jaky olej
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
třeba na novějších TS je filtr menší kvůli tomu, že je blízko výfukovému potrubí/katalyzátoru
Re: jaky olej
asi se ptam blbe,ale je velky rozdil mezi 20 K a 20 K Alfa Romeo, nikde jsem žádnou srovnavaci tabulku nenašel,ale předpokládám,že ten AR bude o něco lepší?
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
V současnosti se jedná o naprosto identické oleje.Eneck155 píše:asi se ptam blbe,ale je velky rozdil mezi 20 K a 20 K Alfa Romeo, nikde jsem žádnou srovnavaci tabulku nenašel,ale předpokládám,že ten AR bude o něco lepší?
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: jaky olej
tak nechápu, proč je někde ta 20 K AR dražší, ale děkuju 

AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: jaky olej
Ptal jsem sa aj z teho duvodu pretoze som si vsimol suhlasnu cenu u 20k a20k ar 1300 kc dival som sa v Brne a cena bola stejna 1300 kc ale sak to znate viac slov dlhsi napis trochu stribra tak priplat ked mne povie rano podnikatel dobre rano tak sa radsej hned podivam z okna jak na tom sme a potom patram po tem proc mi leze do prdele Inak mam este zaujima zda 20k ar je sintetika a ci by hrozil nejaky motoricky srumec kebych tam nalil tu 60racing o ktere jste psal ze bila predepsana protoze vmanualu je jen 20 k a 20 k ar dekuji za odpoved Filtr tutela pouzivam proto ze tam bol pri kupe je maly akurat som si chcel overit spravnost cisla nic jine
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
To já taky neEneck155 píše:tak nechápu, proč je někde ta 20 K AR dražší, ale děkuju

www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Přechod z 20K na Racing je bezproblémový a vůbec nic se nestane. Ale pokud jezdíš na LPG, tak nechápu proč dávat "závodní" olej. 10W-60 Racing byla předepsána později, kvůli problémům prvních 2,0 TS 16V se zadíráním. Racingem se eliminovala jednak údajně konstrukční chyba prvních 16V 2,0 TS a jelikož tento olej obsahoje esterové složky, tak byl olej více "nalepený" na problematických místech......Yboris píše:Ptal jsem sa aj z teho duvodu pretoze som si vsimol suhlasnu cenu u 20k a20k ar 1300 kc dival som sa v Brne a cena bola stejna 1300 kc ale sak to znate viac slov dlhsi napis trochu stribra tak priplat ked mne povie rano podnikatel dobre rano tak sa radsej hned podivam z okna jak na tom sme a potom patram po tem proc mi leze do prdele Inak mam este zaujima zda 20k ar je sintetika a ci by hrozil nejaky motoricky srumec kebych tam nalil tu 60racing o ktere jste psal ze bila predepsana protoze vmanualu je jen 20 k a 20 k ar dekuji za odpoved Filtr tutela pouzivam proto ze tam bol pri kupe je maly akurat som si chcel overit spravnost cisla nic jine
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: jaky olej
Na jiny olej prechazet nebudu debata v cisto teoretickej rovine co kdybi
Re: jaky olej
co říkáte na oleje Gulf? já vím, že Selenie, Selenie, ale teď jsem na něj zaslechl pozitivní reference, že by měl být lepší, jak Selenie
mohli by si to přečíst pánové norem a olejů znalí a ohodnostit?

Gulf Tec Plus, SAE 10W-40
Výrobce: Gulf Oil International
Katalogové číslo 1240001G
Vysokovýkonný semisyntetický motorový olej pre použitie vo vysokovýkonných mnoho ventilových turbopreplňovaných a superpreplňovaných benzínových a dieselových motoroch osobných áut, vanov, SUV a ľahkých nákladných áut, odporúčaný pre všetky európske vysoko výkonné benzínové a dieselové motory s priamym vstrekovaním.
Špecifikácie: ACEA A3/B3 * ACEA A3/B4 * VW 505 00
Schválenia: API SL, CF * DaimlerChrysler MB 229.1
Gulf TEC Plus je vysokovýkonný semisyntetický motorový olej pre použitie vo vysokovýkonných mnoho ventilových turbopreplňovaných a superpreplňovaných benzínových a dieselových motoroch osobných áut, vanov, SUV a ľahkých nákladných áut. Pokroková aditívová technológia umožňuje tomuto oleju prekročiť najtvrdšie výkonnostné požiadavky vedúcich výrobcov osobných automobilov. Je dodávaný v dvoch viskozitných triedach: SAE 5W-40 a SAE 10W-40. Gulf TEC Plus 5W-40 bol exkluzívne vyvinutý, aby splnil požiadavky štandardu Volkswagen 505.01 a je doporučený pre použitie v dieselových motoroch s priamym vstrekovaním vybavených vstrekovačmi s pumpou. Olej viskozity SAE 10W-40 je navrhnutý tak, aby prevyšoval požiadavky špecifikácie ACEA A3/B4.
|
Vlastnosti/benefity
•Výnimočná tepelno oxidačná stabilita redukuje tvorbu usadenín a kalov a zabezpečuje zahusťovanie oleja a tým predlžuje životnosť motora.
•Aktívna čistiaca schopnosť zabezpečuje maximálnu čistotu motora.
•Výnimočná technológia ochrany voči opotrebeniu minimalizuje opotrebenie motora a tým redukuje náklady na údržbu.
•Skvelé disperzanty zabezpečujú výbornú kontrolu nad zhlukovaním sadzí a zahusťovaním oleja.
•Pokrokové aditíva použité vo viskozitnej triede 5W-40 udržujú efektivitu zariadení na znižovanie výfukových emisií.
•Dobre nízko teplotné vlastnosti pomáhajú ľahkým studeným štartom
|
Doporučené aplikácie
•Gulf TEC Plus je doporučený pre moderné vysoko výkonné mnoho ventilové turbopreplňované a superpreplňované motory osobných automobilov, vanov, SUV a ľahkých nákladných áut pracujúcich v náročných podmienkach ako napríklad mestská prevádzka, vysoká rýchlosť alebo vysoká záťaž vyžadujúcich olej podľa špecifikácie ACEA A3/B3 a API SL/CF.
•SAE 5W-40 je špeciálne navrhnutý podľa požiadaviek špecifikácie VW 505 01 a je odporúčaný pre použitie v dieselových motoroch s priamym vstrekovaním.
•SAE 10W-40 je odporúčaný pre všetky európske vysoko výkonné benzínové a dieselové motory s priamym vstrekovaním osobných automobilov, vanov a ľahkých nákladných automobilov, vyžadujúcich olej podľa ACEA A3/B4
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Prosimtě lepší. Pořád to splňuje jednu a a tu samou normu, takže jestli je lepší, říká zas a opět pouze prodejce...
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
tohle téma není ještě zamčené?



AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: jaky olej
19. stránka vlákna a furt dokola 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: jaky olej
někdo to tu musí udržovat při životě, flame never die 

Re: jaky olej
moje oblíbené holandské přísloví říká:"když se oslu dobře vede, jde na led a zlomí si nohu" 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: jaky olej
Petr 147-a nápad Gulf.... zkusím to teda už popadesáté vysvětlit
Gulf ..píše ve zkráceném "materiálovém listě toto:
GULF TEC Plus 10W/40
GULF TEC Plus 10W/40 je semisyntetický olej určený pro použití ve vysoce výkonných mnohoventilových přeplňovaných benzinových i naftových motorech osobních automobilů. Pokroková aditiva umožňují překonávat nejpřísnější výkonostní požadavky výrobců osobních automobilů. Splňuje specifikace: ACEA A3,B3, MB 229.1
SAE 10W/40
Viskozita při 100°C, mm2/s 14,5
Viskozitní index -
API SL/CF
Bod tuhnutí °C -33
ACEA A3 B3 B4
TBN mg KOH/g ----
Co je trestuhodný:
1.kardinální otázka je báze ? tohle bude rozhodně minerál s trochou HC
2. výrobce který neuvede viskozitní index nemá alfistu vůbec interesovat
a Alfa si zaslouží aspoň 150 u všeobecného oleje, u některých speciálů tohle nemusí
platit
3. HTHS není uvedené
4.není norma Fiat a doporučení pro AR
5. TBN neznámý..
Tak nevím, čím se tenhle olej chlubí tak vyjímečným, že upoutal alfařovo oko
Aha--už vím.. cenou 177,-
Tak co to zkusit třeba takhle
Agip Sint 2000 10W-40
1. báze PAO+ester
2. viskozitní index 154-a to už je celkem kvalita za těch pár korun
3 HTHS 3,7
5.kinematická viskozita 40stC 93
6.kinematická viskozita 100stC 13,8
Doporučeno pro AR, normy Fiat....
A to nejlepší nakonec 167,- /litr--když teda chci ušetřit..
ZA TYHLE PRACHY POCTIVOU SYNTETIKU s bází PAO +ester nabízí jen AGIP..
Ostatní výrobci tak možná HC s bídou..
Kdo chce kam ...
Ve vlákně GTV máme aktuálně zadřený 2.0.T.S. na "plný synthetice" neznámo které..
Tohle je část příspěvků, jsem línej to psát znova
Teda
Příspěveky který tam přihazuju jsou univerzální, dokola furt omílaný věci,furtto samý a stejně z otázek je jasný, že autor netuší, který kriteria jsou ty důležitý, aby se Alfa točila co nejdýl
.................................
Pokud mám 2.0 T.S. z druhý ruky s nejasnou historií --používám vždy pojistné aditivum, které v případě porušení mazacího filmu /kdo ví, v jakým reálným stavu třecí plochy jsou/
zaskočí... mnohokrát odzkoušena emulze Bishop 460-G.. mají ho ve vaně všechny moje alfy, včetně T.S.-----žádnej zadřenej motor --včetně těch co dostávaj čočku..
2.0 T.S pod zátěží v horním otáčkovém poli má pístovou rychlost skoro 22..to není mystika ale fyzika a souvisí to s vrtáním válce x strategické otáčkové pole..
2.0 T.S. přes ty nekonečný keci o "podčtvercových motorech" má dlouhé válce./cca 90mm/.
v podstatě tedy je to na hony vzdálený kecům o vysokootáčkovém vrtání..
To má bohužel 1.4.T.S která je výrazně podčtvercová a k pístovce 22 se ani nepřiblíží..
Dlouhý válce a provoz ve vysokých otáčkách je hlavní zdroj nářků na nepochopitelné zadírání tohoto motoru.. bohužel mazání není naddimenzované .. a s podceněním
vlivu maziva je zadělání na průser hotový..
Válce s aktivní pracovní délkou kolem 90mm používají motory, který sází na spodní a střední otáčkové rozsahy--typicky třeba -- BMW 2.8 R6..jenže ten motor i s "vanosem "jde hlavně "ocpoda pi.o" a o 7tis se v reálným provozu rozhodně ani neuvažuje..
je to třeba i vrtání dieselů..a to taky nejsou otáčkový rychlíci..Felda 1.3 má vrtání
tuším 72.a při otáčkách 2-3 tis to umaže v podstě cokoli...ferrari ve 12V má vrtání pod 60..--proč asi--fyziku nejde obejít..na tomhle faktu moc nezmění ani vyvažovací hřídele
u 2.0 T.S. který běh kultivují a odstraňují podstatnou část momentové nerovnováhy 4válce..základní zdroj vibrací--který mají lví podíl na turbulencích v olejovém filmu..
Pokud chci používat tento motor-s délkou válců okolo 90mm- v horním otáčkovém poli, musím mazat tím nejlepším, co trh dává/ne podle reklamních keců/
báze..
1.třída základových bází jsou minerály
2.modifikované minerály
3. hydrokraky minerálů..... typicky Castrol oil produkce ale velká většina
tzv. "synthetických olejů" podle nálepek na láhvích na dnešním trhu..nejsou vysloveně špatné a aditivace dneška je značně pokročilá..
ale
Opravdové syntetiky jsou až další skupiny
4.PAO
5.estery
Když můžu dát esterovej olej s velkou teplotní rezervou a velkým HTHS, proč to neudělat..
prakticky::
V zimě klidně podle údajů o reálný kinematický viskozitě-ne keců jedna paní povídala bla bla bla--
na svižnej provoz v zimě:
5W-50 Mobil 1 rally /ester báze/.. HTHS 4,7...chci vidět zadřenej motor s normální třecí plochou-ne skelným papírm na ojnicích a lágrech a klice..
piánko provoz léto-zima
10W-40 AGIP SINT 2000/ester báze + PAO/--jinak aditivovaná je tohle vlastně
třeba SElenia 20K... rafinerie AGIP jsou zdrojem základu
Ostrej provoz..
AGIP 10W-60 racing /ester/
Selenia racing 10W-60../ester/
na okruhu v červenci klidně i Motul 20W-60 ester s HTHS 7.. fakt tohle udávaj
prostě letní náplň i do emirátů..ale je zajímavý, že tohle lejou některý fanatici
bez jakýchkoli problémů i do bavoráků E92 místo Castrolu 10W-60 TWS ..
A bez hlášení problémů či dokonce zadření a "zvuk vanosu " čistá nula..
Alfa umírá na řídké oleje --myšleno kinematickou viskozitu při 40stC, 100stC,s malým HTHS/150stC/ s tenkým filmem..pod 3,7 HTHS nemá v ALF2 olej co dělat...
redukovaná viskozita a oleje LL patří do agregátů, který to snášej.. typicky BMW velkých objemů a konstrukcí R6 nebo V8 V12.. tam při tom "brblání " do 3tis se to dá ještě pochopit..
I když žádnému agregátu tohle nedělá vysloveně dobře, o zvukový kulise třeba u báva
řinčení vanosu ani nemluvit..
Chci vidět zadřenej motor Alfa na oleji 10W-60 ester typu /před nalitím týhle emulze řádně odkalenej třeba Bishop 501/
a před provozem prohřátej nad 40stC než vyjedu..
.......................................
Motor z druhý ruky ---provozovanej kdovíjak dlouho na nikdo neví jakým oleji--dostává u mě vždycky Bishop 460-G..jedou za 50-70tis
Při trhnutí mazacího filmu -náhodném -nedochází k mikrosvárům, pojistný aditiv "zaskočí"
Zkušenosti s provozem s odstraněnou vanou tohle dokazujou mimo pochybnost..
Na "napodobeninu Bishopa 460-G ujela v testu Lada 40km bez olejový náplně..
Test chtěl odhalit podvod v reklamě..dle zarytého tvrzení Ing.Černého..katedra paliv a maziv VŠCHT..
a prokázal pravý opak..viz můj odkaz na test funkčnosti Prolongu..
:-)
Nedémonizoval bych to..a nepodceňoval... první a kardinální otázka je, na který olej byl agregát provozován.. myšleno z hlediska báze..
Ester -PAO s pevným filmem.?.. bohužel mám podezření, že takhle končí 2.0.T.S. po
náplni s bází HC.. Castrol je na tyhle konce expert---zvlášť viskozitní třída
5W-40..
Čili pokud se mohu optat-- byl tam tedy KTERÝ OLEJ..----přesně se specifikací..
To jestli se to přidře nebo ne závisí na stavu třecích ploch,tlaku oleje a TYPU OLEJE
Chci vidět motor s otáčkama nad 12tis kousnutej na riciňáku..nikdo nemá nic
v nabídce--co by takhle mazalo už 100 let--/teda rozumně drahýho :-)/
Pardon třeba --Motul používá taky rostlinné estery/co asi to bude za tajemství :-) :-)/
že by zas starej dobrej ustabilizovanej Castor oil--alias ricíňák ?-- na moderní způsob?
Pozn
Interval výměny v nárazovým a zátěžovým provozu určitě pod 10tis --dávám 8tis
při "mase" v létě i 5tis..
Psal jsem tu už aspoň 10x... před asi 15 lety zahájil Castrol soudní spor, o právo označit
minerální oleje upravené na bázi KRAKOVÁNÍ jako Synthetické
O co šlo--no přece o prachy...vyrobit HC olej je nepoměrně levnější než vyrobit
opravdu synthetickou bázi --PAO nebo ester...takže když mohl tyto upravené minerály označit jako synthetické oleje./A BOHUŽEL DÍKY PRÁVNÍMU ZASTOUPENÍ SPOR VYHRÁL/,
dneska jsou na pultech v podstatě samé "syntetické, plně syntetické oleje",na kterých
"syntetického není opravdu nic..
Mazivost emulzí na esterovém základě je úplně jinde než mazivost HC olejů..
Na bavoráckých stránkách už hodně lidí uvádělo fakt, že provoz na Castrol 10W-60 TWS
je spojený s dost vysokou teplotou, po výměně náplně za Motul 20W-60 teplota provozu klesla podstatně.. jak je to možný, když tohle je spíš medovina než olej--NO PROTOŽE
TEN ester MOTUL OPRAVDU MAŽE JINAK..
Pro údržbu Alfy je potřeba dodržet doporučení oleje podle výrobce--
totiž
piánko provoz ... Selenia 10W-40
palba Selenia 10W-60
Proč..no protože bez ohledu na viskozitní třídu jsou tohle oleje s esterovou složkou testovaný na Alfách...je to sichr a o olejích nemusím nic dalšího vědět
Před nalitím JINÉHO OLEJE musím o olejích vědět aspoň to základní, jinak je to průser..
Nestačí se řídit reklamou na nálepce..a řečma co vede Franta Vonásek, kterej má
provizi z obratu od předraženýho Castrolu..do většiny motorů to stačí, no do Alfy ne..
Ono taky která 1.4 před 10 lety měla 105 koní./1.4 T.S./..že..většina nejede na týhle výkonový hladině dodnes..za všechno se musí zaplatit.nějaká ta symbolická daň..
Vyrobit výkon 100koní z litru a chtít údržbu jako u Feldy... nekonečný nářky v hospodách..
Čím vyšší výkonový hladiny na litr, tím roste choulostivost a nároky ..to nejde změnit...
T.S. konstrukce je nejcitlivější konstrukce, kterou kdy Alfa postavila..
Pístová rychlost v zátěži okolo 22 je hranice SPORTOVNĚ NAMÁHANÝCH MOTORů
A tady už neplatí ty kecy , co poslouchá člověk na každý dílně, která spravuje kde co..
co má 4kola..
8.12.2010, stř 08:16
čísla okolo rozumných alternativ
....................................
Selenia 20K Alfa Romeo 10W-40
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2 APPROVAL N°F405.A05, VW 500.00 - 505.00, CCMC G5
SELENIA 20K ALFA ROMEO je olej, který vznikl sloučením zkušeností Alfa Romeo a FL Group. Je to olej pro "Agresivní" motory, jež vyžadují dodatečnou ochranu, aby mohly zajistit plnou bezpečnost během sportovní jízdy.
Používání oleje SELENIA 20K ALFA ROMEO omezuje spotřebu paliva a oleje, a navíc umožňuje udržení čistoty motoru, zaručuje jeho spouštění za nízkých teplot a maximální stabilitu za vysokých teplot díky speciálnímu chemickému složení s názvem T.U.O.
SELENIA 20K ALFA ROMEO značně převyšuje kvalitativní normy stanovené největšími výrobci, proto se může používat ve všech benzínových motorech bez ohledu na značku a obsah.
Agip SINT 2000 10W-40
Kompletní specifikace
SAE 10W-40, ACEA A3/B3, A3/B4 ,API SL/CF ,PORSCHE, Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, MB Blatt 229.1, GM 6094 M, Volvo, VW 501.01 (Neu)/505 00, Ford M2C 9011A, BMW ,BLS.22.OL.07 British Leyland /Rover
Syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieslových s a bez turbodmychadla. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-Esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti.
Stará se o rychlé zaolejování motoru při nízkých teplotách a minimalizuje opotřebení při studeném startu.
Prokázaná úspora paliva podle Energy Conserving je nejméně 2,4%.
Tento olej nabízí vysokou rezervu jistoty i při prodloužených intervalech výměny oleje podle předpisů výrobce.
Pro úvahu o olejích Mobil a zvlášť oleji Mobil 1 5W-50 je potřeba zdůraznit parametr oleje HTHS. Je jedním z hlavních důvodů, proč do starších Alf nesouhlasím běžně s oleji 5W-X,které mohou mít tzv. sníženou viskozitu, no právě značka Mobil je jednou z mála, kterou považuji za dobrou volbu z důvodu nadstandartní hodnoty parametru HTHS..
V zimním období s ohledem na parametry není žádnej problém tento olej "hodit do Alfy", v létě bych dal přednost 10W-60...
Protože používám pojistné aditivum , používám tenhle olej /AGIP10W-60 nebo Selenia racing 10W-60 čili ester báze /celoročně.
Olej Mobil 1 5W-50 má HTHS luxusních 4,3/což je pro zátěžový provoz dobré/.--to je u olejů 5W-X naprostá výjimka a i ostatní parametry viskozita při 40stC, při 100stC
ukazují výborné vlastnosti. Takže tento olej ano, viskozitní index 184 je vynikající..žádný problém..
Specifications and Approvals
Mobil 1 5W-50 meets or exceeds the following 5W-50
industry specifications:
API SM/SL/SJ/CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Mobil 1 5W-50 has the following builder approvals: 5W-50
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X
MB-Approval 229.3 X
MB-Approval 229.1 X
BMW High Performance Diesel Oil X
Typical Properties
Mobil 1 5W-50 Value
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ş C 104.6
cSt @ 100ş C 17.4
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.3
Phosphorous 0.1
Flash Point, şC, ASTM D 92 228
Density @15ş C kg/l, ASTM D 4052 0.86
Total Base Number (TBN) 11.8
MRV at -35şC 27653
Viscosity Index 184
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150şC, ASTM D 4683 4.3
Gulf ..píše ve zkráceném "materiálovém listě toto:
GULF TEC Plus 10W/40
GULF TEC Plus 10W/40 je semisyntetický olej určený pro použití ve vysoce výkonných mnohoventilových přeplňovaných benzinových i naftových motorech osobních automobilů. Pokroková aditiva umožňují překonávat nejpřísnější výkonostní požadavky výrobců osobních automobilů. Splňuje specifikace: ACEA A3,B3, MB 229.1
SAE 10W/40
Viskozita při 100°C, mm2/s 14,5
Viskozitní index -
API SL/CF
Bod tuhnutí °C -33
ACEA A3 B3 B4
TBN mg KOH/g ----
Co je trestuhodný:
1.kardinální otázka je báze ? tohle bude rozhodně minerál s trochou HC
2. výrobce který neuvede viskozitní index nemá alfistu vůbec interesovat
a Alfa si zaslouží aspoň 150 u všeobecného oleje, u některých speciálů tohle nemusí
platit
3. HTHS není uvedené
4.není norma Fiat a doporučení pro AR
5. TBN neznámý..
Tak nevím, čím se tenhle olej chlubí tak vyjímečným, že upoutal alfařovo oko
Aha--už vím.. cenou 177,-
Tak co to zkusit třeba takhle
Agip Sint 2000 10W-40
1. báze PAO+ester
2. viskozitní index 154-a to už je celkem kvalita za těch pár korun
3 HTHS 3,7
5.kinematická viskozita 40stC 93
6.kinematická viskozita 100stC 13,8
Doporučeno pro AR, normy Fiat....
A to nejlepší nakonec 167,- /litr--když teda chci ušetřit..
ZA TYHLE PRACHY POCTIVOU SYNTETIKU s bází PAO +ester nabízí jen AGIP..
Ostatní výrobci tak možná HC s bídou..
Kdo chce kam ...
Ve vlákně GTV máme aktuálně zadřený 2.0.T.S. na "plný synthetice" neznámo které..
Tohle je část příspěvků, jsem línej to psát znova

Teda
Příspěveky který tam přihazuju jsou univerzální, dokola furt omílaný věci,furtto samý a stejně z otázek je jasný, že autor netuší, který kriteria jsou ty důležitý, aby se Alfa točila co nejdýl
.................................
Pokud mám 2.0 T.S. z druhý ruky s nejasnou historií --používám vždy pojistné aditivum, které v případě porušení mazacího filmu /kdo ví, v jakým reálným stavu třecí plochy jsou/
zaskočí... mnohokrát odzkoušena emulze Bishop 460-G.. mají ho ve vaně všechny moje alfy, včetně T.S.-----žádnej zadřenej motor --včetně těch co dostávaj čočku..
2.0 T.S pod zátěží v horním otáčkovém poli má pístovou rychlost skoro 22..to není mystika ale fyzika a souvisí to s vrtáním válce x strategické otáčkové pole..
2.0 T.S. přes ty nekonečný keci o "podčtvercových motorech" má dlouhé válce./cca 90mm/.
v podstatě tedy je to na hony vzdálený kecům o vysokootáčkovém vrtání..
To má bohužel 1.4.T.S která je výrazně podčtvercová a k pístovce 22 se ani nepřiblíží..
Dlouhý válce a provoz ve vysokých otáčkách je hlavní zdroj nářků na nepochopitelné zadírání tohoto motoru.. bohužel mazání není naddimenzované .. a s podceněním
vlivu maziva je zadělání na průser hotový..
Válce s aktivní pracovní délkou kolem 90mm používají motory, který sází na spodní a střední otáčkové rozsahy--typicky třeba -- BMW 2.8 R6..jenže ten motor i s "vanosem "jde hlavně "ocpoda pi.o" a o 7tis se v reálným provozu rozhodně ani neuvažuje..
je to třeba i vrtání dieselů..a to taky nejsou otáčkový rychlíci..Felda 1.3 má vrtání
tuším 72.a při otáčkách 2-3 tis to umaže v podstě cokoli...ferrari ve 12V má vrtání pod 60..--proč asi--fyziku nejde obejít..na tomhle faktu moc nezmění ani vyvažovací hřídele
u 2.0 T.S. který běh kultivují a odstraňují podstatnou část momentové nerovnováhy 4válce..základní zdroj vibrací--který mají lví podíl na turbulencích v olejovém filmu..
Pokud chci používat tento motor-s délkou válců okolo 90mm- v horním otáčkovém poli, musím mazat tím nejlepším, co trh dává/ne podle reklamních keců/
báze..
1.třída základových bází jsou minerály
2.modifikované minerály
3. hydrokraky minerálů..... typicky Castrol oil produkce ale velká většina
tzv. "synthetických olejů" podle nálepek na láhvích na dnešním trhu..nejsou vysloveně špatné a aditivace dneška je značně pokročilá..
ale
Opravdové syntetiky jsou až další skupiny
4.PAO
5.estery
Když můžu dát esterovej olej s velkou teplotní rezervou a velkým HTHS, proč to neudělat..
prakticky::
V zimě klidně podle údajů o reálný kinematický viskozitě-ne keců jedna paní povídala bla bla bla--
na svižnej provoz v zimě:
5W-50 Mobil 1 rally /ester báze/.. HTHS 4,7...chci vidět zadřenej motor s normální třecí plochou-ne skelným papírm na ojnicích a lágrech a klice..
piánko provoz léto-zima
10W-40 AGIP SINT 2000/ester báze + PAO/--jinak aditivovaná je tohle vlastně
třeba SElenia 20K... rafinerie AGIP jsou zdrojem základu
Ostrej provoz..
AGIP 10W-60 racing /ester/
Selenia racing 10W-60../ester/
na okruhu v červenci klidně i Motul 20W-60 ester s HTHS 7.. fakt tohle udávaj
prostě letní náplň i do emirátů..ale je zajímavý, že tohle lejou některý fanatici
bez jakýchkoli problémů i do bavoráků E92 místo Castrolu 10W-60 TWS ..
A bez hlášení problémů či dokonce zadření a "zvuk vanosu " čistá nula..
Alfa umírá na řídké oleje --myšleno kinematickou viskozitu při 40stC, 100stC,s malým HTHS/150stC/ s tenkým filmem..pod 3,7 HTHS nemá v ALF2 olej co dělat...
redukovaná viskozita a oleje LL patří do agregátů, který to snášej.. typicky BMW velkých objemů a konstrukcí R6 nebo V8 V12.. tam při tom "brblání " do 3tis se to dá ještě pochopit..
I když žádnému agregátu tohle nedělá vysloveně dobře, o zvukový kulise třeba u báva
řinčení vanosu ani nemluvit..
Chci vidět zadřenej motor Alfa na oleji 10W-60 ester typu /před nalitím týhle emulze řádně odkalenej třeba Bishop 501/
a před provozem prohřátej nad 40stC než vyjedu..
.......................................
Motor z druhý ruky ---provozovanej kdovíjak dlouho na nikdo neví jakým oleji--dostává u mě vždycky Bishop 460-G..jedou za 50-70tis
Při trhnutí mazacího filmu -náhodném -nedochází k mikrosvárům, pojistný aditiv "zaskočí"
Zkušenosti s provozem s odstraněnou vanou tohle dokazujou mimo pochybnost..
Na "napodobeninu Bishopa 460-G ujela v testu Lada 40km bez olejový náplně..
Test chtěl odhalit podvod v reklamě..dle zarytého tvrzení Ing.Černého..katedra paliv a maziv VŠCHT..
a prokázal pravý opak..viz můj odkaz na test funkčnosti Prolongu..
:-)
Nedémonizoval bych to..a nepodceňoval... první a kardinální otázka je, na který olej byl agregát provozován.. myšleno z hlediska báze..
Ester -PAO s pevným filmem.?.. bohužel mám podezření, že takhle končí 2.0.T.S. po
náplni s bází HC.. Castrol je na tyhle konce expert---zvlášť viskozitní třída
5W-40..
Čili pokud se mohu optat-- byl tam tedy KTERÝ OLEJ..----přesně se specifikací..
To jestli se to přidře nebo ne závisí na stavu třecích ploch,tlaku oleje a TYPU OLEJE
Chci vidět motor s otáčkama nad 12tis kousnutej na riciňáku..nikdo nemá nic
v nabídce--co by takhle mazalo už 100 let--/teda rozumně drahýho :-)/
Pardon třeba --Motul používá taky rostlinné estery/co asi to bude za tajemství :-) :-)/
že by zas starej dobrej ustabilizovanej Castor oil--alias ricíňák ?-- na moderní způsob?
Pozn
Interval výměny v nárazovým a zátěžovým provozu určitě pod 10tis --dávám 8tis
při "mase" v létě i 5tis..
Psal jsem tu už aspoň 10x... před asi 15 lety zahájil Castrol soudní spor, o právo označit
minerální oleje upravené na bázi KRAKOVÁNÍ jako Synthetické
O co šlo--no přece o prachy...vyrobit HC olej je nepoměrně levnější než vyrobit
opravdu synthetickou bázi --PAO nebo ester...takže když mohl tyto upravené minerály označit jako synthetické oleje./A BOHUŽEL DÍKY PRÁVNÍMU ZASTOUPENÍ SPOR VYHRÁL/,
dneska jsou na pultech v podstatě samé "syntetické, plně syntetické oleje",na kterých
"syntetického není opravdu nic..
Mazivost emulzí na esterovém základě je úplně jinde než mazivost HC olejů..
Na bavoráckých stránkách už hodně lidí uvádělo fakt, že provoz na Castrol 10W-60 TWS
je spojený s dost vysokou teplotou, po výměně náplně za Motul 20W-60 teplota provozu klesla podstatně.. jak je to možný, když tohle je spíš medovina než olej--NO PROTOŽE
TEN ester MOTUL OPRAVDU MAŽE JINAK..
Pro údržbu Alfy je potřeba dodržet doporučení oleje podle výrobce--
totiž
piánko provoz ... Selenia 10W-40
palba Selenia 10W-60
Proč..no protože bez ohledu na viskozitní třídu jsou tohle oleje s esterovou složkou testovaný na Alfách...je to sichr a o olejích nemusím nic dalšího vědět
Před nalitím JINÉHO OLEJE musím o olejích vědět aspoň to základní, jinak je to průser..
Nestačí se řídit reklamou na nálepce..a řečma co vede Franta Vonásek, kterej má
provizi z obratu od předraženýho Castrolu..do většiny motorů to stačí, no do Alfy ne..
Ono taky která 1.4 před 10 lety měla 105 koní./1.4 T.S./..že..většina nejede na týhle výkonový hladině dodnes..za všechno se musí zaplatit.nějaká ta symbolická daň..
Vyrobit výkon 100koní z litru a chtít údržbu jako u Feldy... nekonečný nářky v hospodách..
Čím vyšší výkonový hladiny na litr, tím roste choulostivost a nároky ..to nejde změnit...
T.S. konstrukce je nejcitlivější konstrukce, kterou kdy Alfa postavila..
Pístová rychlost v zátěži okolo 22 je hranice SPORTOVNĚ NAMÁHANÝCH MOTORů
A tady už neplatí ty kecy , co poslouchá člověk na každý dílně, která spravuje kde co..
co má 4kola..
8.12.2010, stř 08:16
čísla okolo rozumných alternativ
....................................
Selenia 20K Alfa Romeo 10W-40
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2 APPROVAL N°F405.A05, VW 500.00 - 505.00, CCMC G5
SELENIA 20K ALFA ROMEO je olej, který vznikl sloučením zkušeností Alfa Romeo a FL Group. Je to olej pro "Agresivní" motory, jež vyžadují dodatečnou ochranu, aby mohly zajistit plnou bezpečnost během sportovní jízdy.
Používání oleje SELENIA 20K ALFA ROMEO omezuje spotřebu paliva a oleje, a navíc umožňuje udržení čistoty motoru, zaručuje jeho spouštění za nízkých teplot a maximální stabilitu za vysokých teplot díky speciálnímu chemickému složení s názvem T.U.O.
SELENIA 20K ALFA ROMEO značně převyšuje kvalitativní normy stanovené největšími výrobci, proto se může používat ve všech benzínových motorech bez ohledu na značku a obsah.
Agip SINT 2000 10W-40
Kompletní specifikace
SAE 10W-40, ACEA A3/B3, A3/B4 ,API SL/CF ,PORSCHE, Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, MB Blatt 229.1, GM 6094 M, Volvo, VW 501.01 (Neu)/505 00, Ford M2C 9011A, BMW ,BLS.22.OL.07 British Leyland /Rover
Syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieslových s a bez turbodmychadla. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-Esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti.
Stará se o rychlé zaolejování motoru při nízkých teplotách a minimalizuje opotřebení při studeném startu.
Prokázaná úspora paliva podle Energy Conserving je nejméně 2,4%.
Tento olej nabízí vysokou rezervu jistoty i při prodloužených intervalech výměny oleje podle předpisů výrobce.
Pro úvahu o olejích Mobil a zvlášť oleji Mobil 1 5W-50 je potřeba zdůraznit parametr oleje HTHS. Je jedním z hlavních důvodů, proč do starších Alf nesouhlasím běžně s oleji 5W-X,které mohou mít tzv. sníženou viskozitu, no právě značka Mobil je jednou z mála, kterou považuji za dobrou volbu z důvodu nadstandartní hodnoty parametru HTHS..
V zimním období s ohledem na parametry není žádnej problém tento olej "hodit do Alfy", v létě bych dal přednost 10W-60...
Protože používám pojistné aditivum , používám tenhle olej /AGIP10W-60 nebo Selenia racing 10W-60 čili ester báze /celoročně.
Olej Mobil 1 5W-50 má HTHS luxusních 4,3/což je pro zátěžový provoz dobré/.--to je u olejů 5W-X naprostá výjimka a i ostatní parametry viskozita při 40stC, při 100stC
ukazují výborné vlastnosti. Takže tento olej ano, viskozitní index 184 je vynikající..žádný problém..
Specifications and Approvals
Mobil 1 5W-50 meets or exceeds the following 5W-50
industry specifications:
API SM/SL/SJ/CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Mobil 1 5W-50 has the following builder approvals: 5W-50
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X
MB-Approval 229.3 X
MB-Approval 229.1 X
BMW High Performance Diesel Oil X
Typical Properties
Mobil 1 5W-50 Value
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ş C 104.6
cSt @ 100ş C 17.4
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.3
Phosphorous 0.1
Flash Point, şC, ASTM D 92 228
Density @15ş C kg/l, ASTM D 4052 0.86
Total Base Number (TBN) 11.8
MRV at -35şC 27653
Viscosity Index 184
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150şC, ASTM D 4683 4.3
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 12.12.2010, ned 21:10, celkem upraveno 1 x.
Re: jaky olej
PROČ TEDA ZAJÍCE V PYTLI jménem GULF s neúplnou matariálovou specifikací ?


- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
A strašně hloupá otázka..do boxera z roku '89 je lepší Mobil1 5W-50 nebo Agip 10W-40? Vím že to sem nepatří, ale zase se to tady parádně řeší a Ty jsi evidentně odborník.
33
Re: jaky olej
Zaslechl jsem to od jednoho servisáka, že Gulf používají na Dakaru ... Proto jsem se raději zeptal
Mám najeto 140tis, na Selenii jsem už domluvenej, ale uvažuji nad tím odkalovačem a "filmem", jen si říkám, jestli by ten odkalovač nemohl uškodit motoru, když už má takovej nájezd a nebude v extra kondici, například komprese a pod.


Mám najeto 140tis, na Selenii jsem už domluvenej, ale uvažuji nad tím odkalovačem a "filmem", jen si říkám, jestli by ten odkalovač nemohl uškodit motoru, když už má takovej nájezd a nebude v extra kondici, například komprese a pod.


- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: jaky olej
Podle loga je to original Fiat-ALfa-Lancia dil...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: jaky olej
hm, tak proč je Tutela o takovej kus menší? jsem myslel, že je srovnatelná s origo 

Re: jaky olej
Pozor, jsou dva modely, tuším 50 a 60 mm, najdi si v elearnu nebo DTE přesný model pro motorizaci. Je to docela důležité, souvisí to i s tlakem oleje a mazáním, což je u TS zásadní.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: jaky olej
ja to bral podle katalogu u filtru, co doporucuji pro muj motor http://administrace.italiaspeed.cz/prod ... ltr_ar.pdf
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Tato "malá" výška je u všech výrobců.. Ale nemusí to znament, že filtrační plocha je menší.
Re: jaky olej
aha, dík 
zas jsem četl, že čím delší, tím je blíž výfuku a ohřívá se olej, což není moc žádoucí

zas jsem četl, že čím delší, tím je blíž výfuku a ohřívá se olej, což není moc žádoucí

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů