Alfisti si povídají o koncernu VW
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak to spíš budu potřebovat přibrzdit nebo se vyhnout. Hlavně se nesmím leknout a prudce brzdit, šlapat na plyn nebo cukat volantem. A jsme zase u toho, že při výhybném manévru je rozhodující přilnavost. Jak bych si pomohl zrychlením?
Alfa Brera 1750 TBi
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
první aspekt je ekonomika, nesmusíš dávat neutrála a špapat na brzdu aby ti auto zpomalilo, ono když pustíš plyn tak to auto spomalí taky¨(ušetříš na opotřebení spojky a brzd)Honza R. píše: Před zatáčkou vyšlápnu spojku, dám neutrál a přibrzdím brzdama... zatáčku projíždím setrvačností na neutrál, když je dlouhá zatáčka nebo je to do kopce a spadne rychlost moc dolů, zařadím nižší stupeň a zatáčku dojedu s lehkou nohou, šlápnu na to až když vidím rovinku.
druhá věc, je, že před vjezdem do zátáčky by jsi si měl podřadit, (když mermomocí musíš), aby jsi se soustředil na průjezd zatáčkou- cituji "na okraji limitu"
prostě to neokecáš, projíždění zatáčky na neutrál dělají jen amatéři

je jedno jestli je náledí nebo suchá silnice
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jezdeni do zatacek na neutral provozoval kdysi v nasich ridicskych zacatcich kamarad, ja jsem se hrozne bal, strasny, postupne se nam nastesti (pro nas i pro nej) povedlo odnaucit ho to... 

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Honza R. píše:Tak to spíš budu potřebovat přibrzdit nebo se vyhnout. Hlavně se nesmím leknout a prudce brzdit, šlapat na plyn nebo cukat volantem. A jsme zase u toho, že při výhybném manévru je rozhodující přilnavost. Jak bych si pomohl zrychlením?
najednou se ti uprostred cesty vyskytne prekazka, protismerem se ti blizi auto a potrebujes udelat mysku... brzdenim narazis do prekazky a s vyrazenym kvaltem musis zaradit a udelat manevr, coz muze byt uz pozde... tam prilnavost nerozhoduje, ale urcujici je rychlost reakce...
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Když chceš zatáčku projet s co největší adhezí na kolech tak si podřaď a projížděj jí pod plynem tak, že auto nebrzdí motorem a zároveň nezrychluješ...když se něco vyskytne tak máš jednak šanci brzdit a druhak máš zároveň možnost okamžitě přidat plyn a tím se z potencionálně nebezpečné situace dostat. Osobně mi přijde projíždět zatáčku na neutrál nejnebezpečnější, už jen proto, že nemůže případný smyk korigovat výkonem motoru.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Nejbezpečnější je vjíždět do zatáčky s nohou připravenou k brzdění. Mě se to už vícekrát vyplatilo. Máš mnohem víc času si jemně přibrzdit, než když tam vlítneš s nohou na plynu...
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Nepochopil jsi mě. Nikde jsem nepsal že do zatáčky vlítnu jak mastnej papír do průjezdu. Bavím se o normální jízdě, ne o pokusu zabít sebe a další na silnici. Řekněmě, že do zatáčky pojedu 40 (zatáčka je mírná) ale i tak mám plyn tak aby auto nezrychlovalo, ale zároveň nebrzdilo motorem, v podstatě dělám to co ty, ale mám mnohem lepší reakční čas na přidání plynu v případě nutnosti (smyk atd...) Nicméně tohle se stejně asi textem jen tak vysvětlit nedá, už jen proto, že každej si pod pojmem mírná zatáčka může představit něco jinýho.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Zařazená rychlost ti přece nebrání brzdit ne?
Řadit v půlce zatáčky se mi nechce, zaprvé sundáš ruku z volantu, zadruhé riskuješ, že to při pouštění spojky "utrhneš".
Takže za mě určitě zařazená rychlost ještě před zatáčkou a potom práce s plynem a brzdou.

Takže za mě určitě zařazená rychlost ještě před zatáčkou a potom práce s plynem a brzdou.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Já tomu rozumím. Řekněme, že bezpečnou rychlostí vjíždíš do zatáčky, máš tam kvalt a lehkou nohu na plynu, aby to jelo... a najednou u krajnice cyklista a v protisměru náklaďák... musíš přendat nohu z plynu na brzdu a současně vyšlápnout spojku. A to jsou ty desetinky, co ti budou chybět. Já reaguju okamžitě a brzdím, samozřejmě tak, abych to neutrhl...
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
pokud jede cyklista blbe, tak to stejne nedobrzdis ani za nic a jestli jede u kranice, tak se v klidu vlezes mezi ne a brzdit nemusis 

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Takže Ty nejen že jezdíš zatáčky na neutrál, ale ještě s nohou připravenou na brzdě? Hele to nejen, že jsem nikdy neviděl, ale o tom jsem ani neslyšel vypravovat...
Vždyť zvlášť u předokolky platí, že můžeš auto v zatáčce ovládat krásně plynem. A s výkonem a krouťákem jako máš Ty v Breře to platí dvojnásob.

Vždyť zvlášť u předokolky platí, že můžeš auto v zatáčce ovládat krásně plynem. A s výkonem a krouťákem jako máš Ty v Breře to platí dvojnásob.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Je jasné,že s nižším kvaltem a pod plynem se na hraně hrneš ven,ale je rozdíl,když si to tím plynem řídíte,buď udržuju rychlost,nebo jdu nohou z plynu,čímž se mi díky točáku motoru (dojde k nepatrnému přibzdění) přenese váha na přední kola, odlehčí se zadek a tím se mi zmírní nedotáčivost.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Mám takový osobitě defenzivní zatáčkový stylHarous píše:Hele to nejen, že jsem nikdy neviděl, ale o tom jsem ani neslyšel vypravovat

Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Projizdet zatacku se zarazenou rychlosti (samozrejme podradit kdyz se jedna o ostrejsi zatacku) me ucil autoskolak... A krome toho, z plynu na brzdu mas nohu behem setinky.
Alfa Romeo 156 SW, 2.4JTD - 100kw
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Právě proto by si měl jet s nohou na plynu.Honza R. píše: prostě po tý zkušenosti, očekávám v každý zatáčce jen to nejhorší.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Neplatí to náhodou obzvlášt u zadokolky?? U předokolky bych řek že to plati, pokud se jedna o předokolku s dobrejma jizdníma vlastnostma, ale obyc. pekac se moc plynem řídit nedá. Zatimco u RWD bych řek že to de u každy (beru v uvaho vozy ktery sem ridil).Harous píše:... Vždyť zvlášť u předokolky platí, že můžeš auto v zatáčce ovládat krásně plynem. ...
Jinak ale souhlasim s tim co pisou Bull.et a tuta146.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Samozřejmě nemyslím ovládání ve smyslu jízdy dveřma napřed, ale ovládání ve smyslu možnosti vytáhnout auto plynem ze zatáčky a potlačení nedotáčivosti (případně vyvolání přetáčivosti) při ubrání plynu. 

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Na to ale musíš mít školu smyku, protože přehnaným ubráním/přidáním plynu v zatáčce může nezkušený řidič, jako já, auto utrhnout.
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Nevím co furt řešíte,tohle nejsou staré škodovky.Máme auta,která mají dobré jízdní vlastnosti,tudíž při běžné i rychlejší jízdě netřeba mět žádné obavy.A kdo chce jezdit kudlu a nemá auto ještě pořádně v ruce,tak ať ho vytáhne na nějákou plochu (staré letiště....) a zkouší ho dostat na limit,nebo různé situace a pozorovat jak se ten pekáč chová 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Třeba pěkná knížka s takovými základy,kterou jsem si nedávno jen tak koupil,by vás mohla zajímat. http://www.knizniweb.cz/knihy/30611-spo ... paign=2010
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jsem se byl mrknout na jednoho Golfíka a utvrdil jsem se v názoru, že v ČR kupovat ojetinu je opravdu něco 
Předně musím pochválit chování prodejce u Přerost a Švorc, žádný hele libofka, po prvním majiteli, všechno tuhý, nikde nic netluče a podobně... Všechno na ferovku přiznal, vlatně proč by ne, když je to komise
První věc řekl, že auto bylo dotažený pravděpodobně na kšeft z FR, stříkaný a kytovaný byl levej bok - zjištěna i střecha, bez servisky, na tachu 107tis, ale km nemůžou doložit - podle interieru, kde byl hodně ošoupaná manžeta a řadička, volant se leskl víc, jak můj ex. volant u Omegy, co měla pravděpodobně pomalu půl mega na krku... že svítí kontrolka airbagu, ale neví, jestli ho zapoměli připojit nebo tam není, že viditelně nesedí barva plastů... auto je načipovaný, což u 2.0TDI s choulostivejma hlavama nevěstilo nic dobrého, KN filtr... nastartoval a jak otevřel kapotu, tak obláček smradu z nafty, něco jsem prohodil o té hlavě, tak že mám pravdu, že to samé platilo i o setrvačníku, kterej vyzkoušel a byl taky načatej... ale co jsem čuměl, že oba Golfy, na které jsem koukal, tak měly hrozně došoupany plasty v interieru, to jsou opravdu hodnotné plasty jako kráva... něco podobného jsem viděl, když se ve Fordu vylil Ambipur a rozežral palubku, ale tady se loupaly tlačítka oboum... nějak divně šly otevřít dveře na nebourané straně auta a když jsem zkusil ty ve druhé řadě, tak zadní částí u okona šoupala o lak a místama byla hodně nepravidelná mezera mezi dveřma a kastlí... takže auto asi do rohlíku....
Ale stát to v bazaru, kde to s tebou 1km projedou, nemáš u sebe mechanika, jsi naprostej amater a hledáš "pěkné" auto, tak by to člověk vzal a časem se začal fackovat, co to koupil za vrak

Předně musím pochválit chování prodejce u Přerost a Švorc, žádný hele libofka, po prvním majiteli, všechno tuhý, nikde nic netluče a podobně... Všechno na ferovku přiznal, vlatně proč by ne, když je to komise

Ale stát to v bazaru, kde to s tebou 1km projedou, nemáš u sebe mechanika, jsi naprostej amater a hledáš "pěkné" auto, tak by to člověk vzal a časem se začal fackovat, co to koupil za vrak

Naposledy upravil(a) Petr147 dne 21.3.2011, pon 18:40, celkem upraveno 2 x.
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Ten jinej airbag na volantu je fakt nenápadnej 

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Teď jsem to chtěl napsat. Evidentně auto složený z dílů ze šroťáku. Došoupaný interiér a k tomu prasklé čelní sklo měla i tahle Brera http://auta.yauto.cz/alfa-romeo-brera-2 ... 83482.html Kupovat auto v bazarech může opravdu jen dobrodruh (abych použil politicky korektní výrazivo)
Alfa Brera 1750 TBi
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Raděi si s odborníkem vyberu auto z bazaru než koupit nový na kterým tratím velkou část ceny jen co vyjedu ze salonu.
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Když jsem jezdil s pizzou tak jsem měl za mokra vychytaný kruháče po městě tak, že jsem je jezdil na dvojku, plnej rejd a jen plynem šteloval nedotáčivosthadXR píše:Neplatí to náhodou obzvlášt u zadokolky?? U předokolky bych řek že to plati, pokud se jedna o předokolku s dobrejma jizdníma vlastnostma, ale obyc. pekac se moc plynem řídit nedá. Zatimco u RWD bych řek že to de u každy (beru v uvaho vozy ktery sem ridil).Harous píše:... Vždyť zvlášť u předokolky platí, že můžeš auto v zatáčce ovládat krásně plynem. ...
Jinak ale souhlasim s tim co pisou Bull.et a tuta146.


33
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host