Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Odpovědět
xxfavo

Příspěvky: 49
Registrován: 8.2.2010, pon 21:15

Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Příspěvek od xxfavo » 24.5.2010, pon 20:07

Tak jsem nechal vyhodit turbo,protoze mi auto padalo do nouzaku.Pri prekroceni tlaku 1,4 baru se snizil tlak na 1 bar a rozla se kontrolka motoru.
Po vyhozeni turba zkousim jestli se hybou loptaky.To vypada OK,ale je mozny aby otviral ten ventil az pri tom 1,4 baru?oprotoze jsme zkusil fouknout kompresorem do toho ventuilu a kompresor ukazoval vazne 1,5 baru pri maximalni otevreni ventilu,ale merili jsme to v hodne amaterskych podminkach tak je otazka jestli jste se nekdo setjkal s tim ze by otviral az pri vyssim tlaku?
Dekuju za kazdy info

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Příspěvek od Milano75 » 24.5.2010, pon 21:12

xxfavo píše:Tak jsem nechal vyhodit turbo,protoze mi auto padalo do nouzaku.Pri prekroceni tlaku 1,4 baru se snizil tlak na 1 bar a rozla se kontrolka motoru.
Po vyhozeni turba zkousim jestli se hybou loptaky.To vypada OK,ale je mozny aby otviral ten ventil az pri tom 1,4 baru?oprotoze jsme zkusil fouknout kompresorem do toho ventuilu a kompresor ukazoval vazne 1,5 baru pri maximalni otevreni ventilu,ale merili jsme to v hodne amaterskych podminkach tak je otazka jestli jste se nekdo setjkal s tim ze by otviral az pri vyssim tlaku?
Dekuju za kazdy info

jak poznals, kolik tlačíš?? měls napojenedj budík??

A ted mi řekni, který ventil máš na mysli???? máš na mysli podtlakový regulátor tlaku???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

xxfavo

Příspěvky: 49
Registrován: 8.2.2010, pon 21:15

Re: Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Příspěvek od xxfavo » 24.5.2010, pon 21:50

No pripojili jsme tu hadicku ,co vede k ventilu co ovlada lopatky turba a pres budik tlaku na kompresoru jsme zjistili ,ze naplno se otevre ten ventil az pri tlaku 1,5 baru...ale samozrejme amatersky podminky,kdy jsme vyuzili vlastne tlakomer na husteni kola jak je to na benzinkach,ale podle me by to mohlo celkem ten tlak otevreni sedet....pokud sedi tak se mi to na plny otevreni toho ventilu zda velky tlak...tak zni otazka jestli se ten tlak ,pri kterym se ventil uplne otevre da nejak nastavit?
Jestli to turbo mam dat na repas do velke bitese at se tam na to mrknou nebo bude chyba nekde jinde?

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Příspěvek od Milano75 » 25.5.2010, úte 22:04

mno
to že ti auto padá do nouzáku je nějakým předešlím zásahem nebo se to začlo dít samo od sebe??

pokud regulační lopatky výfukových plynů fungují(páč kou se dá lehce klinglat ze strany na stranu) tak bych závadu v turbu nehledal(pokud ho nemáš vylágrovaný na ložiskách, ale to na výši tlaku nemá vliv)

hledal bych závadu v elektronice, co hlídá tlak turba

nechal bych to napojit na PC, jestli to nenajde nějaký vadný snímač tlaku

jinak budík na měření pneumatik, nemusí měřit přesně mám novej budíka na nákladáky a měří o 0,7Atm méně
osobně tam mám zapojený budík, který sem sehnal v prodejně svářeček do 2,5baru


navíc ten ventil může fungovat na podtlak i přetlak, jestli třeba jsi to nezkoušel měřit naopak a proto se jakoby pohnul až při větčím tlaku(nevím jestli to vůbec možné je- i když já sem předělával podtlakovou banku na přetlakovou)


při nízkých otáčkách motoru jsou klapky natočeny tak aby šly výfukový plyny přímo na turbínu a s rostoucím tlakem v sání se korigují, aby tlak klesal ve vyšších otáčkách

tady nějaké foto rozebraného VGT turba http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=190

takže když to zhrnu, tak co řáká diagnostika???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Příspěvek od Alfik » 28.5.2010, pát 11:24

Pokial ide lopatkami hybat lahko,tak je spatne nastavena banka na regulaciu lopatiek. Vytoc ju tak o cca 5mm. Predpetie pri nasadzovani na lopatky by malo byt cca 1mm.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

xxfavo

Příspěvky: 49
Registrován: 8.2.2010, pon 21:15

Re: Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Příspěvek od xxfavo » 28.5.2010, pát 19:56

No tak turbo mi prislo z cisteni a psali ,ze to i nastavili.Ale zkouseli jsme to merit tlakomerem kdy ta banka otvira a oproti tomu nez jsme to poslali tak se to nejak nezmenilo.tak jsme si poznacili puvodni polohu ,kdy to predpeti bylo tak 3mm.ted je spis 0mm,jde to vicemene volne nasunout na ovladani lopatek.tak zkusime po montazi na auto napichnout diagnostiklu jak se to chova.diky vam za rady!

xxfavo

Příspěvky: 49
Registrován: 8.2.2010, pon 21:15

Re: Regulační ventil turba 2,4jtd 100kw

Příspěvek od xxfavo » 10.6.2010, čtv 21:50

Tak problem s turbem snad vyresen....podle diagnostiky ted tlaci max asi 1,2baru a uz zrychluje plynule bez cuknuti kolem 3000.Takze pomohlo vycisteni a mozna i to ze jsme nastavili ten ventil tak aby sel nasadit zlehka na ovladani lopatek. :pivko

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti