Zadírání motorů TS 16V
- diLucca
- Nováček
- Příspěvky: 237
- Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
ja mam ten 114kW, a ten sa daval iba do facelift 146 TI a 156, tiez niekedy rok 2000... nie som si isty ale vsetky 2.0TS v alfach do roku 1999(mozno este 1998) su 110kW, a potom uz 114kW
aspon co som ja checkoval internet, ked hladam novy motor...
aspon co som ja checkoval internet, ked hladam novy motor...
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
S tim vykonem nevim presne jak to bylo. Ale rozdil ve vykonu je danej jen elektronikou, myslim ze se jednalo o nejakou upravu v souvislosti s novou emisni normou...
Zajimavy taky je, ze treba na mobile.de sem nenasel 147 2.0TS s vylagrovanym motorem. Jsou tam s prdlou hlavou, s prasklym rozvodakem, ale vylagrovanou sem fakt nenasel. Ale muzu hledat blbe a hledal jsem jen asi do 7000 eur...
Zajimavy taky je, ze treba na mobile.de sem nenasel 147 2.0TS s vylagrovanym motorem. Jsou tam s prdlou hlavou, s prasklym rozvodakem, ale vylagrovanou sem fakt nenasel. Ale muzu hledat blbe a hledal jsem jen asi do 7000 eur...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
To je jasny, proto se obcas snazim prohlidnout i autoscout a mobile.de...1552,0 píše:Nas je tu ale maly zaber, takze neviem, ci by sa dala na tomto fore urobit nejaka slusna statistika.... Mozno by pomohol nejaky znamy v servise....
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Mám již třetí alfu kterou jsem koupil s kleklím motorem. První 156 1,6 TS rv. 98 motor paseka , jedna ojnice zadrená a prošla blokem na obě strany, druhá zlomená atd.., fotodokumentace na Alfa156.cz. Motor vykazoval značné zakarbonování. Druhá 156 2,0TS rv.98 najeto cca 146tis. km, podkaná, opraveno, následne po 1000km začala klepat ojnice. Po demontáži vany všechny ojnice načaté jedna s vůlí (oleje dost). Třetí GTV 2.0TS RV. 99 najeto 156tis. km (ověřeno), Totální paseka, díra v bloku, 2 ojnice s obrovskou vulí a promodralé, jedna zlomená na 3 kusy a zcela zdemolovaný čep na klice, ta poslední relativně vpořádku a bez znatelné vůle, podle slov majitele oleje dost. Zažil jsem 147 2,0TS s děravým blokem a zlomenou ojnicí.
Jen tak mimochodem 1,9JTD a 2,4JTD mají podle Eperu stejné ojniční šály jako 2,0TS, takže se mi nezdá že by chyba byla v nich, kdyz JTD se zadrenou ojnicí jsem nikdy neviděl.
Jen tak mimochodem 1,9JTD a 2,4JTD mají podle Eperu stejné ojniční šály jako 2,0TS, takže se mi nezdá že by chyba byla v nich, kdyz JTD se zadrenou ojnicí jsem nikdy neviděl.
Docela bych se ohradil proti variantě "vadné čidlo hladiny motorového oleje v motoru", protože žádné takové čidlo motor TS 16V nemá
. Hladinové čidlo mají motory od koncernu VW atd. U motorů TS je pouze čidlo tlaku oleje, které je napojené na varovnou kontrolku tlaku oleje, nikoli hladiny.
Ze skušenosti sice vím že spousta motoristu ho vyuzívá jako hladinové, ale to je opravdu špatně. Toto čidlo má spínací tlak cca 0,3 Baru. Proto se rozsvítí až kdyz motor nemaže a to už může být pozdě dolévat olej. Předepsaný mazací tlak na volnonběh je 0,5 až 1,5 baru. 0,5 má opravu hodně opotřebovaný motor. Na čerstvém motoru jsem naměřil cca 1,9baru.
Tuto závadu bych spíš nazval "závada na řidiči" ten nekontroluje stav oleje v motoru a pak se diví kdyz mu kontrolka problikává nebo svítí.
Osobně doporučuji montáž měření tlaku oleje. Ten by měl odhalit minimálně zvetšující se vůli na ojničních ložisscích (nižší tlak oleje na volnoběh) ještě než dojde ke klepání motoru. Kvalitní často měněný olej je samozrejmostí.

Ze skušenosti sice vím že spousta motoristu ho vyuzívá jako hladinové, ale to je opravdu špatně. Toto čidlo má spínací tlak cca 0,3 Baru. Proto se rozsvítí až kdyz motor nemaže a to už může být pozdě dolévat olej. Předepsaný mazací tlak na volnonběh je 0,5 až 1,5 baru. 0,5 má opravu hodně opotřebovaný motor. Na čerstvém motoru jsem naměřil cca 1,9baru.
Tuto závadu bych spíš nazval "závada na řidiči" ten nekontroluje stav oleje v motoru a pak se diví kdyz mu kontrolka problikává nebo svítí.
Osobně doporučuji montáž měření tlaku oleje. Ten by měl odhalit minimálně zvetšující se vůli na ojničních ložisscích (nižší tlak oleje na volnoběh) ještě než dojde ke klepání motoru. Kvalitní často měněný olej je samozrejmostí.
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Ale u JTD nejsou zas namáhány častým vytáčením a vůbec pracují v nižších otáčkách... Ale doufejmě, že to jimi není, byl bych totiž nerad první testovací kousek s touto závadou (při mém štěstí...)tepixj píše: Jen tak mimochodem 1,9JTD a 2,4JTD mají podle Eperu stejné ojniční šály jako 2,0TS, takže se mi nezdá že by chyba byla v nich, kdyz JTD se zadrenou ojnicí jsem nikdy neviděl.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
To sice ano, ale u JTD jsou daloko větší rázy a tlaky na ojniční ložiska.coyote píše:Ale u JTD nejsou zas namáhány častým vytáčením a vůbec pracují v nižších otáčkách... Ale doufejmě, že to jimi není, byl bych totiž nerad první testovací kousek s touto závadou (při mém štěstí...)tepixj píše: Jen tak mimochodem 1,9JTD a 2,4JTD mají podle Eperu stejné ojniční šály jako 2,0TS, takže se mi nezdá že by chyba byla v nich, kdyz JTD se zadrenou ojnicí jsem nikdy neviděl.
Nevim jak u 156, ale u 155 16V TS cidlo hladiny oleje bylo. Samozrejme nefunkcni...
Tlak oleje byl jednak na analogovem ukazateli v palubce a digital kontrolka mazani. A v check controlu byla kontrolka od toho hladinoveho cidla, takze tam bylo...

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
155 neznám, ale 146 a 145 žádné cidlo take nemaj.Harous píše:Nevim jak u 156, ale u 155 16V TS cidlo hladiny oleje bylo. Samozrejme nefunkcni...Tlak oleje byl jednak na analogovem ukazateli v palubce a digital kontrolka mazani. A v check controlu byla kontrolka od toho hladinoveho cidla, takze tam bylo...

- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Mám ti to zajet ukázat?tepixj píše:Leda ruční, pohledem na měrku.coyote píše:Např já čidlo hladiny u JTD mám, ale to není TS

Důkaz místo slibů:

Naposledy upravil(a) coyote dne 10.12.2007, pon 16:00, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Tohle je popis checku ze 155, jde o kontrolku cislo 3. Nevim jak 145 a 146, ale 155 to cidlo mela. Mozna prave diky tomu checku...


Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
myslím, že tepixj, Harous ani Coyote si neprotiřečí, protože každej mluví o jiném autě
156 vs. 155 vs. 147

Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Ja nakonec sehnal motor ze 146 TI a trochu matne si vzpominam, ze museli prehazovat vanu. Mozna prave kvuli tomu cidlu...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
tepixj píše: To se mi líbí, jsem rád že ses nechal vyprovokovat a poslal důkaz.


Dobrej nápad...Harous píše:Kdybych tu 155 jeste mel, tak pod ni klidne vlezu to vyfotit...

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti