
Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Jo a spotřeba bude o 2 litry větší 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
E85 ?
a co takhle vyrábět doma? 1kg cukru = 1l ethanolu a když se cukr koupí v akci...
však vařit se dá, krom vody z pračky a hřebíků, skoro ze všeho....
a co takhle vyrábět doma? 1kg cukru = 1l ethanolu a když se cukr koupí v akci...

však vařit se dá, krom vody z pračky a hřebíků, skoro ze všeho....

AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
co takhle koupit nějakej cukrovar, co díky limitům EU zavřeli a udělat si vlastní benzínku? 

- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Spotřeba asi trochu vylezla, ale dva litry to fakt nejsou. Pořád je to +- do 10ti na sto. Fakt to nejde říct, je rozdíl když ho honím po okresce nebo pokojně dálnice
, jedu sám, nebo 7 lidí a bagáž.... Na benzín jsem s tím jezdil 8-10 a to se vejdu i na etanol
, jedu sám, nebo 7 lidí a bagáž.... Na benzín jsem s tím jezdil 8-10 a to se vejdu i na etanol
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
za předělání ŘJ chtějí +-8tis, pak si ŘJ nemyslí, že má chudou směs, protože má E85 velmi nízké emise a nezvedá se spotřeba... kdyby začal Šarkan upravovat i benzíny na E85, tak jsem hned u něj 

- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
nic jsem nepředělával, ale mám tam pravěký 2,0 8V. Když jsme to nacmrnadli do Japonce, postavil si hlavu a nejel, trhal, škubal...
Zkoušel jsem s tím i prasit, dva omezovač, tři omezovač, na podtočenou pětku do kopce atd. Naprosto nesmyslný jízdní styly a vše ok. Možná je to placebo, ale zdá se mi to klidnější a tišší. Nevidím jedinej důvod proč na to nejezdit a pokud mi něco podá ruku, tak buchlou Lagunu kvůli motoru seženu za odpoledne. Při nájezdu cca 40t ročně, spotřebě 10/100 je deset kaček na litru celkem slušnej argument i za cenu že něco padne. I tak nevím co by mělo umírat, jezdím s tím většinou pohodově, olej měním po 8tkm, auto dostává full servis.
Do Alfy bych to teda nelil
Zkoušel jsem s tím i prasit, dva omezovač, tři omezovač, na podtočenou pětku do kopce atd. Naprosto nesmyslný jízdní styly a vše ok. Možná je to placebo, ale zdá se mi to klidnější a tišší. Nevidím jedinej důvod proč na to nejezdit a pokud mi něco podá ruku, tak buchlou Lagunu kvůli motoru seženu za odpoledne. Při nájezdu cca 40t ročně, spotřebě 10/100 je deset kaček na litru celkem slušnej argument i za cenu že něco padne. I tak nevím co by mělo umírat, jezdím s tím většinou pohodově, olej měním po 8tkm, auto dostává full servis.
Do Alfy bych to teda nelil

Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
klidne to do alfy naleju, 109 oktanu, nic by to zničit nemělo, jen jak se na to bude tvářit ŘJ a hlavně lambda
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
tak to zkus půl /půl. Uvidíš, přinejhorším to doleješ po víko 100kou.
Já to myslel tak že do 75tky to v budoucnu cmrndat nemíním, při plánovaným nástřelu 3-5t ročně je mi to jedno
Já to myslel tak že do 75tky to v budoucnu cmrndat nemíním, při plánovaným nástřelu 3-5t ročně je mi to jedno
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/na ... ?id=695891
Nový benzin E10, který jako první obsahuje deset procent biosložky, po německých řidičích kritizují a odmítají také potravináři.
...místo toho raději od února tankují dražší a méně ekologický benzin Super (obdoba v Česku používaného naturalu), v němž je jen pět procent bioetanolu a který má E10 postupně nahradit.
Podle výpočtů zemědělských expertů Greenpeace bylo loni ve světě na výrobu biopaliv spotřebováno 142 milionu tun obilí. Takové množství by rok uživilo na 420 milionů lidí.
Nový benzin E10, který jako první obsahuje deset procent biosložky, po německých řidičích kritizují a odmítají také potravináři.
...místo toho raději od února tankují dražší a méně ekologický benzin Super (obdoba v Česku používaného naturalu), v němž je jen pět procent bioetanolu a který má E10 postupně nahradit.
Podle výpočtů zemědělských expertů Greenpeace bylo loni ve světě na výrobu biopaliv spotřebováno 142 milionu tun obilí. Takové množství by rok uživilo na 420 milionů lidí.
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
GREENPEACE jsou přece ti zeleno-komoušští ekoteroristi
Ne vše co se vydává u nás za nápad zelených vzešlo z jejich hlav. Přesněji mohlo vzejít, ale poté co se jí chopili podnikavci z vyšších kruhu, stalo se z ní monstrum...
článek z roku 2008
Biopaliva: nebezpečná, ale i neekologickáV březnu 2007 se čelní představitelé členských států EU dohodli, že zvýší podíl biopaliv v dopravě. O totéž usilují rovněž v USA. Zároveň politici v USA i EU uvedli v život celou síť dotací a jiných přímých a nepřímých podpor, které výrobu biopaliv z energetických plodin uměle zvýhodňují. Deklarovaným cílem této politiky je snížit závislost na ropě a redukovat emise skleníkových plynů. Poslední dobou však stále častěji zaznívá kritika stávající politiky i z úst ekologických sdružení.
Terčem kritiky je především výroba biopaliv ze zemědělských plodin. Ukazuje se, že tato paliva přinášejí řadu negativních sociálních i ekologických dopadů. Základní potíž spočívá v tom, že pokud by měla výraznější měrou nahradit fosilní paliva, bylo by to vysoce náročné na zemědělskou půdu.
Vysoká náročnost biopaliv ze zemědělských plodin na ornou půdu s sebou nese dva hlavní negativní důsledky. Používání půdy k pěstování energetických plodin ostře konkuruje využití pro výrobu potravin a krmiv. Zvýhodňuje-li stát uměle energetické plodiny, je výsledkem větší vzácnost potravin a jejich rostoucí cena. To má tvrdý dopad zejména na nejchudší vrstvy obyvatelstva. Není divu, že zvláštní zmocněnec OSN pro právo na výživu Jean Ziegler nedávno veřejně označil výrobu biopaliv z potravinových plodin za "zločin proti lidstvu". Na výrobu 50 litrů bioetanolu je podle něj třeba 232 kilogramů obilí, přičemž z tohoto množství by mohlo žít jedno dítě celý rok.
Druhým negativním důsledkem je, že biopaliva z energetických plodin přispívají k odlesňování a tím ohrožují biodiverzitu. Rostoucí poptávka po cukrové třtině, sójových bobech či palmovém oleji (uměle stimulovaná státní podporou biopaliv v západních zemích) motivuje brazilské a malajské farmáře k tomu, aby ještě ve větší míře než doposud mýtili tamní pralesy a rozšiřovali na jejich úkor zemědělskou půdu. Varující výsledky přinesla švýcarská studie, která zkoumala ekologickou bilanci současné generace biopaliv v porovnání s fosilními palivy. Autoři zjistili, že téměř polovina ze sledovaných typů biopaliv je spojena s horšími souhrnnými ekologickými škodami než fosilní paliva. Alarmující je, že toto platí pro všechny nejhojněji využívané typy biopaliv: pro etanol vyráběný z americké kukuřice a brazilské cukrové třtiny, jakož i pro naftu vyráběnou ze sóji a malajského palmového oleje.
Všechny tyto skutečnosti dokazují jediné: státní politika, která se snaží cíleně podporovat určitý způsob výroby energie na úkor jiných způsobů, je velice krátkozraká. Problém je tu zcela analogický s "osudnou domýšlivostí" centrálních plánovačů za socialismu. Taková státní politika je vždy nutně spojena s negativními důsledky, které politici nejsou schopni předvídat. Chceme-li výrazně snížit emise oxidu uhličitého, pak je jedinou cestou zvýšit cenu vypouštění CO2 do ovzduší (např. v podobě uhlíkové daně). Bude pak na podnikatelích, aby v rámci konkurenčního procesu objevili nejefektivnější způsob výroby energie při změněných cenových relacích. Politické rozhodování od stolu bude v tomto směru sotva úspěšné.
Matěj Šuster


Ne vše co se vydává u nás za nápad zelených vzešlo z jejich hlav. Přesněji mohlo vzejít, ale poté co se jí chopili podnikavci z vyšších kruhu, stalo se z ní monstrum...
článek z roku 2008
Biopaliva: nebezpečná, ale i neekologickáV březnu 2007 se čelní představitelé členských států EU dohodli, že zvýší podíl biopaliv v dopravě. O totéž usilují rovněž v USA. Zároveň politici v USA i EU uvedli v život celou síť dotací a jiných přímých a nepřímých podpor, které výrobu biopaliv z energetických plodin uměle zvýhodňují. Deklarovaným cílem této politiky je snížit závislost na ropě a redukovat emise skleníkových plynů. Poslední dobou však stále častěji zaznívá kritika stávající politiky i z úst ekologických sdružení.
Terčem kritiky je především výroba biopaliv ze zemědělských plodin. Ukazuje se, že tato paliva přinášejí řadu negativních sociálních i ekologických dopadů. Základní potíž spočívá v tom, že pokud by měla výraznější měrou nahradit fosilní paliva, bylo by to vysoce náročné na zemědělskou půdu.
Vysoká náročnost biopaliv ze zemědělských plodin na ornou půdu s sebou nese dva hlavní negativní důsledky. Používání půdy k pěstování energetických plodin ostře konkuruje využití pro výrobu potravin a krmiv. Zvýhodňuje-li stát uměle energetické plodiny, je výsledkem větší vzácnost potravin a jejich rostoucí cena. To má tvrdý dopad zejména na nejchudší vrstvy obyvatelstva. Není divu, že zvláštní zmocněnec OSN pro právo na výživu Jean Ziegler nedávno veřejně označil výrobu biopaliv z potravinových plodin za "zločin proti lidstvu". Na výrobu 50 litrů bioetanolu je podle něj třeba 232 kilogramů obilí, přičemž z tohoto množství by mohlo žít jedno dítě celý rok.
Druhým negativním důsledkem je, že biopaliva z energetických plodin přispívají k odlesňování a tím ohrožují biodiverzitu. Rostoucí poptávka po cukrové třtině, sójových bobech či palmovém oleji (uměle stimulovaná státní podporou biopaliv v západních zemích) motivuje brazilské a malajské farmáře k tomu, aby ještě ve větší míře než doposud mýtili tamní pralesy a rozšiřovali na jejich úkor zemědělskou půdu. Varující výsledky přinesla švýcarská studie, která zkoumala ekologickou bilanci současné generace biopaliv v porovnání s fosilními palivy. Autoři zjistili, že téměř polovina ze sledovaných typů biopaliv je spojena s horšími souhrnnými ekologickými škodami než fosilní paliva. Alarmující je, že toto platí pro všechny nejhojněji využívané typy biopaliv: pro etanol vyráběný z americké kukuřice a brazilské cukrové třtiny, jakož i pro naftu vyráběnou ze sóji a malajského palmového oleje.
Všechny tyto skutečnosti dokazují jediné: státní politika, která se snaží cíleně podporovat určitý způsob výroby energie na úkor jiných způsobů, je velice krátkozraká. Problém je tu zcela analogický s "osudnou domýšlivostí" centrálních plánovačů za socialismu. Taková státní politika je vždy nutně spojena s negativními důsledky, které politici nejsou schopni předvídat. Chceme-li výrazně snížit emise oxidu uhličitého, pak je jedinou cestou zvýšit cenu vypouštění CO2 do ovzduší (např. v podobě uhlíkové daně). Bude pak na podnikatelích, aby v rámci konkurenčního procesu objevili nejefektivnější způsob výroby energie při změněných cenových relacích. Politické rozhodování od stolu bude v tomto směru sotva úspěšné.
Matěj Šuster
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
... krize ustupuje! Už jenom 35,10 Kč/l ! 

ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS SW, Distinctive /2004/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Já se taky neraduju. Ale to kladivo bych použil.....
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS SW, Distinctive /2004/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
35,10 verva diesel
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
36,90 carera 100 (OMV Argentinská, Praha)
Kdo maže ten jede
Ford Mondeo combi - první diesel - úsporné, pohodlné, prostorné. Italové nic takového v této třídě momentálně nemají.
AR GT 2.0JTS Selespeed, 2005 - na prodej
EX: Fiat Panda 1.2 4X4 climbing
EX:Ford Ka
EX: AR 156SW 1.6 2001
Ford Mondeo combi - první diesel - úsporné, pohodlné, prostorné. Italové nic takového v této třídě momentálně nemají.
AR GT 2.0JTS Selespeed, 2005 - na prodej
EX: Fiat Panda 1.2 4X4 climbing
EX:Ford Ka
EX: AR 156SW 1.6 2001
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Mno, asi jen nabírali dech na další zvýšení ceny....
AGIP 35,90 Kč/l
BENZINA 36,40 Kč/l
AGIP 35,90 Kč/l
BENZINA 36,40 Kč/l
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS SW, Distinctive /2004/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Rychnov nad Kneznou dnes tez zdrazeni natural 95 : 35,50
special 91 : 35,50
diesel: 34,80
LPG: 18,30
special 91 : 35,50
diesel: 34,80
LPG: 18,30
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Sukorady N95 31,90 nafta 32,50. Koukam že tankuju pořád nejlevnějc! 

Alfa Romeo GT 3,2 V6
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
Fiat Tipo 1,4 T-jet
Fiat Talento
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ex
2xAlfa Romeo 155 2,0 TS ex
Alfa Romeo 33 1,7 i.e.16v ex
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
Fiat Tipo 1,4 T-jet
Fiat Talento
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ex
2xAlfa Romeo 155 2,0 TS ex
Alfa Romeo 33 1,7 i.e.16v ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9086
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Taky otázka jak dlouho ti to ještě bude jezdit 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Nemam potřebu si připlácet za placebo efekt! Palivo maj ze stejný rafinérky jako většina benzínek. ČOIka tam chodí a znám tam paní co tam dělá a kontroly byli OK!
Alfa Romeo GT 3,2 V6
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
Fiat Tipo 1,4 T-jet
Fiat Talento
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ex
2xAlfa Romeo 155 2,0 TS ex
Alfa Romeo 33 1,7 i.e.16v ex
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
Fiat Tipo 1,4 T-jet
Fiat Talento
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ex
2xAlfa Romeo 155 2,0 TS ex
Alfa Romeo 33 1,7 i.e.16v ex
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
to se mylíš já tankuju v Polsku naftu za 31 max a to u shelu.Wide 155 píše:Sukorady N95 31,90 nafta 32,50. Koukam že tankuju pořád nejlevnějc!
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
No jo no,do Polska to mam trochu zruky,ale jestli to pujde s cenama takhle dál,tak hodim do oplika tisícilitrovou nádrž a sjedu si pro zásoby! 

Alfa Romeo GT 3,2 V6
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
Fiat Tipo 1,4 T-jet
Fiat Talento
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ex
2xAlfa Romeo 155 2,0 TS ex
Alfa Romeo 33 1,7 i.e.16v ex
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
Fiat Tipo 1,4 T-jet
Fiat Talento
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ex
2xAlfa Romeo 155 2,0 TS ex
Alfa Romeo 33 1,7 i.e.16v ex
Re: Jak jste na tom u vás? (ceny paliv)
Včera na AGIPu pokles z 35,90 na 35,70 Kč/l. Že by opět nabírání dechu před dalším zvýšením ceny??
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS SW, Distinctive /2004/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti