chiptuning
chiptuning
https://m.facebook.com/BRPerformanceBel ... &source=48
BRP upravilo dalsiu julinku. Zaujimave je meranie pred upravou: 180koni. Dost daleko od papierovych 200...
BRP upravilo dalsiu julinku. Zaujimave je meranie pred upravou: 180koni. Dost daleko od papierovych 200...
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
No na stránkách už nějaký měsíc nabízejí stage1 s 310hp
https://www.br-performance.be/en-be/chi ... 55-2-0-tb/
Měření záleží jak je nakalibrovaná brzda (a co je to za stroj), na rozměru kol ... fabrika udává (celkem logicky) výkon motoru měřený na klice, velikostí kol, převodovkou a pod. se pak samozřejmě výkon "auta" měřený přes kola liší, většinou se udává právě 10 - 20 procent.
https://www.br-performance.be/en-be/chi ... 55-2-0-tb/
Měření záleží jak je nakalibrovaná brzda (a co je to za stroj), na rozměru kol ... fabrika udává (celkem logicky) výkon motoru měřený na klice, velikostí kol, převodovkou a pod. se pak samozřejmě výkon "auta" měřený přes kola liší, většinou se udává právě 10 - 20 procent.
Re: chiptuning
Jasne ze to maju v ponuke dlhsie ale nechodi tam tak vela alf tak som to sem hodil.
O tej velkosti kolies teda neviem ze by malo vplyv na meranie. Viem o tom ze benzin s menej oktanom dava menej po premapovani a moze byt problem s kulturou chodu.
Moja mazda cx5 mala papierovo 165 a v BRP jej namerali okolo 150 na brzde pred upravou.
V kazdom pripade to dava lacnu a bezpecnu moznost nakonfigurovat si povedzme 200ps giuliu a za par stovak upravit vykon na potencial motora
O tej velkosti kolies teda neviem ze by malo vplyv na meranie. Viem o tom ze benzin s menej oktanom dava menej po premapovani a moze byt problem s kulturou chodu.
Moja mazda cx5 mala papierovo 165 a v BRP jej namerali okolo 150 na brzde pred upravou.
V kazdom pripade to dava lacnu a bezpecnu moznost nakonfigurovat si povedzme 200ps giuliu a za par stovak upravit vykon na potencial motora
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: chiptuning
Jo to jo, je to lákavá cesta k 300Hp zadokolce. Ale osobně bych spíš kvůli záruce hledal řešení s kitem, něco jako dělá Seletron pro QV
http://www.seletron.com/en/chiptuning/c ... 75kw-600nm
Jinak pro zajímavost, evropská norma pro měření výkonu motorů je tady:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 69&from=EN
http://www.seletron.com/en/chiptuning/c ... 75kw-600nm
Jinak pro zajímavost, evropská norma pro měření výkonu motorů je tady:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 69&from=EN
Re: chiptuning
To vypada zajimave, napsal jsem jim o cenu na chrochtaka..
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: chiptuning
To se nikdo nebojíte něco takovýho narvat do novýho motoru?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: chiptuning
Z pohledu zaruky je lepsi externi krabicka, ktera meni vstupni hodnoty do rj nez komplet remap.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: chiptuning
Z pohledu záruky ano. A z pohledu motoru? Rozumím tomu když někdo to auto ladí na brzdě, ale nemám důvěru v krabičku oblbující ECU která je zřejmě stejná pro Dacii Logan i pro Giulii QV.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: chiptuning
Mam upravene dve auta v rodine. Jedno uz cez 25tis km a bez problemov ( atmosfera 2liter mazda skyactive G a bmw N13 1.6T. ) Hlavne ten plny vykon asi clovek nevyuziva furt. Skor ako rezervu pri bezpecnom predbiehani a uzit si trochu zabavy. To sa motor nerozsype ak je uprava dobre urobena. Mazda ma za sebou dokonca par ostrych kol na Nurburgringu
Do krabicky bu som urcite nesiel. Individualny remap je na ten ktory motor na mieru. Zohladnuje napr. palivo, ako je dany motor zlozeny ( ako sa pisalo hore ) a podobne.
Do noveho motora by som to ani ja nedal. Ale po roku uz vies ci nieje nejaka vyrobna vada a motor je dobre zabehnuty.
P.S. dovod preco aktualne nejazdim alfu je ze giulia nieje sportwagon/fastback
Do krabicky bu som urcite nesiel. Individualny remap je na ten ktory motor na mieru. Zohladnuje napr. palivo, ako je dany motor zlozeny ( ako sa pisalo hore ) a podobne.
Do noveho motora by som to ani ja nedal. Ale po roku uz vies ci nieje nejaka vyrobna vada a motor je dobre zabehnuty.
P.S. dovod preco aktualne nejazdim alfu je ze giulia nieje sportwagon/fastback
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: chiptuning
Rozdělme ty úpravy do tří úrovní:
1. Ladění SW jednotky na konkrétní motor s měřením na brzdě.
2. Jiný SW originální jednotky určený pro typ motoru.
3. Krabička připojující se k originál ECU která má za úkol oblbovat jednotce data která do ní jdou z čidel.
Za sebe říkám, že 1) ano, 2) spíše ne, 3) rozhodně ne.
1. Ladění SW jednotky na konkrétní motor s měřením na brzdě.
2. Jiný SW originální jednotky určený pro typ motoru.
3. Krabička připojující se k originál ECU která má za úkol oblbovat jednotce data která do ní jdou z čidel.
Za sebe říkám, že 1) ano, 2) spíše ne, 3) rozhodně ne.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: chiptuning
Jenže praxe bude spíše taková, že u cen do 1k éček to je prostě nahrčený nový SW do jednotky (samozřejmě vzniklý na základě ladění toho původního) a na brzdě se mapy max. lehce zkorigují, ale spíše jen ověří správnost chodu. Nějaké velké "individuální ladění" prostě za ty prachy čekat nemůžeš, ale marketingově to zní pěkně.
Krabičky od Novitecu a Magneti Marelli se používají dost dlouho, aby se provalily případné negativní vlastnosti a ani na našich ani na zahraničních fórech jsem nikdy nic nezachytil.
BTW: mám pocit, že krabky "nepodstrkují" výstupy čidel (možná vyjma plynu) ale modifikují právě výstup z ECU, teoreticky jsou také "laditelné".
Krabičky od Novitecu a Magneti Marelli se používají dost dlouho, aby se provalily případné negativní vlastnosti a ani na našich ani na zahraničních fórech jsem nikdy nic nezachytil.
BTW: mám pocit, že krabky "nepodstrkují" výstupy čidel (možná vyjma plynu) ale modifikují právě výstup z ECU, teoreticky jsou také "laditelné".
Re: chiptuning
za mě chip ano..
udělanej na konkrétní seriovej motor použitej na jiným seriovým motoru = no problem... drobné odchylky od ideálu podchytí korekce, není důvod ladit každej konkrétní motor.. to má smysl pokud se začne uvažovat o HW zásazích (hlava, KP, vačky..)
různé krabičky - ne .. tam jde jen o oblbování řj a jseš silně omezenej rozsahem seriové mapy...
jelikož jsem si nějakej čas hrál s piggy-packem (lepší "oblbující krabička- tj programovatelná, kdy jsme mohl měnit na základě vstupního signálu - většinou TPS a MAP v závislosti na otáčkách měnit výstup z krabičky pro ECU - většinou MAP...čímž jsem modifikoval dávku paliva, ale i přestih a to znamenalo jediný - muselo se korigovat i v mapě pro zapalování) tak za mě se zavřenejma očima.. ano něoc s tím jemně doladit jde, ale...
v lepším případě je ta krabička už nějak naladěnej piggy-pack, v horším soustava univerzálních odporů..
ad měřenej výkon - jde o tom jak to maj nakalibrovaný.. jsou brzdy, který měřej optimisticky, a jsou brzdy, který měřej opak.. na porovnání před/po to stačí - jde o to vidět změnu během ladění..tj jdu dobře, nebo špatně... absolutní čísla mě nezajímaj..
tady tomu třeba naměřily 212:
http://www.rvcorse.nl/giulia-2-0-turbo/
a Stephan ve squadře něco kolem 200...
ad firma z odkazu - nemám rád "specialisty" co načipujou vše od A po Z (protože to smrdí tím, že to jsou sprostý nalejvači a lidi co universálně potahaj mapu paliva a tlaku turba + 10% a změřěj to, že to náhodou vyšlo do + , neshopný vyřešit specifickej problém při ladění v případě úpravy SW na míru - např hejbnout s mapou pro volnoběh u motoru, kde se změnila vačka....).. radši jdu ke specialistoj co ten SW budˇvyvinul, nebo si veme nádobíčko a s autem tak 1 den jezdí a ladí...
udělanej na konkrétní seriovej motor použitej na jiným seriovým motoru = no problem... drobné odchylky od ideálu podchytí korekce, není důvod ladit každej konkrétní motor.. to má smysl pokud se začne uvažovat o HW zásazích (hlava, KP, vačky..)
různé krabičky - ne .. tam jde jen o oblbování řj a jseš silně omezenej rozsahem seriové mapy...
jelikož jsem si nějakej čas hrál s piggy-packem (lepší "oblbující krabička- tj programovatelná, kdy jsme mohl měnit na základě vstupního signálu - většinou TPS a MAP v závislosti na otáčkách měnit výstup z krabičky pro ECU - většinou MAP...čímž jsem modifikoval dávku paliva, ale i přestih a to znamenalo jediný - muselo se korigovat i v mapě pro zapalování) tak za mě se zavřenejma očima.. ano něoc s tím jemně doladit jde, ale...
v lepším případě je ta krabička už nějak naladěnej piggy-pack, v horším soustava univerzálních odporů..
ad měřenej výkon - jde o tom jak to maj nakalibrovaný.. jsou brzdy, který měřej optimisticky, a jsou brzdy, který měřej opak.. na porovnání před/po to stačí - jde o to vidět změnu během ladění..tj jdu dobře, nebo špatně... absolutní čísla mě nezajímaj..
tady tomu třeba naměřily 212:
http://www.rvcorse.nl/giulia-2-0-turbo/
a Stephan ve squadře něco kolem 200...
ad firma z odkazu - nemám rád "specialisty" co načipujou vše od A po Z (protože to smrdí tím, že to jsou sprostý nalejvači a lidi co universálně potahaj mapu paliva a tlaku turba + 10% a změřěj to, že to náhodou vyšlo do + , neshopný vyřešit specifickej problém při ladění v případě úpravy SW na míru - např hejbnout s mapou pro volnoběh u motoru, kde se změnila vačka....).. radši jdu ke specialistoj co ten SW budˇvyvinul, nebo si veme nádobíčko a s autem tak 1 den jezdí a ladí...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: chiptuning
To co pises je v zasade pravda ve chvili kdy budu delat nejakou vyssi upravu nebo dolovat posledni kone z atmosfery.
Ale kdyz chci u nafty zvedout o 30k na hodnoty vyssi vykonovy verze (stejny hw), coz v principu znamena pridat vystupni tlak turba a naftu, tak bych v tom zas takovy drama nevidel, teda podle toho se kteryma parametrama powerbox manipuluje a jestli je to na vstupu nebo i na vystupu z rj.
