Tak ethanol je vlastně docela zajímavý palivo čistě po technický stránce, pro provoz ve vysokých otáčkách, především karbecovýho motoru, který se přestaví celkem banálně-jiný trysky..výkon na ethanolu je zhruba poloviční proti benálu z hlediska uvolněné energie na litr,a poloviční nároky na kyslík ..no zajímavý je hlavně skoro trojnásobný/methanol čtyřnásobný/ výparný teplo na litr..čili perfektně to chladí hlavu,/karburátorům namrzaly trysky/ při stejným uvolněným výkonu z methanolu zhruba až 8x větší odběr tepla z hlavy, u ethanolu cca6x./lambda benálu 14,6methanolu 6,5, ethanolu 9/.jeden ze základních důvodů použití ethanolu a methanolu ve sportovní historii..a u speciálů.. vstřikovanej motor potřebuje určitě jinou mapu, jinak výkon nebude nic moc..

přesný čísla výhřevnosti atd. můžu hodit, kdyby to někoho zajímalo....
a taky OC cca 108-110,VM, no přidáním do benzínu se chovají jako kdybyOČVM bylo 12O-126 jednotek, ethanol obsahuje 35% kyslíku,methanol 50%....je zajímavý cca do E15 je rozumná původní mapa.pak by bylo dobré přemapovat ...korozivnost s ohledem na známou schopnost ethanolu vyvazovat vlhkost všeobecně -i vzdušnou - je z dlouhodobé strategie výrazně větším problémem než u benálu ..běžnej líh 96% je naprosto nepou6itelnej, 4% vody jsou neúnosný, používá se bezvodý líh 99,9%..
Vliv na plasty není zanedbatelný..
Litrová spotřeba ethanolového paliva E85 je reálně vyšší asi 1,7x při odladěném motoru
na tento provoz..oproti benálu/výhřevnost je 60% oproti benálu/
Pozn.--výkon ethanolu či methanolu se dá naladit dost ostře,
Např.--Často používaná výrazně výkonová směs v minulosti pro provoz v max. zátěži -v soutěžích GP 50.let -obsahovala benzol, methyl+ ricínovej olej..+ vodu kvůli OC a další složky, o benzínu ve smyslu frakce co čepujeme u pumpy ani neslyšela../příměs vody 1% účinně zvedá odolnost proti samozápalu/