Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Jestli se nepletu, tak T-Jet je nepřímovstřik ne? Takže tam by se neměly tvořit úsady na ventilech už z principu, ale samozřejmě víc aditivované palivo tomu pomůže předcházet. Nechci porovnávat T-Jet se skůtrem s karbecem, ale tam se mi třeba nejvíc osvědčil lepší benzín z EuroOilu (Optimal 95).
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
To značení nemá s obsahem moc společného, na pistoli je u nafty třeba B7 a obsah je tam 0-7%Daniell píše: ↑4.3.2021, čtv 18:43 Taky se podělím o zkušenost s benzínem. Teď jsem se nějakou chvíli pídil po tom abych tankoval kvalitní benzín (bez bio-zlepšováku. co jsem pročetl různý fóra, stránky atd jsem teda zúžil tankování na Shell, omv a Benzina, ty jejich prémiové paliva protože jsou údajně bez těch bio-zlepsovaku. Je tam místo nich 5% ETBE. Teď naposledy jsem bral na benzině Vervu 100 a ejhle na pistoli E10. Zjistil jsem že je tam teda 10% ETBE že prej ještě vylepšili palivo no a mojí alfici to moc nechutná. Za studena to prostě "dlouho" startuje. Zahřátý motor už cajk ale stejně... Toto má být jako prémiové palivo? Nevím no. Předtím jsem tam měl omv maxxmotion a všechno v pohodě. Takže nevím jestli budu Vervu 100 ještě někdy tankovat. Asi už jen Shell a omv
Marshaleq: to je přesně ono, motory s karbecem potřebují právě ideálně palivo bez ethanolu
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Jakože ano. Obsah je 0-.... % to znamená že tam ten podíl být nemusí ale vzhledem k tomu co píše přímo Benzina na svých stránkách ("Od 1. 1. 2021 jsme zvýšili podíl ETBE. Díky tomu se nám podařilo ještě zlepšit výkonnostní parametry paliva. Zároveň tak došlo k posunu maximálního obsahu kyslíku v palivu. Proto je od 1. 1. 2021 VERVA 100 na stojanech označená evropským značením E10.") předpokládám že tam ten podíl kolem těch 10% bude. Každopádně jsem jen chtěl říct že když jsem tam měl v-power nebo maxxmotion tak byly studený starty vpohode. Když jsem natankoval vervu tak to startuje prostě dlouho.
AR 159 SW TBi Ti
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
V klidu, mám ten samý motor, akorát s multiarem, od začátku leju N95 z TANK ONO a nikdy za 90 tkm žádný problém. Žádná alchymie to není :-)speedy píše: ↑4.3.2021, čtv 19:10 Předepsáno je 95, přítelka s tím najezdí cca. 7000km ročně, navíc nádrž je na 60l, takže se na to dá něco najet. Přemejšlím právě jak to uchopit z dlouhodobýho hlediska. Třeba u naftový Giulie bych řekl, že kombinace nafty z Benziny + VIF funguje na klid, ale tak ten T-Jet může být něco jinýho. Do ted měla Hondu Civic 2005 1.4 atmoa lilo se tam normální 95 a já sám jsem přes 11 let neměl benzínový auto, takže se ptám jak jantar
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Benzina je jak Kostelecké uzeninyDaniell píše: ↑4.3.2021, čtv 20:44 Jakože ano. Obsah je 0-.... % to znamená že tam ten podíl být nemusí ale vzhledem k tomu co píše přímo Benzina na svých stránkách ("Od 1. 1. 2021 jsme zvýšili podíl ETBE. Díky tomu se nám podařilo ještě zlepšit výkonnostní parametry paliva. Zároveň tak došlo k posunu maximálního obsahu kyslíku v palivu. Proto je od 1. 1. 2021 VERVA 100 na stojanech označená evropským značením E10.") předpokládám že tam ten podíl kolem těch 10% bude. Každopádně jsem jen chtěl říct že když jsem tam měl v-power nebo maxxmotion tak byly studený starty vpohode. Když jsem natankoval vervu tak to startuje prostě dlouho.
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Já do Giulietty 1, 4 multiair od doby co jsem ji koupil 5let. Jen Vervu 100. Manuál u ní píše 95,98octanu. Nějaké špatné starty jsem nikdy nezpozoroval. Ale jestli tam teď změnili složení. Tak možná přejdu na 95 kvalitní, ale kde Eurooil?
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Speedy: já jsem na lepší benzín u T-jetu kdysi přešel kvůli špatnému startování, viz: viewtopic.php?f=61&t=15131 takže asi jezdi buď N95+Vif nebo prémiové palivo.... nevím.... mě fakt brutálně nebaví si o tom všem číst a řešit kde tankovat.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7081
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Jj, tak já beru od Benziny jelikož kousek od baráku mám samoobslužnou čerpačku , kde se to palivo bude střídat hodně, jelikož tam jezdí kotel aut. Holt pujdu cestou N95+VIF a kdyz to bude delat blbosti tak vezmem 100octan.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Speedy, já ti taky doporučím ONO, beru u nich benzin do Stila 1.4, protože mi na normální 95 nechtěl startovat. Od té doby tam leju ten jejich Natural 98 a startuje na brnknutí. Dokonce teď jsem dva měsíce se Stilem nejezdil, protože je jen na letních gumách. Stačilo jen dobít baterku a chytlo okamžitě. N98 má ONO za stejné prachy co je na Benzine N95, u nás je nejblíž Spytihněv a bere tam hodně lidí.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7081
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Věřim, že ONO bude fungovat, ale zrovna ho nemam někde v mým akčním rádiusu při cestě
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
S VIF nic neskazíš.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Bych se hádal přímo sám vif píše, že nepřidával do aditivovaných paliv, ono moc aditiv má pak přesně opačný vliv
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
zároveň ale píše že se s ním palivo nedá předávkovat.... chápu že to je trošku jiná situace ale princip mi připadá identický....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Do jednotkového benzínového Punta som nalial celú plechovku VIF do zhruba tretiny nádrže. Viedlo ma k tomu to, že neprešiel EK.
Jazdil som s tým čo to dalo s plynom na podlahe do strmších kopcov, vytáčal, koľko to dalo. VIF naozaj neuškodí.
Na margo "preaditivovania" VIFom - nemá sa čo stať - benzínu môže zdvihnúť oktánové číslo - ak moc - aj tak sa nemá čo stať, riadiaca jednotka nedovolí prekročiť výkon. V nafte ak zníži cetánové viac, než by malo byť - spomalí o niečo preháranie, teda pre malé otáčky a vyššiu záťaž dobre, akurát motor možno stratí ťah pri plnom plyne, no zanedbateľne. Aj našim dieselom som dal zhruba desaťnásobok a v pohode.
Nerozporujem možnosť vzájomného ovplyvňovania aditív. Jeden reťazec na Slovensku má práve VIF ako aditívum v drašej nafte
Jazdil som s tým čo to dalo s plynom na podlahe do strmších kopcov, vytáčal, koľko to dalo. VIF naozaj neuškodí.
Na margo "preaditivovania" VIFom - nemá sa čo stať - benzínu môže zdvihnúť oktánové číslo - ak moc - aj tak sa nemá čo stať, riadiaca jednotka nedovolí prekročiť výkon. V nafte ak zníži cetánové viac, než by malo byť - spomalí o niečo preháranie, teda pre malé otáčky a vyššiu záťaž dobre, akurát motor možno stratí ťah pri plnom plyne, no zanedbateľne. Aj našim dieselom som dal zhruba desaťnásobok a v pohode.
Nerozporujem možnosť vzájomného ovplyvňovania aditív. Jeden reťazec na Slovensku má práve VIF ako aditívum v drašej nafte
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Nedá předávkovat čistá nafta pouze VIFem v kombinaci s jinými aditivy se to může chovat všelijak
Nedávno jsem slyšel o majiteli kamionu, co otočil do nádrže celou plechovku nějakého čističe nebo aditiva a jak to uvolnilo letité nánosy, tak mu padl motor
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
To je samozrejme na zvážení každého - aj čistiacim aditívom do motorového oleja možno silne zasraný motor doraziť
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7081
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Dneska jsme tam narvali N95 na samoobslužný benzině + VIF. Takže budeme sledovat
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Další věc je jezdit s tím aspoň občas jak s italským autem ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Jezdit s tím jak s Italem se "vyplatí" hlavně u přímovstřiků, viz třeba Peugeoťácké THP. To když honili po dálnici, tak ten motor fungoval, jak s tim začli jezdit lidi normálně, tak se hrozně rychle karbonoval.
Narážim na to, že T-Jet/TB (vyjma 1.75) jsou nepřímo vstřiky, takže tam už se z principu tvoří míň karbonu. Tyhle motory, co se dá dočíst jsou nezmary, pokud se a)mění olej (hlavně u MA) b)lidi s tím nejezdí kilometr do práce, kdy se pak prý ničí svíčky(názor pana Vaculíka).
Narážim na to, že T-Jet/TB (vyjma 1.75) jsou nepřímo vstřiky, takže tam už se z principu tvoří míň karbonu. Tyhle motory, co se dá dočíst jsou nezmary, pokud se a)mění olej (hlavně u MA) b)lidi s tím nejezdí kilometr do práce, kdy se pak prý ničí svíčky(názor pana Vaculíka).
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
"jezdit s tím aspoň občas jak s italským autem" - toto považujem (po aspoň 20-minútovej jazde) naozaj za potrebu každého, nie len talianskeho auta. Bez ohľadu na konštrukciu motora avek - pokiaľ motor nie je šrot.
Akokoľvek nepravdepodobne to znie v dôsledkoch (výsledku) - kedysi dávno som zobral od príbuzných WArtburg 353, mal problém dosiahnuť aspoň rýchlosť, určenú ako maximálnu výrobcom (tuším 129 km/h, už nepamätám).
"Rozjazdil" som ho až takmer ku 150, no malo to chybu - ťažké liatinové ojnice časom vyváľali ihličky a bolo po motore.
A vtedy som zistil aj pre mňa veľmi záhadnú skutočnosť - ak som ráno odišiel mierne, celý deň bol motor lenivý. Ak som odpálil z dvora - celý deň ťahal o poznanie lepšie. S tým to šlo vypáliť na studeno - maaný olejom v benzíne.
Obdobnú skúsenosť mám so Š-120 LS.
59 kW Punto a 85 kW Multipla detto.
Akokoľvek nepravdepodobne to znie v dôsledkoch (výsledku) - kedysi dávno som zobral od príbuzných WArtburg 353, mal problém dosiahnuť aspoň rýchlosť, určenú ako maximálnu výrobcom (tuším 129 km/h, už nepamätám).
"Rozjazdil" som ho až takmer ku 150, no malo to chybu - ťažké liatinové ojnice časom vyváľali ihličky a bolo po motore.
A vtedy som zistil aj pre mňa veľmi záhadnú skutočnosť - ak som ráno odišiel mierne, celý deň bol motor lenivý. Ak som odpálil z dvora - celý deň ťahal o poznanie lepšie. S tým to šlo vypáliť na studeno - maaný olejom v benzíne.
Obdobnú skúsenosť mám so Š-120 LS.
59 kW Punto a 85 kW Multipla detto.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8911
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Super že i do 8C
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
když už jsme u toho, jezdí tady někdo v T jetu aktuálně vervu? Poslední měsíc mám problém s prvním startem studeným, změnil jsem čerpačku a je skoro klid, vždy tankuju 100oktan, tak nevím, co se tomu nelíbilo ...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Nevím, jestli jsem to tu už nepsal, ale doslechl jsem se o chystaném konci nafty bez bio u EuroOilu... asi se to nehodí někomu* do krámu
Re: Kvalita benzínu a zkušenosti (pokec....)
Bobas: Vervu nejezdím, ale ve vedlejším vlákně ("benzíny pro veterány") cituju z toho článku, že Verva je vlastně E10, ale těch 10% není biolíh ale nějaká sofistikovanější směs na jeho bázi.... čili by to nemělo ničemu vadit, na druhou stranu je to trošku jiný benzín než ostatní prémiovky.... nevím....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host