Ale kdyz chci u nafty zvedout o 30k na hodnoty vyssi vykonovy verze (stejny hw), coz v principu znamena pridat vystupni tlak turba a naftu, tak bych v tom zas takovy drama nevidel, teda podle toho se kteryma parametrama powerbox manipuluje a jestli je to na vstupu nebo i na vystupu z rj.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: chiptuning
Neviem presne ktoru firmu myslis kedze tu bolo viac odkazov, ale BRP kam ja chodim si sw vyvynuli sami a ladia kazde auto individualne. Preto to trva aj 4hodiny a viac. Vela firiem napr. v nemecku jednoducho nahrava sw ktory kupi od velkych tuning firiem.hno3 píše: ↑27.12.2017, stř 07:40 za mě chip ano....
ad firma z odkazu - nemám rád "specialisty" co načipujou vše od A po Z (protože to smrdí tím, že to jsou sprostý nalejvači a lidi co universálně potahaj mapu paliva a tlaku turba + 10% a změřěj to, že to náhodou vyšlo do + , neshopný vyřešit specifickej problém při ladění v případě úpravy SW na míru - např hejbnout s mapou pro volnoběh u motoru, kde se změnila vačka....).. radši jdu ke specialistoj co ten SW budˇvyvinul, nebo si veme nádobíčko a s autem tak 1 den jezdí a ladí...
Inak este som sa pytal ci vedia naladit rozne mapy pre rozne jazdne mody ( normal, dynamic..) a ze nie. Takze jedna mapa a ecu si upravuje vysledok podla zvoleneho jazdneho modu. Na bmw, co je v podstate podobny setup ako alfa ( benzin turbo, ZF 8st automat ) je vysledok po uprave( 143 ps na aktual 223ps ) taky, ze v Normal mode to je zivsie ale v meste taky zasadny rozdiel necitit, ale v Sport mode je to mala raketa ( pod 7s na 100 priblizne. Este som nemeral presne )
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: chiptuning
Úpravou SW zvýšení výkonu ze 143 na 223 koní?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: chiptuning
Pokud je to fabricky schválně přiškrcený motor ala Giulie 2.0T, tak proč ne.
Re: chiptuning
Je to 116i co je N13 motor davany do 118i ( tam ma 170ps ) a do mini cooper S kde dava 220 koni.
Rozdiel vo verziach pre 116i a 118i+ je ze ten moj nema “vymennik tepla” pred olejovym filtrom co je taky maly chladic oleja. A zvody su o 5mm uzsie.
Pokial s tym clovek nejazdi plny plyn na nemeckej dialnici hodinu alebo nejazdi pravidelne Ring, tak je tych 220 koni uplne v pohode pre ten motor. V pezote rzc ma cez 240 koni myslim len tam je uz iny intercooler turbo a zvody.
Rozdiel vo verziach pre 116i a 118i+ je ze ten moj nema “vymennik tepla” pred olejovym filtrom co je taky maly chladic oleja. A zvody su o 5mm uzsie.
Pokial s tym clovek nejazdi plny plyn na nemeckej dialnici hodinu alebo nejazdi pravidelne Ring, tak je tych 220 koni uplne v pohode pre ten motor. V pezote rzc ma cez 240 koni myslim len tam je uz iny intercooler turbo a zvody.
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: chiptuning
Vačky, vstřiky, kompresní poměr, to je doopravdy taky stejný? A ten výkon máš změřený na nezávislý brzdě před i po? Rozumím tomu, že někdo zvedne výkon z 200k na 250k, ale zvýšení výkonu ze 140 na 220 koní jen změnou fabrickýho SW nevěřím. Kolik tlačilo turbo před a kolik tlačí po?
Z toho co já jsem našel (a čemu věřím), je SW snížený výkon na 136 koní z tý 170 koňový verze. Plus tam jsou ty menší svody, což taky něco udělá. A ty svody nejsou menší o 5mm, ale o půl palce. K tomu u silnější varianty ten chladič oleje.
Z toho co já jsem našel (a čemu věřím), je SW snížený výkon na 136 koní z tý 170 koňový verze. Plus tam jsou ty menší svody, což taky něco udělá. A ty svody nejsou menší o 5mm, ale o půl palce. K tomu u silnější varianty ten chladič oleje.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: chiptuning
Mas pravdu tie zvody su pol palca. Moj omyl.Harous píše: ↑27.12.2017, stř 12:56 Vačky, vstřiky, kompresní poměr, to je doopravdy taky stejný? A ten výkon máš změřený na nezávislý brzdě před i po? Rozumím tomu, že někdo zvedne výkon z 200k na 250k, ale zvýšení výkonu ze 140 na 220 koní jen změnou fabrickýho SW nevěřím. Kolik tlačilo turbo před a kolik tlačí po?
