jaky olej
Re: jaky olej
Teď mi říkal známej kolegy z práce, že si koupil v zimě Škodu Fabii od novoty a že mu spotřebovává cca 0.7l oleje na 1.000Km. Šel to reklamovat a asi všichni víte co udělali. Ukazáli mu manuál na normu až 1l/1000km.
Flatland forewer
Re: jaky olej
Ja som mal unik oleja dole na mierke kde sa kontroluje olej. Je tam tesnenie a to uz bolo zpraskane. Zavadzajuce bolo ze olej unikal len pri nastartovanom motore v otackach... Skuske pozriet
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
- Tomaso94
- Příspěvky: 28
- Registrován: 27.4.2009, pon 15:19
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
tak pánové co si o tom myslíte? Mám alfu 147 1.6 ECO, jezdil jsem na Selenii 20K 10W40, motor bežel v pořádku trošku hlučněji a olej mizel, přišla výměna a já se po doporučení kamaráda co dělá v olejovém průmyslu rozhodl zkusit Mogul 10W40, hned po výměně a nastartování motor tichej a chod klidnej o poznání žádne cvakání nic, spotřeba benzínu se snížila o půl litru, ted mám na něm najeto 4tis km a zatim ubyla tak decka, motor jako by chytil druhou mízu
už nezní jako nafťák a šlape si parádně....

Alfa Romeo 147 1.6 TS r.v. 2001
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Však Mogul není nic špatnýho, kor do vylítaného motoru.
A za pár korun...

Re: jaky olej
a co myslíš, jak bude ten Mogul mazat, když Alfičku vytočíš někam na 6.000 otáček? Ale kdo chce kam..... Já tohle experimentování nikdy nepochopím.... Nevím, kupovat si Alfu Romeo a šetřit stovku na litru oleje, no.... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Tomaso94
- Příspěvky: 28
- Registrován: 27.4.2009, pon 15:19
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
píšu že s Mogulem motor šlape mnohem líp na Selenii zněl jako nafta a žral hrozně olej, a taky s autem nejezdim jako blázen ale točim jí normálně jak potřebuje, občas jí vytočim jen tak pro radost ale moc ne... jo kdyby byla nová to by bylo něco jinýho ale točit do omezovače Twin Spark co má najeto 120tis neni zrovna moudrý 

Alfa Romeo 147 1.6 TS r.v. 2001
- Tomaso94
- Příspěvky: 28
- Registrován: 27.4.2009, pon 15:19
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
no uvidíme co to udělá ale podle toho jak běží mu chutná páč takhle krásně ještě neběžel
jinak jsem se ptal ve Fiatu a tam mi řekli že do Alfy dávaj normálně Fuchs 


Alfa Romeo 147 1.6 TS r.v. 2001
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Alfu jsem koupil s klepající klikou a Mogulem v motoru.Proč to pořád někdo pokouší 

AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Můžu se zeptat jak zjistilss že ten olej byl Mogul?



__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Aleš
- Štamgast
- Příspěvky: 559
- Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
- Bydliště: Zaříčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Od předešlého majitele
Není nic jednoduššího,než se zeptat. 


AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Aha tak to sorry jsem myslel že to máš z bazaru...



__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: jaky olej
A co olej 5w-40 o tom tu nikdo nepíše? Chci koupit AR156 2.0JTS a předchozí majitel tam lil jen tenhle olej. Je kvalita dostačující?
Díky za odpověď

Díky za odpověď

Re: jaky olej
pro 2,0 JTS je předepsaný 10-40 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: jaky olej
No a myslíš, že to mám kompletně měnit? Jaký je rozdíl mezi 5w a 10w - 40?
Hledám pěknou alfu už několik měsíců a toto je jedna z mála, která vypadá že by stála za to.
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 41530.html
Díky
Hledám pěknou alfu už několik měsíců a toto je jedna z mála, která vypadá že by stála za to.
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 41530.html
Díky
- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
5W-40 je plná syntetika, 10W-40 je polosyntetikabudulínek píše:No a myslíš, že to mám kompletně měnit? Jaký je rozdíl mezi 5w a 10w - 40?
Hledám pěknou alfu už několik měsíců a toto je jedna z mála, která vypadá že by stála za to.
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 41530.html
Díky


BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
Re: jaky olej
Co bylo do koupi naší druhé 147 v motoru za olej nevím, ale hned po výměně a přechod na Selenii 20K 10W40 to po výměně chvíli cvakalo (hydroštely?),po pár metrech zkušebního zájezdu se to uklidnilo. Stalo se to někomu? Nevím, co si mám myslet, snad že než se tam dostal olej, tak to dělalo, ale když jsem měnil poprvé olej na naší první 147, nic to nedělalo, jen tiše předlo.
a to tam beztak selenia taky nebyla.

Flatland forewer
Re: jaky olej
cvakal variátor, než se natlakoval olejem
Re: jaky olej
Problém oleje do motoru 2.0 TS je nekonečné téma..tenhle motor je nejcitlivější na
olejovou náplň z celé Alfa-produkce..
Olej 5W-40 je zjednodušeně řečeno v 2.0 TS obecně nevhodný pro zátěžový provoz..
pokud pohledáš ve starších diskuzích, rozbíralo se to dost., proč tomu tak je .
vedle aktuálně píšu ve vlákně -V6- o výměně náplně 5W-40 za jinou vhodnější viskozitní třídu-konkrétně pro motor V6--smysl řečeného je stejný i pro T.S.--tam ale považuju esterbázi za axiom..
Empiricky vzato bylo na třídě 5W-40 typu HC/hydrokrak/ zadřeno největší množství motorů Alfa 2.0 T.S.
Zajímavý kompromis na zimu pro krátké jízdy na studeném motoru je Mobil 1 5W-50 rally..
Ve vlákně -V6- vysvětluju proč..
Nejdůležitější při známejch problematických poměrech mazání v motoru 2.0 T.S. je
ESTEROVÁ BÁZE..což není totéž, jako nápis synthetik na kabici..
Kvalitní a vhodné pro lfu jsou paradoxně poměrně levné opravdu esterové oleje AGIP/ sint 2000 10W-40/, konec konců Selenia je v podstatě to samé co se týká bází, pochází z rafinerií AGIP- který na zimu bohatě vyhovují...přesně řečeno Selenia má poněkud jinou aditivaci, což se nejvíc projeví v zátěžovým provozu/ tam přistupujou do hry faktory jako odolnost na ředění benzínem a odolnost na přehřátí../
Mobil 1 5W-50 běžný smrtelník přehřát nedokáže--při HTHS 4,7..je to opravdu
obtížné..
Pro ty co nečtou reálně materiálové listy a poslouchají pouze zkazky--tenhle olej má viskozitní index 188, v celém pásmu teplotního rpzsahu má trochu větší viskozitu než SElenia 20k 10W-40 a má nižší hodnoty viskozity než 10W-60 ester racing /AGIP, SElenia/
Bezkonkurenční HTHS /4,7 --Selenia 10W-60 pouze 3,7/ silnější film mají už jen některé
speciály do horka od Motulu 20W-50 /HTHS 7 a víc --to nejde uvařit ani v létě na Sahaře :-)/Ale tenhle olej musí být používán zátěžově pouze v prohřátém motoru i v létě,
při 40stC je kinematická viskozita ještě dost přes 200.
Nejvíc se zapomíná a málo zdůrazňuje že
Racing oleje esterbáze 10W-60 jsou výborné, ale naprosto klíčové je,
že MOTOR KTERÝ JE MÁ VE VANĚ SE MUSÍ PŘED JÍZDOU OHŘÁT a pokud nemá aspoň
40stC na oleji a tím pádem kinematickou viskozitu aspoň těch 170,NEŠLAPAT TOMU NA KRK..
Když nechceš v zimě ohřívat--je lepší volit třeba ten mobil 1 5W-50 rally /ester báze/
protože při 40stC má kinematickou viskozitu málo přes 100../vyšší o něco než Selenia 10W-40 a naopak proti 10W-60 výrazně nižší..
ve vlákně -V6- to rozbírám důkladnějc..
olejovou náplň z celé Alfa-produkce..
Olej 5W-40 je zjednodušeně řečeno v 2.0 TS obecně nevhodný pro zátěžový provoz..
pokud pohledáš ve starších diskuzích, rozbíralo se to dost., proč tomu tak je .
vedle aktuálně píšu ve vlákně -V6- o výměně náplně 5W-40 za jinou vhodnější viskozitní třídu-konkrétně pro motor V6--smysl řečeného je stejný i pro T.S.--tam ale považuju esterbázi za axiom..
Empiricky vzato bylo na třídě 5W-40 typu HC/hydrokrak/ zadřeno největší množství motorů Alfa 2.0 T.S.
Zajímavý kompromis na zimu pro krátké jízdy na studeném motoru je Mobil 1 5W-50 rally..
Ve vlákně -V6- vysvětluju proč..
Nejdůležitější při známejch problematických poměrech mazání v motoru 2.0 T.S. je
ESTEROVÁ BÁZE..což není totéž, jako nápis synthetik na kabici..
Kvalitní a vhodné pro lfu jsou paradoxně poměrně levné opravdu esterové oleje AGIP/ sint 2000 10W-40/, konec konců Selenia je v podstatě to samé co se týká bází, pochází z rafinerií AGIP- který na zimu bohatě vyhovují...přesně řečeno Selenia má poněkud jinou aditivaci, což se nejvíc projeví v zátěžovým provozu/ tam přistupujou do hry faktory jako odolnost na ředění benzínem a odolnost na přehřátí../
Mobil 1 5W-50 běžný smrtelník přehřát nedokáže--při HTHS 4,7..je to opravdu
obtížné..

Pro ty co nečtou reálně materiálové listy a poslouchají pouze zkazky--tenhle olej má viskozitní index 188, v celém pásmu teplotního rpzsahu má trochu větší viskozitu než SElenia 20k 10W-40 a má nižší hodnoty viskozity než 10W-60 ester racing /AGIP, SElenia/
Bezkonkurenční HTHS /4,7 --Selenia 10W-60 pouze 3,7/ silnější film mají už jen některé
speciály do horka od Motulu 20W-50 /HTHS 7 a víc --to nejde uvařit ani v létě na Sahaře :-)/Ale tenhle olej musí být používán zátěžově pouze v prohřátém motoru i v létě,
při 40stC je kinematická viskozita ještě dost přes 200.
Nejvíc se zapomíná a málo zdůrazňuje že
Racing oleje esterbáze 10W-60 jsou výborné, ale naprosto klíčové je,
že MOTOR KTERÝ JE MÁ VE VANĚ SE MUSÍ PŘED JÍZDOU OHŘÁT a pokud nemá aspoň
40stC na oleji a tím pádem kinematickou viskozitu aspoň těch 170,NEŠLAPAT TOMU NA KRK..
Když nechceš v zimě ohřívat--je lepší volit třeba ten mobil 1 5W-50 rally /ester báze/
protože při 40stC má kinematickou viskozitu málo přes 100../vyšší o něco než Selenia 10W-40 a naopak proti 10W-60 výrazně nižší..
ve vlákně -V6- to rozbírám důkladnějc..

- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
já jen dodám, že ohřívat se musí, protože vlivem tepelné roztažnosti se v motoru upraví vůle pohyblivých součástí na správné (konstruktérem očekávané) hodnoty a to je pro provoz naprosto klíčová věc.
Re: jaky olej
Jj-přesně tak...třeba klika na kluzných ložiscích má 90% veškeréh opotřebení před ohřátím na provozní teplotu.. fyzikální ideální teplota spalovacího motoru by byla asi 120stC,
no právě s ohledem na problémy okolo mazání se volí teploty nižší..válec nemá válcový tvar, protože píst vykonává s ohledem na převod posuvného pohybu na rotační složitý
pohyb s lokálním namáháním na materiálu a tím pádem má válec optimální rozměr právě při provozní teplotě..
Kluzná ložiska mají v podstatě neomezenou teoretickou životnost--což souvisí s tím, že klika je nesena na filmu tlakového oleje a matariály se v ideálním případě nedotýkají..
jenomže..
Čtyřválce nejsou vyvážené z fyzikálního principu věci, úplně to nejde, sice výrobce který
chce zvýšit stav vyváženosti odvádí třeba zbytkové momenty typicky pomocí vyvažovacích hřídelí viz. právě 2.0 T.S.--no přesto tam zbytkové momenty 2.řádu zůstávají.. to samé je i na vidlici V6--na rozdíl třeba od R6,R8,V8 které jde fyzikálně vyvážit úplně..ale jsou tu zase jiné potíže
Ty vibrace ze zbytkových momentů se přenáší na kliku, souvisí s otáčkami a jsou příčinou náhodného TRHÁNÍ MAZACÍHO FILMU
Při přetržení dojde ke konbtaktu materiálu kliky a ložiska a vytváří se MIKROSVÁRY..
ty postupně rozrušují mazací plochu a jsou zdrojem poruch laminárního proudění oleje na povrchu.. výsledkem jsou častější mikrosváry atd.. hlasva 22 a nakonec se to zadře
úplně.
Oleje s větší tloušťkou filmu ESTROVÉHO TYPU jsou vysoce odolné proti přetržení mazacího filmu při vysokých otáčkách... proto jsou nejvhodnější na provoz právě
motoru T.S.---
Kluzná ložiska turbíny v elektrárně, která je zcela vyvážená ,jsou v nepřetržitém provozu
řádově 5 let aniž by došlo k významnému opotřebení...
k řídkým olejům LL typu--základní důvod jejich užití je ekologie a prodloužení intervalu výměny
LL oleje /5W-30 atd/ jsou velmi často oleje s redukovanou viskozitou, velmi tenkým
mazacím filmem..to nevadí víceválcovým motorům třeba řadového typu..klasicky
R6 BMW, které jsou z principu zcela vyvážené... /jiným problémem je zase
namáhání dlouhé hlavy a zástavby podélně vzhledem na velkou konstrukčí délku../
Každá konstrukce je zvolený, předem promyšlený kompromis vlastností, není ideál bez problému , které je nutné vyřešit vhodnou eliminací vlivů..
Velikost pístů x váha x setrvačné hmoty x kmitání kliky které tlumí i vrstva oleje atd..
/čtyřválec boxer Imprezy je spíš kovadlina než hodinářský stroj, taky mu chutná 10W-60 :-) no má řadu jiných kladných vlastností, proto se tahle konstrukce léta užívá./
Alfy prostě potřebují zátěžové mazání z konstrukčního rozhodnutí a tak to musí
uživatel zajistit a když to nechce akceptovat, je potřeba případně raději provozovat motor s jiným otáčkovým rozsahem, kterýmu je mazání naprosto lhostejný..Felda holt nadrbe na minerálu 300tis do repasu s intervalem výměny klidně 20táců.. :-) ale v otáčkovém rozsahu
2-3,5 a pístovou rychlostí max 14../holt 2.0 T.S. má okolo 22 a to už je hranice sportovní
namáhané konstrukce
/
no právě s ohledem na problémy okolo mazání se volí teploty nižší..válec nemá válcový tvar, protože píst vykonává s ohledem na převod posuvného pohybu na rotační složitý
pohyb s lokálním namáháním na materiálu a tím pádem má válec optimální rozměr právě při provozní teplotě..
Kluzná ložiska mají v podstatě neomezenou teoretickou životnost--což souvisí s tím, že klika je nesena na filmu tlakového oleje a matariály se v ideálním případě nedotýkají..
jenomže..
Čtyřválce nejsou vyvážené z fyzikálního principu věci, úplně to nejde, sice výrobce který
chce zvýšit stav vyváženosti odvádí třeba zbytkové momenty typicky pomocí vyvažovacích hřídelí viz. právě 2.0 T.S.--no přesto tam zbytkové momenty 2.řádu zůstávají.. to samé je i na vidlici V6--na rozdíl třeba od R6,R8,V8 které jde fyzikálně vyvážit úplně..ale jsou tu zase jiné potíže
Ty vibrace ze zbytkových momentů se přenáší na kliku, souvisí s otáčkami a jsou příčinou náhodného TRHÁNÍ MAZACÍHO FILMU
Při přetržení dojde ke konbtaktu materiálu kliky a ložiska a vytváří se MIKROSVÁRY..
ty postupně rozrušují mazací plochu a jsou zdrojem poruch laminárního proudění oleje na povrchu.. výsledkem jsou častější mikrosváry atd.. hlasva 22 a nakonec se to zadře
úplně.
Oleje s větší tloušťkou filmu ESTROVÉHO TYPU jsou vysoce odolné proti přetržení mazacího filmu při vysokých otáčkách... proto jsou nejvhodnější na provoz právě
motoru T.S.---
Kluzná ložiska turbíny v elektrárně, která je zcela vyvážená ,jsou v nepřetržitém provozu
řádově 5 let aniž by došlo k významnému opotřebení...
k řídkým olejům LL typu--základní důvod jejich užití je ekologie a prodloužení intervalu výměny
LL oleje /5W-30 atd/ jsou velmi často oleje s redukovanou viskozitou, velmi tenkým
mazacím filmem..to nevadí víceválcovým motorům třeba řadového typu..klasicky
R6 BMW, které jsou z principu zcela vyvážené... /jiným problémem je zase
namáhání dlouhé hlavy a zástavby podélně vzhledem na velkou konstrukčí délku../
Každá konstrukce je zvolený, předem promyšlený kompromis vlastností, není ideál bez problému , které je nutné vyřešit vhodnou eliminací vlivů..
Velikost pístů x váha x setrvačné hmoty x kmitání kliky které tlumí i vrstva oleje atd..
/čtyřválec boxer Imprezy je spíš kovadlina než hodinářský stroj, taky mu chutná 10W-60 :-) no má řadu jiných kladných vlastností, proto se tahle konstrukce léta užívá./
Alfy prostě potřebují zátěžové mazání z konstrukčního rozhodnutí a tak to musí
uživatel zajistit a když to nechce akceptovat, je potřeba případně raději provozovat motor s jiným otáčkovým rozsahem, kterýmu je mazání naprosto lhostejný..Felda holt nadrbe na minerálu 300tis do repasu s intervalem výměny klidně 20táců.. :-) ale v otáčkovém rozsahu
2-3,5 a pístovou rychlostí max 14../holt 2.0 T.S. má okolo 22 a to už je hranice sportovní
namáhané konstrukce

- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
já to pořád říkámKůrkyn píše:já jen dodám, že ohřívat se musí, protože vlivem tepelné roztažnosti se v motoru upraví vůle pohyblivých součástí na správné (konstruktérem očekávané) hodnoty a to je pro provoz naprosto klíčová věc.



BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
Re: jaky olej
Ještě drobná poznámka--
olej AGIP 5W-50 Eurosports
viskozitními parametry leží na polovině cesty mezi 10W-60 a 10W-40 olejů od AGIPU
/tedy i Selenia/
ester-PAO báze.... čili za nějakých 250,-/litr náhrada na zimu pro toho, kdo je zvyklý na
10W-60 v létě
kin viskozita 40st.. 127
kin viskozita 100st...19
viskozitní index ....169
HTHS není uveden ale vzhledem na stejný typ základu báze bude nejspíš těch 3.7
Potěšující informace.. nemá ekologickou aditivaci..čili sleduje čistě výkonová kritéria
.. další dost kvalitní PAO-ester řidší racing na zimu..
olej AGIP 5W-50 Eurosports
viskozitními parametry leží na polovině cesty mezi 10W-60 a 10W-40 olejů od AGIPU
/tedy i Selenia/
ester-PAO báze.... čili za nějakých 250,-/litr náhrada na zimu pro toho, kdo je zvyklý na
10W-60 v létě
kin viskozita 40st.. 127
kin viskozita 100st...19
viskozitní index ....169
HTHS není uveden ale vzhledem na stejný typ základu báze bude nejspíš těch 3.7
Potěšující informace.. nemá ekologickou aditivaci..čili sleduje čistě výkonová kritéria
.. další dost kvalitní PAO-ester řidší racing na zimu..
Re: jaky olej
je nějaký podstatný rozdíl mezi 20K a 20K Alfa Romeo? jen ted nevím, který z těchto dvou tam mám, ale pravděpodobně to bude uplně jedno, kdyby se náhodou promíchaly 

Re: jaky olej
Při výměně jsem tam dal 20K Alfa Romeo a pak jsem dolíval jen 20K a jezdí to stejně. Nevim jestli je to náhoda, ale na 20K ALfa romeo mi to žralo oleje míň. Teď budu lít jen 20K ALfa romeo a uvidím.
Flatland forewer
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host