Výměna termostatu

Odpovědět
RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 19.2.2011, sob 12:23

Tak jsem po výměně termostatu ... práce cca. 1,5h ... dělal jsem to na alfě poprví a raději v klidu ... :)

No k výsledku výměny po projetí na asi 15km ... zlepšení nastalo, ale né tak jak jsem očekával. Starý termostat byl seklej, šel i profouknout. S novím je teplota za klidné jízdy na 70-75C (předtím 50-55C) když tomu trochu začnu přikládat tak vyleze na 80-90C (předtím 60-65C) pak jde vidět jak otevře termostat a ručička upaluje zpět dolu na 75C...

Teď už bych možná věřil tomu že i trochu kecá ten budík, nemám doma teploměr do 100C, takže nemám jak ověřit v nádobce. Každopádně zlepšení se dostavilo. I to lépe topí!!!

Uvidím jak to bude vypadat v létě, přeci jenom jsem tu měl na ceště venku -2C

Jen ještě pro moje rozšíření znalostí. Jaká teplota se považuje za to že je motor podchlazený a jaké rozmezí teploty má být aby se dalo říct že má motor provozní teplotu???
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7248
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od speedy » 19.2.2011, sob 12:35

jak tady pročítám téma s termostatem, tak je moje auto v normálu, alespon podle toho , co píše RonyV. předchozí majitel kupoval nový thermostat loni začátkem července a je to taky, když jedu pijánko, tak teplota je kolem 70 až 75 stupnů a někdy i mín (auto jsem kupoval v prosinci, takže letní provoz v mém držení zatím nemá auto za sebou) když tomu začnu nakládat, tak teprve leze k 90. ručička leze dolů při jízdě z kopce, nebo když se auto zastaví, tak teplota spadne k té 70 tce, když je velký mráz (-10) tak při jízdě z kopce spadne i k 50tce, ale jakmile se silnice začne zvedat nebo se jede po rovině a auto je pod normálním zátahem, tak to opět leze nahoru
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 19.2.2011, sob 16:32

Teďko jsem to u jedné 2.4 s novým termostatem pozoroval taky, při piánko jízdě v zimě motor normálně uchladí topení, do chladiče vůbec nejde teplá voda.

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od juraz3nca » 19.2.2011, sob 23:27

to Kůrkyn: ale to jsi musel mít teplotu na 90°C, v kabině trenýrkovou teplotu a hadice k chladiči studená..

to RonyV: normální provozní teplota by měla mít právě těch 90°C.. +- nějaký ten stupínek, chceš-li tak +- nějaký mm jelikož u těhle aut to ukazuje momentální teplotu a né průměrnou.. průměrný stav ti ukazuje palivoměr, ale to je z jiného soudku..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 20.2.2011, ned 01:29

Právě ... 90C se mi zdá taky jako provozní a že se teplota motoru má držet kolem této hodnoty.
Teď mi jen řekni kde je problém [-o< , když je tam novej termostat, sahara stojí, nastavená teploty topení na 21C a za normální jízdy se to drží kolem 70-80C ...

ale oproti starýmu termostatu prostě změna ... s tím jsem jezdil fakt kolem 50-60C takže jsem o 20C nahoře,ale na těch 90? jsem to dostal jen kři svižnější jízdě (3000-4500 otč./min.) ale po povolení na normální jízdu to je vždy na těch 70-80C

... potřeboval bych ještě změřit teplotu v tý nádobce, zda budík taky ukazuje to co má a ne třeba o 10-15C míň ..... jenže to je taky blbost, protože přeci kdybych tomu dával tak ten motor nevyleze až na 105C a pak až otevře termostat ...

netuším čím to ještě doladit do konce,aby to drželo těch 86-90C :smt102
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 20.2.2011, ned 08:26

Je to tak jak píšu, navíc termostat je měněný včetně čidla. Jde o 2.4 jtdm.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 20.2.2011, ned 09:32

Prostě se s tím musíš naučit žít,stejně jako všichni majitelé 156 2,4 JTDm.Potom by tu bylo ještě jedno řešení,nalepit přes budík velkého smajla,ať tě to neznervózňuje :smt033
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7248
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od speedy » 20.2.2011, ned 09:44

:-D :-D :-D
taky řešení
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 20.2.2011, ned 12:48

Tak mě ani tak neznervozňuje že ručička na budíku neni přesně na 90C, ale to abych nejezdil s podchlazenym motorem. Chci aby měl prostě svojí provozní teplotu.

No hele chlapy, musím někde sehnat teploměr a změřit to v nádobce, jestli tam bude 85-90C tak pak budu teprve klidně dělat hají ... :smt015

Zase na druhou stranu jsem se tolikrát už dočetl že to ukazuje takhle jak mě, takže by to mělo bejt cajk ... alfaromeo1
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Liwika19 » 20.2.2011, ned 12:52

ja mam vymeneny termostat a teplota na budiku je tych cca 80°C pri jazde na rovine a v kludnom tempe...ja som pocula taku informaciu ze budik ukazuje menej nez je originalna teplota kvapaliny...ze to niekto meral a na teplomery mal tych 87°C ( tesne po jazde) a budik ukazoval nejakych 80°C
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Franik » 20.2.2011, ned 13:07

Provozní teplota u naftových motorů je 85stupňů, u benzínu je přes 90 až ke 100.Jelikož je systém dělaný jako přetlakový tak bod varu se posouvá do výšších hodnot a tudíž tam tato hodnota může být aniž by se voda začala vařit jen budíky jsou dělány aby ze zvyku ukazovaly 90
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 20.2.2011, ned 15:14

Tak jsem se teď vrátil z městského nákupu. Cesta cca. 10km a měl jsem teplotu jednou na 70C pak padla na 50-55C a tam se celou cestu držela. Už jsem z toho magor :smt021 :smt019 :smt068 =D>

Když jsem zastavil v garáži, tak jsem šahal u motoru na hadice. Levá která vede ze spod chladiče do motoru teplá, udržel jsem na ní ale ruku. takže typuju 60C. Hadice v levo co vede od termostatu do chladiče studená, což znamená že termostat se za celou jízdu neotevřel, ale i přez to prostě teplota motoru max. 70C .... venkovní teplota za cesty -4C, tak se ten motor fakt uchladí sám bez chladiče,nebo co?!?! :shock: Asi to taliání mají odladěný na ty jejich denní teploty nad 35C.

Zítra jedu do práce, tak uvidím jakou teplotu tam budu mít. Jen doufám že jsem ty 3000,- za termostat a další věci co patří k jeho výměně neutratil zbytečně ...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 20.2.2011, ned 17:40

u naší 145 ukazije budík necelých 80 a když jí připojím na diagnostiku, tak je tam správných 90°C. A to je 1.4 TS.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Ladis » 20.2.2011, ned 18:00

Jestli jsi měl tu horní hadici po krátké jízdě teplou,tak ta výměna zbytečná nebyla.Já ujedu klidně 15 Km a v tom mrazivém počasí jsem rád,že se to vyškrábe k 70 a horní hadici mám studenou.Jak psal kůrkyn,prostě se to uchladí jen přes topení,nebo si netop a teplota bude hned vyšší :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 20.2.2011, ned 18:06

OK tak od zítřka v zimních obdobých nebudu již používat topení, hlavně že alfaromeo1 bude teploučko :smt040
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

martinez
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 358
Registrován: 6.10.2009, úte 20:30
Bydliště: Náchodsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od martinez » 20.2.2011, ned 18:48

Kůrkyn píše:u naší 145 ukazije budík necelých 80 a když jí připojím na diagnostiku, tak je tam správných 90°C. A to je 1.4 TS.
Na mojí 146 1.6TS mě taky ukazuje necelýjch 80 tak jsem přemýšlel o termostatu ale vidím že jsi na tom stejně tak to řešit nebudu.
Alfa Romeo Crosswagon
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od Kůrkyn » 20.2.2011, ned 18:52

Termostat na 145 právě máme novej a teplotní čidlo pro řj taky :)

martinez
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 358
Registrován: 6.10.2009, úte 20:30
Bydliště: Náchodsko

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od martinez » 20.2.2011, ned 19:08

Tak to jsi mě uklidnil :smt023
Alfa Romeo Crosswagon
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex

bourak
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 7.8.2010, sob 11:19

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od bourak » 23.2.2011, stř 21:27

Přidám taky svojí zkušenost. Po výměně termostatu (1.9JTD 16V- termostat GATES za necelý 2tkč) taky při piánko jízdě 70°C, když přikotlim tak 80-90°C. Jízda z kopce ručička na budíku klesne na tu první čárku pod 90°C (někdy i pod), což je v mém případě cca 80°C dle diagnostiky. Jinak při jízdě se ručička drží těsně pod 90°C (dle diag. asi 87°C +-) takže neřešim a jsem v klidu a.vs.s
AlfaRomeo156 SW 1.9 JTD 16V <3

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7248
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od speedy » 23.2.2011, stř 23:21

dnes jsem taky obasolvoval ráno 10km cestu (jedna jízda) a byl jsem rád, když ručička vylezla k 70tce. jakmile jsem ale přijel do města začal popojíždět, takk začala zase klesat. fuj , at už ta cetka skončí :(
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 24.2.2011, čtv 10:41

Takže s novým termostatem a třech jízdách cca. 40km do práce a 40km zpět jsem s teplotou na tom takto.

Do práce - ráno v 5:00 venkovní teplota -13C, do práce jedu převážně z kopce asi 70% cesty. Ručička na budíku kolem 60C-70C posledních 8km jedu jen z kopce na 6q bez plynu a na tomto úseku mi padne ručička až na 50C.

Z práce - venkovní teplota -6C, samozřejmě z práce jedu těch 70% převážně do kopce :D takže prvních 8km neustálé stoupání, takže motor se během těchto pár km zahřeje že začne otvírat i termostat, budík ukazuje pořád 70C-80C až před barák.

Dle termostatu který otvírá u 88C se mi zdá že budík kecá asi o 10C, jelikož když je ručička na 80C tak už jde vidět jak termostat otevře, ručička padá na 70C - termostat zavře a ručka leze na 80C atd. Na 90C se dostanu jen při opravdu agresivní jízdě.
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 2.3.2011, stř 11:28

Tak dnes jsem si ověřil mojí úvahu. Sehnal jsem si teploměr do 200C a jel zahřát motor na průměrnou teplotu co budík ukazuje vždycky, zastavil, strčil teploměr do nádobky a jak jsem říkal, je tam rozdíl asi 10-15C. Budík mi ukazoval 70C a na teploměru bylo 82C +- nějaká ta odchylka telpoty v motoru a v nádobce, takže řekněme že motor měl těch svích 85C. :smt041 :smt023

Teď jen přemyšlím nad tím zda pořídit ještě nové čídlo teploty do termostatu?? Zda to. už stářím nepodává trochu špatné hodnoty a tím pádem budík ukazuje o těch 15C méně. :smt102
Když by ani to nepomohlo, tak by možná bylo dobrý sehnat nějakýho šikovnýho elektrikáře, kterej by dokázal spočítat odpor toho teplotního čidla a mezi čodlo a budík napájel nějakou součástku která by tenhle rozdíl vymezila a budíku dávala hodnoty, aby u 85C chladící kapaliny taky těch 85C ukazoval budík...

Jinak ještě k té teplotě. Minulí pátek jsem jel trasu Chomutov-Plzeň-Praha-Chomutov takže nějakých 300km a teplota se mi držela konstatně u těch "budíkovích" 70C ... takže výměna termostatu nebyla vůbec zbytečná. :wink:
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od jouda » 2.3.2011, stř 11:45

Anebo pak muzes jeste budik rozebrat a tu tucicku si posunout, ale chtelo by si to zmerit znova teplomerem a kouknout zaroven na DIAG. Pak si rucicku zvednes na +/- 85°C a mas klid
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

RonyV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 318
Registrován: 24.1.2011, pon 20:35
Bydliště: Vejprty

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od RonyV » 2.3.2011, stř 12:31

To by byla další možnost no, ale s tím rozebíráním těch budíků a kor sundavání ručiček mám špatný zkušenosti. Dělal jsem to jednou na mojí bývalí Hondě CRX kvůli bílím polepům a na zavěr mi ze čtyř budíku fungovali jen dva a z toho jeden ještě na půl ... :smt040
To jsem byl ale ještě mladej klučina, třeba by to teď dopadlo o něco líp ...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW

jouda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu

Příspěvek od jouda » 2.3.2011, stř 13:00

Ja jsem to na 156 delal komplet (viz vlaknou zmena podsviceni). neni to nic sloziteho. A rucicku nemusis vyndavat jenom s ni pomalinku otocit kam potrebujes. Musis rozebrat stredovou konzoli, vyndat cele budiky a pak sundat predni plexi a jses tam. Opravdu na tom nic neni. Ale musis si byt jistej (zmerit teplomerem a kouknout na DIAG) ze ti budik ukazuje jinak nez je real.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti