přístrovojá deska - vrzání

petrv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 20.12.2010, pon 14:42

přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od petrv » 1.2.2011, úte 07:25

Ahoj,

při přejezdu větších nerovností mi prokřupne (nebo lupne či jak to nazvat) přístrojovka, je to náhodně z levé i pravé strany až někde u čelního okna. Vypadá to, jakoby se přístrojovka někde dotýkala čelního skla a jak se alfička trošku zkroutí, tak se přístrojovka vůči sklu pohne a jednou křupne. Vyloženě jako zvuk při tření koženého potahu třeba o plast, takové to poskočení, kdy tření nejprve drží a pak se utrhne a díly se vůči sobě o kosek posunou. Každopádně to není žádné soustavné drnčení. Stejného křupnutí dosáhnu, když na přístrojovku zatlačím rukou, případně ji chytnu nad budíky a lomcuju nahoru dolů, tak to křupe pořád. Neřešil někdo něco podobného? Když na přistrojovku zatlačíte třeba nad budíky, prokřupne vám nebo je klid?

Četl jsem o problémech s těsněním okna, ale co jsem pochopil, tak tam jde vyloženě o neustálé drnčení. U mě to prokřupne vždy jen jednou, vyloženě jako posuv a tření něčeho vůči něčemu jinému.

Měl jsem ji kvůli tomu v servisu, kde pokrčili rameny s tím, že utáhli nějaké uchycení. Že to nepomohlo asi nemusím ani zmiňovat...

Edit: zajímavé, že jsem si toho začal všímat až teď, když dost mrzne. Možná nějaká tepelná roztažnost, když se interiér postupně vyhřívá?

Petr
Naposledy upravil(a) petrv dne 1.2.2011, úte 09:13, celkem upraveno 2 x.
159 1750 TBi

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Křupání v přístrojové desce

Příspěvek od ReznikCZ » 1.2.2011, úte 08:31

no o podobnem krupani jsem u 159 jeste neslysel :( ale je tu vlakno o pazvucich treba se doctes. . .
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

facny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Registrován: 17.1.2011, pon 10:46

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od facny » 1.2.2011, úte 10:18

Taky jsem si toho všimnul u sebe, je to ale hodně zlehka a je to jenom teď když teploty atakují -10 stupňů Celsia, přisuzuji to tepelným vlastnostem materiálu, jakmile je teplíčko neslyším nic. Jsme veliký pedant na zvuky v interiéru, ale tohle se dá.

Co by jste chtěli od Itala co se celé dětství těší na vyhráté pláže Italského pobřeží a pak ho šoupnou do Čech?

BTW jak se Vám startuje při -13?? Po doporučení servisu při teplotách pod -5 dolévám aditivum Castrol a starty jsou v pohodě...
AR 159 SW 2,4 jtd 147kw - 2006

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18593
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od Kubas » 1.2.2011, úte 10:28

prostě v každé Alfě občas něco vrzne..... Pokud je to jenom nahodile (nerovnost, mráz) tak bych to neřešil.... Pokud by to vrzalo pořád, tak bych se pokusil s tím něco dělat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od swoop01 » 1.2.2011, úte 11:53

Netusim co presne slysite, ale podle popisu toho lupani se s nejvetsi pravdepodobnosti jedna o nekvalitni plast/uchyceni. Asi jedinou obranou je priste volit jinou, kvalitnejsi znacku vozu.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od xjohny » 1.2.2011, úte 11:53

Mně taky sem tam něco vrzne a občas něco lupe v okně. Ale snad byste od toho nechtěli komfort jako od Rollse :-) To je úplně normální imho.

Já mám ranní starty celkem v pohodě s novou baterkou to naskakuje jako lusk.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

petrv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 20.12.2010, pon 14:42

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od petrv » 1.2.2011, úte 12:02

xjohny píše:Mně taky sem tam něco vrzne a občas něco lupe v okně. Ale snad byste od toho nechtěli komfort jako od Rollse :-) To je úplně normální imho.
Přiznávám, že na pazvuky jsem pedant :roll:. Ale zase pokud je interiér jinak krásně tichý a pouze mi celkem nahlas povrzává přístrojovka, tak to člověka štve. Třeba se s tím už někdo setkal a existuje na to nějaký jednoduchý fígl.
159 1750 TBi

petrv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 20.12.2010, pon 14:42

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od petrv » 1.2.2011, úte 12:09

facny píše:Co by jste chtěli od Itala co se celé dětství těší na vyhráté pláže Italského pobřeží a pak ho šoupnou do Čech?
swoop01 píše:Netusim co presne slysite, ale podle popisu toho lupani se s nejvetsi pravdepodobnosti jedna o nekvalitni plast/uchyceni. Asi jedinou obranou je priste volit jinou, kvalitnejsi znacku vozu.
Lehký OT: zajímavé, že ve stejném duchu mluví i lidé v servisu Alfa. A pak se alfisti rozčilují, když někdo jiný říká to samé, tedy že ital = automaticky krám a pokud po něm člověk vůbec něco chce, má si koupit něco jiného. Pak ty prodeje a úspěchy značky mají k něčemu vypadat.

Neberte to prosím jako rýpání, ale jako postřeh člověka neposkvrněného Alfou a bez předsudků. Alfě jsem propadl teprve před Vánoci a.vs.s
159 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18593
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od Kubas » 1.2.2011, úte 13:54

swoop01 píše:Netusim co presne slysite, ale podle popisu toho lupani se s nejvetsi pravdepodobnosti jedna o nekvalitni plast/uchyceni. Asi jedinou obranou je priste volit jinou, kvalitnejsi znacku vozu.
Zas z toho nedělejme, že Alfa je jediné auto, kde může vrznout interiér. Ono i ten legendární folcvágen není dokonalý....

Jinak co jsme doma tak nějak postupně měli italské funglovky od staré Bravy, Stila, 147, GT až po to nové Bravo, tak na větších nerovnostech něco vrzne v každém. Nejlíp je na tom asi to GT, které taky není dokonalé, ale s přibývajícími kilometry se to nezhoršuje (naopak moje Bravo bylo ze začátku "top" ale po 40tkm už se taky začíná ozývat).

Ale jak už jsem psal - pokud mi něco málo vrže při jízdě po kočičích hlavách nebo po zničené cestě, tak to neřeším. Pokud by pazvuky byly i na normálních cestách, tak to by mě samozřejmě štvalo....

Alfa nikdy nebyla a asi ani nebude auto,které si koupím kvůli dokonalé kvalitě interiéru. Alfa se kupuje kvůli motoru, jízdě a vzhledu. Kdo tohle nechápe, může být nemile překvapen :wink:

na druhou stranu to neznamená, že servis se takto může vymlouvat - jestli ti tam něco prokazatelně vrže, tak to prostě vyreklamuj....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

facny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Registrován: 17.1.2011, pon 10:46

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od facny » 1.2.2011, úte 14:03

petrv píše:
facny píše:Co by jste chtěli od Itala co se celé dětství těší na vyhráté pláže Italského pobřeží a pak ho šoupnou do Čech?
swoop01 píše:Netusim co presne slysite, ale podle popisu toho lupani se s nejvetsi pravdepodobnosti jedna o nekvalitni plast/uchyceni. Asi jedinou obranou je priste volit jinou, kvalitnejsi znacku vozu.
Lehký OT: zajímavé, že ve stejném duchu mluví i lidé v servisu Alfa. A pak se alfisti rozčilují, když někdo jiný říká to samé, tedy že ital = automaticky krám a pokud po něm člověk vůbec něco chce, má si koupit něco jiného. Pak ty prodeje a úspěchy značky mají k něčemu vypadat.

Neberte to prosím jako rýpání, ale jako postřeh člověka neposkvrněného Alfou a bez předsudků. Alfě jsem propadl teprve před Vánoci a.vs.s

Musím se bránit [-X , moje věta byla psána lehce nadneseně. Alfu 159 mám přes měsíc a kupoval jsem si jí kvůli výjimečnosti designu, která podle mého nemá konkurenci, nedám na ni dopustit a předsudky na mé straně jsou čistě platonické, i kvůli tomu že jsem v mých řidičských počátcích vlastnil Alfu 145, která jezdila jako víno :-) Spíš se předsudkům směju, protože každá značka (a aut jsem měl celkem dost) má svoje mouchy a jistotu nemáš skoro nikde, naopak řekl bych že Alfa se vydala opačným směrem než konkurence. Vše co jsem vlastnil bylo čím novější tím snad i poruchovější (snižování nákladů, proniknutí elektroniky do automobilů), pro Alfu by mohlo platit -> Čím novější tím spolehlivější (nutno říci že co se týče spolehlivosti se odráželi snad skoro ze dna). Třeba Audi A4 B6 1,8T Quattro vrzala o stupeň víc než Alfička, zejména mi vadila zadní část vozu, tady v AR 159 občasné vrznutí přijímám jako snahu auta o komunikaci s řidičem a pravidelně odpovídám :smt056

Nezbývá mi než jí věřit a hezky pravidleně servisovat aby vydržela co nejdéle.
AR 159 SW 2,4 jtd 147kw - 2006

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od swoop01 » 1.2.2011, úte 16:05

to: Kubas:
Nechtel jsme aby to bylo pochopeno tak, ze z Alfy delam jedine auto, ve kterem muze neco vrzat.

Napisu to jinak. Pokud ono lupnuti (dle popisu) je to same lupnuti co slysim ja, kdyz rano vyjizdim v -10 a vyberu vymol, pak bych rekl, ze je to normalni. NO a pokud je clovek tak narocny, ze i toto je neprijatelne - pak musi sahnout po jine kategorii. Na druhou stranu 166 nijak nelupe, a chod motoru na volnobeh je o poznani mene hlucny. NO a kdyz uz jsem u te hlucnosti motoru na volnobeh, jel jsem v novem 5tkovem BMW a musel jsem se majitele zeptat zda jde opravdu o naftaka.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18593
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od Kubas » 1.2.2011, úte 16:12

tak takhle už si rozumíme :wink: vzrání než se interiér prohřeje osobně nepovažuju za problém. Ikdyž uznávám, asi jsou značky, které si poradí i s tímto....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od Honza R. » 1.2.2011, úte 16:50

Ahoj, už jsem to tu psal. Mám jako druhé auto Oktávku kombi a v zadních pravých dveřích občas něco hrkne a na nerovnostech vrže něco v kufru skoro pořád. Vedle toho je Alfa naprostý luxus. Zpočátku jsem ani nepouštěl rádio, abych si vychutnal turbo motor :smt033 a v interiéru jsem žádné nepatřičné zvuky neregistroval.

Mám jednu zásadu. Pokud věci fungují, zbytečně nic nerozebírat. Jak člověk někde něco povolí a není to na metrickým závitu z ocele, tak už to nikdy nebude držet jako nový.
Alfa Brera 1750 TBi

limach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 450
Registrován: 7.4.2008, pon 17:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od limach » 1.2.2011, úte 20:31

facny píše:BTW jak se Vám startuje při -13?? Po doporučení servisu při teplotách pod -5 dolévám aditivum Castrol a starty jsou v pohodě...
Okamžitě "na drc", i při -20°C... A skoro hned topí :D
Alfa Romeo 159 TI 2.2JTS 16V Sportwagon (velká a krásná současnost)Alfa Romeo 147 1.6TS Progression 120CV (byla prostě skvělá...)Chevrolet Spark II 1.2 16V LS+

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od ReznikCZ » 1.2.2011, úte 21:26

limach: Mě na drc teda ne ale taky topí během minuty! :smt023 :D
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

H-Honza
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 15.1.2011, sob 19:57
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od H-Honza » 2.2.2011, stř 08:05

v tomhle mraze se nedivim ze z toho lezou pazvuky, naproti tomu kdyz je teplo tak jsem byl prekvapeny ze v aute nic nevrze, neskripe...
V tyhle zime se mi sem tam neco ozve i z cls, takze bych v tom opravdu nehledal problem.

Starty uz nejsou co byvaly, ale prisuzuju to slabsi baterce. Nechal jsem si poradit od Cendlera, 2x nazhavim a je to bez problemu, teploty kolem -13 tu mam celkem normalne, a auto jezdi.
S topenim tedy nevim, mam 88kw jtd a ze by topila hned to ani nahodou, nevite jestli alfa ma ten predehrev motoru jako koncerny?

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od ReznikCZ » 2.2.2011, stř 09:11

No predehrev nevim ale ja mam prihrev motoru :wink:
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

H-Honza
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 15.1.2011, sob 19:57
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od H-Honza » 2.2.2011, stř 09:48

ajaj, tady se bude slovickarit... :smt075
proste nektera treba koncernova (VW, Skoda) maji nezavisle topeni Webasto, ktere pomaha motoru rychleji se ohrat...
Ptam se proto, ze jsem to na VW mel, a nechal jsem k tomu domontovat ovladaci panel a DO, diky cemuz jsem za relativne drobny dostal plnohodnotny nezavisly topeni, takze pokud by to alfa mela, udelal bych to samy...

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od jurki888 » 2.2.2011, stř 17:41

ano ma a hlavne diesel dokonca ja mam aj nieco v kureni lebo po nastartovani a pusteni kurenia pocujem cvakat rele a kurenie za chvilu kuri je tam nejaka spirala alebo co
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od Kůrkyn » 2.2.2011, stř 22:17

je tam spirála, která ohřívá vzduch. Něco jako fén na vlasy :)

H-Honza
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 15.1.2011, sob 19:57
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od H-Honza » 3.2.2011, čtv 08:18

H-Honza píše:ajaj, tady se bude slovickarit... :smt075
proste nektera treba koncernova (VW, Skoda) maji nezavisle topeni Webasto, ktere pomaha motoru rychleji se ohrat...
Ptam se proto, ze jsem to na VW mel, a nechal jsem k tomu domontovat ovladaci panel a DO, diky cemuz jsem za relativne drobny dostal plnohodnotny nezavisly topeni, takze pokud by to alfa mela, udelal bych to samy...

zase jsem nekoukal, nasel jsem vlakno kde je moje otazka zodpovezena :D

http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=4973

tak to kdyztak muzete presunout sem.

petrv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 20.12.2010, pon 14:42

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od petrv » 9.2.2011, stř 07:36

Zdá se, že jsem přišel na to, co způsobuje povrzávání v mojí alfičce. Vypadá to na mřížku ve štěrbině pro ofukování čelního skla. Když vyjedu za mrazu, tak je klid a nic nevrže. Jak se foukající vzduch trochu oteplí, začne hrozné povrzávání, a to třeba i když stojím, tj. auto samotné se netřepe. Zkoušel jsem do mřížky strčit prsty a celou mřížku jakoby posunout směrem doleva (tj. ve směru teplotní roztažnosti) a mřížka dělala stejný pazvuk. Jakmile se mřížka vyhřeje (úplně roztáhne a prokřupe za cca 10 minut), je interiér opět zcela tichý.

Nedělá to někomu něco podobného? Předpokládám, že vytáhnout tu mřížku jen tak shora nepůjde.

EDIT: tak jsem našel postup jak tu mřížku vytáhnout, neví někdo, co jsou to ty "flexible retainers"? Podle názvu bych usoudil, že vezmu nějaký háček, za mřížku zatáhnu směrem nahoru a hotovo. Než něco zničím, radší se zeptám :D
Přílohy
alfa.gif
159 1750 TBi

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 726
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od Maxa » 9.2.2011, stř 16:43

vypadá to stejně jako u mé 147.Taky mi to povrzávalo.Tak jsem jí vyndal(normálně zapáčit a vytrhnout.použil jsem na zapáčení z kraje,nůž na plocho,abych nic nepoškodil.)a oblepil po obvodu jemnou pěnovkou.Poté klid
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

petrv
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 20.12.2010, pon 14:42

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od petrv » 9.2.2011, stř 17:01

Maxa píše:vypadá to stejně jako u mé 147.Taky mi to povrzávalo.Tak jsem jí vyndal(normálně zapáčit a vytrhnout.použil jsem na zapáčení z kraje,nůž na plocho,abych nic nepoškodil.)a oblepil po obvodu jemnou pěnovkou.Poté klid
Vyrobil jsem si z drátu háček, kterým jsem tahal za mřížku směrem nahoru snad vší silou a ani rána. Mřížka se pohne tak o 2 milimetry, ale nevyskočí. Každopádně to vypadá, že by mřížka mohla jít vytáhnout shora. Kam přesně jsi ten nůž dával a jak jsi to páčil? Nerad bych něco zničil...
159 1750 TBi

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18593
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: přístrovojá deska - vrzání

Příspěvek od Kubas » 9.2.2011, stř 17:20

tuhle prácičku bych nechal technikům vrámci reklamace.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host