rydlas - 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007) - ex Envel

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

rydlas - 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007) - ex Envel

Příspěvek od Richie » 14.6.2011, úte 20:44

Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Ladis » 14.6.2011, úte 20:53

Co se dá na to k sakru říct :smt007 :smt023
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18592
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Kubas » 14.6.2011, úte 21:01

nádhera, jen chybí foto interiéru.... Opravdu krásná konfigurace :smt023
Jinak ale ty problémy nechápu, v origo 60tkm přece autu nemůže nic být.... :smt102 (samozřejmě to chce aspoň průměrně starostlivého řidiče a aspoň průměrný servis, ale to snad není až tak troufalý požadavek....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od cendler » 14.6.2011, úte 23:06

krásný, ty problémy jsou divný, ale to sání naprosto chápu, měl jsem to taky, ale při jiných km, sice když jsem to rozebíral, tak jsem zjistil že mám taky už měněné sání, ale stejně byla zasrané jako jetel, ale teď už je to jedno, mám zaslepený EGR a bude klid, jinak vyndej DPF a budeš koukat, co to auto dělá, jinak DPF umím odstranit, ale to jsi asi už tady někde dočetl
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Kolbik » 14.6.2011, úte 23:40

Konecne tu nekdo ma tu nadhernou barvu! :smt023 Jeste nahod pls foto interieru az budes mit chvilku...osobne mam taky svetlej, ale nevim jestli stejne jako ty. Jinak moc pekny. Snad jen ty hagusy mi na to proste nesednou, ale je to kombik tak holt se to da pochopit. Muzou se hodit. Jinak k tomu motoru uvidis, po 60tkm je to zvlastni, ale muze bejt - provoz ve meste, courani atd...proste rezimy, kdy je otevreny egr. Nekdo tu snad i rikal, ze egr cistil a po 4tkm uz to bylo zas komplet zasr.ny (cendler??)... Ale fakt hezky, ten vnitrek me zajima. :D
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

krtmoj
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 18.2.2010, čtv 12:27
Bydliště: Kladno

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od krtmoj » 15.6.2011, stř 00:35

Tadle barva je úplně skvělá a na 159ce se mi líbí ze všech nejvíc i když 159ka vypadá ve všech barvách parádně :)
1750 ATB => JSEM JEŠTĚ MLADÝ NA ŠESTIVÁLEC :D

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 726
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Maxa » 15.6.2011, stř 01:11

Čau,taky už se po 159 ohlížím a dofám,že brzy bude doma.Kde jsi kupoval ta kola.Ty tam musím pak dát taky:o)Nejlevněji jsem je zatím objevil za 4500 kus.
Jinak Alfi nádherná :smt023
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od cendler » 15.6.2011, stř 05:56

Kolbik : ee já ne, sice jsem ho měl párkrát už rozebraný, ale takhle ne a já převážně jezdím dálky, skoro denně cca 100-300km
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od mcernoch » 15.6.2011, stř 08:24

Nádherná barva :D . Lak vypadá opravdu exklusivně, škoda jen těch problémů o kterých píšeš. Hoď sem ještě nějaký foto vnitřku. Ty kola alias TI paket jsou 18 od WSP ITALY?
Přeji ti aby vše šlapalo tak jak má a aby už tě žádné problémy nečekaly. alfaromeo1
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 634
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od krteczek » 15.6.2011, stř 08:37

hnedou barvu nemam rad (obecne), ale je fakt, ze tomuhle moc slusi :-({|=

drzim palce at to sani das do kupy a at to lita!
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Envel » 15.6.2011, stř 09:08

Interiér sfotnu, ale je to klasika - spodek světlý látkový, vršek černý, manuál, rádio bez navigace a hlavně žádný píč...nky co by se někde houpali nebo hyzdili práci designéra, k tomu bych doplnil, že mně se interiér 159 líbí docela hodně, i přes to, že obecně slyším názory, že vnějšek auta je hezčí.

Ta barva se fakt povedla a jsem rád, že jsem chytnul ojetinu právě s touto barvou, ještě bych bral tu modrou co tady taky někdo má, nebo 8C competizione :smt007 , ale tu asi na ojetině sehnat nejde :smt044 . Barva asi dost pomohla tomu, že jsem koupil zrovna tento kus, jelikož jsem původně chtěl automat, navigaci, kůži a hlavně nový model 2008, no a nic z toho nemám, ale cena by byla někde jinde a nabídka těchto krasavců je poněkud omezená.

Ty kola jsou 18 WSP Cannes (11,4kg) a koupil jsem je v e-pneu podle odkazu tady z fóra. Stáli kolem 4.200 a měli je tam i v barvě diamond black za 5.200 co vypadá ještě zajimavěji, ale ty by se mi nehodili k hagusům, tekže jsem ušetřil. Původní kola mám na posledním obrázku (12,7kg) a zjistil jsem, že ty dělá pro Alfu taky WSP.

Ten problém se sáním je samozřejmě smůla, ale zas si řákám, že jsou i mnohem větší závady, takže to nějak doklepu. Od Cendlera jsem koupil diagnostiku a s jeho výraznou pomocí jsem se pokusil problém odstranit sám(Cendlere, ještě jednou díky za ochotu). FES píše, že jde o sporadickou chybu regul. ventilu průtoku, ktrerý je mezi rourou sání a EGR ventilem, ale když jsem jej otevřel ze strany od roury a očistil od dechtového sajrajtu (ani ho tam nebylo moc), tak se chyba opakovala. Další rozebírání jsem vzdal, jelikož nejsem žádnej mechanik a nerad bych měl auto totálně nepojízdné. V AF centru mi řekli, že budou zasrané klapky dál v motoru (nějak je i pojmenovali) a tyto následně způsobují problém co se projevuje na tom ventilu průtoku, podle mně je to ta část, co řešil právě Cendler na svém autě, ale s jistotou to nevím. No a ta cena opravy cca 17.000 mně docela dostala, vzhledem k tomu, že jsem před měsícem zacáloval 22.000 za předchozí servis. Zkusím tedy tento víkend to čištění, následně nutná výměna oleje a filtru a pokud to neklapne, tak někdy v létě půjde Alfina do servisu Truck motor v Brně, kde podle referencí dělají s těmito motory kouzla.
Naposledy upravil(a) Envel dne 15.6.2011, stř 11:10, celkem upraveno 1 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od mcernoch » 15.6.2011, stř 09:44

Díval jsem se že chceš zajet do Brna. Osobně nemám žádnou zkušenost s tímto servisem, ale doporučuji ADS Lipůvka. Dělají jenom Italy. Se svou 159 jsem tam ještě nebyl (zaplať pánbůh), ale se 156 ano a byl jsem velice spokojen jak s cenou, tak s přístupem a hlavně kvalitou, protože kluci tomu opravdu hoví a rozumí. Zde máš odkaz na internetové stránky: http://www.adslipuvka.cz/

Měj se MČ
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Envel » 15.6.2011, stř 10:05

To: mcernoch

To mě po.er, kousek od toho servisu bydlí staří rodiče, tak možná spojím návštěvu a servis v jedno. Kdybych to věděl před týdnem tak jsem tam zrovna byl, a mohl se stavit co by mi řekli, ale každopádně dík za kontakt, to se vždy hodí.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Envel » 15.6.2011, stř 12:14

Tady je jedna fotka interiéru, až bude čas tak přidám nějaké lepší na kartu.
Přílohy
interiér
interiér
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Kolbik » 15.6.2011, stř 12:59

Pekny pekny, ale tak nejak sem si myslel, ze mas vnitrek komplet svetly. Nevadi. Oni se pry ty svetlejsi-lakovany na namahanejch mistech loupou (operka, to souple k popelniku atd), ale u me nastesti nic...tuk tuk. Pak dej vedet jak si dopadl v servise. :smt023
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od tuta146 » 15.6.2011, stř 13:24

Tenhle vnitřek je nejhezčí co se do 159 dával :smt007 Já bych třeba světlou palubku nesnesl :???:
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Envel » 15.6.2011, stř 13:35

Tak je to příjemná kombinace, ale jak jsem se teď díval, ta Kolbikova vypadá taky dost dobře, jen ty světlé koberečky jsou už trochu moc. Pokud bych si ale mohl vybrat, nevíc se mi líbí některé kombinace s matnou kůží v Ti paketech, jenomže snížený podvozek bych nechtěl ani zadarmo, takže je to jedno. No a ty světlé sedadla je prostě potřeba nejméně jednou za rok vyčistit.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od mcernoch » 15.6.2011, stř 14:06

Koukni na moji kartu a je tam interiér v modré kůži. Těch moc není, je sladěnej v barvě vozu a nečistoty jsou otřený hned. Fotky jsou vloženy až v diskusi.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

choro82
Uživatelský avatar

Příspěvky: 95
Registrován: 24.2.2011, čtv 19:36
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od choro82 » 16.6.2011, čtv 22:34

:smt023 :smt023 :smt023

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6993
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od speedy » 16.6.2011, čtv 23:33

vypaá fakt nádherně, ta barva je opravdu mazec. at ti slouží. a nevěš hlavu, vychytáš siproblémy a pak už to bude dobrý no. moc ti to přeju :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Envel » 18.6.2011, sob 21:23

Děkuji všem co mi psaly a podpořili mě v mém boji s problémem v sání.
Takže nějaké novinky:

Zajel jsem k borcovi co dělá to chemické čištění motorů aneb dekarbonizaci, ale nějak mě nepřesvědčil, že bude vědět kam ten sajrajt vlastně stříkat.

Tak jsem se nakonec nas...l a podle nějakého odkazu koupil toto:
http://www.olejecz.cz/diesel-egr-3-sprej-

Zajel jsem ke známému servisákovi a společně jsme to podle návodu nastříkali do hadice sání. Fotku kudy ten sajrajt do motoru lezl viz dole. Musí se udržovat cca 2000 otáček a stříkat hodně opatrně a postupně, jelikož po každém stříknutí jde motor do otáček (+ cca 200 otáček) a pokud by se to stříklo moc tak to může údajně nekontrolovaně vylítnout (je to jako přidávání dalšího paliva, takže je to logické). Celé to trvá přibližně 20 minut než se obsah spreje spotřebuje. Hned potom se měnil olej což je doporučováno vzhledem k tomu, že se do oleje dostanou částečně ty rozpuštěné sajrajty takže ho to vlastně zničí, ale stejně byla výměna oleje v plánu, takže to je OK.

No a výsledek:

1) zvukový – hned po aplikaci jsem najednou v motoru slyšel jemné pravidelné klapání, které tam předtím nebylo. Doufám, že to jsou klapky v sání, které předtím v tom sajrajtu neklapaly a teď se konečně uvolnili. Pokud ne, tak radši ani nechci vědět co to je ..
2) Snad požadované uvolnění klapek - Projel jsem zatím jen 150 km, ale na trase, kde mi v poslední době auto pokaždé do nuzáku padlo nejméně jednou.
3) Spotřeba nic – v podstatě stejná jak předtím cca 8,0 l (50% dálnice zbytek mimo město trochu kopce – kdo zná Makov)
4) Jízda rovněž stejná jako předtím (tedy kromě toho nuzáku), ale jak jsem psal, auto jelo i předtím parádně a žádný jiný problém jsem nepociťoval, takže je jen dobře, že se nic nezměnilo.

Takže teď to budu sledovat a doufat v zázraky moderní chemie. Ještě jsem zapomněl říct, že jsem do nafty nalil od stejné firmy čistící gebuzinu na čištění palivové soustavy a DPF. Tomu sice nevěřím ani tolik jako tomu čištění vstřikování, ale když už čistit, tak pořádně .

Ještě bych chtěl říct, že toto celé prozatím nemůžu doporučit, ale budu sledovat co se s autem stane dál a po nějakých 500 km, pokud se neobjeví nouzák, tak budu opravdu věřit, že to alespoň trochu pomohlo.

Další zprávy „Coming soon“
Přílohy
vstrik cisteni.JPG
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od cendler » 18.6.2011, sob 22:36

tak jestli si to stříkal do té hadice co máš vyfocenou, tak je to celkem kničemu, měl jsi to stříkat přímo do sání, ale uvidíš sám, sám jsem to použil před tím než jsem rozebral motor a bylo to uplně kničemu, a dělal jsem to 2x, tedy 2 ty lahve na to padly, ale uvidíš sám.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Envel » 19.6.2011, ned 10:06

Kam to tedy vlastně šlo přes tu hadici (oddělal jsem tu malou a stříkal do té velké)? A co myslíš přímo do sání? Zkoušeli jsme to otevřít zas u té klapky vedle EGR, ale jak šel motor do otáček EGR otevřel a místo sání z toho byl výfuk a motor se samozřejmě dusil, takže tam to stříkat nešlo.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Envel » 29.7.2011, pát 08:28

Jelikož domácí pokus o dekarbonizaci sprejem situaci zlepšil, ale auto přesto jednou za 600 km do nouzáku spadlo (předtím každých 70-100km) nastal čas nechat prostor profíkům.
Takže včera proběhla velká profi dekarbonizace. Předem upozorňuji, že to nebyla žádná procházka řužovou zahradou, spíš akce pro silné povahy. Budu to psát na pokračování, bo nemám teď moc času. Dnes přihazuji fotky EGR ventilu a škrtící klapky po a před čištěním(pro dokreslení nutno dodat, že auto má najeto 60.600 km). Bohužel fotky dál z útrob sacího prostoru za EGR nemám, potřeboval bych endoskop s přísvitem, jinak se tam nedá dostat, ale kam jsem dohlédl okem osvětleno baterkou vypadalo čisto. Zítra, nebo o víkendu zkusím hodit foto dekarbonizačního přístroje namontované na úbohé alfičce a na net i video jak jsem při dekarbonizaci udržoval otáčky(byla to celkem makačka), mimochodem trvalo to cca 45 min a noha mi skoro odumřela.
Po akci to byl docela horor, protože alfice se rozhodla, že se jí nechce jet, byla totálně bez výkonu a na volnoběh chcípala. Chlápek vůbec nechápal co se děje, že se mu to ještě nestalo za 10 let co dekarbonizuje a pouze ho napadlo, že to mám jít pořádně protáhnout na dálnici. Skoro jsem tam nedojel, ale na dálnici se to fakt chytlo a postupně se dostalo snad do normálního stavu. Vyhodilo to chybu EGR ventilu, takže možná byl najednou čistý až moc a přidřel se v nějaké blbé poloze. Momentálně to jede pěkně (hodně pěkně, ale o tom až jindy) a chyba již nevyskakuje, ale minimálně půl roku s autem nechci nic řešit. Jinak náklady na celou akci se vyšplhali na 5.800,- z toho 2.500,- dekarbonizace sání a EGR ventilu, 2.500,- nutná výměna oleje a ten zbytek nějaké přípravky do oleje při dekarbonizaci, aby se všechno svinstvo navázalo na starý olej a do nafty na pročištění systému vstřikování ci co.
Hodnocení zatím nedávám bo jsem nic nenajel a pouze jsem rád, že to jezdí. Zhruba za dva týdny mě čekají delší cesty, tak budu sledovat celkové chování a spotřebu. Potom se podělím o zkušenosti.
Přílohy
istá klapka.JPG
istý EGR 2. strana.JPG
istý EGR.JPG
zanesená škrtící klapka sání.JPG
zanesený EGR 2. strana.JPG
zanesený EGR.JPG
Naposledy upravil(a) Envel dne 29.7.2011, pát 13:59, celkem upraveno 1 x.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Envel - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm 20V (2007)

Příspěvek od Tanguero » 29.7.2011, pát 08:35

Chlape, dík za prošlapání cesty, časem tam budem muset všichni..
Mám jen dotaz, měl jsi na tom EGR ventilu rozebraný solenoid? Tím myslím vyvrtanou dírku do plastu a vyražené ven jádro a tyčku? Jestli ne, tak to udělej, teprve potom se dá říct, že je EGR vyčištěný.

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů