Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
o 15 let zpět, jezdilo na platformě Fiatu Tipo 90% modelů koncernu. Všechny Fiaty, Alfy kromě 164 a Lancia kromě Kappy... Maserati do toho zatáhnout nemůžou, podle mě jde opět o kachnu, aby i v Americe běžný motorista zaregistroval, že nějaké Maserati existuje. Takovéhle "nasrávací" články mi přijodu poslední dobou dost oblíbené. Lidé to postují a posílají si odkazy a je to velice levná reklama, která se dostane tam, kam se normální billboard, TV spot nebo novinový článek nemá šanci dostat. Viz link na hračky v popelnici, kde byl "chybně umístěný vibrátor" všimněte si přes 6000 sdílení na Facebooku. Nebo reklama autopůjčovny Sixt v kampani proti jaderné energetice v Německu. Drzý a neotřelý, to je guerilla marketing aneb krátkodobé pošpinění jména značky, může přinést v dlouhodobém horizontu kladné výsledky.
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Radim: hele byly časy, kdy jsem to viděl úplně stejně jako ty. Realita světa je ale taková, že i kupující tady těchto "legend" jsou velmi často právě ti kolotočáři kteří o autech nemají absolutně páru. Takže buď můžeš dělat auta pro znalce, prodávat to v malých počtech, málo vydělávat, mít málo peněz na vývoj a tak furt dál v kruhu. A nebo můžeš mít to portfolio pestřejší a mít tam jak auta pro fajnšmekry (různé Porsche GT2 atp.) a pak i pro "kolotočáře" (Cayenne 3.0TDI).
A teď mi řekni co je lepší.... Dneska už ryze exclusivní auta nikoho neuživí, jedinou čestnou výjimkou je zatím Ferrari a modleme se, aby to vydrželo....
Všichni ostatní buď zkrachovali, nebo šli cestou kompromisů....
Já už se teď musím cynicky šklebit, když vidím nějakou pipku, ják má SUV Maserati na hrkání po městě a tváří se v tom jak Kleopatra. A přitom bude řídit Cherokee s jiným logem....
(a hlavně jinou cenovkou
)
Zlatý veterány, ty už žádná globalizace ani marketingový manageři nezku*ví....
Kůrkyn: vím kam míříš, ale v tomhle ohledu to asi bude trošku blíž realitě.... kdo ví....
A teď mi řekni co je lepší.... Dneska už ryze exclusivní auta nikoho neuživí, jedinou čestnou výjimkou je zatím Ferrari a modleme se, aby to vydrželo....
Všichni ostatní buď zkrachovali, nebo šli cestou kompromisů....
Já už se teď musím cynicky šklebit, když vidím nějakou pipku, ják má SUV Maserati na hrkání po městě a tváří se v tom jak Kleopatra. A přitom bude řídit Cherokee s jiným logem....


Zlatý veterány, ty už žádná globalizace ani marketingový manageři nezku*ví....
Kůrkyn: vím kam míříš, ale v tomhle ohledu to asi bude trošku blíž realitě.... kdo ví....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Šéf Fiatu: Alfa 159 bola velka chyba....
Kód: Vybrat vše
http://automix.atlas.sk/revue/712579/sef-fiatu-alfa-romeo-159-bola-velka-chyba
Alfa 147 1.9 JTDm 88kW 2007 full výbava (koža, CN+, EX 17" kolesá- ukradnute...)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
A co chceš taky vymejšlet na SUV? To chceš dělat Transaxle offroada?Radim píše:.......jak houfně sedlají SUVčko s technikou jeepu. ono to třeba bude fungovat stejně jako cayenne, že to nějaký kolotočáři koupí. ale pohřbíváme další motoristickou legendu..

Jen do prvního mailu nebo telefonu ze Scuderie...Radim píše:být předseda Mklubu dál, tak žádný SUV nikdy nepřijmu.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Taky by se mi líbilo kdyby dělali SUV s dyzlem na zisk a nějaké ostřejší modely na image značky potažmo koncernu..koneckonců otec by si takový klidně koupil, a nevim jestli by ho sralo že se pohoršuje image značky Maserati. Mě to taky nepříjde pro někoho s velkým nájezdem, kdo chce stylový auto, jako špatná volba.
Ještě by mohlo být sedmimístný 


33
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
A co autobusy maserati, to tu ještě nebylo!
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Potvrdzujem, tiež som jazdil na rodinnej Sierra Combi 2.0i a tych 1100 kg a zadný náhon malo svoje čaro a bolo to veľmi pohodlne vozenieHolocausto píše:Můžu potvrdit, že Sirka byla kupodivu opravdu pohodlné auto i na delší cesty. Ale hlavně s ní byla sranda.Harous píše:Sierra vážila těch 1100 kg a na pohodlí sem si teda stěžovat nemohl.


Ale aj tak som mal sirku rád. Vzala si ju však hrdza.
Alfa 147 1.9 JTDm 88kW 2007 full výbava (koža, CN+, EX 17" kolesá- ukradnute...)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak v čechách jsou to hlavně ferrari, který si kupují často pozeři. u maseratek to tak není, tam jich je minimum.Kubas píše:Radim: hele byly časy, kdy jsem to viděl úplně stejně jako ty. Realita světa je ale taková, že i kupující tady těchto "legend" jsou velmi často právě ti kolotočáři kteří o autech nemají absolutně páru. Takže buď můžeš dělat auta pro znalce, prodávat to v malých počtech, málo vydělávat, mít málo peněz na vývoj a tak furt dál v kruhu. A nebo můžeš mít to portfolio pestřejší a mít tam jak auta pro fajnšmekry (různé Porsche GT2 atp.) a pak i pro "kolotočáře" (Cayenne 3.0TDI).
A teď mi řekni co je lepší.... Dneska už ryze exclusivní auta nikoho neuživí, jedinou čestnou výjimkou je zatím Ferrari a modleme se, aby to vydrželo....
Všichni ostatní buď zkrachovali, nebo šli cestou kompromisů....
Já už se teď musím cynicky šklebit, když vidím nějakou pipku, ják má SUV Maserati na hrkání po městě a tváří se v tom jak Kleopatra. A přitom bude řídit Cherokee s jiným logem....(a hlavně jinou cenovkou
)
Zlatý veterány, ty už žádná globalizace ani marketingový manageři nezku*ví....
Kůrkyn: vím kam míříš, ale v tomhle ohledu to asi bude trošku blíž realitě.... kdo ví....
myslím si, že nejlepší cesta je ta, kterou zvolil kdysi Enzo - byl to fanatik a nic jiného než motorsport ho nezajímalo. smrt syna u něj pak vedla k tomu, že se ještě více ponořil do světa aut.60 let kontinuálního závodění výsledek? obrovské renomé, které má brand Ferrari, a tímpádem zajištěný odbyt v jakékoliv době. maserati kdysi zakladatelé prodali a pak to šlo více či méně rychle z kopce. kdyby šli cestou nekompromisně exkluzivních sportovně-luxusních aut, nemají problém. jenže v rámci koncernu je tam na ty 12válcové modely nepustí ferrari, resp vedení. mohli by být něco jako italský aston, ale ferko je brzdí. tímpádem je targetují dolů a tam je to o tom cyklu jak píšeš-malé prodeje,málo na vývoj, a jde to do prdele.vymýšlejí se pak zoufalosti, jako SUV.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
nejlepší řešení je žádný SUV. to, co dělají a dělali 60 let - velké sedany a GT, občas něco nekompromisního v limitce umí skvěe, jen je paradoxně dusí ferko, viz post výše.Harous píše:A co chceš taky vymejšlet na SUV? To chceš dělat Transaxle offroada?Radim píše:.......jak houfně sedlají SUVčko s technikou jeepu. ono to třeba bude fungovat stejně jako cayenne, že to nějaký kolotočáři koupí. ale pohřbíváme další motoristickou legendu..Myslím, že technika Jeepu bude bohatě stačit a možná dokonce i zaručí, že s tím půjde opravdu sjet i ze silnice, narozdíl od mnoha pseudo SUV. Marchionne asi moc dobře ví proč to dělá a asi lepší Maserati vyrábějící SUV než Maserati nevyrábějící nic.
Jen do prvního mailu nebo telefonu ze Scuderie...Radim píše:být předseda Mklubu dál, tak žádný SUV nikdy nepřijmu.
zase tak špatně na tom nejsou. dle interních informací bude nové qporte zaměřeno víc na prodejnost, aby se jim více rentovalo, tedy nebude už tak technicky nekompromisní. řada kupé bude stále exkluzivní v počtu 7000 ročně max. kdyby mohli dělat místo ferrari jejich obdobu 612 scaglietti, nebo naopak směrem dolů, kdyby jim ferko nevyfouklo californii (Masse mělo dělat menší spyder),nemuseli teď lavírovat s nekompromisností qporte.
co se týká klubu, asi by ses divil jaké jsem tam měl pravomoce. ono když se mezi partou zaměstanců Sp objeví fanda, mnoha z nich to nastaví zdrcadlo i nich samotných, že vše není jen o penězích.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Radime nějak nechápu, proč by Masse nemohlo dělat SUV
To jim jako zabrání ve výrobě jiných modelů nebo co?

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Tak autobusy se pořizují spíš jako užitková auta, tam stačí aby s minimem poruch při co nejmenší spotřebě odvozili co nejvíc lidí. Nebo teda jsem neviděl ještě člověka který má tolik dětí aby si pořídil autobus. Myslím že by bus Maserati musel jezdit mnohem dýl než Karosa aby se vyplatil.Kůrkyn píše:A co autobusy maserati, to tu ještě nebylo!
33
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
no jo, ale byl by největší, měl by kožené sedačky, dřevěné obložení atd. Něco jako Concorde 

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
tak je SUV a SUV. Pokud by to mělo motory z Ferrari a umělo to jet 250, tak to asi nikomu vadit nebude. Pokud to bude re-brandovaný Jeep s Pentastarem pod kapotou, tak fanda asi malinko zapláče, to chápu.... To je jak kdyby SUV od Alfy bylo Suzuki Jimmy s japonským motorem.... Né že by to nebyl dobrý teréňák, ale prostě se to k té značce nehodí....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
kdyby nechali Maserati společně s ferrari, jako tomu bylo před nedávnými lety, tak z toho těží obě značky - sdílením motoru a platformy. marketingově pak hlavně masse, protože má techniku ferrari, na což lidé slyší. nemuseli by vymýšlet takovou odpornost, jako je SUV.
pořád doufám, že je to kachna. a pokud ne, tak snad Montezomolo nebo někdo s nadhledem účetnímu Seržovi poví, že je mimo. Bugatti, Maserati a Ferrari, to byla a je aristokracie. dělat SUV je jako prodat zámek s panstvím několika sedlákům, i když by stačilo jen trochu zracionalizovat výdaje, a panství si nechat.
pořád doufám, že je to kachna. a pokud ne, tak snad Montezomolo nebo někdo s nadhledem účetnímu Seržovi poví, že je mimo. Bugatti, Maserati a Ferrari, to byla a je aristokracie. dělat SUV je jako prodat zámek s panstvím několika sedlákům, i když by stačilo jen trochu zracionalizovat výdaje, a panství si nechat.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
se podívejte na prodeje Porsche, co to tahné? no přece obluda Cayne a když Fiat vidí ty prodejní čísla, tak musí poslintávat po podobném zisku a věřte, že SUV s logem Mase nebo Ferrari bude hodně přitahovat klienty... no a lidi, co si kupují GTA a podobné našlapané verze, jsou pořád o řád nižší kupní skupina 

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Přesně tak jsem to myslel
Aristokracie a fandovství je sice hezká věc, ale chleba si za něj nekoupíš. Mase prostě bude muset jít cestou Porsche a nesrovnávat se s Ferrari. Kromě modelu MC 12 nevím o tom, že by Maserati mělo dopředu vyprodané modely ještě než se začnou vyrábět 


Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
to je přesně to, o čem píšu. qporte za 3,5 jsou i skladově, ale MC12 za 25 míčů bylo hned fuč. kdyby drželi jako základ stávající porfolio, udělali malý spyder, který jim vyfouklo ferr, šestiválcový sedan a k tomu dělali co 5 let tyhle imitované edice, tak je jim hej. ale místo klasických řad s nekompromisní technikou plus speciály s obrovskou marží budou radši dělat jeepa. nezlobte se na mě, ale je to (CEO) idiot.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Radime chápu, že jsi srdcař, ale srovnáváš nesrovnatelné. Ferrari má už delší dobu předem prodaný jakýkoliv model co vyrobí. A to Maserati nikdy nemělo. Je to prostě jiná třída.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Takhle, v Maserati vidím každou chvilku "kravaťáka", jak s tím jede do/z práce, Ferrari na takové ježdění není, SUV jim logicky chybí, no a co, že to má podvozek z Jeepu, když bude mít stejný i nevé MB (ML?)... Prostě SUV jsou nějakou dobu v kurzu a jestli chce Fiat peníze na vývoj podobných extrémností, jako je MC12, tak to potřebuje něčím financovat... Ferrari má jméno i díky F1 a to taky stojí nemalé peníze... Furt tu někdo brečí, že Alfa nemá pořádné GTA, ale kolik by musela prodat MiT a Julii, aby na tom netratila? VW prodá mraky Fabii, Octávek a Golfu a pak nemá problém financovat projekt jako Veyron nebo být na tom finančně tak, že koupí Porsche a pak ještě neví co s penězma 

Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
jasně kluci, vy mi říkáte proč to takhle asi musí řešit, já se vám snažím zase napsat, že by se to tímhle způsobem řešit nemuselo.
jenže má to mnoho kdyby. připomíná mi to debaty VW(Audi) vs Škoda, Maserati by mohlo dělat ještě mnohem zajímavější auta, ale už se cpe do svatého hájemství
mimochodem ferrari je určitě žádané víc, ale je tam taky neskutečný boj se spekulanty + california není uplně každá předem zamluvená, to bych se hádal. spolehlivost u M je mnohem vyšší, ochota klientů koupit si drahé modely také (typicky GTS qporte, nebo MC Stradale-top verze) což jsou všechno interní informace vy asi víte odkud. ve světle všech těchto dat tvrdím, že je v tom kus politiky a neochoty vytáhnout trojzubec výše, iklidně by na to měli.. jejich záměrem je spíše pomoci časem alfě, právě díky modenské automobilce.ovšem to by ar musela udělat společně s nimi ten velký V6 sedan a nějaký drahý kabro, ale ještě předtím, tedy v příštích 5 letech, prodávat giulietu a giulii v desetitisících měsíčne kde se jen dá. a jak všichni víme, tyhle modely, které mohou vytáhnout alfu a částečně stabilizovat masse, když už ta koperace musí být, tu nejsou a asi ani nebudou.
alfa potřebuje začít prodávat giulietu a giulii aby mělo smysl dělat velký sedan a spider, bude to bůhvíkdy, maserati tedy vyčkává a případná červená čísla zaplácneme SUVčkem.
to spojení by mohlo být dobré, ale ve stávající době to nefunguje.
jenže má to mnoho kdyby. připomíná mi to debaty VW(Audi) vs Škoda, Maserati by mohlo dělat ještě mnohem zajímavější auta, ale už se cpe do svatého hájemství

alfa potřebuje začít prodávat giulietu a giulii aby mělo smysl dělat velký sedan a spider, bude to bůhvíkdy, maserati tedy vyčkává a případná červená čísla zaplácneme SUVčkem.
to spojení by mohlo být dobré, ale ve stávající době to nefunguje.
Naposledy upravil(a) Radim dne 23.11.2010, úte 13:19, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Myslím, že oni moc dobře vědí co potřebují a co se jim ekonomicky vyplatí, zvlášť v rámci celýho koncernu Fiat. Vždyť nikoho nikdo nenutí aby si to kupoval a hodnotu současných modelů to nesníží.Radim píše: kdyby drželi jako základ stávající porfolio, udělali malý spyder, který jim vyfouklo ferr, šestiválcový sedan a k tomu dělali co 5 let tyhle imitované edice, tak je jim hej.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Nebo Panamera, fandové pláčou, ale prodává se velmi dobře...
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
fandové pění už teď, dle interní prezentace plánů z Modeny, co jsem viděl v říjnu bude qporte i s V6, a je asi jasné co to bude za motor, že chryslere. na druhou stranu, kdysi tu jeden přebouchaný chrysler ala masse už byl, tuším 78, tak je to "návrat ke kořenům" 

Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
doufám, že se aspoň budou tvářit, že ten Pentastar je nějak vyladěný
Maserati s motorem z USA je přecejen trošku silné (resp. slabé) espresso....
Nevím, už je těch spekulací poslední dobou nějak moc a já už se v tom neorientuju....
Beztak budem rádi, když to celé nekrachne
Furt dohady kolem nových modelů a přitom reálně ještě další rok nebo jak dlouho absolutně nic nového od celého koncernu neuvidíme....


Nevím, už je těch spekulací poslední dobou nějak moc a já už se v tom neorientuju....
Beztak budem rádi, když to celé nekrachne

Furt dohady kolem nových modelů a přitom reálně ještě další rok nebo jak dlouho absolutně nic nového od celého koncernu neuvidíme....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
Jestli k tomu V6 přihoděj dvě turbíčka tak by nemuselo být tak zle... 

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti