DPF a EGR off (multijet)

Odpovědět
Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Foli » 5.12.2010, ned 10:38

jde, stejně jak všechno ostatní. Každá řídící jednotka ve voze má mapy, které nastavují a řídí to a tohle. Kdo to umí a vyzná se v tom, tak ví, která mapa řídí a ovládá toto a tamto. To máš jako v PC. Kdo tomu rozumí, dokáže oblafnout program, zabezpečení programu, funkci programu, jen jde o to najít, která cesta v tom programu je ta, která má ovlivnit to, co potřebuješ.

Například kamarádovo závodní BMW 1. Má to 4 katíky. Jsou tam 4 lamdasondy. Samozřejmě že to bere výkon, hnus. Když jsi vyndal i jeden katík, auto nám padalo do nouzáku, lambda to poznala. Když jsi odpojil Lambdu, auto to poznalo a zase žuch nouzák. Našel se borec, kterej to umí. Vyřadil funkce lambd tak, že lambdy se mohli dát do háje, stejně tak i katíky, auto jelo mnohem lépe a nepadalo do nouzáku. Jen prostě vymázl Lambdy a jejich funkce z ŘJ a všechny cesty, které vedly k lambdě. A to samé se udělá s EGR. Když to řeknu jednoduše, tak Auta dřív jezdily v pohodě bez EGR a DFP a nouzák nebyl že? A měly ŘJ a další kraviny. Přesto nebyl problém. Pak se přidal EGR a DFP + se jejich funkce přidaly do ŘJ. Ty věci okolo DFP a EGR smázneš z ŘJ a je klid a pohoda.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Liwika19 » 5.12.2010, ned 11:28

a emisie sa mu nezvysili?
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Foli » 5.12.2010, ned 11:45

zvýší, ale tak, že v pohodě projdeš na emisích. V normách jsou totiž obrovský tolerance, kde tedy nebudeš spadat do špičky, ale do průměru.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Zip166JTD » 5.12.2010, ned 12:39

Foli ale pokud se nemýlím tak zrovna Lambda dává řídící jednotce takové informace aby při dalším pracovním procesu byla směs optimálnější než ta před tím. Tak že si ted nedokážu představit podle čeho se ŘJ řídila :-k : Neříkám že by auto bez Lambd nejelo ale minimálně pak muselo pěkně žrát :D
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Foli » 5.12.2010, ned 12:50

ee, lamda je jen kravina, která snímá emise za katíkem, a když je tam moc škodlivejch látek pro ovzduší, dá třeba míň paliva a hlídá to tak, aby náhodou to nebylo moc neEKO. Zase jen kvůli emisím. Auta dříve jezdila bez nějakejch lambd plně na pohodu.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kůrkyn » 5.12.2010, ned 21:06

Lambda je tam kvůli tomu, aby bylo ve výfukových plynech co nejvíc kyslíku. Ten umožní dohoření směsi v katalyzátoru. Dodatečně shoří nespálené uhlovodíky, oxid uhelnatý zreaguje na oxid uhličitý a oxidy dusíku zreagují na dusík. Lambda tedy zajišťuje, aby směs byla co možná nejchudší a spalovací proces probíhal za co nejvyšší teploty. Motor funguje s přebytkem vzduchu.
Pokud se vyřadí, tak řj nastaví stechiometrickou směs jen na základě informace o množství vzduchu nasátého do motoru (váha vzduchu(průtok)/MAP senzor (tlak v sacím potrubí), úhel otevření škrtící klapky) a signálu o teplotě vzduchu motoru. Pak se to chová jako hodně dobrý karburátor :), tedy motor funguje s mírným přebytkem paliva.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2897
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radim » 6.12.2010, pon 09:14

Foli: do chiptuningu bych nešel, ale tohle by mě docela lákalo. pokud projdu na emisích :D kdo to umí a za kolik? klidně SZ,díky.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od krteczek » 6.12.2010, pon 18:48

2 radim:
tihle hosi se tvari, ze to je brnkacka... udajne celkem seriozni firma.

http://www.chiptuning.cz/clanek-odstran ... castic.php

mel jsem dojem, ze mivali na strankach napsano, ze emise a stk nejsou problem ani po zasahu - ted to tam nemuzu objevit. ale mozna ze jsem to cetl nekde jinde - nechi aby to vypadalo, ze to ze stranek odstranili.
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Oskar » 8.12.2010, stř 22:11

To ze emise nejsou po zasahu problem, pisou na http://www.fapoff.cz
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Žížal » 19.12.2010, ned 17:44

Nema nekdo zkusenost s http://www.tdifun.cz/? Uvazuju o odstraneni DPF, zaslepeni EGR a lehkem chipu na 159 1,9 16V a tihle celkem umi, ale reference mam jen na koncernove auta...

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Martas 01 » 19.12.2010, ned 18:30

Kousek od Brna. Dle mne jede pekne ale nemam s cim srovnavat predtim jsem mel 147 1,6 88kw benzin takze ted se mi zda ze jede skvele ale planuji ze dam pryc FAP filter a necham zaslepit ERG ventil tak pak to pojede jeste lip aspon doufam.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Martas 01 » 19.12.2010, ned 18:44

Tak pokud ta spotreba klesne jak pises tak se do te predstavy o spotrebe krasne vlezes.Pokud to uskutecnim dam vedet jak to jede a o kolik min to zere.Fap filter mam uz predjednany jen musim zjistit jestli umi i ten ERG ventil a kolik to bude celkem pak uvidim jestli to prubnu kolem noveho roku nebo jeste chvilku pockam.Problem u tohoto vozu je ze vetsina dilu neni v nahrade ale jen original takze si musim drzet vetsi hotovost kdyby neco odeslo.
Dneska se mne na dalnici tlacil do kufru nejakej nemec s novym fiatem Bravo jelo mu to pekne od tech 140 do 190 pak umrel a kdyz jsem mnel na budikach 225 tak uz ho nebylo videt ani v zrcatku.Takza na takovy prudice je to idealni vuz s tim ze mam verzi ti takze jsem mnel vyhodu kvalitnejsiho podvozku.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Foli » 19.12.2010, ned 18:52

No bez FAPU počítej s tím, že už nebudou krásně čisté koncovky, budou okouřené jak u každého dízla bez FAP. A taky si to auto občas zakouří, nebude to jako AVIA, ale něco z toho výfuku půjde. Ale to fakt nevadí, nějakej ten koník navíc, autu se bude dobře dejchat
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Martas 01 » 28.12.2010, úte 20:16

Tak jsem se vyprd na palubak a spocitat jsem spotrebu podle natankovani od plne do plne a malem jsem na pumpe zkolaboval prumer mam za poslednich 500 km 8,6 L na 100km coz mi pritom jak jezdim dost opatrne prijde fakt hodne hlavne ze palubak ukazuje krasnejch 9,0l uvidim po tom novym roce jak to pojede bez filtru fakt se mi to zda posledni dobou nejaky uduseny.Jestli jeste neni v perdeli nejakej kat to jsem u 147 resil taky.

Opravil jsem prumernou spotrebu sem blb spatne jsem to spocital.
Naposledy upravil(a) Martas 01 dne 11.1.2011, úte 14:29, celkem upraveno 1 x.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od cendler » 28.12.2010, úte 20:27

já mám přesně to samo, do 2t/ot tak je to takový mrtví, pak to kopne a jede, zítra pokud to stihnu, zkusím vyčistit egr
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Adamsquare » 28.12.2010, úte 22:09

Venku -10, vůbec se tomu nechtělo, prdla mi žárovka v parkovačce a asi přimrzly destičky (smrad od brzd)... ale za to teď krásně řadí. Haluz :)

Dlouhodobá za posledních x týdnů 12, dneska krásných 14,5 :D
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od cendler » 29.12.2010, stř 22:37

Tak dneska vyčištěn EGR a částečně zaslepen a zase jsem na tom jak to bylo dřív a to, že od 1500ot/min to krásně rozjíždí
Přílohy
1.JPG
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Martas 01 » 30.12.2010, čtv 09:01

Krasna prace to jsi zaslepil jen mechanicky nebo jsi neco delal i s ridici jednotkou?
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Ladis » 30.12.2010, čtv 09:36

Už to tu řešili,stačí do záslepky vyvrtat otvor(y) a žádná chyba Ti nevyskočí :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Martas 01 » 30.12.2010, čtv 11:25

to sice jo ale kdyz vidim jak ty ventily vypadaji kdyz jsou zanesene tak jsem zvedavej jak dlouho bude trvat nez se zanesou ty 4 dirky proto se ptam.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od Ladis » 30.12.2010, čtv 12:33

Kluci to testují teprve chvilku,po čase též vznesu ohledně toho dotaz,jak to fachčí a jestli to bude okej,tak budu též aplikovat :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.4JTDM - 147kW vs. 154kW

Příspěvek od cendler » 31.12.2010, pát 08:06

zatím pouze tohle a je to opravdu o testování, můj měsíční nájezd je cca 4000km, takže si myslím, že to budu vědět celkem rychle jak se to chová, jinak ale na aře chci jít na odstranění DPF a zavření EGR do dieselpoweru, takže pak mi to bude už jedno
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Foli » 31.12.2010, pát 09:44

jezdím taky hodně a na zaslepenej EGR mám už 9000 km. Zatím bez problémů.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Martas 01 » 11.1.2011, úte 14:32

Tak dnes vecer nejpozdeji zitra si jdu pro auto mel by byt odstranen DPF filtr a s tim EGR ventilem uvidi jestli to zvladne tak dam vedet jak to dopadlo.
Jinak jsem v drivejsim prispevku opravil prumernou spotrebu blbe jsem to spocital a +- to sedi s palubakem ted po druhem mereni je 8,6 L pri najezdu 700 km vetsina mesto ale privadece.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od cendler » 11.1.2011, úte 18:49

no to jsem zvědaví, já jsem na to taky domluvený, ale teď na začátku roku mám dost lítání, tak počítám někdy v dubnu, že to pujde taky ven, už mám domluveno firmu
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host