Levna repase a výměna TERMOSTATU
Levna repase a výměna TERMOSTATU
TERMOSTAT
Odešel mě termostat a pracovni teplota se pohibuje mezi 70 a 40 stupni c.
Špatne topy jak na to ,jak na to aby se min nasipalo do kasičky předraženych nahradnich dilu.
takže panove tuto mate jak na to pracovni postup:
a foto z prace:
termostatove teleso odpojime od 4 hadic,odpojime konektor a vyšrubujeme šrouby na přirube
kterym je upevnene na hlave valcu před tim vypustime chladici kapalinu a odstranime předni
plastovy kryt u masky a hadici sani od vahy vzduchu teleso z lehka upevnime do sveraku
a pomoci pilky na kov 4mm od okraje pertlu podle obrazku začneme řezat pertlovani plastove
přirubi.Řežeme z lehka aby sme nepřeřezavali plast přirubi pod nim,musime otačet a řezat po obvode
do hloubky necele 2mm.Odřezany kroužek odstranime a přirubu vysuneme a vylomime z telesa.
V ni je umisteny termostat termostat pomoci pačeni odstranime s plastove přirubi z lehka vyndame
gumičku z dražky a pilkou na kov sřežeme přirubu po okraj gumičky tak aby na vznikli zapich šla
opet nasadit.V hlinikovem telesu pomoci kombinaček vylomime prodlouženi osazeni termostatu do
rovna z nalitkem aby nam tam mohl dosednout novi termostat.Zakoupime novi termostat do škody
oktavia na teplotu otevirani na 88 stupnu c .Pozor existuje i na 80 stupnu c .
Tento ma prumer 60mm,pomoci kvalitnich nužek na plech zmenšime prumer na 50mm.
Zalicujeme do hlinikoveho telesa ktereho okraj vysmirkujeme od usad a oxidantu do čista
po osazeni termostatu do telesa by mel byt utopeny asi 5mm ve vnitř od okraje toto si skontrolujeme
osadeni přirubi.Dale pomoci silikonu velmi z lehka utesnime okraj termostatu uvnitř v telese
ale jen velmi maličko aby nam nepřetekala epoxidova živice po čas vytvrzovani do vnitř telesa.
Timto zpusobem ho utesnime v telese a nalijeme tam po obvode živici.
Je to foto s černou hmotou protože ve skutečnosti je čiry a nedal by se vyfotit cely komplet je
nejlepši do druheho dne vytvrdnout kvuli dalši manipulaci s telesem a kontrole prace.
Propoušteci čudlik na piste termostatu z lehka zacinujeme aby nebyl pruchozi.lepime a cinujeme opatrne
aby nam termostat nezatekl a nebo sme neznehodnotili pist termostatu mohlo by nam do nej zatect.
Ze vnitř plastove přirubi odstranime nalitek vedeni stareho termostatu skontrolujeme možnost nasazeni
na teleso a kraje potřeme velmi z lehka silikonem modra hmota na foto.
Přirubu na telese potřeme živici a plastovou přirubu nasadime na teleso zas nechame vytvrdnout do druheho
dne po vytvrdnuti přistoupime k posledni fazi vytvořeni plastoveho pertlu ktery jsme odřezali
připravime si živici na laminovani nařežeme si 4 pasky sklenene tkaniny 20 x 300mm ktere presitime
priskyřici a navineme na přirubu trochu živice nalejeme po obvodu přirubi ze vnitř pasku .
Gumovym obvymadlem rozmeru 20 x 500mm začneme obvinat spoj ze spodu tak aby se nam vytvaroval
šošovkovy pertl přirubi utahujeme do silna aby se tkanina poddala na konci zajistime špendlikama
proti odvinuti a utečeni obvynadlaž do vytvrdnuti.
Ořežeme a začistime spoj.Po te je možne provest zpetnou montaž na vozidlo.Pracujte pomalu a přesne
hlavne při laminovani a lepeni.Cena opravy je za termostat cena 150 kč živice + tužidlo asi 100 kč a asi 90 kč
sklenena tkanina co je oproti 1400 kč za novi dil prkotina možne je tak repasovat všechny termostaty na alfach
protože telesa jsou na všech podobne ja jsem uvedenim zpusobem repasoval 166 2ts kdyby ste si nevedeli s nečim
radi napište me odkaz.skelna tkanina byla použita v gramaži 100-150g na metr ,živice firmi Havel
L 285 + přislušne tužidlo v gramaži 50g bohate stačí je centifikovana pro letecky provoz absolutne chemicky
vzdorna do teploty 250 stupnu c.To je vše postupujte i podle fotografii .
!!FOTO ODKAZ KE STAŽENI!!!!od 1 operace až do konce
http://www.uloz.to/7629257/foto-rar
Odešel mě termostat a pracovni teplota se pohibuje mezi 70 a 40 stupni c.
Špatne topy jak na to ,jak na to aby se min nasipalo do kasičky předraženych nahradnich dilu.
takže panove tuto mate jak na to pracovni postup:
a foto z prace:
termostatove teleso odpojime od 4 hadic,odpojime konektor a vyšrubujeme šrouby na přirube
kterym je upevnene na hlave valcu před tim vypustime chladici kapalinu a odstranime předni
plastovy kryt u masky a hadici sani od vahy vzduchu teleso z lehka upevnime do sveraku
a pomoci pilky na kov 4mm od okraje pertlu podle obrazku začneme řezat pertlovani plastove
přirubi.Řežeme z lehka aby sme nepřeřezavali plast přirubi pod nim,musime otačet a řezat po obvode
do hloubky necele 2mm.Odřezany kroužek odstranime a přirubu vysuneme a vylomime z telesa.
V ni je umisteny termostat termostat pomoci pačeni odstranime s plastove přirubi z lehka vyndame
gumičku z dražky a pilkou na kov sřežeme přirubu po okraj gumičky tak aby na vznikli zapich šla
opet nasadit.V hlinikovem telesu pomoci kombinaček vylomime prodlouženi osazeni termostatu do
rovna z nalitkem aby nam tam mohl dosednout novi termostat.Zakoupime novi termostat do škody
oktavia na teplotu otevirani na 88 stupnu c .Pozor existuje i na 80 stupnu c .
Tento ma prumer 60mm,pomoci kvalitnich nužek na plech zmenšime prumer na 50mm.
Zalicujeme do hlinikoveho telesa ktereho okraj vysmirkujeme od usad a oxidantu do čista
po osazeni termostatu do telesa by mel byt utopeny asi 5mm ve vnitř od okraje toto si skontrolujeme
osadeni přirubi.Dale pomoci silikonu velmi z lehka utesnime okraj termostatu uvnitř v telese
ale jen velmi maličko aby nam nepřetekala epoxidova živice po čas vytvrzovani do vnitř telesa.
Timto zpusobem ho utesnime v telese a nalijeme tam po obvode živici.
Je to foto s černou hmotou protože ve skutečnosti je čiry a nedal by se vyfotit cely komplet je
nejlepši do druheho dne vytvrdnout kvuli dalši manipulaci s telesem a kontrole prace.
Propoušteci čudlik na piste termostatu z lehka zacinujeme aby nebyl pruchozi.lepime a cinujeme opatrne
aby nam termostat nezatekl a nebo sme neznehodnotili pist termostatu mohlo by nam do nej zatect.
Ze vnitř plastove přirubi odstranime nalitek vedeni stareho termostatu skontrolujeme možnost nasazeni
na teleso a kraje potřeme velmi z lehka silikonem modra hmota na foto.
Přirubu na telese potřeme živici a plastovou přirubu nasadime na teleso zas nechame vytvrdnout do druheho
dne po vytvrdnuti přistoupime k posledni fazi vytvořeni plastoveho pertlu ktery jsme odřezali
připravime si živici na laminovani nařežeme si 4 pasky sklenene tkaniny 20 x 300mm ktere presitime
priskyřici a navineme na přirubu trochu živice nalejeme po obvodu přirubi ze vnitř pasku .
Gumovym obvymadlem rozmeru 20 x 500mm začneme obvinat spoj ze spodu tak aby se nam vytvaroval
šošovkovy pertl přirubi utahujeme do silna aby se tkanina poddala na konci zajistime špendlikama
proti odvinuti a utečeni obvynadlaž do vytvrdnuti.
Ořežeme a začistime spoj.Po te je možne provest zpetnou montaž na vozidlo.Pracujte pomalu a přesne
hlavne při laminovani a lepeni.Cena opravy je za termostat cena 150 kč živice + tužidlo asi 100 kč a asi 90 kč
sklenena tkanina co je oproti 1400 kč za novi dil prkotina možne je tak repasovat všechny termostaty na alfach
protože telesa jsou na všech podobne ja jsem uvedenim zpusobem repasoval 166 2ts kdyby ste si nevedeli s nečim
radi napište me odkaz.skelna tkanina byla použita v gramaži 100-150g na metr ,živice firmi Havel
L 285 + přislušne tužidlo v gramaži 50g bohate stačí je centifikovana pro letecky provoz absolutne chemicky
vzdorna do teploty 250 stupnu c.To je vše postupujte i podle fotografii .
!!FOTO ODKAZ KE STAŽENI!!!!od 1 operace až do konce
http://www.uloz.to/7629257/foto-rar
- mirek AR155
- Příspěvky: 42
- Registrován: 17.8.2010, úte 20:27
- Bydliště: Ostrava Výškovice
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
Neber můj názor nějak špatně, ale než se stím tak srát, tak raděj kupim nový a mám jistotu že bude fungovat bez problému.
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
Tak si zaplat a neser sa ja nikoho nenutim
- mirek AR155
- Příspěvky: 42
- Registrován: 17.8.2010, úte 20:27
- Bydliště: Ostrava Výškovice
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
Tož se hned nemusíš urážet. Jednou sem taky řešil repas podobně jak ty, ale bylo to na ho...o tak sem radši kupil nový za nějakých 1200 a mám klid.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
tak jde to, záleží jak je kdo zručný a jestli je taky ochotný podstoupit riziko toho, že se mu to někde na dálnici rozpadne, při špatně odvedené práci...
jinak pokud jsi by jsi chtěl ještě více ušetřit, tak se vyplatí dát karton před chladič
jinak pokud jsi by jsi chtěl ještě více ušetřit, tak se vyplatí dát karton před chladič

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
Já bych to nezatrcoval, ušetšená tisícovka při naplém rodiném rozpočtu se hodí. Pokud je někdo zručný a umí....
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
mno při napnutém rodinném rozpočtu se nepořídím alfu 
a jestli takhle vypadají všechny opravy na auta, tak lituju toho kdo si takovéto auto koupí

a jestli takhle vypadají všechny opravy na auta, tak lituju toho kdo si takovéto auto koupí

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
Alfu můžeš mít z dřívějška a naplý rodinný rozpočet přijde ani nevíš jak. Ne každý kšeftuje s autama a někdo má auto i 10 let a víc aniž by přemýšlel o následném prodeji. A zrovna naše auta cenu moc nedrží, bohužel....
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
Poprosil som administratora a zrusenie dufam ze mi vyhovie vubec som netusil ako to dneska chodi nabuduce si to radcej necham pre seba abi som si usetril polemiku napnuty rozpocet nemam doma sa trochu nudim moje auto je dobre a ked som chcel pred 30 rokama zavodit na silnici tak som si moto musel vyrobit pretoze zadne nebolo tak mi to asi zostalo aj ked uz dlho nejezdim ovace necekam nekere veci ma ale pekne seru a ne kazdy je dreveny debil necekam ze si to bude robit nekdo co nevie zlozit kolo nevie co je gramaz a nerozezna zivicu na laminovani od kanagonu dost mi to pripomina pracu to je taky neco take alebo to knucani v sekci autoservisi na tema kvalita kritici ani nevedia jaky je tlak v chadici sustave tak som zvedavy a cemu narozumiem do teho nekecam alebo sa pytam ja taky neviem secko
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
Tak jsem to nemyslel, ale že by Tvůj návod někomu, komu se momentálně nedaří , mohl pomoci...Yboris píše:Poprosil som administratora a zrusenie dufam ze mi vyhovie vubec som netusil ako to dneska chodi nabuduce si to radcej necham pre seba abi som si usetril polemiku napnuty rozpocet nemam
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
no hlavně klid.... někomu to třeba pomůže, někomu ne.... o nic nejde....
Když tady někdo něco publikuje, musí počítat i s negativní reakcí, to není nic, proč by se musel urážet
Když tady někdo něco publikuje, musí počítat i s negativní reakcí, to není nic, proč by se musel urážet

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Levna repase a výměna TERMOSTATU
alfisilver 166 jtd to nepatrilo vam vase rady si cenim taktež moderatora kubas akorad me sere nektere hlasky jako kvalita aut v českych bazarech jako chudak ktery si to koupi když tomu nerozumim tak si zavolam odbornika a papir na chladiči sme vozili na škodach 1000 mb kdyby to nebyla kvalita tak to sem ani nedavam protoze ja si v brandži renome posrat nemužu nejaka oprava termostatu je na me schopnosti v podstate prkotina .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host