Mimochodem se na jaře budu zbavovat své 159. 1.9 (150 PS), najeto 110.000 km, RV 11/2005, tempomat, xenony, druhý majitel, prvního znám. Pravidelný servis, olej vždy pouze Selenia atd.
2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Ahoj, mám nyní 1.9 (150 PS) a už rok jsem přemýšlel o výměně za 2,4. Včera jsem se ale vozil se 170 PS verzí a je to takový kompromis. Neměl jsem možnost svézt se 1,8 TBI, ale vzhledem k tomu, že mám ještě služební auto a k tomu co najezdím s mojí alfou, bych bral i tuto verzi. Všichni moji známí ale mají dieslovou verzi a tak nemám zpětnou vazbu. I v Imofě upřímně říkají, že netuší, jak je na tom 1.8 se spolehlivostí např ve 100.000 km, protože jich je tu strašně málo. O 2,4 tvrdí, že tam jezdí na servis docela dost. Doporučovali mi 170 PS verzi. Samozřejmě svezení s 2,4 je lepší zážitek, válec navíc je znát nejen na zvuku
. Budu rád, pokud sem hodíte Vaše myšlenky.
Mimochodem se na jaře budu zbavovat své 159. 1.9 (150 PS), najeto 110.000 km, RV 11/2005, tempomat, xenony, druhý majitel, prvního znám. Pravidelný servis, olej vždy pouze Selenia atd.
Mimochodem se na jaře budu zbavovat své 159. 1.9 (150 PS), najeto 110.000 km, RV 11/2005, tempomat, xenony, druhý majitel, prvního znám. Pravidelný servis, olej vždy pouze Selenia atd.
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
s TBi tady reálnou zkušenost nikdo moc nemá, všechny auta mají tak do 20tkm.... Jinak obecně ty italské turbomotory (T-jet a spol.) zatím žádné průsery nedělají.... Lidi co s tím jezdí jsou spokojení..... Já bych neváhal ani sekundu a bral TBi....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
tbi je asi nej motorizace pro 159.... co jsem cetl na ang. diskuznich forech, jedine co hraje proti je spotreba
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Tak tady bych neváhal a neměl dilema... I když jich tu není tolik a není s nima tolik zkušeností, bral bych 1750TBi...
Spotřeba? Kdo si kupuje Alfu pro spotřebu?
Navíc má ještě služební auto, takže tohle asi řešit nebude... 
Spotřeba? Kdo si kupuje Alfu pro spotřebu?
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
nestát TBička pořád kolem půl mega, měl jsem ji místo 2.4
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Ahoj, díky za názory chlapi. Radime, co ta 2.4? vše šlape OK? Mimochodem, kolik může být reálná spotřeba u TBi? V imofě za výlohou stojí nádhernej kus s Ti paketem, ale cena je i po slevě vysoká. Koukám na autosalony v Německu, kde jsou alfy trochu níž, na druhou stranu, Imofa si objednává vždy rozumnou výbavu na vystavovaný auta, v Německu je to bída, mají tam často jen úplný základ...
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Když budeš jezdit jako člověk a držet motor v otáčkách nad 2000, počítej 10,5-11,5 litrů. Když pojedeš tempem mrtvého brouka, nechá se dostat i pod 8 litrů.
Alfa Brera 1750 TBi
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
zatím jsem toho moc nenajezdil,tuhle zimu je v garáži.ale vlákna s problémy co mají JTDm jsou plná Dpf,EGR atd.. mechanicky ale vše ok,už to je 3tí pětiválec co mám a v pohodě.dwarf píše:Ahoj, díky za názory chlapi. Radime, co ta 2.4? vše šlape OK? Mimochodem, kolik může být reálná spotřeba u TBi? V imofě za výlohou stojí nádhernej kus s Ti paketem, ale cena je i po slevě vysoká. Koukám na autosalony v Německu, kde jsou alfy trochu níž, na druhou stranu, Imofa si objednává vždy rozumnou výbavu na vystavovaný auta, v Německu je to bída, mají tam často jen úplný základ...
spotřeba cca 8 když se hlídám,reál je spíš 8,5-9, což je skoro stejný jako TBi - neváhal bych
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Na ježdění pod 2000 otáček s turbobenzínem není nic nelidskéhoHonza R. píše:Když budeš jezdit jako člověk a držet motor v otáčkách nad 2000, počítej 10,5-11,5 litrů. Když pojedeš tempem mrtvého brouka, nechá se dostat i pod 8 litrů.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Tím člověkem jsem měl na mysli trochu svižnější tempo
Jasně, dá se s tím jet i za 8-9, ale to není ta radost, to jsem si mohl nechat Oktávku... 
Alfa Brera 1750 TBi
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
tak když jedeš po magistrále kde je 70kmh, tak opravdu není nis špatného na tom dát tam šestku a tempomat a projet to na těch 1600 otáček....
Samozřejmě nečekám, že takhle někdo bude jezdit po okreskách... 
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- ReznikCZ
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1902
- Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Já jen vím že zanášení EGR a problém s DPF (čištění) u 2,0JTDm není žádný . .Je přizpůsoben na horší naftu, dá se jezdit i za 6 litrů. Motor je svižný od spoda ale nemá cenu ho vytáčet. Je kulturnější než 1,9 16V a má mnohem chytřejší ŘJ, která hlídá právě to DPF. Můžeš jezdit i bez aditiv úplně v pohodě a snese daleko menší otáčky než 2,4 . . . Krom EGR a čištění DPF každou nádrž (auto se čistí za provozu samo) není problém. .
Jen mi to škube za studena(EGR)okolo 1500Ot./min(moje provozní otáčky), když auto úplně nevychladlo ale mám najeto "jen" 53tis. km
Jen mi to škube za studena(EGR)okolo 1500Ot./min(moje provozní otáčky), když auto úplně nevychladlo ale mám najeto "jen" 53tis. km
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista
.......ale srdcem stále Alfista
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
Kdybych si mohl vybrat tak jedině TBi a to taky pro celkovou váhu vozu jen 1430(jen mě zklamal mdlý zvukový projev toho motoru-ikdyž každý má rad něco jinýho). Další by byl nový 2.0 JTDm se 125 kw. A abych měl chuť na 3.2..musela by mít krásný vzhled i zvuk jako ve 156 a pak docela mě straší mobile.de apod, kde jich je dost s vadou motoru. 2.4 JTDm je zbytečně těžká(ikdyž ten motor třeba ve 166 ani nezněl jako diesel a dost mě překvapil) 2.0 nebo 1.9 jsou podle mě i větší držáky a kdyby mi chyběl výkon, tak bych si ho nechal doladit 
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
- SwimPixo
- Nováček
- Příspěvky: 176
- Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
- Bydliště: Brno - Zilina
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,4 nebo 2.0 (170 PS) nebo 1,8 TBi? Dilema
vela mudreho bolo popisane tak len pridam jeden velmi zaujimavy link. porovnava sa v nom nakladovost benzinoveho a diesloveho motora. Je tam zaradenych viacero parametrov, a v celku je to uazjimave.
http://auto.sme.sk/kalk.asp?tk=1
ked som si hodil porovnanie 1,8tbi a 2,4JTD, navratnost nakladov je az 126001km
z toho rozhodne vychydza berme si tbi
http://auto.sme.sk/kalk.asp?tk=1
ked som si hodil porovnanie 1,8tbi a 2,4JTD, navratnost nakladov je az 126001km
z toho rozhodne vychydza berme si tbi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jarous a 3 hosti
