Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Díky za info. Galvanovna to byla tato: http://www.povrchova-uprava.cz/
Vymlouvali se na různé problémy, dělám v tomto oboru skoro 40 let a tak vím víc než ta paní nebo slečna se kterou jsem mluvil. No ale když neměla zájem to řešit, tak jsem se nevnucoval. Jistě najdu, ale bude to daleko, ale co bych pro Alfinku neudělal. Jinak proč kyselá měd. Je v elektrolytu přítomna jako dvojmocné ionty, a proto výsledný povlak je měkčí a tažnější, rychleji se vyloučí a co je nejdůležitější, tím že je měkčí a tažnější se mnohem lépe rozleští a to právě já nutně potřebuji. Mědˇ z lázní kyanidových je v elektrolytu přítomna jako trojmocná, vyloučená není tak tažná a měkká, hůře se leští, v silných vrstvách je na povrchu drsná. Já potřebuji tak 150 mikronů.Toliko na vysvětlení.
Vymlouvali se na různé problémy, dělám v tomto oboru skoro 40 let a tak vím víc než ta paní nebo slečna se kterou jsem mluvil. No ale když neměla zájem to řešit, tak jsem se nevnucoval. Jistě najdu, ale bude to daleko, ale co bych pro Alfinku neudělal. Jinak proč kyselá měd. Je v elektrolytu přítomna jako dvojmocné ionty, a proto výsledný povlak je měkčí a tažnější, rychleji se vyloučí a co je nejdůležitější, tím že je měkčí a tažnější se mnohem lépe rozleští a to právě já nutně potřebuji. Mědˇ z lázní kyanidových je v elektrolytu přítomna jako trojmocná, vyloučená není tak tažná a měkká, hůře se leští, v silných vrstvách je na povrchu drsná. Já potřebuji tak 150 mikronů.Toliko na vysvětlení.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- slovi
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 13.4.2008, ned 21:56
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
No teda, je to ve stejném areálu, jako firma ve které pracuju a ani o ní nevím...
Chtěl jsem to vědět, jestli tam nemám třeba známýho či spřízněnou duši, ale bohužel...

Alfa Romeo 155 2,5 V6 r.v. 1992
PRODÁM - Alfa Romeo 155 2,5 V6 r.v. 1995
ex. Alfa Romeo 156 1,8 Twin Spark r.v. 2000
PRODÁM - Alfa Romeo 155 2,5 V6 r.v. 1995
ex. Alfa Romeo 156 1,8 Twin Spark r.v. 2000
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Potřebuji opískovat a dát nový kabát diskům pro mou Alfici. Má někdo tip na skutečně dobrou lakovnu, která odvede práci ve vysoké kvalitě. Okolí Brna je podmínkou!
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
150 mikronů mědi, to jdeš na to hodně poctivě
. Dneska je člověk vůbec rád,když niklem má vůbec nějakou měď.

Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Tu měď jsem tam chtěl proto neboť povrch vykazoval vady které nešly a nemohly se brousit a tak nastupuje měď, která se dá rozleštit a roztahnout. Jinou výhodu nemá. Je tažná a měkká. A to nikl není. Jinak korozně , jestli se dodrží technologie je to stejný i s tím že nikl je na tom lépe.
Ale to už je vyřešený, teď sháním dobrou lůakovnu na kola. Okolí Brna
Ale to už je vyřešený, teď sháním dobrou lůakovnu na kola. Okolí Brna
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Cínování je blbost ? No nikl bez mědi možná rezne (nebo nerezne) stejně, ale na součástkách co nějak pruží ten bez mědi nedrží a loupe se. Našlapovací páky, pružiny apod. Lakování bych dokázal zařídit, ale musel bys to nechat opískovat a není to okolí Brna.
Kvalita myslím velmi vysoká, nikdo si zatím nestěžoval.

Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
My už jsme tady na téma nikl nebo měd nějak diskutovali. Já nevím jak tě ještě jinak přesvědčit o tom že máš zkreslené představy o niklu i mědi. zřejmě jsi se dostal do styku s galvanovnou, kde tuto technolodii neměli zvládnutou a nebo jsi narazil na lidi co jsou lempli a pak ta práce vypadala jinak než by měla. Nikl je ušlechtilejší jak měd a proto chrání lépe, pokud se vytvoří podkladové vrstvy tak aby byla zajištěná kvalita , tak není s přilnavostí problém. Pokud nedrží tak je chyba v technologii. A jestli se použije jako základ měd nebo nikl jiného typu je jedno. Vrchní povlak stejně cvičí se základem společně. U nás se vytváří niklový povlak ze 3 vrstev:
1/ je slabá vrstvička niklu bez jakékoliv organiky-zajistí přilnavost i na nerezu síla cca3-5 mikronů
2/ vrstva plolesklého niklu s jinak zabudovanou sírou do krystalové mřížky síla 25-35 mikronů
3/ vrstva lesklého niklu jako podklad afiniš pod chrom sílacca 15-20 mikronů
4/ vrstva dekor. chromu síla 0.5-1 mikron
na to aby nikl nepraskal při předávkování některými přísadami existuje podle normy zkouška na ohyb, přesně definovaná. Jinak přilnavost a praskání povlaku silně ovlivnuje množství sacharinu v lázni. na to zase je analytika. Zkrátka když to fachčí jak má NICnepraská a NIC se neloupe. A můžu tě ubezpečit, že mi prošly rukama možná i stovky různých krámů, které pruží a nikdy jsem neměl reklamaci že by něco praskalo/kliky, páky, pruřiny a jiné/
jinak s tou lakovnou díky za nabídku, ale opravdu potřebuji brno a okolí. Abych mohl i eventuelně mrknout na prostředí kde by se to dělalo, pokecl s lidma. To si pak úsudek člověk udělá. A pak ta doprava, balit a hádat se s poštou nebo PPL co pomlátitli nebo podřeli... Uvidím , možná se někdo ozve. já sice o lakovnách pro které dělám veterány vím, ale ty jsou zavalený prací, a já bych asi chtěl ten komaxit. přece jen víc vydrží.
1/ je slabá vrstvička niklu bez jakékoliv organiky-zajistí přilnavost i na nerezu síla cca3-5 mikronů
2/ vrstva plolesklého niklu s jinak zabudovanou sírou do krystalové mřížky síla 25-35 mikronů
3/ vrstva lesklého niklu jako podklad afiniš pod chrom sílacca 15-20 mikronů
4/ vrstva dekor. chromu síla 0.5-1 mikron
na to aby nikl nepraskal při předávkování některými přísadami existuje podle normy zkouška na ohyb, přesně definovaná. Jinak přilnavost a praskání povlaku silně ovlivnuje množství sacharinu v lázni. na to zase je analytika. Zkrátka když to fachčí jak má NICnepraská a NIC se neloupe. A můžu tě ubezpečit, že mi prošly rukama možná i stovky různých krámů, které pruží a nikdy jsem neměl reklamaci že by něco praskalo/kliky, páky, pruřiny a jiné/
jinak s tou lakovnou díky za nabídku, ale opravdu potřebuji brno a okolí. Abych mohl i eventuelně mrknout na prostředí kde by se to dělalo, pokecl s lidma. To si pak úsudek člověk udělá. A pak ta doprava, balit a hádat se s poštou nebo PPL co pomlátitli nebo podřeli... Uvidím , možná se někdo ozve. já sice o lakovnách pro které dělám veterány vím, ale ty jsou zavalený prací, a já bych asi chtěl ten komaxit. přece jen víc vydrží.

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ty jsi odborník, ano asi jsem setkal s lemply. Jinak komaxit na kolech (ten určen pro venkovní použití) drží opravdu dobře, hlavně je odolný proti odprýsknutí, špatnému pneuservisákovi atd. Nedávno jsme dělali jednomu zákazníkovi "imitaci" leštenýho nerezu pomocí práškový barvy. Většina dodanejch vzorků byla taková lepší stříbřenka, ale jeden opravdu vynikal a při jednom oku zavřeným a druhým přivřeným to vypadalo dobře. Na naši námitku, že do potravinářskýho provozu patří nerez a jakkoli nalakovanej plech ho nenahradí a certifikát od nás nedostane nám bylo řečeno, že u nich se na to tak nehledí (Holandsko)
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
jsem si vědom, že vyžaduješ někoho z okolí brna, ale protože jsem s tebou, co se týče požadavků na kvalitu, na podobné notě, tak si i přesto dovolím nabídnout muj kontakt, takže pokud bys byl ochoten akceptovat ostravu, mam člověka, který lakuje kola do kvality nových kol z fabriky a neslyšel jsem na něj nic jiného, než chválu ;)
když, tak piš SZ, případně mail na mě z předchozí komunikace taky máš; kdybych to tu náhodou přehlídl
když, tak piš SZ, případně mail na mě z předchozí komunikace taky máš; kdybych to tu náhodou přehlídl
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Díky za ochotu nejak to budu řešit. ted za pár dní jdu do špitálu s hercnou a tak potom na to vlítnu a případně bych se i ozval. 

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Tak se taky připojím, jestli neznáte někoho šikovnýho z okolí Brna? Chtěl bych se ještě zeptat jaké máte zkušenosti s komaxitováním alu kol? Trinstáry mám po předchozím majiteli v dost býdném stavu tak zvažuji jak je renovovat, díky.
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Včera mi v práci prošla rukama maska z Morgan Aero. Tyhle auta jsou v ČR prý 2. Ani se mi tomu nechce věřit. nádherná ruční práce z mosazi. Tam je vidět kus poctivého řemesla. =D>
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Zdravím, chtěl bych tímto způsobem poděkovat tomasunikovi(Tondovi) za perfektně odvedenou práci, co se zinkování týče
Vše perfektně potaženo zinkem a smekám před nadšením Tondy při takovým pracovním vytížení, vyjít vstříc, co se týká mých požadavků a nároků
Jsem rád že takový lidé, ještě jsou. Díky Tondo.


156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
epesní
mám jen otázku ke kotoučům ... ty přední se jen tak divně lesknou? nebo jsou ještě nějak speciálně upravené? mimo styčnou plochu s destičkama jako bych viděl nějakou bílou vrstvu ... a druhak ... jakou životnost ten povlak bude na těch kotoučích mít? nespálí se to nebo nesundá to sůl hned první zimu?

Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ty přední kotouče mají ten nástřik origo, jsou to Bremba( myslím že to takhle mají řešený kotouče v prvovýrobě) a ty zadní jsou taky Bremba ale nemají to tam
Jinak když si koupíš Brembo sport kotouče, tak už jsou taky zinkovaný, ale nic nevydrží věčně, takže se jen oddálí proces reznutí, než kdyby nebyli pozinkovaný. Že mají světlejší odstín, tak předpokládám že to je kvůli tomu, že vlivem doby ponoření se mění odstín zinku a tonasumik chtěl zachovat původní nátěr, tak tam byli kratší dobu v lázni. Ale přesněji odpoví na tvůj dotaz tonasumik 


156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Ahoj, ten světlejší odstín není zpúsoben kvalitou vyloučeného povlaku, ale časem ponoření při dokončovací úpravě chromátováním, rozhoduje i okamžitá teplota , ph atd, ale naprosto to není na závadu, nebot i na jednotlivých dílech na jednom rámu může docházet vlivem technologie k interferencím barvy a odstínu. Norma i pro automobilový průmysl to neřeší, nebot barva ani odstín NEMAJÍ vliv na korozní odolnost či funkčnost dílu.
Jinak samosebou se povlak spálí,prvně na třecích plochách při prvním zabrždění, ale jinde zůstává poměrně dlouho, je to přímo úměrné prostředí v jakém se jezdí/zima-sůl/ a péči, se kterou se autu věnujeme.
Jinak pro r-a-k-a zbytek drobností jsem poslal v pátek ráno, dřív jsem to nestihl, musel jsem dodělat 4 nádrže na moto a komplet celýho Spartaka a v pátek večer předat, tak jsem to fakt nestihal.
Byla tam na 4 dílech nějaká odlišnost a to jsem ti tam popsal. Takže atˇslouží Alfinka. Jinak ty kotouče j
sou špica!!!!!!
Jinak samosebou se povlak spálí,prvně na třecích plochách při prvním zabrždění, ale jinde zůstává poměrně dlouho, je to přímo úměrné prostředí v jakém se jezdí/zima-sůl/ a péči, se kterou se autu věnujeme.
Jinak pro r-a-k-a zbytek drobností jsem poslal v pátek ráno, dřív jsem to nestihl, musel jsem dodělat 4 nádrže na moto a komplet celýho Spartaka a v pátek večer předat, tak jsem to fakt nestihal.
Byla tam na 4 dílech nějaká odlišnost a to jsem ti tam popsal. Takže atˇslouží Alfinka. Jinak ty kotouče j

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Díky Tondo
Chápu pracovní vytížení v této branži, ale i tak je to velmi rychlé. Ono jde i o to že se člověk na tebe může spolehnout co se týká kvality, neztracení ani jednoho šroubku a cena pro nás Alfisti, více než lidová 


156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
dá se pochromovat plast? kámoš by chtěl pochromovat kliky u auta a nechce ty nalepovací krytky
nejlíp nějak pokovit

- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Obtížně, v Čechách to snad ani nikdo nedělá.
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Zkus je na zkoušku kontaktovat a uvidíš co se dozvíš, případně nedozvíš

Technologii znám a umím, před převratem se pužívala na jisté díly pro spec. voj. výrobu. Ovšem je to dnes již odpískaná záležitost, bohužel to dělají jinde

Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
Chlapi potrebuju nechat nachromovat 2 narazniky,slzy a par drobnosti na tomto voze : http://www.webalice.it/vkanna/motori70/ ... ramica.jpg
za veskere informace dekuji
za veskere informace dekuji

AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- Michal_Plzen
- Pozorovatel
- Příspěvky: 403
- Registrován: 26.1.2010, úte 19:36
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
bobas píše:Chlapi potrebuju nechat nachromovat 2 narazniky,slzy a par drobnosti na tomto voze : http://www.webalice.it/vkanna/motori70/ ... ramica.jpg
za veskere informace dekuji
V zapadoceskem kraji...
http://www.chromoriginal.cz/cs/
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI
Re: Chromování, komaxitování (prostě povrchovka....)
nevim jestli nebudu off topic, když tak to hodně do správný škatule .... potřeboval bych zrenovovat kola plus naláknout, nevíte o někom? Střední čechy a praha když tak 

Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host