Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Néé byly jsme na vycházce a s malou sáňkovat. Já jsem ve stavu nemocných tak využívám vycházek.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Tak alfonz ma vanoce dostal nejaky darecky. Naftovy a vzduchovi filtr od UFI, a poridil jsem mu domu diagnostiku. Doufam tedy ze bude delat jen radost a odvdeci se jinak to ma spocitany a dostane o jeden valec vic a zacnu ho krmit bemzinem.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
myslím že na denní používání budeš s JTDm spokojený a časem třeba pořídíš V6 na léto.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
tak jsem zjistil že po výměně oleje trochu kape olej okolo filtru takže přetaženo, nechal jsem sezout sjetý pláště z letních 17 dostanou očistu, nový skrýtý ventilky a jsou obědnány nový bačkůrky AVON ZV5 215/45 R 17 91W XL no zkušenost mám zatím s niřší kategorii ZV3 tak jsem zvědavej. Naftový a vzduchoví filtr zatím v dílně čekám na trochu času a lepší pošasí.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Máš nějakej odkaz na ty Avony?
Alfa Romeo Crosswagon
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Objednával jsem zde: http://www.levnepneu.com/index.php?nid= ... &epc=AVAM2 ale teď mě přišel mejl že zboží není skladem a že dodání nemuže být ani do 30dní tudíž byla stornována, no a najednou se v eshopu objevilo změna zboží bylo skladem, už není, dodání do týdne. a najednou vzrostla cena na ks o 500kč. to je obchod jak stehno radši tedy nic nebrat. Jinak jsou k mání i na nejlevnejsipneu.cz tam bylo vždy vše bez problémů.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Zkus tyto:
http://www.pneu-servis.cz/index.php?Pne ... u=Goodyear Excellence 215/45 R17 V
mám s nimi dobré zkušenosti a ten obchod až na letošní zimu naprosto v pohodě a bezkonkurenční ceny na většinu pneu.
http://www.pneu-servis.cz/index.php?Pne ... u=Goodyear Excellence 215/45 R17 V
mám s nimi dobré zkušenosti a ten obchod až na letošní zimu naprosto v pohodě a bezkonkurenční ceny na většinu pneu.
159
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
s tou GY Excelent mám taky dobré zkušenosti, sice na Tempře, ale jinak slušný gumy..
http://www.levnepneu.com/index.php?nid= ... &epc=PITP8
http://www.levnepneu.com/index.php?nid= ... &epc=PITP8
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Ten odkaz je na Pirelli. Máš i s nimi nějaké zkušenosti? Na pohled pěkné, ale v rychlostním indexu "Y" bude za 10 tis po nich.
159
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Proč? Čím vyšší index,tím měkčí guma..a menší kilometrový výkon? Já půjdu do staré dobré klasiky http://www.rajpneu.cz/pneumatika-121100 ... XL-MFS.php a jsou za dobrý peníz 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Tak jak píšeš. Čím vyšší rychlostní index, tím měkčí směs, tím rychlejší úbytek vzorku.
159
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
O goodyearech jsem taky premyslel a pak jeste falcon. Na pneu mam jednu podminku nesmeji byt smerovy dezen tedy pouze asymetrika a znacka pireli me taky nesmi na auto mam s nima spatny zkusenosti a tak ne navic ted vim jaky eshop s pneu taky ne je to http://www.levnepneu.com. Jelikoz mam s avonama jen dobry zkusenosti tak preferuji je.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Možná blbej dotaz, ale proč ne směrový vzorek a trváš na asymetrickém? 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
vetsina vody a necistot je konstrukci asym.plastu tlacena pod auto a ne ven mimo tudiž mensi znecisteni auta a navic vetsina plastu se smerovym vzorkem od urcite miry opotrebeni zacne hucet, osobni zkusenost a zkusenost znamich. venkovni kraje behounu jsou tvoreny pevnyma blokama ktery jsou pevnejsi.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Mě větší hlučnost neotravuje a auto šmudlám skoro pořád 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
tak to je na samotné vlákno..
více či méně znečištěné auto vlivem symetri či nesymetrických vzorků..
pokud si Franto myslíš, že to tlačí pod auto a mimo auto, tak mě napadá, že se za autem stejně vše zvíří a sedá to stejně na zadek auta,...
ono totiž na znečištění auta nezáleží jaké máš pláště, ale kudyma a kolik toho najezdíš, jestli jsi kloboukový řidič či jezdíš každodenně za každého počasí, taky jak často a čím to myješ, jestli máš garáž nebo stojíš ve městě pod holým nebem, atd atd...
kdyby jsi řekl, že ty, nebo ti tví známí, mají špatné geometrie, a musí přehazovat kola aby se jim to stejnosměrně sjíždělo, a sjíždíte to až tzv na plátno, pak bych řekl, že to má velký smysl..
více či méně znečištěné auto vlivem symetri či nesymetrických vzorků..
pokud si Franto myslíš, že to tlačí pod auto a mimo auto, tak mě napadá, že se za autem stejně vše zvíří a sedá to stejně na zadek auta,...
ono totiž na znečištění auta nezáleží jaké máš pláště, ale kudyma a kolik toho najezdíš, jestli jsi kloboukový řidič či jezdíš každodenně za každého počasí, taky jak často a čím to myješ, jestli máš garáž nebo stojíš ve městě pod holým nebem, atd atd...
kdyby jsi řekl, že ty, nebo ti tví známí, mají špatné geometrie, a musí přehazovat kola aby se jim to stejnosměrně sjíždělo, a sjíždíte to až tzv na plátno, pak bych řekl, že to má velký smysl..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Bohužel ale je to tak je to dáno konstrukcí pláště (vzorku) drážky na odvod vody u asymetrických pláštů směřují vždy do vnitř pod auto u směrových je vzorek stejně na obě strany. Něco sy si o tom přečti. Třeba jeden malý výtah ze článku:
Jde o to, že pneu má odlišné figury na vnějším okraji a vnitřním okraji, protože na každou stranu se hodí něco jiného. Při ostrém zatáčení je zdaleka nejvíce zatěžován vnější kraj pneu, proto jsou tam figury na pneu ve větších blocích s méně drážkami (víc jako slick), aby byl okraj co nejpevnější, nedeformoval se a aby seděl na cestě co největší plochou, i když pneu jede téměř po hraně. Naopak vnitřní okraj je využit k lepšímu odvodu vody pro zabránění aquaplaningu, používají se také figury, které tlumí vibrace pneumatiky, hluk...
A na středu se dezén liší zase, tam jde zejména o přenos podélných sil.
Jde o to, že pneu má odlišné figury na vnějším okraji a vnitřním okraji, protože na každou stranu se hodí něco jiného. Při ostrém zatáčení je zdaleka nejvíce zatěžován vnější kraj pneu, proto jsou tam figury na pneu ve větších blocích s méně drážkami (víc jako slick), aby byl okraj co nejpevnější, nedeformoval se a aby seděl na cestě co největší plochou, i když pneu jede téměř po hraně. Naopak vnitřní okraj je využit k lepšímu odvodu vody pro zabránění aquaplaningu, používají se také figury, které tlumí vibrace pneumatiky, hluk...
A na středu se dezén liší zase, tam jde zejména o přenos podélných sil.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
OK, máš pravdu, ale konstrukce těchto gum je ale určitě pro bezpečnou jízdu a né pro cca o 20% čistější auto.. pokud bych měl volit mezi naleštěným autem které je obtočené kolem stromu nebo špinavým před panelákem a já v klidu doma u netu...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
já taky nikde nenapsal že je to jen kvůli tomu čistšímu autu i když i to je jeden z mála důvodů a opravdu je to hodně znat na boku auta. Hlavní důvod je rozčilující hluk od trochu sjetých pneu cca 4-5mm a i to je jeden důvod kvůli kterému mě nesměj na auto pireli tam je to hodně markantní vyzkoušeny Zero nero naposled (koupil jsem je na autě) a předtím P5000 Drago a P 6000 a už opravdu né s 6000 jsem dokonce když zkončila zima a já přezul na leto jel do servidu s podezřením na hučící ložiska a odjížděl s tím že to hučí pláště. Na asymetrikách se mě to nestalo.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Dnes dostal alfonz nový vzduchový filtr od UFI ještě čeká výměna toho paliváku to bude další etapa.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Co se týče těch GoodYear F1 GSD3, na nich jsem alfu koupil v odpovídajícím rozměru 215/45 R17, pneumatiky skoro zánovní, vzorek cca 6 mm, jezdil jsem na nich celý rok 2010, co se týče jejich schopností na suchu, paráda, nemám připomínek, dalo se na nich kravit dost pěkně a podržely i na hraně, co se týče na mokru, na něm jsem si dělal blbosti netroufl, ale neměl jsem s nimi jediný problém ani při brždění, ani při rychlejším průjezdu zatáček, ale vše maximálně při hbitější jízdě, na hranu jsem se s nimi na mokru nikdy nedostal, tam nemůžu soudit. Ale co se týče té hlučnosti, ta byla podle mě hodně extrémní, štvala mě opravdu víc než dost, auto na těch gumách hučelo neskutečně, asi jsem moc zhýčkaný, ale jet s tím někam dál prostě nešlo, hluk co od nich pronikal do kabiny byl neskutečný, zimní Ultragripy 7+ co teď mám jsou proti nim ultratichá záležitost a na celé alfě mě ze všech jejich ponákupních nedostatků ty pneumatiky opravdu lezly na nervy nejvíc, pomalu jsem se styděl v tom někoho vozit, hučící ložisko hadr proti tomu zvuku....
Takže co se týče mých zkušeností s těmito pneumatikami, i když mají pořád relativně pěkný vzorek a minimálně sezónu by ještě vydržely, jdou prostě z disků pryč a koupím něco jiného, konkrétně tyhle F1 GSD3 mi na auto už nesmí a po zkušenostech a názorech ostatních lidí, nejdu určitě ani do jiných s podobným symetrickým vzorkem. Jízdní vlastnosti auta na nich sice parádní a pokud někomu hlučnost nevadí, doporučuji, ale já už je nechci. Můj názor :-)
A k tomu zašpinění auta od symetrického vzorku, jezdil jsem s alfou na těch F1 GSD3 i po rozblácených polních cestách a vůbec všude bez ohledu na znečištěný povrch a popravdě jsem nijak za celý rok nezaznamenal, že by bylo auto nějak viditelně víc špinavé, než by asi mělo být.
Takže co se týče mých zkušeností s těmito pneumatikami, i když mají pořád relativně pěkný vzorek a minimálně sezónu by ještě vydržely, jdou prostě z disků pryč a koupím něco jiného, konkrétně tyhle F1 GSD3 mi na auto už nesmí a po zkušenostech a názorech ostatních lidí, nejdu určitě ani do jiných s podobným symetrickým vzorkem. Jízdní vlastnosti auta na nich sice parádní a pokud někomu hlučnost nevadí, doporučuji, ale já už je nechci. Můj názor :-)
A k tomu zašpinění auta od symetrického vzorku, jezdil jsem s alfou na těch F1 GSD3 i po rozblácených polních cestách a vůbec všude bez ohledu na znečištěný povrch a popravdě jsem nijak za celý rok nezaznamenal, že by bylo auto nějak viditelně víc špinavé, než by asi mělo být.
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed Sportwagon (11/2003)
BA3 2107 (1987)
BA3 2107 (1987)
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Kua tak teď jste mi dali brouka do hlavy
,jestli je to taková hrůza,tak na ně asi kašlu 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
tak jsem odvez pneu do servisu na montáž, z jednoho mě po hodině volali že je nejsou schopny nazout mají nějakou slabou nazouvačku a tý nízkoprofily nenazuly, tak jsou jinde tam to prej není problém. A za 2. mě ráno nechal alfonz ve štychu -13 a já nenatočil. Dostala ozdravnou kůru z autonabíječky na 1/2hoďky a trochu tepla z horkovzdušky a už to vrnělo.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Ja zas s tema F1 GSD3 jsem spokojeny, za ty penize... Smes je mekci, takze drzi slusne, ale ubyvaji. Hur drzi pokud jim clovek naklada a jsou prehraty, zacnou trochu klouzat (viz. Kamen).
Po 8tkm tkm meli kolem 4mm ale i tak na vode pri letu na Jedlovou Horu pri +- 180 neplavali.
Samo jsou lepsi gumy, ale za 2200/ks to asi nema konkurenci
Hluku jsem si nevsiml, ale 164 je asi lip odhlucnena
Po 8tkm tkm meli kolem 4mm ale i tak na vode pri letu na Jedlovou Horu pri +- 180 neplavali.
Samo jsou lepsi gumy, ale za 2200/ks to asi nema konkurenci
Hluku jsem si nevsiml, ale 164 je asi lip odhlucnena
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Franik - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2400 (10/2005)
Nechci ti brát iluze, ale máš trochu milné představy! U asymetrik je vždy guma na jedný straně vzorkem opačně a né jak píšeš že jsou obě dvě vnitřní strany dovnitř vozu. Takže jedna strana je dovnitř a druhá směřuje směrem ven tedy vůči té druhé zrcadlově. To by museli být asymetricky směrový aby byli obě dvě kola totožné na obou stranách vozu! Tak až si ty Avony dáš na auto tak se podívej na kola na nápravě ať víš o čem mluvil.Franik píše:Bohužel ale je to tak je to dáno konstrukcí pláště (vzorku) drážky na odvod vody u asymetrických pláštů směřují vždy do vnitř pod auto u směrových je vzorek stejně na obě strany. Něco sy si o tom přečti. Třeba jeden malý výtah ze článku:
Jde o to, že pneu má odlišné figury na vnějším okraji a vnitřním okraji, protože na každou stranu se hodí něco jiného. Při ostrém zatáčení je zdaleka nejvíce zatěžován vnější kraj pneu, proto jsou tam figury na pneu ve větších blocích s méně drážkami (víc jako slick), aby byl okraj co nejpevnější, nedeformoval se a aby seděl na cestě co největší plochou, i když pneu jede téměř po hraně. Naopak vnitřní okraj je využit k lepšímu odvodu vody pro zabránění aquaplaningu, používají se také figury, které tlumí vibrace pneumatiky, hluk...
A na středu se dezén liší zase, tam jde zejména o přenos podélných sil.
Jinak k tomu hučení, už jsem to tu někde psal a je to pořád dokola. Na vlastnost hučení pneu vlivem nerovnoměrného opotřebení segmentů na pneumatice má příčinu více aspektů. Jednak kostrukce dezénu, jednak fyzikální vlastnosti který působí na vzorek vlivem jízdy(brzda+plyn+boční odstředivá síla), typ nápravy na daném vozu, opotřebování tlumičů a to že málo kdo po sezoně nedá gumy s odskákaným vzorkem po směru jízdy aby se eliminovalo oskákání dezénu(HUČENÍ) a dá to opět na tu stranu s který to sundá a tím pádem hučení pokračuje. Mělo by se to dělat tak že po sezoně kdy se kola sundavají, se označí(LP,PP,LZ,PZ) a při montáži se přehodí na druhou stranu. Jen u směrových pneu se musí přehodit logicky na disku, pokuď se nandavá kolo jako komplet a od hučení je pokoj.
Jinak nevím kde jste vzali to lidové rčení, že pneu který má rychlostní index třeba Y rychle zmizí, vlivem měkčí směsi! Je to blbost. Daná písmena značí jen to, pro jakou rychlost je daná pneu konstruována( kostra pláště) a né že při označení T,H,V,Y,W je směs taková nebo maková. To už záleží na výrobci jakou používá alchymii směsi gumy při výrobě.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů