Kontrola poloos

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Kontrola poloos

Příspěvek od Alfik » 5.2.2010, pát 15:02

Ahoj. Ako co najlepsie skontrolovat poloosy a vnutorne klby.
Mam ten problem,ze auto treba na 4 prev. stupen pri pridani a ubrani trha,nie cuka. Je to vzdy len jedno trhnutie pri pridani a jedno pri ubrani. Pri rozjezdu to pri opakovanom pusteni spojky trhna tiez. Ako nahle stupim na brzdu,tak to trhe len pri prvom pusteni spojky. Dalsie opakovane pustania uz maju plynuly nabeh.
PS: Spojka a zotrvak su nove. Robilo to aj pred aj po vymene.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Alfik » 5.2.2010, pát 15:21

Len dodam. Ramena a spol menene.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od r-a-k » 11.2.2010, čtv 14:53

Zdar,přesně stejný problém provázi i mě.Nová komplet spojka,ramena atd,i silenbloky motoru jsou zánovní cca 20000km a stále to cůká jak píšeš ty.Jediný co mě napadá tak ty poloosy a nebo pak skutečnost že to dělá setrvák,myšleno tak že ty gumový segmenty nejsou opotřebované(vytaháné)tím pádem to není při záberu tak měkké ale udělá ten trhanec.Teď jsem zvedl auto na heveru a zjišťuji tu vůli v těch poloosách ale jediný co jsem zjistil že když točím kolem z jedné strany na druhou tak je ve vnitřním kloubu vakl,ale otázka je,jestli je to v normě nebo je to ta příčina.Těžko se to definuje!Nebo pak ještě převodovká?
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Kůrkyn » 12.2.2010, pát 01:42

V kloubu žádný vakl být nesmí.

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od r-a-k » 12.2.2010, pát 07:54

Takže předpokládám že to bude zřejmě vnitřní homokinetický kloub,nežli venkovní?
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Alfik » 12.2.2010, pát 08:21

r-a-k píše:Zdar,přesně stejný problém provázi i mě.Nová komplet spojka,ramena atd,i silenbloky motoru jsou zánovní cca 20000km a stále to cůká jak píšeš ty.Jediný co mě napadá tak ty poloosy a nebo pak skutečnost že to dělá setrvák,myšleno tak že ty gumový segmenty nejsou opotřebované(vytaháné)tím pádem to není při záberu tak měkké ale udělá ten trhanec.Teď jsem zvedl auto na heveru a zjišťuji tu vůli v těch poloosách ale jediný co jsem zjistil že když točím kolem z jedné strany na druhou tak je ve vnitřním kloubu vakl,ale otázka je,jestli je to v normě nebo je to ta příčina.Těžko se to definuje!Nebo pak ještě převodovká?
No ja som to tiez zdvihol,ale nezda sa mi ze je vola v klbe. Spis sa mi tak 1-2 mm vakle ta priruba,co je na nu srobovana lava poloos. Ako keby je spatne lozisko v diferaku,ale nehuci. Je fakt otazka,ci to nema 90% starsich voziel a netrha im to. Skusim zodvihnut cely predok,zaradim tam 4 ,budem pridava-uberat a okuknem,ako sa to tam chova. Potom skusim aj kazde kolo jednotlivo.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Kůrkyn » 12.2.2010, pát 09:31

Tohle řešíme teď u Lancie, unašeče, ketrá jsou z převodovky (jsou tam naražené přes perovou pojistku na tisícihran) mají vůli a při jiízdě se auto celé klepe. Myslel, jsem, že jsou špatná ložiska v kolech, ta jsou teď obě nová a dělá to pořád. V 90 km/h začne celé auto vibrovat. Když je auto na zvedáku a vezme se na jedné straně za kolo a pomocník druhé kolo pevně drží, tak vůle v diferenciálu je asi 1/4 otáčky, možná víc, takže je nejspíš vysypaný...Auto měl před tím imbecil, který nastartoval studeného nafťáka a jel stylem 1 hrábě, 2 hrábě, 3 hrábě....

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Alfik » 12.2.2010, pát 09:59

No tak to je uz dost velka vule. Ja zatial mozem ist aj 200 a auto netrepe. Mozno je to otazka casu. Spis to pri plnom plyne okolo 2000 zatrepe podobne ako zotrvak,aj ked to by som mozno prisudil silentbloku motora. Skusim tu vuli... A este ma napadlo aj ulozenie tlmica,nakolko ked stupim na tu brzdu,tak to trhne len raz a nie opakovane.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 135
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od JendaV6 » 14.2.2010, ned 01:15

Kůrkyn píše:Tohle řešíme teď u Lancie, unašeče, ketrá jsou z převodovky (jsou tam naražené přes perovou pojistku na tisícihran) mají vůli a při jiízdě se auto celé klepe. Myslel, jsem, že jsou špatná ložiska v kolech, ta jsou teď obě nová a dělá to pořád. V 90 km/h začne celé auto vibrovat. Když je auto na zvedáku a vezme se na jedné straně za kolo a pomocník druhé kolo pevně drží, tak vůle v diferenciálu je asi 1/4 otáčky, možná víc, takže je nejspíš vysypaný...Auto měl před tím imbecil, který nastartoval studeného nafťáka a jel stylem 1 hrábě, 2 hrábě, 3 hrábě....
Kontroloval jsi vnitrni homokinetak? Jestli to vibruje jak pises, tak bych to na ne tipoval. Sundej na manzety a koukni jestli tam neni pitting. Kolega presne tohle resil na Accordu (r.v. 2004, najeto 180t km), homokinetaky v hajzlu a po vymene vibrace zmizely...
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Kůrkyn » 14.2.2010, ned 09:04

To jsme dělali, navíc, když je jedno z předních kol zvedlé na heveru a druhé stojí tak se to na obou stranách klepe pořád stejně. Taky mi to hlava nebere, asi málo zkušeností :)

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 135
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od JendaV6 » 19.2.2010, pát 00:18

Tak co Kurkyne? Nejakej pokrok s tou Lancii? Me to vrta hlavou co by to mohlo bejt. Loziska diferencialu by jsi slysel za jizdy, kdyby mel celej diferak vuli v loziskach tak taky protoze by kvilel stalej prevod, jestli jsou vylamany kolecka v samotnym diferaku tak by to nejelo a kdyby jo, delalo by to pazvuky pri zataceni. Nemate ohlou jednu poloosu? Na nevyvazeny kola se radsi neptam...:o)
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Kůrkyn » 19.2.2010, pát 13:01

Sháníme převodovku, takže zatím nic nevím. Šla by kuchnout a poskládat jiný difec, ale bojím se, že bude hučet.

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od r-a-k » 19.2.2010, pát 17:58

To Alfik: Tak u mě to nakonec dělal vymlácený silenblok motoru(horní-kost).Ten co se vymlátil tak byl v autě cca 20000 km,asi unava matroše :(
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od huskye » 26.2.2011, sob 14:19

Ahoj, při zabočení do prava, slyším pravidelné bouchání nebo jak to popsat, jak se točí kolo. Čim větší rychlost, tim stačí menší rejd, při rozjíždění to dělá při úplně plném rejdu. Původně jsem myslel, že to bude šišaté kolo, protože to dělalo jen při větších rychlostech, teď to dělá i při rozjíždění, takže předpokládám, že to bude homokineťák. Nevíte jaký? Snažím se ho někde najít abych věděl kolik stojí a případně ho koupil, ale našel jsem jich nějak více druhů :) díky ;)
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od huskye » 3.3.2011, čtv 17:32

help? :smt064
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Kůrkyn » 3.3.2011, čtv 17:57

kloub ke kolu stojí asi 1600,- ale nejdřív je potřeba odposlouchat, který to dělá. Taky to může být kloub u skříně, ael ten je dražší.

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od huskye » 29.3.2011, úte 16:30

Ahoj, nevím, jestli je to přímo do tohodle tématu, ale lepší jsem nenašel :)
Podařilo se mi před vlastní garáží po deštích zapadnout do bláta tak dokonale, že jsem seděl na spodku. Nakonec se mi po týdnu, kdy tak auto sedělo, ho podařilo vytáhnout trhnutím. Zvedání pokouskách heverem nevyšlo, protože zajížděl hever, ač byl podložený, do bláta pořád hlouběji.

Myslel jsem si, že auto vyvázlo bez úhony, ale zdá se že ne. Při rychlostech 80 a více, se projevuje citelná vůle ve volantu a při rychlosti nad 130 se celé auto hodně chvěje. Ale jen při přidání plynu, když přidávám až na 140, více jsem nezkoušel, se auto už hodně klepe, ale jak pustim plyn, už se neklepe a klidně zpomaluje. Nevíte, co to mohlo odnest? Případně kromě alfa servisu :) Jak zjistit co to je? Má cenu jet do normálního servisu aby ho zvedli? Bude poznat, co je v dupě?
Díky...
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Kůrkyn » 30.3.2011, stř 12:36

PPD je jen hlína v ráfku, shoď kola a umej :)

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od huskye » 30.3.2011, stř 14:46

Jsem byl dneska na myčce, kde mejou i podvozek a zkoušel jsem i kola vystříkat fabkou a je to furt... A klepe se to jen při přidávání... tak se mi nezdá že by to bylo tim :(

edit: nicméně zkusim o víkendu už nahodit letní a uvidíme :)
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 813
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Eneck155 » 30.3.2011, stř 20:55

mně se jednou zapříčil kus ledu v rameni a taky to pěkně házelo a když to potom odtálo v garáži, bylo po závadě, tak se mrkni, jestli tam nemáš kus bahna nebo šutr
AR 159, 2.0 JTDm, 2009 - moje první nafta
AR 159, 1.9 JTS, 2006, červená - už ex :-(
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex:AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od huskye » 30.3.2011, stř 21:00

No, to asi s heverem nezvládnu :) Každopádně pořád se mi nezdá, že by to bylo jen při přidávání plynu... Nic, jestli najdu na letních ještě nějaký vzorek, tak to tam zítra nahodim a třeba uvidim i na ty ramena :-) Zatim díky ;)
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

huskye
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 268
Registrován: 29.10.2010, pát 10:47
Bydliště: Řepiště

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od huskye » 1.4.2011, pát 21:51

tak jsi měl pravdu. nahodil jsem letní kola a klepání auta pryč, vůle ve volantu pryč a dokonce i homokinetycký kloub se opravil a nebouchá :-D Takže se potvrdilo šišaté kolo, ach jo... no ale levnější než kloub :)
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 320
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Joe » 9.5.2011, pon 07:57

No tak dneska na křižovatce jsem odbočoval vlevo měl jsem vyplé asr, šlápnu a kola podhrábly a od pravého předního kola jak by někdo řadil přes zuby. Už mi to udělalo jednou. Jinak mi auto taky strašně cuká. Když přeřadím, je téměř nadlidské aby auto potom necuklo. myslíte že to je poloosa. Je to jen při vytočení kol a když podhrábnu.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4924
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Kůrkyn » 9.5.2011, pon 10:13

to může být kloub u kola

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 320
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Kontrola poloos

Příspěvek od Joe » 9.5.2011, pon 19:44

Homokinetický kloub vnější u pravého kola nejspíš. :???: Nevíte kolik stojí v alfě? V kelly je nějaká značka metteli 2800Kč sada, ale zní to jak metla a já tam nechci žádnou metlu, ale něco co fakt vydrží, navíc když uvažuju o chipu.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti