Kontrola poloos
Kontrola poloos
Ahoj. Ako co najlepsie skontrolovat poloosy a vnutorne klby.
Mam ten problem,ze auto treba na 4 prev. stupen pri pridani a ubrani trha,nie cuka. Je to vzdy len jedno trhnutie pri pridani a jedno pri ubrani. Pri rozjezdu to pri opakovanom pusteni spojky trhna tiez. Ako nahle stupim na brzdu,tak to trhe len pri prvom pusteni spojky. Dalsie opakovane pustania uz maju plynuly nabeh.
PS: Spojka a zotrvak su nove. Robilo to aj pred aj po vymene.
Mam ten problem,ze auto treba na 4 prev. stupen pri pridani a ubrani trha,nie cuka. Je to vzdy len jedno trhnutie pri pridani a jedno pri ubrani. Pri rozjezdu to pri opakovanom pusteni spojky trhna tiez. Ako nahle stupim na brzdu,tak to trhe len pri prvom pusteni spojky. Dalsie opakovane pustania uz maju plynuly nabeh.
PS: Spojka a zotrvak su nove. Robilo to aj pred aj po vymene.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Kontrola poloos
Len dodam. Ramena a spol menene.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Kontrola poloos
Zdar,přesně stejný problém provázi i mě.Nová komplet spojka,ramena atd,i silenbloky motoru jsou zánovní cca 20000km a stále to cůká jak píšeš ty.Jediný co mě napadá tak ty poloosy a nebo pak skutečnost že to dělá setrvák,myšleno tak že ty gumový segmenty nejsou opotřebované(vytaháné)tím pádem to není při záberu tak měkké ale udělá ten trhanec.Teď jsem zvedl auto na heveru a zjišťuji tu vůli v těch poloosách ale jediný co jsem zjistil že když točím kolem z jedné strany na druhou tak je ve vnitřním kloubu vakl,ale otázka je,jestli je to v normě nebo je to ta příčina.Těžko se to definuje!Nebo pak ještě převodovká?
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola poloos
V kloubu žádný vakl být nesmí.
Re: Kontrola poloos
Takže předpokládám že to bude zřejmě vnitřní homokinetický kloub,nežli venkovní?
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Kontrola poloos
No ja som to tiez zdvihol,ale nezda sa mi ze je vola v klbe. Spis sa mi tak 1-2 mm vakle ta priruba,co je na nu srobovana lava poloos. Ako keby je spatne lozisko v diferaku,ale nehuci. Je fakt otazka,ci to nema 90% starsich voziel a netrha im to. Skusim zodvihnut cely predok,zaradim tam 4 ,budem pridava-uberat a okuknem,ako sa to tam chova. Potom skusim aj kazde kolo jednotlivo.r-a-k píše:Zdar,přesně stejný problém provázi i mě.Nová komplet spojka,ramena atd,i silenbloky motoru jsou zánovní cca 20000km a stále to cůká jak píšeš ty.Jediný co mě napadá tak ty poloosy a nebo pak skutečnost že to dělá setrvák,myšleno tak že ty gumový segmenty nejsou opotřebované(vytaháné)tím pádem to není při záberu tak měkké ale udělá ten trhanec.Teď jsem zvedl auto na heveru a zjišťuji tu vůli v těch poloosách ale jediný co jsem zjistil že když točím kolem z jedné strany na druhou tak je ve vnitřním kloubu vakl,ale otázka je,jestli je to v normě nebo je to ta příčina.Těžko se to definuje!Nebo pak ještě převodovká?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola poloos
Tohle řešíme teď u Lancie, unašeče, ketrá jsou z převodovky (jsou tam naražené přes perovou pojistku na tisícihran) mají vůli a při jiízdě se auto celé klepe. Myslel, jsem, že jsou špatná ložiska v kolech, ta jsou teď obě nová a dělá to pořád. V 90 km/h začne celé auto vibrovat. Když je auto na zvedáku a vezme se na jedné straně za kolo a pomocník druhé kolo pevně drží, tak vůle v diferenciálu je asi 1/4 otáčky, možná víc, takže je nejspíš vysypaný...Auto měl před tím imbecil, který nastartoval studeného nafťáka a jel stylem 1 hrábě, 2 hrábě, 3 hrábě....
Re: Kontrola poloos
No tak to je uz dost velka vule. Ja zatial mozem ist aj 200 a auto netrepe. Mozno je to otazka casu. Spis to pri plnom plyne okolo 2000 zatrepe podobne ako zotrvak,aj ked to by som mozno prisudil silentbloku motora. Skusim tu vuli... A este ma napadlo aj ulozenie tlmica,nakolko ked stupim na tu brzdu,tak to trhne len raz a nie opakovane.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Kontrola poloos
Kontroloval jsi vnitrni homokinetak? Jestli to vibruje jak pises, tak bych to na ne tipoval. Sundej na manzety a koukni jestli tam neni pitting. Kolega presne tohle resil na Accordu (r.v. 2004, najeto 180t km), homokinetaky v hajzlu a po vymene vibrace zmizely...Kůrkyn píše:Tohle řešíme teď u Lancie, unašeče, ketrá jsou z převodovky (jsou tam naražené přes perovou pojistku na tisícihran) mají vůli a při jiízdě se auto celé klepe. Myslel, jsem, že jsou špatná ložiska v kolech, ta jsou teď obě nová a dělá to pořád. V 90 km/h začne celé auto vibrovat. Když je auto na zvedáku a vezme se na jedné straně za kolo a pomocník druhé kolo pevně drží, tak vůle v diferenciálu je asi 1/4 otáčky, možná víc, takže je nejspíš vysypaný...Auto měl před tím imbecil, který nastartoval studeného nafťáka a jel stylem 1 hrábě, 2 hrábě, 3 hrábě....
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola poloos
To jsme dělali, navíc, když je jedno z předních kol zvedlé na heveru a druhé stojí tak se to na obou stranách klepe pořád stejně. Taky mi to hlava nebere, asi málo zkušeností
Re: Kontrola poloos
Tak co Kurkyne? Nejakej pokrok s tou Lancii? Me to vrta hlavou co by to mohlo bejt. Loziska diferencialu by jsi slysel za jizdy, kdyby mel celej diferak vuli v loziskach tak taky protoze by kvilel stalej prevod, jestli jsou vylamany kolecka v samotnym diferaku tak by to nejelo a kdyby jo, delalo by to pazvuky pri zataceni. Nemate ohlou jednu poloosu? Na nevyvazeny kola se radsi neptam...:o)
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola poloos
Sháníme převodovku, takže zatím nic nevím. Šla by kuchnout a poskládat jiný difec, ale bojím se, že bude hučet.
Re: Kontrola poloos
To Alfik: Tak u mě to nakonec dělal vymlácený silenblok motoru(horní-kost).Ten co se vymlátil tak byl v autě cca 20000 km,asi unava matroše
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Kontrola poloos
Ahoj, při zabočení do prava, slyším pravidelné bouchání nebo jak to popsat, jak se točí kolo. Čim větší rychlost, tim stačí menší rejd, při rozjíždění to dělá při úplně plném rejdu. Původně jsem myslel, že to bude šišaté kolo, protože to dělalo jen při větších rychlostech, teď to dělá i při rozjíždění, takže předpokládám, že to bude homokineťák. Nevíte jaký? Snažím se ho někde najít abych věděl kolik stojí a případně ho koupil, ale našel jsem jich nějak více druhů díky ;)
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola poloos
kloub ke kolu stojí asi 1600,- ale nejdřív je potřeba odposlouchat, který to dělá. Taky to může být kloub u skříně, ael ten je dražší.
Re: Kontrola poloos
Ahoj, nevím, jestli je to přímo do tohodle tématu, ale lepší jsem nenašel
Podařilo se mi před vlastní garáží po deštích zapadnout do bláta tak dokonale, že jsem seděl na spodku. Nakonec se mi po týdnu, kdy tak auto sedělo, ho podařilo vytáhnout trhnutím. Zvedání pokouskách heverem nevyšlo, protože zajížděl hever, ač byl podložený, do bláta pořád hlouběji.
Myslel jsem si, že auto vyvázlo bez úhony, ale zdá se že ne. Při rychlostech 80 a více, se projevuje citelná vůle ve volantu a při rychlosti nad 130 se celé auto hodně chvěje. Ale jen při přidání plynu, když přidávám až na 140, více jsem nezkoušel, se auto už hodně klepe, ale jak pustim plyn, už se neklepe a klidně zpomaluje. Nevíte, co to mohlo odnest? Případně kromě alfa servisu Jak zjistit co to je? Má cenu jet do normálního servisu aby ho zvedli? Bude poznat, co je v dupě?
Díky...
Podařilo se mi před vlastní garáží po deštích zapadnout do bláta tak dokonale, že jsem seděl na spodku. Nakonec se mi po týdnu, kdy tak auto sedělo, ho podařilo vytáhnout trhnutím. Zvedání pokouskách heverem nevyšlo, protože zajížděl hever, ač byl podložený, do bláta pořád hlouběji.
Myslel jsem si, že auto vyvázlo bez úhony, ale zdá se že ne. Při rychlostech 80 a více, se projevuje citelná vůle ve volantu a při rychlosti nad 130 se celé auto hodně chvěje. Ale jen při přidání plynu, když přidávám až na 140, více jsem nezkoušel, se auto už hodně klepe, ale jak pustim plyn, už se neklepe a klidně zpomaluje. Nevíte, co to mohlo odnest? Případně kromě alfa servisu Jak zjistit co to je? Má cenu jet do normálního servisu aby ho zvedli? Bude poznat, co je v dupě?
Díky...
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola poloos
PPD je jen hlína v ráfku, shoď kola a umej
Re: Kontrola poloos
Jsem byl dneska na myčce, kde mejou i podvozek a zkoušel jsem i kola vystříkat fabkou a je to furt... A klepe se to jen při přidávání... tak se mi nezdá že by to bylo tim
edit: nicméně zkusim o víkendu už nahodit letní a uvidíme
edit: nicméně zkusim o víkendu už nahodit letní a uvidíme
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
Re: Kontrola poloos
mně se jednou zapříčil kus ledu v rameni a taky to pěkně házelo a když to potom odtálo v garáži, bylo po závadě, tak se mrkni, jestli tam nemáš kus bahna nebo šutr
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: Kontrola poloos
No, to asi s heverem nezvládnu Každopádně pořád se mi nezdá, že by to bylo jen při přidávání plynu... Nic, jestli najdu na letních ještě nějaký vzorek, tak to tam zítra nahodim a třeba uvidim i na ty ramena :-) Zatim díky ;)
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
Re: Kontrola poloos
tak jsi měl pravdu. nahodil jsem letní kola a klepání auta pryč, vůle ve volantu pryč a dokonce i homokinetycký kloub se opravil a nebouchá Takže se potvrdilo šišaté kolo, ach jo... no ale levnější než kloub
Alfa Romeo 156 '01, 1.9JTD 85kW SW
Re: Kontrola poloos
No tak dneska na křižovatce jsem odbočoval vlevo měl jsem vyplé asr, šlápnu a kola podhrábly a od pravého předního kola jak by někdo řadil přes zuby. Už mi to udělalo jednou. Jinak mi auto taky strašně cuká. Když přeřadím, je téměř nadlidské aby auto potom necuklo. myslíte že to je poloosa. Je to jen při vytočení kol a když podhrábnu.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola poloos
to může být kloub u kola
Re: Kontrola poloos
Homokinetický kloub vnější u pravého kola nejspíš. Nevíte kolik stojí v alfě? V kelly je nějaká značka metteli 2800Kč sada, ale zní to jak metla a já tam nechci žádnou metlu, ale něco co fakt vydrží, navíc když uvažuju o chipu.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host