jaky olej
Re: jaky olej
rozdíl mezi 20K a 20K-AR viz stránky selenie:
20K:"Olej na syntetické bázi "energy conserving" (šetří benzín), vyvinut spolu s benzínovými motory nové generace."
20K-AR:"Motorový olej se dvěma syntetickými bázemi a jednou minerální. "
Více viz: http://www.flczech.com/oleje/auto_s_20k.htm
20K:"Olej na syntetické bázi "energy conserving" (šetří benzín), vyvinut spolu s benzínovými motory nové generace."
20K-AR:"Motorový olej se dvěma syntetickými bázemi a jednou minerální. "
Více viz: http://www.flczech.com/oleje/auto_s_20k.htm
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: jaky olej
Interval výměny není nic pevnýho, podle typu jízdy je třeba ho zkrátit , třeba o třetinu,
někdy i polovinu..Alfa pod plynem určitě 20tis na oleji v prvotřídní bezvadný kondici nenajede,
výrobce mluví o "ustáleným provozu" a poskakování po městě nebo točení k červené
jsou rozhodně jiný režim použití..
Měním Alfám olej po 8-9 tis..
někdy i polovinu..Alfa pod plynem určitě 20tis na oleji v prvotřídní bezvadný kondici nenajede,
výrobce mluví o "ustáleným provozu" a poskakování po městě nebo točení k červené
jsou rozhodně jiný režim použití..
Měním Alfám olej po 8-9 tis..
Re: jaky olej
taky považuju 20tis na olej po městě za zhovadilost... ona ho tam z původního oleje ani moc nezůstane
taky dělám po 10, jen škoda, že ji nemám od novoty, už je to možná fuk 


- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
No já mám ještě dotaz. Co když za rok najedu jen 5 tis. Můžu olej vyměnit až po dvou letech až najedu těch 10 tis? Má se měnit asi po ujetých km nebo po roce, ale stane se něco když se tam nechá dýl?
Re: jaky olej
Olej, co se dostal do styku se zbytky ze spalování podléhá chemickým změnám v čase, bez
ohledu na různé systémy stabilizace..nějakej ten měsíc nehraje roli, no dva roky je dost..
záleží taky co za olej to je, radši snad to vytočit a šoupnout tam cokoli, co plní
základní kritéria provozu v Alfě..
AGIP FORMULLA LL 10W-40 je olej na bázi PAO a stojí 125,-Kč/litr..
I kdyby to jen stálo, určitě bych tam šoupnul aspoň tenhle čistej a je pokoj..
Jedna z kvalitních emulzí jasnýho složení za pakatel..a bez nějakého přetáčení
může na to Alfa běhat celou zimu...o třídu lepší než většina HC..olejů :-)
ohledu na různé systémy stabilizace..nějakej ten měsíc nehraje roli, no dva roky je dost..
záleží taky co za olej to je, radši snad to vytočit a šoupnout tam cokoli, co plní
základní kritéria provozu v Alfě..
AGIP FORMULLA LL 10W-40 je olej na bázi PAO a stojí 125,-Kč/litr..
I kdyby to jen stálo, určitě bych tam šoupnul aspoň tenhle čistej a je pokoj..
Jedna z kvalitních emulzí jasnýho složení za pakatel..a bez nějakého přetáčení
může na to Alfa běhat celou zimu...o třídu lepší než většina HC..olejů :-)
- cooper.mb
- Nováček
- Příspěvky: 234
- Registrován: 1.12.2008, pon 12:44
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
JOJo tenhle olej dávam do fiata a v pohodě, myslel jsem si to měnim každej rok a zůstanu u toho jen mě to zajímalo. Jinak Honzo co si myslíš o ježdění na líh v sekci Ethanol E85 jsem dal článek ze světa motorů že to navýšilo výkon o 7 KW. sám jsem zkusil dát cca 30 procent do fiata a zatím v pohodě.
Re: jaky olej
Problém modifikace paliva je dost složitý..metanol -etanol, klasika závodů 50.let, paliva ho
obsahovala cca 50% a další látky, benzínu skoro nic, spíš těžkou frakci...ale
PROBLÉM AMATERSKÉHO PŘIMÍCHÁVÁNÍ TĚCHTO LÁTEK je v ODMAŠŤOVACÍ SCHOPNOSTI.. líh je dokonalej odmašťovač, lepší výrazně než benzín..čili pokud se přidává
líh do paliva ve větším procentuelním množství, přidává se mazivostní aditivum..klasika klasik je ricínový olej, nikoli v podobě toho z lékárny, ale třeba to co zmiňuju úplně dole--jde o chemicky stabilizovaný ricíňový olej do palivové směsi...nemělo by to stát v nádrži dlouho,
míchání klasiky-čili čistého ricíňáku bylo cca 1:100 do paliva s obsahem 50% etanolu.
Stabilizovanej holej ricíňák od AGIPU a dalších výrobců vychází 125-150 Kč/litr.., kombinovaný se syntetikou do 2T pak asi 2xtolik..klasika zátěžovýho provozu 2T, v nouzi stačí..
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... %FD%20olej
Bez tohohle opatření-přimazávání směsi-ve velkých otáčkách i pro 4T nevím nevím..
závodní směsi byly etanol-metanolového typu vždycky mazané..
Další problém je, že některé minerální a syntetické báze nesnášejí ricíňák, nejde to jen tak smíchat,čili jde o to, že pokud se maže směs, musí to jít dohromady taky s olejem ve vaně :-) Světe div se-první směsný olej tohoto druhu postavil před 100 lety Castrol../Castor oil je ricíňák/ a založil svoji komerční úspěšnost právě na faktu, že teplota tuhnutí byla na tehdejší dobu báječných -32stC..to je hodně dobrý číslo i dneska..
Čili paradoxně nadšený vyznavač HC-minerálů postavil první směsnou bázi esterovýho typu---neškodilo by se vrátit ke kořenům a přestat ojebávat..
Takže jak by to vypadalo korektně..
Pokud palivo obsahuje okolo 50% etanolu, maže se ricínovou složkou v poměru
1:100 a dává se ricínová syntetika do vany..není to o moc dražší, no jsou tu jiné potíže.
životnost náplně , a ricínový palivo by nemělo spolu s etanolem stát v nádrži dlouho, není to na poskakování ale závodní styl-natankuj a vyjezdi..olej se měnil častěji..
Jednotka obvykle potřebuje přestavit, výhodou a taky nevýhodou je velké výparné teplo,
chladí se zhruba 4x víc hlava ,ale NAMRZALY TRYSKY KARBURÁTORU.. :-)
u menšího množství -typicky do 15 procent je potřeba jen opravdu dobrý olej na mazání. do vany syntetickýho typu--minerální báze nestíhá.a radši aditivum do paliva,.jinak bez míchání mazací směsi to motor ještě dává..
....................
Poznámky pro nadšence, tiché šílence a pokusníky
Pro experimentátory s etanolovo-metanolovým palivem řekněme 30-50 a víc procent
Tohle dole je profesionální mazivo pro vás--je potřeba se v problému mazání
docela trochu pohrabat, zvlášť u vysokootáčkového motoru..pokud je ricín v palivu, je ricín i ve vaně a není problém--interval výměny dle specifikace výrobce..
Problém je taky jednotka a váha vzduchu u vstřikovacích motorů, protože stachio-poměr je jiný..metanol-etanol má poloviční výhřevnost , no taky poloviční vároky na kyslík,čili spotřeba na stejný výkon jde nahoru a spalovací prostor se citelně chladí, jednotka to zvládá bez jiný mapy tak do 15%..
Výhodou je, že motor pod plnou palbou se teda daleko míň přehřívá.. to byl hlavní důvod použití
v závodní praxi..prostě vyšší množství odpařenýho paliva v motorovým prostoru s polovičním požadavkem na kyslík umožňuje zvýšení výkonu..nehledě na to, že
oct Č lihů je 100..a při přidání 1% vody šlo ještě nahoru...no ono je spíš problém tu vodu
z lihu dostat na tuhle hodnotu, palivo profíků bylo z BEZVODÉHO LIHU, na což kašlou nadšenci i pumpaři co pančujou benál, a ve výsledku je na dně nádrže dost často odloučená vodní vrstva po delší odstávce z provozu--zvlášť problematickej je nárazovej typ provozu..
Líh bezvodej naopak vyvazuje vodu a to má souvislost s potlačením jinak vyšší korozivnosti
lihovýho paliva..čili profíci používaj bezvodej líh, ten z drogerie je sice levnější, má ale
cca okolo 4% vody a neměl by teda stát dlouho v nádrži..oct.číslo paliva se v každým případě zvýší..závodní paliva pro potlkačení detonačního hoření a tím pádem vlastně pro další navýšení oct. čísla obsahovaly i 1% vody v emulzním koloidním stavu směsi..v dobách zlatý ery metanol-etanolovýho paliva soutěží GP-50.let--no jsou potřeba ještě další složky pro reálnej provoz...
Klid-dnes na tomhle nejde v soutěži jezdit--s ohledem na soutěžní předpisy
Složení ostrých závodních směsí slavné historie sem radši dávat nebudu-- abych neměl na svědomí motory některej nadšenců
mazání pro lihová paliva nad 50%
Denicol:GRAND PRIX RACING
Popis produktu
Ricínový olej dvoudobé i čtyřdobé motory
použití:
Vysoce kvalitní ricínový olej pro 2dobé i 4dobé motory.
Pro veterány, závodní motory mazané směsí, plochodrážní, silniční i motokrosové speciály.
Velmi hustý.
Vhodný i pro motory na lihová paliva.
Doporučení: míchání s palivem doporučujeme těsně před použitím a důkladně promísit.
vlastnosti:
Zaručuje maximální ochranu agregátu proti zadření a výtečnou odolnost olejového filmu vůči extrémně vysokým otáčkám a teplotám motoru.
Zátěžové mazání na etanol-metanolovém palivu při závodech obstarává olej tohoto druhu:
Millers Oils CB 40 - 5l
1393,- Kč
Závodní ricinový olej pro čtyřtaktní motory osobních vozů i motocyklů. Obsahuje antioxidační složku pro lepší výkon. Přispívá k vynikající ochraně před opotřebením.
Vhodný pro automobily a motocykly, které potřebují pro provoz olej na rostlinné bázi. Pro motory spalující methanol a alkoholová paliva.
TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade ... 40
Specific Gravity @ 15°C ... 0.942
Kinematic Viscosity @ 100°C ... 14.0cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C ... n/a
Viscosity Index ... n/a
Pour Point °C ... n/a
Flashpoint °C ... 185
Cold Crank Viscosity ... n/a
Upozornění: Běžné minerální nebo syntetické oleje nejsou mísitelné a ricinovým olejem.
obsahovala cca 50% a další látky, benzínu skoro nic, spíš těžkou frakci...ale
PROBLÉM AMATERSKÉHO PŘIMÍCHÁVÁNÍ TĚCHTO LÁTEK je v ODMAŠŤOVACÍ SCHOPNOSTI.. líh je dokonalej odmašťovač, lepší výrazně než benzín..čili pokud se přidává
líh do paliva ve větším procentuelním množství, přidává se mazivostní aditivum..klasika klasik je ricínový olej, nikoli v podobě toho z lékárny, ale třeba to co zmiňuju úplně dole--jde o chemicky stabilizovaný ricíňový olej do palivové směsi...nemělo by to stát v nádrži dlouho,
míchání klasiky-čili čistého ricíňáku bylo cca 1:100 do paliva s obsahem 50% etanolu.
Stabilizovanej holej ricíňák od AGIPU a dalších výrobců vychází 125-150 Kč/litr.., kombinovaný se syntetikou do 2T pak asi 2xtolik..klasika zátěžovýho provozu 2T, v nouzi stačí..
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... %FD%20olej
Bez tohohle opatření-přimazávání směsi-ve velkých otáčkách i pro 4T nevím nevím..
závodní směsi byly etanol-metanolového typu vždycky mazané..
Další problém je, že některé minerální a syntetické báze nesnášejí ricíňák, nejde to jen tak smíchat,čili jde o to, že pokud se maže směs, musí to jít dohromady taky s olejem ve vaně :-) Světe div se-první směsný olej tohoto druhu postavil před 100 lety Castrol../Castor oil je ricíňák/ a založil svoji komerční úspěšnost právě na faktu, že teplota tuhnutí byla na tehdejší dobu báječných -32stC..to je hodně dobrý číslo i dneska..
Čili paradoxně nadšený vyznavač HC-minerálů postavil první směsnou bázi esterovýho typu---neškodilo by se vrátit ke kořenům a přestat ojebávat..

Takže jak by to vypadalo korektně..
Pokud palivo obsahuje okolo 50% etanolu, maže se ricínovou složkou v poměru
1:100 a dává se ricínová syntetika do vany..není to o moc dražší, no jsou tu jiné potíže.
životnost náplně , a ricínový palivo by nemělo spolu s etanolem stát v nádrži dlouho, není to na poskakování ale závodní styl-natankuj a vyjezdi..olej se měnil častěji..
Jednotka obvykle potřebuje přestavit, výhodou a taky nevýhodou je velké výparné teplo,
chladí se zhruba 4x víc hlava ,ale NAMRZALY TRYSKY KARBURÁTORU.. :-)
u menšího množství -typicky do 15 procent je potřeba jen opravdu dobrý olej na mazání. do vany syntetickýho typu--minerální báze nestíhá.a radši aditivum do paliva,.jinak bez míchání mazací směsi to motor ještě dává..
....................
Poznámky pro nadšence, tiché šílence a pokusníky

Pro experimentátory s etanolovo-metanolovým palivem řekněme 30-50 a víc procent
Tohle dole je profesionální mazivo pro vás--je potřeba se v problému mazání
docela trochu pohrabat, zvlášť u vysokootáčkového motoru..pokud je ricín v palivu, je ricín i ve vaně a není problém--interval výměny dle specifikace výrobce..
Problém je taky jednotka a váha vzduchu u vstřikovacích motorů, protože stachio-poměr je jiný..metanol-etanol má poloviční výhřevnost , no taky poloviční vároky na kyslík,čili spotřeba na stejný výkon jde nahoru a spalovací prostor se citelně chladí, jednotka to zvládá bez jiný mapy tak do 15%..
Výhodou je, že motor pod plnou palbou se teda daleko míň přehřívá.. to byl hlavní důvod použití
v závodní praxi..prostě vyšší množství odpařenýho paliva v motorovým prostoru s polovičním požadavkem na kyslík umožňuje zvýšení výkonu..nehledě na to, že
oct Č lihů je 100..a při přidání 1% vody šlo ještě nahoru...no ono je spíš problém tu vodu
z lihu dostat na tuhle hodnotu, palivo profíků bylo z BEZVODÉHO LIHU, na což kašlou nadšenci i pumpaři co pančujou benál, a ve výsledku je na dně nádrže dost často odloučená vodní vrstva po delší odstávce z provozu--zvlášť problematickej je nárazovej typ provozu..
Líh bezvodej naopak vyvazuje vodu a to má souvislost s potlačením jinak vyšší korozivnosti
lihovýho paliva..čili profíci používaj bezvodej líh, ten z drogerie je sice levnější, má ale
cca okolo 4% vody a neměl by teda stát dlouho v nádrži..oct.číslo paliva se v každým případě zvýší..závodní paliva pro potlkačení detonačního hoření a tím pádem vlastně pro další navýšení oct. čísla obsahovaly i 1% vody v emulzním koloidním stavu směsi..v dobách zlatý ery metanol-etanolovýho paliva soutěží GP-50.let--no jsou potřeba ještě další složky pro reálnej provoz...
Klid-dnes na tomhle nejde v soutěži jezdit--s ohledem na soutěžní předpisy

Složení ostrých závodních směsí slavné historie sem radši dávat nebudu-- abych neměl na svědomí motory některej nadšenců

mazání pro lihová paliva nad 50%
Denicol:GRAND PRIX RACING
Popis produktu
Ricínový olej dvoudobé i čtyřdobé motory
použití:
Vysoce kvalitní ricínový olej pro 2dobé i 4dobé motory.
Pro veterány, závodní motory mazané směsí, plochodrážní, silniční i motokrosové speciály.
Velmi hustý.
Vhodný i pro motory na lihová paliva.
Doporučení: míchání s palivem doporučujeme těsně před použitím a důkladně promísit.
vlastnosti:
Zaručuje maximální ochranu agregátu proti zadření a výtečnou odolnost olejového filmu vůči extrémně vysokým otáčkám a teplotám motoru.
Zátěžové mazání na etanol-metanolovém palivu při závodech obstarává olej tohoto druhu:
Millers Oils CB 40 - 5l
1393,- Kč
Závodní ricinový olej pro čtyřtaktní motory osobních vozů i motocyklů. Obsahuje antioxidační složku pro lepší výkon. Přispívá k vynikající ochraně před opotřebením.
Vhodný pro automobily a motocykly, které potřebují pro provoz olej na rostlinné bázi. Pro motory spalující methanol a alkoholová paliva.
TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade ... 40
Specific Gravity @ 15°C ... 0.942
Kinematic Viscosity @ 100°C ... 14.0cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C ... n/a
Viscosity Index ... n/a
Pour Point °C ... n/a
Flashpoint °C ... 185
Cold Crank Viscosity ... n/a
Upozornění: Běžné minerální nebo syntetické oleje nejsou mísitelné a ricinovým olejem.
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Musim vubec menit olej, kdyz na 10 tkm doleju 5l SE 10W-60? Vlastne olej prubezne obmenujucooper.mb píše:No já mám ještě dotaz. Co když za rok najedu jen 5 tis. Můžu olej vyměnit až po dvou letech až najedu těch 10 tis? Má se měnit asi po ujetých km nebo po roce, ale stane se něco když se tam nechá dýl?

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: jaky olej
Postupná degradace funguje jinak než výměna, když do litru vyjetýho dám litr novýho,
neznamená to, že bude olej OK--to je jen okamžitá pomoc..měnit určitě, ať to degenerovaný zmizí naráz a je jasný co ve vaně je..jinak je to podivnej guláš, s nejasnou reakcí a úsadou a složením--různé složky báze se chovají různě, nejde o dokonalou objemovou ztrátu..bez kalu ze zbytků spalování..olej meje spalovací prostor..
neznamená to, že bude olej OK--to je jen okamžitá pomoc..měnit určitě, ať to degenerovaný zmizí naráz a je jasný co ve vaně je..jinak je to podivnej guláš, s nejasnou reakcí a úsadou a složením--různé složky báze se chovají různě, nejde o dokonalou objemovou ztrátu..bez kalu ze zbytků spalování..olej meje spalovací prostor..
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Olej nemůže spalovací prostor umývat... Znečišťuje se jen tím, co projde přes pístní kroužky.
Re: jaky olej
Jj-chápu jak je to myšleno, :-)ale dovolím si oponovat , protože výrok je zavádějící a vzbuzuje zdání, že nedochází ke znečistění oleje ve spalovacím prostoru válce.
--.omlouvám se ital guru :-)
Spalovací prostor je celá pracovní plocha válce ve které v expanzní fázi probíhá spálení směsi.za vývinu poměrně vysoké teploty..při této teplotě je spálena nikoli pouze směs, ale dokonce i ve stopovém množství olejový film na stěně--viz napalování nekvalitního oleje a ev. karbonování....po dosažení dolní úvrati a maximálním zvětšení prostoru jsou na stěně válce rozhodně zbytky po spalování ropných látek--kde jinde taky ... Při následném pohybu vzhůru namazané pístní kroužky mimo jiné přejedou celou plochu a setřou ji... tyto zbytky po spalování obsahují kromě jiného i popelové zbytky z částečného stopového spálení oleje...u LPG reakce hořícího paliva vysoké teploty s olejem vytváří úsady --sice velmi malé množství--zato velice tvrdé--prostě jemný písek na nádobí..tak je potřeba olej rozhodně měnit i když je zcela čistý, a jestli někdo podle pohledu-některé servisy LPG-doporučuje zdvojnásobit dobu pobytu náplně ve vaně, vůbec nechápe chemii spalování LPG.. termínus technikus oč běží jsou popelové zbytky..
U olejů nevalné kvality i ropné frakce nevalné kvality dochází mimo jiné k uvolnění síry..a dalších sloučenin silně agresivní reakce, při studeném válci při startu vzniká regulerně kyselina sírová v reakci s vodou-kterou palivo ve stopovém i větším množství vždy obsahuje, nyní velmi aktuální, protože pančování zvodnělým lihem z drogerie na de fak.zelenou :-)
Toto v oleji kreje aditivace ve smyslu TBN -čili alkalické předpětí..mgKH/g běžně dnes max 11 i u diesel oleje !!!!..Po vyčerpání je reakce oleje kyselá a dochází ke korozivnímu působení na stěnu válce.Při častých startech na studeno je tohle důvod ke zkrácení doby
pobytu náplně oproti doporučené době provozu v ustáleném režimu NA POLOVINU i u FABIE
při poskakování ve městě..
Výkonová aditiva v oleji dnes jsou obsažena pouze v nezbytném množství, s ohledem na
jejich ekologický dopad ve splodinách spalování..
/Dnes pochopitelně u paliv dle norem EU je síra pouze ve velmi malém množství..ale přesto právě kyselé splodiny spalování přechází na olej jako jediné dostupné medium ve spalovacím prostoru-pracovní ploše válce ve které olej UMYJE v podstatě při třecím pohybu pístního kroužku tuto plochu.. :-)/

--.omlouvám se ital guru :-)
Spalovací prostor je celá pracovní plocha válce ve které v expanzní fázi probíhá spálení směsi.za vývinu poměrně vysoké teploty..při této teplotě je spálena nikoli pouze směs, ale dokonce i ve stopovém množství olejový film na stěně--viz napalování nekvalitního oleje a ev. karbonování....po dosažení dolní úvrati a maximálním zvětšení prostoru jsou na stěně válce rozhodně zbytky po spalování ropných látek--kde jinde taky ... Při následném pohybu vzhůru namazané pístní kroužky mimo jiné přejedou celou plochu a setřou ji... tyto zbytky po spalování obsahují kromě jiného i popelové zbytky z částečného stopového spálení oleje...u LPG reakce hořícího paliva vysoké teploty s olejem vytváří úsady --sice velmi malé množství--zato velice tvrdé--prostě jemný písek na nádobí..tak je potřeba olej rozhodně měnit i když je zcela čistý, a jestli někdo podle pohledu-některé servisy LPG-doporučuje zdvojnásobit dobu pobytu náplně ve vaně, vůbec nechápe chemii spalování LPG.. termínus technikus oč běží jsou popelové zbytky..
U olejů nevalné kvality i ropné frakce nevalné kvality dochází mimo jiné k uvolnění síry..a dalších sloučenin silně agresivní reakce, při studeném válci při startu vzniká regulerně kyselina sírová v reakci s vodou-kterou palivo ve stopovém i větším množství vždy obsahuje, nyní velmi aktuální, protože pančování zvodnělým lihem z drogerie na de fak.zelenou :-)
Toto v oleji kreje aditivace ve smyslu TBN -čili alkalické předpětí..mgKH/g běžně dnes max 11 i u diesel oleje !!!!..Po vyčerpání je reakce oleje kyselá a dochází ke korozivnímu působení na stěnu válce.Při častých startech na studeno je tohle důvod ke zkrácení doby
pobytu náplně oproti doporučené době provozu v ustáleném režimu NA POLOVINU i u FABIE
při poskakování ve městě..
Výkonová aditiva v oleji dnes jsou obsažena pouze v nezbytném množství, s ohledem na
jejich ekologický dopad ve splodinách spalování..
/Dnes pochopitelně u paliv dle norem EU je síra pouze ve velmi malém množství..ale přesto právě kyselé splodiny spalování přechází na olej jako jediné dostupné medium ve spalovacím prostoru-pracovní ploše válce ve které olej UMYJE v podstatě při třecím pohybu pístního kroužku tuto plochu.. :-)/

Naposledy upravil(a) HonzaR dne 28.9.2010, úte 09:32, celkem upraveno 3 x.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Jasný, ale takhle, jak jsi to popsal, z toho lehce vznikne fáma, až tady bude někdo dávat fotku sundaný hlavy a ta bude mít černý spalovací prostor (což je samozřejmě normální), že neměnil olej nebo že tam měl špatný olej. Když něco myje, tak si to představuju, tak, že je to oplachováno tekoucí kapalinou. Takže ano, mikrofilm na stěnách válce se opálí následné zbytky se setřou zpět do olejové náplně, ale spalovací prostor jako takový (vrchlík v hlavě válců) při správném stavu motoru nepřijde s olejem vůbec od styku. U čtyřtaktu 

Re: jaky olej
Jj--dyť já vím jak to myslíš --proto jsem se předem omluvil..
Jenže spousta lidí si naivně myslí, že olej je od procesu spalování nějak naprosto izolovaná substance, která během pobytu ve vaně nemění chemické složení a maximálně se spotřebovává---a to je krutej omyl..
..NOx, kyselina octová, sírová, saze, popelové zbytky vodní pára atd.kysličník uhličitý, i uhelnatý..atd..včetně přechodových uhlovodíků z reakcí../benzín i nafta jsou směsi mnoha desítek různých uhlovodíků s různými reakčními přechodovými stavy při oxidaci/. to všechno vzniká při hoření--teda oxidaci- ve válci a je to nevyhnutelně i v oleji a je to v reaktivním smyslu i příčina chemické změny složení oleje...
Ester oleje jsou /v případě racing 10W-60/ na přetáčení sakra choulostivé.. a výrobce nedoporučuje ani v ustáleném provozu víc než 10tis..
Tohle radši přehodím celý ..takhle to prostě je, a to máme ve vaně často racing náplň,
protože to ke všemu studený dostane ještě "čočku" jako --Alfa..ku.va ne :-)
Ing.Černý-VŠCHT...
Studené starty
Studené starty jsou kromě problémů s mazáním i velmi problematické vzhledem k růstu kyselosti motorových olejů. Co špatného se děje s motorovým olejem při studeném startu? Představme si následující případ. Motor je vychladnutý po celonočním stání a my chceme jet ráno 5 km do zaměstnání. Za tak krátkou cestu se motor neprohřeje a po celou dobu pracuje v režimu studeného chodu. Po nastartování motoru jsou ve válci horké spaliny a studený motor se studeným olejem. To by nebyl takový problém, kdyby nedocházelo k profukování části spalin přes pístní kroužky do klikové skříně. To je normální děj, protože spalovací prostor nelze dokonale utěsnit a k pronikání určité části spalin do klikové skříně dochází vždy a za všech okolností. V chladné klikové skříni se studeným motorovým olejem jsou teď horké spaliny, které obsahují všechny kyselé látky viz předešlé. Pokud se tyto kyselé látky dostanou do styku s chladnými stěnami olejové vany či se studeným olejem, dojde k jejich kondenzaci v oleji či na stěnách vany. Ze stěn se tyto kyselé látky později spláchnou do oleje. V chladném motorovém oleji se tak hromadí škodlivé kyselé zplodiny nedokonalého spalování paliva a kyseliny vznikající z oxidů dusíku a vodních par. Díky těmto pochodům velmi rychle roste kyselost oleje. Samozřejmě že k podobným procesům dochází i za provozní teploty motoru, ale rozsah těchto dějů je potom mnohem menší.
Pokračujme však v našem příběhu dál. Dojeli jsme 5 km do zaměstnání, zaparkujeme automobil a co se alespoň trochu ohřálo, zase vychladne. Odpoledne jedeme zase 5 km domů a všechno se opakuje, opět se studeným motorem. Doma automobil zaparkujeme a za hodinu zjistíme, že musíme ještě dojet na nákup, do čistírny, odvézt někam děti, navštívit babičku atd. Takto za jeden den můžeme najet 10 až 50 km se studeným motorem.....

Jenže spousta lidí si naivně myslí, že olej je od procesu spalování nějak naprosto izolovaná substance, která během pobytu ve vaně nemění chemické složení a maximálně se spotřebovává---a to je krutej omyl..
..NOx, kyselina octová, sírová, saze, popelové zbytky vodní pára atd.kysličník uhličitý, i uhelnatý..atd..včetně přechodových uhlovodíků z reakcí../benzín i nafta jsou směsi mnoha desítek různých uhlovodíků s různými reakčními přechodovými stavy při oxidaci/. to všechno vzniká při hoření--teda oxidaci- ve válci a je to nevyhnutelně i v oleji a je to v reaktivním smyslu i příčina chemické změny složení oleje...
Ester oleje jsou /v případě racing 10W-60/ na přetáčení sakra choulostivé.. a výrobce nedoporučuje ani v ustáleném provozu víc než 10tis..
Tohle radši přehodím celý ..takhle to prostě je, a to máme ve vaně často racing náplň,
protože to ke všemu studený dostane ještě "čočku" jako --Alfa..ku.va ne :-)
Ing.Černý-VŠCHT...
Studené starty
Studené starty jsou kromě problémů s mazáním i velmi problematické vzhledem k růstu kyselosti motorových olejů. Co špatného se děje s motorovým olejem při studeném startu? Představme si následující případ. Motor je vychladnutý po celonočním stání a my chceme jet ráno 5 km do zaměstnání. Za tak krátkou cestu se motor neprohřeje a po celou dobu pracuje v režimu studeného chodu. Po nastartování motoru jsou ve válci horké spaliny a studený motor se studeným olejem. To by nebyl takový problém, kdyby nedocházelo k profukování části spalin přes pístní kroužky do klikové skříně. To je normální děj, protože spalovací prostor nelze dokonale utěsnit a k pronikání určité části spalin do klikové skříně dochází vždy a za všech okolností. V chladné klikové skříni se studeným motorovým olejem jsou teď horké spaliny, které obsahují všechny kyselé látky viz předešlé. Pokud se tyto kyselé látky dostanou do styku s chladnými stěnami olejové vany či se studeným olejem, dojde k jejich kondenzaci v oleji či na stěnách vany. Ze stěn se tyto kyselé látky později spláchnou do oleje. V chladném motorovém oleji se tak hromadí škodlivé kyselé zplodiny nedokonalého spalování paliva a kyseliny vznikající z oxidů dusíku a vodních par. Díky těmto pochodům velmi rychle roste kyselost oleje. Samozřejmě že k podobným procesům dochází i za provozní teploty motoru, ale rozsah těchto dějů je potom mnohem menší.
Pokračujme však v našem příběhu dál. Dojeli jsme 5 km do zaměstnání, zaparkujeme automobil a co se alespoň trochu ohřálo, zase vychladne. Odpoledne jedeme zase 5 km domů a všechno se opakuje, opět se studeným motorem. Doma automobil zaparkujeme a za hodinu zjistíme, že musíme ještě dojet na nákup, do čistírny, odvézt někam děti, navštívit babičku atd. Takto za jeden den můžeme najet 10 až 50 km se studeným motorem.....
Re: jaky olej
Hele mám bráchu, kterej u starýho Opela měnil olej vždycky až se rozsvítí kontrolka mazání..proto tam ku.va je nééé ..
A ty starý řadový šestiválce si to nechaly líbit stovky tisíc..
Jednou jel domů-na samotu -po nezpevněný cestě Senátorem--/ten si tohle zacházení spojené s přeškolováníém na lanďáka-nechal líbit bez velký závady na podvozku pár let--jen vejfuky byly spotřebka../
...a uslyšel ránu..což bylo naprosto normální..cesta byla plná velkejch šutrů.tentokrát .následně auto ztratilo tah --no nevěnoval tomu pozornost-říkal si utrženej vejfuk jako obvykle.. a v pohodě dojel domů..ráno zjistil co se stalo--roztržená vložka ve vzduchovým filtru
pustila do sání poněkud větší frakci písku-spíš drobný štěrk a jeden píst se vzepřel
a ojnice prošla blokem.Nicméně klika si to nechala líbit a na pět válců ještě dotáhla
tu dvoutunovou krávu domů--
obávám se, že Alfa je přece jenom subtilnější konstrukce :-)
A ty starý řadový šestiválce si to nechaly líbit stovky tisíc..
Jednou jel domů-na samotu -po nezpevněný cestě Senátorem--/ten si tohle zacházení spojené s přeškolováníém na lanďáka-nechal líbit bez velký závady na podvozku pár let--jen vejfuky byly spotřebka../
...a uslyšel ránu..což bylo naprosto normální..cesta byla plná velkejch šutrů.tentokrát .následně auto ztratilo tah --no nevěnoval tomu pozornost-říkal si utrženej vejfuk jako obvykle.. a v pohodě dojel domů..ráno zjistil co se stalo--roztržená vložka ve vzduchovým filtru
pustila do sání poněkud větší frakci písku-spíš drobný štěrk a jeden píst se vzepřel
a ojnice prošla blokem.Nicméně klika si to nechala líbit a na pět válců ještě dotáhla
tu dvoutunovou krávu domů--
obávám se, že Alfa je přece jenom subtilnější konstrukce :-)
Re: jaky olej
Kámoš měli ve firmě Vectru, která jezdila zas do "spolehlivého" servisu a řešili, že hrozně ztrácí tah a je hrozně líná a jednoho dne začala jezdit jako nová... Jak tam byl nikdy neměněnej vzduchovej filtr, tak se jednoduše prorval... 

- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
však jo, v pohodě, mě šlo jen o tu nebezpečnou fámu 
protržený filtr už jsem taky viděl - na zednickém transitu

protržený filtr už jsem taky viděl - na zednickém transitu

Re: jaky olej
Dotaz, mám v autě Magnatec 5W-40. Na něm 7000. Předtím byl Havoline10W-40. Pokračovat v něm, nebo něco jinýho?
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
Re: jaky olej
Největší počet zadřenejch motorů 2.0 T.S jezdilo na Castrol 5W-40
/Alfa GTV na něm zadřel GTV 2.0 3x za sebou, přes kecy, že olejem to není, po nalití Selenia 10W-60 jak když utne../
....speciálně po značce Castrol bych odkalil a nalil místo toho
na zimu olej s aspoň částečně opravdu syntetickou bází-PAO+ester čili Selenia 20k ----nebo levnější ale hooodně kvalitní Agip SINT 2000./.ester+PAO/, hodně dobrá lehkoběžná volba na zimu..nebo odolnější Mobil 1 5W-50 rally./ester/., s viskozitou překvapivě mírně vyšší než 20k .a výborným zátěžovým filmem HTHS 4,7../150stC/
....na léto asi radší nejspíš racing 10W-60 ester typu /AGIP, SELENIA/..
obecně tenhle nejchoulostivější motor celé Alfa-produkce potřebuje
ESTEROVEJ OLEJ.. HC -oleje typu Castrol snad radši na ustálenej provoz do normálního cesťáku.VW-BMW starýho typu.
Pro sichr preventivně dávám už léta do oleje motorů Alfa
pojistné aditivum Bishop 460-G ...zatím bez zadřenýho motoru na kontě--s tímhle aditivem :-)
--GV 3.0 mám na blbnutí a rozhodně ho nešetřím..na motoru jsem natočil ostrejch 70tis %OK stav...
/Alfa GTV na něm zadřel GTV 2.0 3x za sebou, přes kecy, že olejem to není, po nalití Selenia 10W-60 jak když utne../
....speciálně po značce Castrol bych odkalil a nalil místo toho
na zimu olej s aspoň částečně opravdu syntetickou bází-PAO+ester čili Selenia 20k ----nebo levnější ale hooodně kvalitní Agip SINT 2000./.ester+PAO/, hodně dobrá lehkoběžná volba na zimu..nebo odolnější Mobil 1 5W-50 rally./ester/., s viskozitou překvapivě mírně vyšší než 20k .a výborným zátěžovým filmem HTHS 4,7../150stC/
....na léto asi radší nejspíš racing 10W-60 ester typu /AGIP, SELENIA/..
obecně tenhle nejchoulostivější motor celé Alfa-produkce potřebuje
ESTEROVEJ OLEJ.. HC -oleje typu Castrol snad radši na ustálenej provoz do normálního cesťáku.VW-BMW starýho typu.
Pro sichr preventivně dávám už léta do oleje motorů Alfa
pojistné aditivum Bishop 460-G ...zatím bez zadřenýho motoru na kontě--s tímhle aditivem :-)
--GV 3.0 mám na blbnutí a rozhodně ho nešetřím..na motoru jsem natočil ostrejch 70tis %OK stav...
Re: jaky olej
Dík, tak tam šoupnu něco co radíš.
Sem se koukal na stránky Bishop, a je tam něco o odkalení (501) a jakýsi uvolňovač pístních kroužků (560).Někdo zkušenosti?
ČISTÍCÍ A STABILIZAČNÍ PŘÍSADY
501, 560, XLO-G 7500, XLO-D 3500
Před výměnou oleje přidat odkalovací přísadu 501 do oleje a ujet normálním způsobem 25-40 km, poté vyměnit olej. Po odkalení motoru je možné použít přísadu pro uvolnění pístních kroužků 560 ( v případě znečistěných motorů s vyšší spotřebou oleje, při podezření na "připečené" pístní kroužky ). Přísadu nalít do nového oleje a jezdit normálně až do příští výměny oleje. Dojde ke kompletnímu vyčištění motoru. Následně je možné ošetřit motor přísadou do motorového oleje dle typu motoru.
Staré motory : benzínové motory, které mají najeto hodně přes 100 000 km, záleží také na používaném typu oleje (u Super Mogulu je i 80 000 km hodně). Zde se postupuje stejně jako u nových motorů, jen se před aplikací receptury DOPORUČUJE PROVÉST ODKALENÍ MOTORU pomocí odkalovací přísady 501. Ta odstraní převážnou část veškerých škodlivých úsad z motoru a navázání přípravku trvá již výrazně kratší dobu, protože povrch kovu je již očištěn. Použití odkalovače způsobí výrazné snížení úsad v motoru, které se vlastně po použití odkalovače vypustí se starou olejovou náplní. Přísada do oleje má potom mnohem méně práce s čistěním motoru a naváže se rychleji a ve větším množství. Pokud se projevuje zvýšená spotřeba oleje, je vhodné předem použít prostředek k uvolnění pístních kroužků, který "otestuje" motor a ukáže, zda je nutná GO (nutnost GO se dá zhruba odhadnout podle typu motoru a ujetých kilometrů). Pokud jsou pístní kroužky pouze přichycené karbonem, prostředek je uvolní, kompresní tlaky a tlak oleje se zvednou a následně poklesne spotřeba oleje. Pamatujte - u starých motorů hrozí, při předchozím neodkalení, uvolnění velkého množství úsad prakticky vždy a tyto mohou vést k vážnému poškození motoru!
Jestliže se před aplikací přísady neprovede odkalení motoru, je vhodné vyměnit olejový filtr - bude značně zanesen uvolněným karbonem. U osobních aut a dodávek po ujetí přibližně 1500-3000 km, u nákladních aut a kamionů po ujetí 3000-5000 km
Sem se koukal na stránky Bishop, a je tam něco o odkalení (501) a jakýsi uvolňovač pístních kroužků (560).Někdo zkušenosti?
ČISTÍCÍ A STABILIZAČNÍ PŘÍSADY
501, 560, XLO-G 7500, XLO-D 3500
Před výměnou oleje přidat odkalovací přísadu 501 do oleje a ujet normálním způsobem 25-40 km, poté vyměnit olej. Po odkalení motoru je možné použít přísadu pro uvolnění pístních kroužků 560 ( v případě znečistěných motorů s vyšší spotřebou oleje, při podezření na "připečené" pístní kroužky ). Přísadu nalít do nového oleje a jezdit normálně až do příští výměny oleje. Dojde ke kompletnímu vyčištění motoru. Následně je možné ošetřit motor přísadou do motorového oleje dle typu motoru.
Staré motory : benzínové motory, které mají najeto hodně přes 100 000 km, záleží také na používaném typu oleje (u Super Mogulu je i 80 000 km hodně). Zde se postupuje stejně jako u nových motorů, jen se před aplikací receptury DOPORUČUJE PROVÉST ODKALENÍ MOTORU pomocí odkalovací přísady 501. Ta odstraní převážnou část veškerých škodlivých úsad z motoru a navázání přípravku trvá již výrazně kratší dobu, protože povrch kovu je již očištěn. Použití odkalovače způsobí výrazné snížení úsad v motoru, které se vlastně po použití odkalovače vypustí se starou olejovou náplní. Přísada do oleje má potom mnohem méně práce s čistěním motoru a naváže se rychleji a ve větším množství. Pokud se projevuje zvýšená spotřeba oleje, je vhodné předem použít prostředek k uvolnění pístních kroužků, který "otestuje" motor a ukáže, zda je nutná GO (nutnost GO se dá zhruba odhadnout podle typu motoru a ujetých kilometrů). Pokud jsou pístní kroužky pouze přichycené karbonem, prostředek je uvolní, kompresní tlaky a tlak oleje se zvednou a následně poklesne spotřeba oleje. Pamatujte - u starých motorů hrozí, při předchozím neodkalení, uvolnění velkého množství úsad prakticky vždy a tyto mohou vést k vážnému poškození motoru!
Jestliže se před aplikací přísady neprovede odkalení motoru, je vhodné vyměnit olejový filtr - bude značně zanesen uvolněným karbonem. U osobních aut a dodávek po ujetí přibližně 1500-3000 km, u nákladních aut a kamionů po ujetí 3000-5000 km
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
No já nevím,kamarád má taky 155 (též 1.8 8v ts) a nalil tam v domění,že to motoru prospěje nějakej ten příptavek na odstranění karbonu a říkal že se mu zdá že to akorát víc žere a míň jede a to je tak všechno...
takže nevím esi bych to tam nalil
ale nevím přesně co tam lil,takže tohle může být něco jinýho 




__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: jaky olej
ja ho leju pravidelne pri vymene oleje jak do alfy tak do corsy
felicii to je jedno 
naposledy sem neco kupoval v elitu, bylo to sice drahy jak cert ale zase to melo nejlepsi efekt


naposledy sem neco kupoval v elitu, bylo to sice drahy jak cert ale zase to melo nejlepsi efekt

ex Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V Super
Re: jaky olej
Možná
, ale taky to s tím souvisí.
Olejový filtr SIMOTA 3in1 - tři v jednom 1. Magnet, který účinně zachytává i ty nejmenší částečky kovu 2. Spirální struktura filtru, vysoká účinnost filtrace 3. Vnitřní ocelová mřížka zaručuje dlouhou životnost, snižuje teplotu oleje a tak mírně zvyšuje tlak Olejový filtr je nezbytný pro dokonalé mazání. Aby mohl motorový olej plnit své úkoly v motoru, musí být filtrován, protože se do oleje v běžném provozu dostávají různé nečistoty. Z tohoto důvodu bychom neměli šetřit a volit ty nejlepší produkty, které nabízíme v našem e-shopu. Rozměry: Výška 87 mm Průměr 76 mm Závit M20*P1.5 Určena pro následující značky automobilů: ALFA ROMEO, CITROEN. CHRYSLER, FIAT, PEUGEOT, RENAULT (R19), VOLVO (340, 440, 460)

Olejový filtr SIMOTA 3in1 - tři v jednom 1. Magnet, který účinně zachytává i ty nejmenší částečky kovu 2. Spirální struktura filtru, vysoká účinnost filtrace 3. Vnitřní ocelová mřížka zaručuje dlouhou životnost, snižuje teplotu oleje a tak mírně zvyšuje tlak Olejový filtr je nezbytný pro dokonalé mazání. Aby mohl motorový olej plnit své úkoly v motoru, musí být filtrován, protože se do oleje v běžném provozu dostávají různé nečistoty. Z tohoto důvodu bychom neměli šetřit a volit ty nejlepší produkty, které nabízíme v našem e-shopu. Rozměry: Výška 87 mm Průměr 76 mm Závit M20*P1.5 Určena pro následující značky automobilů: ALFA ROMEO, CITROEN. CHRYSLER, FIAT, PEUGEOT, RENAULT (R19), VOLVO (340, 440, 460)
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
hm,to zní docela zajímavě...
nahoď odkaz,nebo nějakej obrázek a cenu 


__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
prosimtě, normální filtr... magnet na něj plácneš zvenku a jsi na tom úplně stejně a 3 kila ušetřený 

Re: jaky olej
zajimave, to ma snad kazdej filtr a nejak sem nepocitil ze by se tlak zvysil, teplota oleje snizila a zivotnost ma stejnak jenom 10tisic kilometrumara.k píše: ... 3. Vnitřní ocelová mřížka zaručuje dlouhou životnost, snižuje teplotu oleje a tak mírně zvyšuje tlak...

takovy cune abych filtr vymejval a pouzil znova zase nejsem

ex Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V Super
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů