ME + STK 2016
Re: ME + STK 2016
Tady je příběh od kolegy..
" Tak dneska jsem si prošel STK a hlavně emise -ještě to bude teda zajímavý .Atmosfera r.v.1995 model 96 s OBDII
Známej ,kterej tam býval měl před půl r. tragickou nehodu takže sem jel prostě stejně tam kam jsem vždy jezdil s tím,že tam bude někdo rozumnej .tak potom docela jo ,ale ze začátku nic moc.
Emise :pane máte OBD zásuvku -ano ,technik podal konektor tak to tam strčte ,povídám to nepřečtete EOBDII to nepodporuje odpověď to vím ,tohle je normální diagnostika stejně se musím spojit když ji máte ,povídám nespojíte no nespojil ,pane do kterejch vozů se montovali tyhle motory ještě mám fígl povídám V70ky ,ale ty už mají jinou ŘJ ,ne to pude nešlo tak nakonec klasika můj dotaz jak to bude od června ,odpověď nevím ,ale pokud budete mít zásuvku a my se nespojíme tak je konec a musíte si to spravit ,čumim jak jetel a povídám to přece nejde ,že vy se nespojíte a já to rozbitý nemám ,on prostě system vás nepustí .Potom jsem se zeptal ještě ,že určitě nejsem jedinej ne to nejste ,ale je ticho po pěšině a momentálně tady nikdo nic neví jak to bude od června s těmito vozy.
Takže kdo máte OBD II a blikáte tak ji raději schovejte a tvrďte že ani nevíte co to je a co to po vás chce asi je to lepší .
Jinak sem prošel ,ale tohle mně moc radosti neudělalo .Nevím jak to maj třeba devítky okolo tohoto roku ,ale asi podobně nejspíš.
Jinak ještě při odchodu mi povídal,že Českej člověk na něco určitě přijde ,takže to možná bylo ve smyslu určitě to nějak pude.
Toť atmosfera ještě sedan tam to bude zajímavý bez katu s rezonátorem . "
" Tak dneska jsem si prošel STK a hlavně emise -ještě to bude teda zajímavý .Atmosfera r.v.1995 model 96 s OBDII
Známej ,kterej tam býval měl před půl r. tragickou nehodu takže sem jel prostě stejně tam kam jsem vždy jezdil s tím,že tam bude někdo rozumnej .tak potom docela jo ,ale ze začátku nic moc.
Emise :pane máte OBD zásuvku -ano ,technik podal konektor tak to tam strčte ,povídám to nepřečtete EOBDII to nepodporuje odpověď to vím ,tohle je normální diagnostika stejně se musím spojit když ji máte ,povídám nespojíte no nespojil ,pane do kterejch vozů se montovali tyhle motory ještě mám fígl povídám V70ky ,ale ty už mají jinou ŘJ ,ne to pude nešlo tak nakonec klasika můj dotaz jak to bude od června ,odpověď nevím ,ale pokud budete mít zásuvku a my se nespojíme tak je konec a musíte si to spravit ,čumim jak jetel a povídám to přece nejde ,že vy se nespojíte a já to rozbitý nemám ,on prostě system vás nepustí .Potom jsem se zeptal ještě ,že určitě nejsem jedinej ne to nejste ,ale je ticho po pěšině a momentálně tady nikdo nic neví jak to bude od června s těmito vozy.
Takže kdo máte OBD II a blikáte tak ji raději schovejte a tvrďte že ani nevíte co to je a co to po vás chce asi je to lepší .
Jinak sem prošel ,ale tohle mně moc radosti neudělalo .Nevím jak to maj třeba devítky okolo tohoto roku ,ale asi podobně nejspíš.
Jinak ještě při odchodu mi povídal,že Českej člověk na něco určitě přijde ,takže to možná bylo ve smyslu určitě to nějak pude.
Toť atmosfera ještě sedan tam to bude zajímavý bez katu s rezonátorem . "
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Re: ME + STK 2016
Hele já nevim, v jedné větě píše "Atmosfera r.v.1995 model 96 s OBDII" a o pár vět dál "povídám to nepřečtete EOBDII to nepodporuje"
No nejspíš je to auto bez OBD II.
Jinak v prvním příspěvku je tady ten Metodickej postup a co jsem do toho tak zběžně koukal, tak se mi zdá, že je to tam všechno vysvětlený. Trochu problém je myslím v tom, že se tam všude píše OBD a přitom se myslí OBD II, resp. EOBD. Takže není rozhodujícím jestli máš OBD zásuvku, ale jesli je auto vybaveno systémem OBD II (EOBD), a proto v tom mají ti technici asi bordel a na to snad mají to přechodný období do června, aby se to naučili. Doporučuju každýmu, kdo neví co a jak, ať si to sám nastuduje, případně vytiskne a pak to těm debilům omlátí o hlavu.
Pro auta s OBD zásuvkou, ale bez OBD II by teda mělo platit toto:
Z metodického pokynu, strana 16:
"d) kontrola paměti závad řídicího systému hnacího agregátu (řízené
systémy bez OBD)
1. Vozidla bez OBD se diagnostikují v souladu s pokyny výrobce vozidla. V případě, že výrobce
vozidla kontrolu řídicího systému výslovně nepředepisuje, uvede se tato skutečnost do příslušné
kolonky protokolu ve znění "Není předepsána" a vozidlo se z hlediska kontroly paměti závad
nehodnotí.
2. Některá vozidla bez OBD mohou být vybavena indikátorem chybné funkce motoru, jehož vzhled
může být velmi podobný kontrolce MIL, kterou povinně používají vozidla s OBD. S ohledem na
skutečnost, že vybavení vozidel touto kontrolkou nebylo legislativně předepsáno, bere se na její stav
ohled pouze v případě, že to výrobce vozidla udává ve svých pokynech.
3. Vozidla bez OBD se diagnostikují on-line pouze tehdy, pokud to komunikační rozhraní a SW
vybavení použitého přístroje umožňuje. Vyhodnocení se neprovádí automatizovaně, zhodnocení musí
učinit mechanik.
4. Pokud je k navázání komunikace potřebný externí přístroj, který není součástí multifunkčního
přístroje pro měření emisí a neumožňuje on-line přenosy, zadají se příslušné údaje do programu ručně.
Výpis z diagnostického přístroje, se přiloží jako příloha protokolu pouze tehdy, když externí
diagnostický přístroj umožňuje pořízení výpisu.
5. U vícepalivových vozidel se postupuje podle pokynů výrobce vozidla a výrobce přestavbové sady.
Neudává-li výrobce jinak, potom se u soustav s uspořádáním palivového systému "Master-Slave"
diagnostikují pouze hlavní, tzv. "Master" řídící jednotky.
6. U MultiECU uspořádání systému řízení se diagnostikují všechny dotčené řídící jednotky motoru.
7. Vyhodnocení diagnostiky:
i) Sporadické závady se nevyhodnocují a ani se neuvádějí do protokolu.
ii) Emisně nesouvisející závady se nevyhodnocují a ani se neuvádějí do protokolu. Hlavním
vodítkem pro posouzení vlivu závady je dokumentace výrobce, jedná se například o závady
tempomatů, vnitrovozidlové komunikace s ostatními jednotkami, systému vytápění vozidla
apod.
iii) U vícepalivových vozidel se zážehovými motory na LPG/NG bez OBD, nepoužívajících
systém uspořádání Master-Slave, se v paměti chyb při provozu na plyn mohou vyskytovat
následující závady: lambda sonda (porucha obvodu, porucha funkce), vstřikovače (odpojení,
zkrat), regulační odchylka. Pokud výrobce neudá jinak, závady se v tomto případě vypíší,
avšak pokud se v paměti jiné závady než tyto nevyskytují, celkový výsledek se uvede jako
vyhovující s odůvodněním, že se jedná o tzv. zavlečené závady.
8. Celkový výsledek kontroly (vyhověl/nevyhověl) je vždy na zodpovědnosti mechanika provádějícího
kontrolu, neprovádí se automatizovaně."
No nejspíš je to auto bez OBD II.
Jinak v prvním příspěvku je tady ten Metodickej postup a co jsem do toho tak zběžně koukal, tak se mi zdá, že je to tam všechno vysvětlený. Trochu problém je myslím v tom, že se tam všude píše OBD a přitom se myslí OBD II, resp. EOBD. Takže není rozhodujícím jestli máš OBD zásuvku, ale jesli je auto vybaveno systémem OBD II (EOBD), a proto v tom mají ti technici asi bordel a na to snad mají to přechodný období do června, aby se to naučili. Doporučuju každýmu, kdo neví co a jak, ať si to sám nastuduje, případně vytiskne a pak to těm debilům omlátí o hlavu.
Pro auta s OBD zásuvkou, ale bez OBD II by teda mělo platit toto:
Z metodického pokynu, strana 16:
"d) kontrola paměti závad řídicího systému hnacího agregátu (řízené
systémy bez OBD)
1. Vozidla bez OBD se diagnostikují v souladu s pokyny výrobce vozidla. V případě, že výrobce
vozidla kontrolu řídicího systému výslovně nepředepisuje, uvede se tato skutečnost do příslušné
kolonky protokolu ve znění "Není předepsána" a vozidlo se z hlediska kontroly paměti závad
nehodnotí.
2. Některá vozidla bez OBD mohou být vybavena indikátorem chybné funkce motoru, jehož vzhled
může být velmi podobný kontrolce MIL, kterou povinně používají vozidla s OBD. S ohledem na
skutečnost, že vybavení vozidel touto kontrolkou nebylo legislativně předepsáno, bere se na její stav
ohled pouze v případě, že to výrobce vozidla udává ve svých pokynech.
3. Vozidla bez OBD se diagnostikují on-line pouze tehdy, pokud to komunikační rozhraní a SW
vybavení použitého přístroje umožňuje. Vyhodnocení se neprovádí automatizovaně, zhodnocení musí
učinit mechanik.
4. Pokud je k navázání komunikace potřebný externí přístroj, který není součástí multifunkčního
přístroje pro měření emisí a neumožňuje on-line přenosy, zadají se příslušné údaje do programu ručně.
Výpis z diagnostického přístroje, se přiloží jako příloha protokolu pouze tehdy, když externí
diagnostický přístroj umožňuje pořízení výpisu.
5. U vícepalivových vozidel se postupuje podle pokynů výrobce vozidla a výrobce přestavbové sady.
Neudává-li výrobce jinak, potom se u soustav s uspořádáním palivového systému "Master-Slave"
diagnostikují pouze hlavní, tzv. "Master" řídící jednotky.
6. U MultiECU uspořádání systému řízení se diagnostikují všechny dotčené řídící jednotky motoru.
7. Vyhodnocení diagnostiky:
i) Sporadické závady se nevyhodnocují a ani se neuvádějí do protokolu.
ii) Emisně nesouvisející závady se nevyhodnocují a ani se neuvádějí do protokolu. Hlavním
vodítkem pro posouzení vlivu závady je dokumentace výrobce, jedná se například o závady
tempomatů, vnitrovozidlové komunikace s ostatními jednotkami, systému vytápění vozidla
apod.
iii) U vícepalivových vozidel se zážehovými motory na LPG/NG bez OBD, nepoužívajících
systém uspořádání Master-Slave, se v paměti chyb při provozu na plyn mohou vyskytovat
následující závady: lambda sonda (porucha obvodu, porucha funkce), vstřikovače (odpojení,
zkrat), regulační odchylka. Pokud výrobce neudá jinak, závady se v tomto případě vypíší,
avšak pokud se v paměti jiné závady než tyto nevyskytují, celkový výsledek se uvede jako
vyhovující s odůvodněním, že se jedná o tzv. zavlečené závady.
8. Celkový výsledek kontroly (vyhověl/nevyhověl) je vždy na zodpovědnosti mechanika provádějícího
kontrolu, neprovádí se automatizovaně."
- Crowman156
- Pozorovatel
- Příspěvky: 315
- Registrován: 8.3.2013, pát 14:53
Re: ME + STK 2016
Kubas píše:ty vole to je konec sundávat na STK poklice..... za rok by mohli každý šroub zkusit dotáhnout klíčem jestli nějaký není uvolněný.... a pak už jen řidiče přebalit a pustit domů....
AR 33 1.4 IMOLA Nero 1993
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994
- Crowman156
- Pozorovatel
- Příspěvky: 315
- Registrován: 8.3.2013, pát 14:53
Re: ME + STK 2016
S takovou brzo dojezdíme pánové, jo zlaté časy asi skončily a to jsem povahou optimista Brzo unie zakáže auta co kouří..
AR 33 1.4 IMOLA Nero 1993
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994
Ex: AR 156 2.0 TS 1999
Ex: AR 164 2.0 TS 1989
Ex: AR 146 1.6 boxer 1996
Ex: AR 155 1.7 TS 8v 1994
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4876
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: ME + STK 2016
Já si borci nestěžuji
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: ME + STK 2016
A povedlo se navázat komunikaci s jednotkou
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4876
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: ME + STK 2016
zeprej to nevyhodilo zadne chyby
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: ME + STK 2016
No jo to je prostě ta stará kvalita
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: ME + STK 2016
ja myslim, ze misto chyb to na tech emisich hazelo saze
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti