-0,5).
Myslím to upřímně.
Myslím to upřímně.
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1854
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
mne mechanik jak generalkoval motor dal vole podla manualu a prvych co ja viem, 600kilometrov dost cvakali. Som mu volal ze co s tym, a vravel mi ze to si musi sadnut, lebo tam bola robena cela hlava(brusene ventili, zdvihatka...) po prvej vymene oleja a cca 1200kilometroch je to myslim v pohode. Aspon co sa cvakania tyka, tak to ustalo.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
A není to náhodou tak, že ventilové vůle jsou dané profilem vačky?? Proto taky výrobci vaček doporučují každý jiné vůle.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1854
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
tak ale predpokladam e ze zatial kazdy ma seriove vacky, nie?
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Tak zatial áno, ale mám čosi rozjednané.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Vůle ventilů 2,0TS
kdesi jsem slyšel že už se ostřejší vačky na 75 tku nedělají - na 2.0 ts... že prý jsou naostřené už od výroby... narazil jsi na něco nového ? Docela mě to zajímá :-)RV147 píše:Tak zatial áno, ale mám čosi rozjednané.
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
No celkový úhel otevření je standartně 299/281° což je ostrý až dost. Proto variátor, aby to šlo vůbec nastartovat a udrželo to volnoběh. Problém je, že kvůli emisím a spotřebě je ten profil dost divnej, kdy se na začátku otevření neděje prakticky nic. Vačky mám na posouzení u p. Krejbicha asi největší kapacity na vačky u nás. Jestli půjde něco vytvořit z původních vaček si nejsem jistej, spíš asi ne (malej průměr základový kružnice). Původní vačky by ale měly jít přebrousit (obnovit původní profil) a nanitridovat. Ty máš kousek zase tohle: http://www.tommutuning.cz, pán taky umí.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Marně sháním vymezovací podložky na 1.8 TS 8V. Nevíte kde sehnat nebo jejich přesný rozměr (průměr)?
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Do 156?
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
nelze, řešil jsem vůle jen při repasi hlavy a kvůli tomu se zkracovaly ventily.
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Kde koupit podložky? Je to u mě teď dost aktuální... Po repasu sem najel cca 5-6tis.km a celkem mi to cvaká... Mám tam teď shell 10w40 což taky může být důvod.... Po seřízení bude selenie...
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Co nelze? Sehnat podložky? Tak musí jít vyrobit ne?
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Zapomněl jsem ti odpovědět. Osobně jsem to nedělal, na motorové věci mám ověřený servis. Vloni se kontrolovaly vůle po 60 tis. i dopnutí řetězu. Pouze jeden výfukový ventil měl víc myslím o 0,05, jinak ok. 11 let do toho liju Valvoline 10w40 . Téma podložek bylo v pohodě, ale nevím, kde je shání. Odměří potřebnou sílu a objednají. Nemám s tím problém. Upřesním, že v servise mám osobní vztahy, nepochybuji o serióznosti.
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Kde takový servis najdu ?
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Jezdím do Hulína
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: Vůle ventilů 2,0TS
ja podlozky dokupoval do sady naposled pred par lety v motortecu v Brne, kdyz jeste prodejna ND byla na cejlu. mely jich tam doslova nekolik set, mozna i 1-2 tisic, od 1,3mm do 3,5mm, odstupnovani po 0,025mm takze celkem cca 100 ruznych velikosti, meli od kazde velikosti 3-20 ( !! ) kusu, ale nebyla s nimi rec o komplet koupe nebo sleve, pricemz priznavaly ze jsem byl po dlouheee dobe jedinej co to bral, nekde to porad musi byt, pokud to nevyhodily...
jelikoz jsou prokalene, neni problem je na magnetce zbrousit, horsi je kdyz jsou zapotrebi vetsi...
TS maji mensi vnitrni prumer ( 8mm ) ale ty v Brne byly na klassiku 9mm, i tak byly na TS pouzitelne.
Jinak na ebay se pravidelne obevuji ruzne velke sady, jmenuje se to ventileinstellplättchen pro vyhledavac, treba tady:
http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-Grose ... 2343ac4862
jo a jezdil jsem na okruhy 0,20 saci/ 0,35 vyfuk
jelikoz jsou prokalene, neni problem je na magnetce zbrousit, horsi je kdyz jsou zapotrebi vetsi...
TS maji mensi vnitrni prumer ( 8mm ) ale ty v Brne byly na klassiku 9mm, i tak byly na TS pouzitelne.
Jinak na ebay se pravidelne obevuji ruzne velke sady, jmenuje se to ventileinstellplättchen pro vyhledavac, treba tady:
http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-Grose ... 2343ac4862
jo a jezdil jsem na okruhy 0,20 saci/ 0,35 vyfuk
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Pokud to někoho zajímá, já jezdím 0,20-0,25 na sacím a 0,25-0,30 na výfukovým ventilu. Využil jsem tak většího časování na vačce. Jestli to přidá koně popravdě netuším, ale ty sériový obří vůle se nelíbily ani mě ani motoráři. A funguje to.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: Vůle ventilů 2,0TS
No zatím to vypadá, že jednu vyndám, změřím a nechám udělat do foroty. Zbrousit se dají vždycky. Za 400,- eu je můžu nechat i napovlakovat
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Mě se je asi před dvěma lety nepovedlo nikde koupit. Možná se objevila nějaká druhovýroba.
Re: Vůle ventilů 2,0TS
seriový vačce to je relativně jedno...Eidy píše:Pokud to někoho zajímá, já jezdím 0,20-0,25 na sacím a 0,25-0,30 na výfukovým ventilu. Využil jsem tak většího časování na vačce. Jestli to přidá koně popravdě netuším, ale ty sériový obří vůle se nelíbily ani mě ani motoráři. A funguje to.
spíš to neustojej pružiny a ventily ve vysokejch otáčkách, enbo skončíš s podpáleným vejfukovým ventilem
většího časování na seriovejch vačkách nevyužijež..pohybuješ se v oblasti mizernýho zdvihu
berte to tak, že seriový vačky pro mechanický zdvihátka maj sice dobu otevření od 220-240° při kontolní vůli (0,8 až 1mm dle výrobce), pokud ji ale změřím s 0 vůlí dostanu čísla podobný co tu uváděl RV147..290-320°na seriový vačce není problém opravdu naměřit..
Co v týto oblasti dělá ventil - nic, zhola nic..zdvihátko jen kopíruje náběžnou rampu, která je cca 35-50° dlouhá (a jsou tam 2,takže 100°otevření se pohybuješ na zdvihách do 1mm- vůle..což je třeba při továrním nastavení 0,5mm jen 0,5mm zdvihu..kdy se neděje s prouděním skoro nic) kvůli hlučnosti rozvodu ..
Sportovní vačky maj náběžný rampy dáse říci poloviční..tudíš sice při celkové době otevření ventilu třeba 320° maj dobu otevření při kontrolní vůli 0,8 až 1mm -dle předpisu výrobce) 270° a to už je na volnoběh pěkná pumpa na sračky..
takže při vybírání vaček je důležitější koukat po době otevření při kontrolní vůli 1mm než po celkové době otevření...
něco ke čtení..
http://catcams.co.uk/acatalog/Durations_Explained.html
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Poslední fotka. Ty kruhové stopy jsou ok nebo už je to otisk zdvihátka?
http://postimg.org/gallery/24ofbalf0/
http://postimg.org/gallery/24ofbalf0/
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8715
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Nejsem teda odborník, ale ten palec je podle mě úplně na sračku. Má vybroušeou plochu na vrcholu palce. To se točí úplně bez vůle, spíš s přesahem ne?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Vůle ventilů 2,0TS
Si mně trochu vyděsil . Teď jsem sundal dekl znovu a obešel s baterkou a lupou. Není tam ploška. To je tak blbá fotka. Je tam odraz od hrany víka.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host