Z toho co já jsem našel (a čemu věřím), je SW snížený výkon na 136 koní z tý 170 koňový verze. Plus tam jsou ty menší svody, což taky něco udělá. A ty svody nejsou menší o 5mm, ale o půl palce. K tomu u silnější varianty ten chladič oleje.
Ak myslis pod nezavislou brzdou taku co ma napr. TÜV certifikat, tak ano, mam to na takej zmerane. Podla bmw fora kde sa rozoberal komplet motor na diely su rozdiely skutocne len zvody a ten chladic oleja. Diskusie o inej kvalite materialov napr.vaciek, hlavy a pod. sa vedu co ja viem desatrocia aj okolo uprav turbodizlov ( bmw 116d vs 120d napriklad ) a nikto to zatial nepotvrdil ze by vyrobca daval iny material suciastok na rozne motorizacie.
Zober si alfu ako priklad a 200 vs 280+ ps rozdiel. To je porovnatelny narast len upravou sw. Ako mam ja. A ten motor ma potencial na 300+ koni v alfe.
V ramci sw sa riesi aj tlak turba, zmes a pod. Ale detaily neviem. Niesom expert.
Ex 147 1,9jtd 88kw
Re: chiptuning
Je dost pravdepodobne, ze po hw strance budou komponenty shodne, protoze kupovat jeden komponent ve 2 provedenich je vzdycky o dost drazsi nez to sekat z o chlup lepsiho materialu v dvojnasobnym objemu.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: chiptuning
Nezávislou brzdou myslím měření od někoho jiného než od toho kdo to chipoval. Tu Giulii si právě beru, nakonec je to tu téma o chipu 2.0T. A rozhodně teda nemyslím, že je to porovnatelný. Protože nárůst u Giulie je 40% výkonu, to o čem mluvíš je nárůst 60%. A to se mi prostě zdá na SW úpravu hodně, zvlášť teda s o půl palce užšími svody.
U tý Giulie jsou ty motory opravdu stejné? Je to potvrzené? Už se uvolnil EPER s Giulií kde by to šlo ověřit? A jak je to s řízením MA? Ten má na starost stejná jednotka jako vstřikování, nebo je oddělená? Ta by totiž mohla mít taky jiný SW.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: chiptuning
Ta firma co to robi nieje nejaky fero v garazi na sidlisku. A maju taku povest v europe ze si manipulaciu s dynom nemozu dovolit. Robili tam desiatky uprav 116i na 220+ koni tak asi to nieje nerealne. Predstav si, ze upravuju aj 114i na 220+ koni, a tam je motor N13 naladeny na nejakych 116 koni ci kolko v zakladeHarous píše: ↑27.12.2017, stř 17:55
Nezávislou brzdou myslím měření od někoho jiného než od toho kdo to chipoval. Tu Giulii si právě beru, nakonec je to tu téma o chipu 2.0T. A rozhodně teda nemyslím, že je to porovnatelný. Protože nárůst u Giulie je 40% výkonu, to o čem mluvíš je nárůst 60%. A to se mi prostě zdá na SW úpravu hodně, zvlášť teda s o půl palce užšími svody.
U tý Giulie jsou ty motory opravdu stejné? Je to potvrzené? Už se uvolnil EPER s Giulií kde by to šlo ověřit? A jak je to s řízením MA? Ten má na starost stejná jednotka jako vstřikování, nebo je oddělená? Ta by totiž mohla mít taky jiný SW.
Ale k teme: pozeram si stelvio 200ps co by som si nakonfiguroval podla seba a dostal sa na 45tis a to dal upravit na tych 280+ koni
V nemecku by mala byt realna zlava circa 17% z cennika. Uvidime.
Ex 147 1,9jtd 88kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host