Spotřeba oleje a kouřivost
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
kohopak mame u Kladna s merakem komprese ? merit se to da, tim lip ze tam neni sani a na mereni se pridrzi na chvili vstrik, to pujde...JTS ma sice vyssi 11,3: 1 ale kara je 13let stara, tak tech 15,5 by mel nekdo overit, byla by to takova mala senzace.....stejne bude cely spalovaci prostor zakarbonovanej ale ze to ty stary pistni krouzky udrzej, no nevim
proc neudelas fotky, ventily vypadaj takhle ??
proc neudelas fotky, ventily vypadaj takhle ??
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
úplně dole... jetý JTS s bídou dosahuje 130PS.. a ani nový nedosahuje toho co udává výrobce...roberto37 píše:hno3: s těma 80kw je to hloupost. Před dááávnou dobou to tu bylo postováno od nějaké švédské firmy, co testuje auta na brzdě.....když tak SZ
https://translate.google.cz/translate?s ... t=&act=url
ad servis- pokud motor jen žere olej a ještě nezaklepal, pracoval bych na něm s úpravou pístů a odstraněním dalších neduů těhto motorů (vytáhnout vyvažovačky, zaslepit jejich mazací kanály, vyčistit ostřiky pístů atd...
kupovat další agregát jsou vyhozený peníze, pokud nepotřebuješ nutně dárce orgánů
ad. komprese:
13 bar u tak starýho motoru - no nevím..spíš bych očekával 11 max... ty slabý "lehkoběžný" kroužky samy o sobě nemaj oproti silnějším žádnej přítlak (ten se vyvine, až pod něj vnikne tlak vzniklej spalovacím procesem..) čistota ventilů tomu taky nepomůže... přes 15 bar jsem naměřil vždy jen na zcela nově postaveným závodním motoru...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
fakt jsem naměřil,co jsem naměřil půjčim si jinej měřák a vezmu to ještě teda jednou...Můj motor umřel,půjčil jsem auto a vrátilo se mi se zadřeným motorem a dírou v bloku..Sehnal jsem jinej z Alfa Romeo GT 2.0 JTS,údajně kolem 50t km po GO-to možná vysvětluje vysoké komprese-já tomu nevěřím ale co jsem naměřil to jsem naměřil,přeměřím
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
- jak pise Hno, kdyz se stavi novy motor a ma byt spickovy, cilove komprese jsou 15,0 - 15,5.
Ale kazda konstrukce/typ motoru to ma jinak, takze se to neda zvseobecnovat.
U novych seriovych motoru je to normalne v rozsahu 13bar az 14,5bar, kvuli emisim NOX se komprese nedelaji az tak vysoko jak by to slo....
je mozne zes to nameril, ale velmi nepravdepodobne, proto by jsme to my motorari videli radi potvrzene, zajima nas to
kdyby ti Pepek Frantuv z Horni Dolni vykladal u piva, ze onehdaaa zabezel stovku pod 10s, taky bys to raad videl na vlastni oci......je to ekvivalent ala 15,5bar
Ale kazda konstrukce/typ motoru to ma jinak, takze se to neda zvseobecnovat.
U novych seriovych motoru je to normalne v rozsahu 13bar az 14,5bar, kvuli emisim NOX se komprese nedelaji az tak vysoko jak by to slo....
je mozne zes to nameril, ale velmi nepravdepodobne, proto by jsme to my motorari videli radi potvrzene, zajima nas to
kdyby ti Pepek Frantuv z Horni Dolni vykladal u piva, ze onehdaaa zabezel stovku pod 10s, taky bys to raad videl na vlastni oci......je to ekvivalent ala 15,5bar
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
jinak tedy preji kazdemu Alfistovi, aby jednou slysel busso 3.0 , ktery ma 15,5bar. Ano, je to dokonce slyset, proste jiny zvuk , brutal.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Musim se pochlubit, mel jsem spotrebu oleje 1l/1000 km.. Po vymene oleje s pripravky od TEC Engine Flush a Oil Booster sem ujel 730km a svete div se hladina oleje se nezmenila !! Z vufuku jde citit benzin a i nejak si to lip prdi do toho vyfuku... Minimalne sem si odalil GO motoru ..
Jinak mam 2.0 JTS
Jinak mam 2.0 JTS
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 206Kw
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Zkoušel jste někdo to vrtání dírek do pístu? Pomohlo to?
Já mám 2.0 JTS a oleje to žere tak 1l /1500 - 2000km. Je to ale strašně závislé na stylu jízdy. Když jezdím pod 3.000, tak to tak hrozný není, ale jakmile překonám tuhle hranici, tak to žere olej jak vzteklý! Po dálnici jezdím jak z hnojem (110km/h), jinak by mě to sežralo. Leju tam Seleniu Racing 10W-60 a dělá to od té doby, co jsem to auto kloupil (tzn. už nějaký 3 nebo 4 roky a asi 50.000km).
Dá se něco odhadnout z té závislosti na otáčkách? Pomohlo by třeba jen vyměnit gufera ventilů, nebo to nemá cenu?
Já mám 2.0 JTS a oleje to žere tak 1l /1500 - 2000km. Je to ale strašně závislé na stylu jízdy. Když jezdím pod 3.000, tak to tak hrozný není, ale jakmile překonám tuhle hranici, tak to žere olej jak vzteklý! Po dálnici jezdím jak z hnojem (110km/h), jinak by mě to sežralo. Leju tam Seleniu Racing 10W-60 a dělá to od té doby, co jsem to auto kloupil (tzn. už nějaký 3 nebo 4 roky a asi 50.000km).
Dá se něco odhadnout z té závislosti na otáčkách? Pomohlo by třeba jen vyměnit gufera ventilů, nebo to nemá cenu?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Tady je video: https://www.youtube.com/watch?v=UrnblJ8VZtY
Sice to není Alfa, ale problém stejnej. V komentářích se lidi ptají, jestli to nerozhodí vyvážení... ?
EDIT: A tady AlfA: http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... rhaul.html
JEdnomu klesla spotřeba oleje z 1l/1500km na cca 0.2l/1500km a duhýmu to přestalo žrát olej uplne. Vrtali 4 díry (1.5mm) /píst.
Sice to není Alfa, ale problém stejnej. V komentářích se lidi ptají, jestli to nerozhodí vyvážení... ?
EDIT: A tady AlfA: http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... rhaul.html
JEdnomu klesla spotřeba oleje z 1l/1500km na cca 0.2l/1500km a duhýmu to přestalo žrát olej uplne. Vrtali 4 díry (1.5mm) /píst.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Tak, snad to nezakřiknu, ale vypadá to dobře. Mám najeto asi 1500km po GO, 500km z toho na zajížděcí olej. Motor je po výbrusu válců, broušení kliky, úhlování ojnic atd. Do těch nových pístů jsem navrtal na každou polovinu 4 díry 1.5mm (takže 8 děr na píst), taky jsem vytáhl a zaslepil vyvažováky.
Spotřeba oleje za těch 1500km je v podstatě 0, nebo tak malá, že to nejsem schopen na té měrce nějak poznat. A to jsem motor od najetých 1000km moc nešetřil a podíval se i nad 5000 otáček (krátkodobě).
Spotřeba oleje za těch 1500km je v podstatě 0, nebo tak malá, že to nejsem schopen na té měrce nějak poznat. A to jsem motor od najetých 1000km moc nešetřil a podíval se i nad 5000 otáček (krátkodobě).
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
nazdar ja mam najeto 500km a zatim dobry taky .
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Zdary.
Tak jsme vzali naši "novou" AR GT 2.0 jts na projížďku. Břeclav - Bratislava po dálnici. Tam řídila manželka a jela 120/130 těch 75km a zpět jsem řídil já a trošku jsem zrychlil. Po těch 75 km dálnice při rychlosti 140/150 km/h to vzalo třičtvrtě litru oleje. To sem teda čučal. A to když jsme vyjížděli z Bratislavy tak měrka oleje ukazovala plno.
Ale protože nevím kdo tam dal jaký olej přede mnou, tak nevím v jakém je motor stavu. Já tam nalil 10W60 Castrol Edge Supercar.
Tak jsem moc zvědavý, kolik toho motor zhltne při ježdění do práce a z práce v normálním "klidovém" režimu. Doufám že moc ne, bo to by bylo peklo ho nevytáčet :-((((((.
Tak jsme vzali naši "novou" AR GT 2.0 jts na projížďku. Břeclav - Bratislava po dálnici. Tam řídila manželka a jela 120/130 těch 75km a zpět jsem řídil já a trošku jsem zrychlil. Po těch 75 km dálnice při rychlosti 140/150 km/h to vzalo třičtvrtě litru oleje. To sem teda čučal. A to když jsme vyjížděli z Bratislavy tak měrka oleje ukazovala plno.
Ale protože nevím kdo tam dal jaký olej přede mnou, tak nevím v jakém je motor stavu. Já tam nalil 10W60 Castrol Edge Supercar.
Tak jsem moc zvědavý, kolik toho motor zhltne při ježdění do práce a z práce v normálním "klidovém" režimu. Doufám že moc ne, bo to by bylo peklo ho nevytáčet :-((((((.
AR gt 2.0 jts
Opel Omega 2.5 tdi
Kia Sorento 2.5 crdi
Renault Clio 1.2
Opel Omega 2.5 tdi
Kia Sorento 2.5 crdi
Renault Clio 1.2
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8694
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Tak 3/4 litru na 75 je fakt masakr, to už musí být někde vidět (kouř z výfuku, smrad)… Tohle budeš muset řešit, včera bylo pozdě, protože ten spodek ti po vzoru původního TS neodpustí vůbec nic! Další věc je ten typ oleje... Není to asi úplně blbě, ale Castrol obecně platí za docela sračku, navíc 100% HC báze, což je pro tyhle motory úplně špatně. S výměnou oleje rovnou spoj kontrolu sacího koše a ideálně kontrolu alespoň ojničních ložisek. Olej doporučuji Eni Sport, jako jeden z mála dnešních běžných olejů má alespoň PAO ester základ.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Dobrá. Zgógnu ten typ oleje. Teď Alfa jezdí dva týdny pojížďky 25-30km denně a olej se nehne. A to ho tu a tam roztočím docela hodně.
Tak třeba si tam něco sedá. Protože bůhví co tam kdo lil.
Tak třeba si tam něco sedá. Protože bůhví co tam kdo lil.
AR gt 2.0 jts
Opel Omega 2.5 tdi
Kia Sorento 2.5 crdi
Renault Clio 1.2
Opel Omega 2.5 tdi
Kia Sorento 2.5 crdi
Renault Clio 1.2
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
.. tak od GO najeto 13.000km a všechno šlape. Spotřeba oleje kolem 1l / 8-10 tis. km. A to s tím jezdím po dálnici cca 140km/h (předtím tak kolem 100km/h). Leju tam Selenia Racing 10W-60
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
3/4 litru na 150km. Je to dost, ale mě moje JTS po koupi sežrala olej za cestu Praha-Brno. V Praze OK a v Brně mi v zatáčce bliklo mazání...Hampice píše: ↑25.4.2019, čtv 18:49 Tak 3/4 litru na 75 je fakt masakr, to už musí být někde vidět (kouř z výfuku, smrad)… Tohle budeš muset řešit, včera bylo pozdě, protože ten spodek ti po vzoru původního TS neodpustí vůbec nic! Další věc je ten typ oleje... Není to asi úplně blbě, ale Castrol obecně platí za docela sračku, navíc 100% HC báze, což je pro tyhle motory úplně špatně. S výměnou oleje rovnou spoj kontrolu sacího koše a ideálně kontrolu alespoň ojničních ložisek. Olej doporučuji Eni Sport, jako jeden z mála dnešních běžných olejů má alespoň PAO ester základ.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
:-) jó kdyby na 150km. Ale na 75km 3/4 litru. Ale už se to lepší. Nalil jsem do oleje aditivum TEC 2000 Oil booster a je to lepší.
Ale stejně na podzim de motor ven.
Ale stejně na podzim de motor ven.
AR gt 2.0 jts
Opel Omega 2.5 tdi
Kia Sorento 2.5 crdi
Renault Clio 1.2
Opel Omega 2.5 tdi
Kia Sorento 2.5 crdi
Renault Clio 1.2
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Aha, tak to jsem četl blbě já. No, to už je skoro dvoutakt :-)
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti