QTRONIC

Odpovědět
pietro1981
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Registrován: 6.8.2010, pát 15:40

Re: QTRONIC

Příspěvek od pietro1981 » 11.8.2010, stř 21:58

Kód: Vybrat vše

http://alfa-romeo-159.autobazar.eu/19-jtdm-id1752161.html
A co taketo nieco?? Ak sedia km, tak je to super cena, ci?? Skoda len, ze je nema vyhrievane sedacky a xenony. A ten motor...neviem. Co je tu popisane o motoroch, potom toto musi byt riadny lenivec. niekedy musim otestovat vsetky JTD!!

Kód: Vybrat vše

http://alfa-romeo-159.autobazar.eu/19-jtd-high-id1747573.html
A ked tak vyprazdnit vrecka, tak potom toto!?

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 12.8.2010, čtv 07:41

Já když bych si dovolil radit, ze svý zkušenosti se 110ti kilowatovou jednadevítkou, tak bych šel do 2.4. Tak 1.9 88kW, si myslím bude fakt už hóóódně líňoučký.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od krteczek » 12.8.2010, čtv 09:34

jestli se pohybujes po italii, tak se cestou vazne stav v nakym bazosi a projed si jednotlivy motorizace o kterych uvazujes, jinak to nevyresis - tech aut je tam dost. proste se do toho posad a zatop tomu poradne. tady na foru ti kazdej poradi jen podle sebe jakej vykon je podle nej optimalni. preci sam vis nejlip, jak chces aby to jezdilo :drivers:
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

pietro1981
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Registrován: 6.8.2010, pát 15:40

Re: QTRONIC

Příspěvek od pietro1981 » 12.8.2010, čtv 20:17

ved to je to, ze nemam podla coho porovnat. 156 je nieco ine, aj vahou auta a tak. Hej, ale ja som tu hore pri merane, tu tych bazarov nie je vela. To zacina az dolu od Trenta (tak vo vacsom). Dnes mi volal svagrik. 2007, 150 koni, 160 000 km. vybava neviem presne. nejakych 7000-7300 €. Ale tie ceny, co su v tych tvoch inzaratoch su v poho, nie? auta vyzeraju celkom zachovalo.

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: QTRONIC

Příspěvek od krteczek » 12.8.2010, čtv 22:33

no je to fakt, ze tak 150 - 200 km na jih by to chtelo :-D takhle se vlastne pohybujes v rakousku - proste v italii jsi az pod kopcema, no
to je tezky - kazdej to vidi ze svy perspektivy...pravda neni jen jedna (aaa, filosofie me vzdycky bavila) obe jsou moc pekny, to jo - me se proste 159 vzdycky libila a porad bych mel problem najit stejne pekny auto ale kdybych ja mel a mohl dat skoro 16.000 euro za auto (tu slabsi nekomentuju - mozna pritelkyne by byla spokojena ale me by to nebavilo :cry: ) ...asi bych se pokusil neco usetrit a sel bych do 6 hrnku
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... 59/8100073
pockal bych si na peknej kousek za dobry penize a co bych usetril, lil bych do nadrze.
za mne proste pokud nafta, tak 5 valcu, vybava me nikdy moc nezajimala (klima a vyskove stavitelny sedadlo ridice je v kazdy 159 a vsechno ostatni je pro me bud zbytecny nebo aspon zbytny) a pred rokem vyroby a poctem km davam prednost skutecnymu stavu stroje.
ujasni si zkratka jen na co to chces - mesto, dalnice, okresky..., kolik najedes a jak moc je pro tebe dulezita spotreba, jestli na to radsi slapes vic nebo min, jestli uprednostnujes vybavu pred zrychlenim (treba), co fakt nechces atd a pak to zkus projet - budes to mit myslim o moc jednodussi. kdyz jsem si na tohle vsechno odpovedel a parkrat se projel, tak nebyla jina sance - 3,2 bych neuzivil...a za ty penize nekoupil
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

pietro1981
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Registrován: 6.8.2010, pát 15:40

Re: QTRONIC

Příspěvek od pietro1981 » 12.8.2010, čtv 23:49

hej, do rakuska nemam daleko. Ja mam teraz 105 konove JTD v 156 a maximalna spokojnost. Vykon staci (sem tam pri predbiehani si zamrmlem, ale inak som spokojny), spotreba fantasticka. Ked idem domov, nemecko kde sa da 160-170, rakusko 140 (prekracujem o 10km/hod), spotreba 5.8. to je aj s klimou. co k tomu dodat. viem, ze 159 je o cosi tazsia. 150 koni JTD je myslim idialna volba. Jasne ze tie 3,2 JTS su :smt023 , ale kto to bude zivit. 2,4 JTD som ochotny krmit a rad. len teraz sa mi pozdavaju aj tie nove motori- 1,8 TBi 235 k. ked si pozries car configurator, uvidis tam ten rozdiel v cene. rozmyslam pocakt do buduceho roku a potom toto kupit, alebo ak budu eurace, tak 2,0JTDM. Alebo ak svagrik najde dolu v it nejaku babiku, tak beriem. Hm, sam neviem, ale rozhodne mam cas, mam sa na com vozit a.vs.s

Gp_ONe

Příspěvky: 2
Registrován: 26.11.2010, pát 18:54

Re: QTRONIC

Příspěvek od Gp_ONe » 26.11.2010, pát 19:11

Ahoj, mám AR 159 1.9JTD Multi-Jet 110kw.
Mám s ní bohužel takový problém, mám automatickou převodovku, na autě je najeto 152 000km ikdyž nemám servisní knížku ale interiér je zachovalí, nevím jestli má ty kilometry ale možná bych tomu věřil.. no k tomu problému, když za studena nastartuji dám ''D'' (rychlost) a chci se rozjet tak automat kopne, ale ujedu 100m-200m a už to neudělá :shock: Jestli by stačil vyměnit pouze Olej? Děkuji za vaše skušenosti a rady.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od xjohny » 26.11.2010, pát 21:03

Zkontroluj podle návodu hladinu oleje. Výměnou oleje určitě neuškodíš, možná by něco řekla diagnostika.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Gp_ONe

Příspěvky: 2
Registrován: 26.11.2010, pát 18:54

Re: QTRONIC

Příspěvek od Gp_ONe » 26.11.2010, pát 22:29

Myslíš že by to mohlo být tím? Prodávat se mi nechce, sem s ní maximálně spokojený, zítra zajedu za kamarádem co má auto servis aby to napíchl.. Ale žádnou chybu na pal. počítači mi to nepíše a do nouzáku mi to nikdy nespadlo. Netušíte někdo co by stál při nejhorším repas nebo nová převodovka? Děkuji.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 27.11.2010, sob 09:28

Tak přemýšlet o prodeji auta ještě dřív než zjistím co to je mi přijde dost předčasný.. určitě bych vyměnil olej, tím nic nezkazíš a pokud ho tam máš míň, tak by to tím být mohlo. Sice to je za olej docela balík peněz, je ho tam tuším 6,3 litru při ceně 485,- za litr (http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1541), ale furt to vyjde daleko levnějc než jí opravovat. A pokud jde o diagnostiku, tak to by ten Tvůj kámoš musel mít sakra dobrý zařízení aby projel převodovku. Můj se do ní nedostal a to ho ta jeho stála přes 250 tyček a co rok má aktualizace. Ale třeba budeš mít štěstí. Jinak tady na fóru bych Ti doporučil cendlera, ten nějakou diagnostiku specielně pro naše Alfy ladí, tak třeba pomůže, když ten Tvůj kámoš bude v koncích. Jinak mně převodovka taky kopne, ale jen při prudkým rozjezdu, kdy při automatickým přeřazení z 1 na 2 vylítne do neutrálu a pak s kopancem do tý dvojky zapadne. Ale je to jen při prudkým rozjedu, jinak v poho. A už jsem se to nějak naučil obcházet, tak to zatím dál neřeším. Nijak se to nezhoršuje. Každopádně držím palec!!
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od xjohny » 27.11.2010, sob 11:04

První kroky co bych teda udělal jsou:
- zkontrolovat měrkou hladinu oleje (nevim jestli u toho má nebo nemusí běžet motor)
- čichnout si k oleji - pokud je cítit pečínkou, tak vyměnit, jinak stačí dolejt (ale výměna je výměna no :wink: )
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: QTRONIC

Příspěvek od Oskar » 27.11.2010, sob 22:01

Ja ti poradim jednu vec, nevymyslej kraviny a zajed do nejakeho renomovaneho servisu co opravuje automaticke prevodovky, pokud mozno na zaklade nejakych referenci od znameho. Servisu je hodne, ale tech co opravdu rozumi automatickym prevodovkam malo. Takovy servis ti napichne i ridici jednotku, myslim tim RJ te prevodovky, ma totiz svoji.
Autorizovany servis Fiat nebo AR rovnou vynech.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: QTRONIC

Příspěvek od jirkas » 20.3.2011, ned 22:08

Ahoj,

mohu poprosit o nejake shrnuti vyhod a nevyhod MANUALu a AUTOMATIKy(QTronic). Jde mi o udrzbu, jizdni vlastnosti, spotrebu apd.

Jeden nejmenovany alfista (s manualem) me celkem nahlodal na automat. Udajne automat vydrzi vice nez manualni prevodovka, protoze u automatu neni toho tolik k pokazeni - staci pouze kontrolovat hladinu oleje a po100tis.km olej menit... U manualu napriklad okolo rozmezi 130000 - 1700000km odchazi setrvacnik a musi se menit cela spojkova sada. Co se tyce udrzby, tak se zde meni olej stejne jako u automatu...

Mohu poprosit o vase nazory. Predem dik.

Jirka

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: QTRONIC

Příspěvek od jurki888 » 20.3.2011, ned 22:21

aj u automatu je zotrvacnik dvojhmota tusim je to klasicka prevodovka len tam je robot ktory radi a vytlaca spojku lebo na diag sa da pozret opotrebenie spojky
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: QTRONIC

Příspěvek od jirkas » 20.3.2011, ned 22:27

Menil nekdo z majitelu QTronicu jiz tyto veci? Ten robot by se mel o spojku a setrvak starat lepe ...

Dale bych poprosil o nejake to shodnoceni obou alternativ.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od cendler » 20.3.2011, ned 22:29

jurki888 píše:aj u automatu je zotrvacnik dvojhmota tusim je to klasicka prevodovka len tam je robot ktory radi a vytlaca spojku lebo na diag sa da pozret opotrebenie spojky
můžeš mi vysvětlit, nebo ukázat, jak by diagnostika zjistila opotřebení spojky?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 20.3.2011, ned 22:33

To jurki888: To si pleteš se selespeedem, kterej ani nevím jestli se do 159ky dává, Q-Tronic je klasická hydrodynamická převodovka s možností manuálního řazení, ale s řazením na principu tlaku oleje a né robota..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: QTRONIC

Příspěvek od jirkas » 20.3.2011, ned 22:40

Shodnoceni zatim zadne, tak ja teda polozim konkretni otazku.

Co vsechno se opotrebuje/pokazi/bude treba vymenit u automatu? vs To same u manualu?

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 20.3.2011, ned 22:51

Já automat mám a zatím jsem nic neměnil, takže v tomhle asi přesně neporadím. Ale každopádně jsem slyšel, že oprava automatu je o hodně dražší než manuálu. Mě občas při prudké akceleraci vyskočí dvojka do neutrálu a to je samozřejmě nějaká vada na převodovce, ale dělá to jen někdy a při noze na podlaze, tak to zatím radši přes servis neřeším a doufám, že se to nebude horšit.. což se zatím nehorší.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: QTRONIC

Příspěvek od SwimPixo » 20.3.2011, ned 22:54

jirkas píše:Ahoj,

mohu poprosit o nejake shrnuti vyhod a nevyhod MANUALu a AUTOMATIKy(QTronic). Jde mi o udrzbu, jizdni vlastnosti, spotrebu apd.

Jeden nejmenovany alfista (s manualem) me celkem nahlodal na automat. Udajne automat vydrzi vice nez manualni prevodovka, protoze u automatu neni toho tolik k pokazeni - staci pouze kontrolovat hladinu oleje a po100tis.km olej menit... U manualu napriklad okolo rozmezi 130000 - 1700000km odchazi setrvacnik a musi se menit cela spojkova sada. Co se tyce udrzby, tak se zde meni olej stejne jako u automatu...

Mohu poprosit o vase nazory. Predem dik.

Jirka
Takze
Automat:
- vyhody v zacpe, nemusis stale radit... hlavne ked na alfe sa hlupo radia prve tri stupne vdaka GM
- mozes si radit bez problemov manualne, ak by si sam cchel kedze sa jedna o sekvenciu
- treba menit olej v prevodovke, zhruba kazdych 100000km, netreba verit, ze je tam dozivotna napln...
- prevodovka je v celku intuitivna, neseka pri radeni a dokaze uspokojit aj pri predbiehani.
- spotreba vyssia asi o pol litra, i ked ja si myslim ze tim ze radi spravnejsie ako bezny uzivatel, kludne by mohla byt rovnaka
-

Manual:
- moznost tzv. uzitia si jazdy radenim manualnou pakou, i ked to ma aj automat
- taktiez menis olej, pokil sa o auto staras
- nevyhoda pri radeni stupnov 1,2,3->vraj zdedeny neduh od GM(tazko sa radia napr pri podradeni)
- vymena zotrvaku a celej spojkovej sady(pokial mas robit veci poriadne musis menit celu spojkovu sadu oprava cca 30000kc)
- mna otravuje radenie v zacpe... od kedy som siel 4 hodiny z viedne do Bratislavy tak sa vyhybam kolonam :D


Obe verzie, ci automat alebo manual vydrzia tolko ako sa k autu spravas.

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: QTRONIC

Příspěvek od Ladis » 20.3.2011, ned 22:58

Jednoduše řečeno automat je problém navíc,i když může fungovat bez problému hoďně dlouho.Je to stejná loterie jako koupě ojetého dieslu (majitel prase,žádná údržba = veký průšvih).Do automatu bych šel jen kdybych ho vyloženě chtěl,na pohodovou jízdu a pohodlí.Pokuď Ti,ale není zatěžko kvrdlat klackem,tak běž do manuálu :wink:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: QTRONIC

Příspěvek od jirkas » 21.3.2011, pon 08:35

Nemel by byt automat spis o problem min, kdyz udajne radi setrneji nez lidsky ridic? Jakoze teoreticky by mel vydrzet dele...

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 21.3.2011, pon 09:46

Tak to bohužel ne. Automat je mnohem složitější mašinka než manuál, a je maximálně choulostivá na kvalitu a čistotu oleje. Pokud je o něj dobře pěčováno, spolehlivost bude srovnatelná s manuálem, ale když se podělá, je to asi o dost nákladnější.. Asi mluvím dost divně, s ohledem na to, že ho mám, ale u mě to byla priorita ze zdravotních důvodů a hlavně jak popsal výš SwimPixo, tak je to hlavně o pohodlí a nepřekonatelná věc pro pojíždění v kolonách, což občas znám z kolon v Praze. A když má možnost manuálního řazení, tak si můžeš "kvedlat" stejně jako u manuálu a není tam většího rozdílu. A ještě jedna výhoda, můžeš stát v jakýmkoli kopci a auto Ti se zařazenou rychlostí bez použití brzdy necouvne, ale to v dnešní době myslím uz manuálu řeší hill hodler nebo jak se to jmenuje.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: QTRONIC

Příspěvek od jirkas » 21.3.2011, pon 09:57

Jelikoz nejsem zavodnik, tak z hlediska pouziti mi je jedno jestli budu mit manual nebo automat (se sekvencnim). Jelikoz chci auto na delsi dobu, tak to vybiram s ohledem na potencionalni investice do oprav... V mem pripade tedy asi automat nebude vhodnou volbou?

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1627
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: QTRONIC

Příspěvek od sunic » 21.3.2011, pon 11:40

Tak on tady furt panuje "staromládeneckej" názor, že automat je špatnej, ať už jde o spolehlivost nebo že to prostě není ono, když si nemůžeš zakvedlat klackem, ale já si myslím, že automat nebude míň spolehlivej než manuál, protože i ten se Ti může podělat, ať synchrony, spojka nebo něco podobnýho. Mám svojí zkušenost s předchozí 156tky, kde se mi manuální převodovka totálně vysypala a než jí dávat dohromady, tak jsem radši koupil tehdy jetou špajzku za 6 litrů. No a to je asi ten hlavní problém, jetej automat bych určitě za 6k nesehnal. Takže pokud vybíráš jen kvůli ceně za případnou opravu a né třeba kvůli cílenýmu pohodlí či "nešikovnější" manželce, je asi levnější manuál, ale jinak v nich pokud jde o spolehlivost nebude velkýho rozdílu.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: lukas.01 a 2 hosti