Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2581
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfy na Jadranu
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Alfy na Jadranu
není zač kdybych mohl, hned jedu taky
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfy na Jadranu
Tak dnes v noci jsem se právě z Chorvatska vrátil vždy jsem jezdil přes maďary ale letos naposled ty silnice hrůza rozbitý jak s...a naše silnice jsou proti tomu dálnice všude 30 nebo 40km/hod no hrůza jel jsem to naposled za to to nestojí příští rok už jedu přes Rakousko. a byl jsem na Pagu v Povljaně apartmám pro 3 osoby s klimou vlast. soc.,kuchyňka cena 40€. balkon s výhledem na moře písčitá pláž cca 5min.chůze.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Alfy na Jadranu
nejake ilustracni foto by nebylo??Franik píše:balkon s výhledem na moře písčitá pláž cca 5min.chůze.
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3366
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfy na Jadranu
chorvatsko
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: Alfy na Jadranu
Cca. za dvě hodiny mažu na Istrii, Rabac tak uvidíme, pořád jsem jezdili na Makarskou riviéru takže změna. Jezdím klasika Rakousko-Slovinsko-Chorvati. Letos poprvé jedu ale objízdnou trasu SLO dálnice přes cesntrum Mariboru, takže to chcu vidět , jedu na noc, takže nečekám kolony, na noční ježdění jsem zvyklý ... uvidíme, měj te se
PS Půlka kufru samej škopek mňam mňam...
PS Půlka kufru samej škopek mňam mňam...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfy na Jadranu
tak tedy zde nějaký foto:crashta píše:nejake ilustracni foto by nebylo??Franik píše:balkon s výhledem na moře písčitá pláž cca 5min.chůze.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Alfy na Jadranu
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
Re: Alfy na Jadranu
chorvatsko jak vyšitýroubrt37 píše:chorvatsko
Re: Alfy na Jadranu
Na Pagu jsem byl přet čtyřma rokama, ve městě Pag, bylo to tam moc pěkný, spousta volnejch apartmánů, písčitá pláž, super pro děti.Franik píše:Tak dnes v noci jsem se právě z Chorvatska vrátil vždy jsem jezdil přes maďary ale letos naposled ty silnice hrůza rozbitý jak s...a naše silnice jsou proti tomu dálnice všude 30 nebo 40km/hod no hrůza jel jsem to naposled za to to nestojí příští rok už jedu přes Rakousko. a byl jsem na Pagu v Povljaně apartmám pro 3 osoby s klimou vlast. soc.,kuchyňka cena 40€. balkon s výhledem na moře písčitá pláž cca 5min.chůze.
Re: Alfy na Jadranu
Než přispěju víc, lidi zvažte cestu GRAZ-MARIBOR-ZAGREB ( klasicky po dálnicích) teď o víkendech. V noci jsem jel opačným směrem ( do ČR ) a delší kolonu jsem neviděl ani na D1, cca 20 km.
Od nového úseku dálnice ve SLO před PTUJI až po první mýtnou bránu v Chorvatsku. Katastrofe. Jel jsem to ve středu a v pohodě, čistý průjezd. Ale ty víkendy
Objízdnou trasu bohužel neznám.
Letos jsme byli v městě Rabac http://www.chorvatsko.cz/kvarner/rabac.html, je to Istrie (vrch Chorvatska) tzn. krátká cesta, cca. 700 km, což je v porovnání s cestou na Makarskou nebo ještě níž super.
Odjezd 22.07. v 21:30 hod., což bylo úterý, cesta super, užil jsem si jí, Alfa šlapala jako hodinky, tempomat na tyhle cesty je skvělé zařízení. Určitě Vám neunikl rok starý dalniční poplatek ve SLO, takže jsem měl stáhnutý a nastudovaný objezd http://www.chorvatsko24.cz/Zemljevid2CZ.pdf jediný háček byl v tom, že v objízdné trase Slovinci uzavřeli zákazem vjezdu Ptuj, zajímalo by mne proč tzn. sjel jsem na kousek dálnice a riskoval, byl jsem bez mapy takže v cca 03 hodiny se někoho ptát na cestu byla marnost. Mimochodem při cestě zpět jsme viděli, že tuhle uzavírku nečekalo více lidí.
Chorvatské dálnice a silnice vůbec jsou balzámem na podvozek A.R. V samotném městě Rabac nebyl problém najít Apartmány http://www.cz.belicegidio.com/ a to díky INFU na hlavní ulici. Co se týká samotného ubytování, tak tohle bylo jedno z nejlepších, docela luxus. Díky objednávce na poslední chvíli jsme měli s mladou 2. podlažní AP pro 4 osoby, AC/digi TV hlavně s arabskými programy /vybavená kuchyň. Domácí super kolík, Dipl. Ing., který hovoří 4 jazyky tzn. i česky a co víc sleva řádně ukecaná víc než 30 %. Nic moc, byla vzdálenost od moře a pláží ale člověk se po krátké chvíli zorientuje a ví co a jak. Pro nás tohle úskalí znamenalo každodenní dojezd k moři autem cca. 1 km, což mě osobně nevadí ani trochu.
Zbožňuju odloučené pláže mezi městy s hrstkou lidí, průzračným mořem a tohle místo je pro takové dovolené jako stvořené. Na tomto místě má člověk na výběr, buď zařízené pláže nebo naopak klid. Rabac má super promenádu s nočním životem a přístavem s množstvím Fisch pickniků.
Takže závěrem k místu Rabac, určitě doporučuju vč. uvedeného ubytování.
Cesta zpět 31.07. v 21:15 hod., Chorvatsko až po hranice se SLo v pohodě, pak běžné ukončení dálnice se sjezdem na silnici III. třídy, což znamená logicky zácpu a kolonu ale krátkou se stáním cca půl hoďky. Potom následovalo asi 20 km. míjení protikolony, ty lidi jsem upřímně litoval a přemýšlel, jak bych se sám zachoval. Dnes se mi donesla zpráva o 8 hodinovém stání, což je podle mně dosti reálné a spíš zlehčující.
Závěrem se zmíním o spotřebě V6ky, vcelku uspokojívá, dálnice vesměs na tempomat 130 km/h. Spotřeba se pohybovala s naloženým autem kolem 9,0 l podle počítače, cca 200 km najezděno po městě a krátké trasy. Koncová spotřeba po dojezdu domů a celkovém nájezdu viz foto. Nutno říct, že spotřebu natáhlo ježdění po městě, samozřejmě mi to nedalo a musel jsem alfu protáhnout na nové asfaltce kolem Rabacu za mohutného hvízdání gum.
Závady téměř žádné, až při cestě zpět u Vídně jsem uslyšel mlácení od přední nápravy, asi stabilizátor a jeho tyče JInak žádné přehřívání, Alfa Romeo mně osobně opět a zase nezklamala..
Od nového úseku dálnice ve SLO před PTUJI až po první mýtnou bránu v Chorvatsku. Katastrofe. Jel jsem to ve středu a v pohodě, čistý průjezd. Ale ty víkendy
Objízdnou trasu bohužel neznám.
Letos jsme byli v městě Rabac http://www.chorvatsko.cz/kvarner/rabac.html, je to Istrie (vrch Chorvatska) tzn. krátká cesta, cca. 700 km, což je v porovnání s cestou na Makarskou nebo ještě níž super.
Odjezd 22.07. v 21:30 hod., což bylo úterý, cesta super, užil jsem si jí, Alfa šlapala jako hodinky, tempomat na tyhle cesty je skvělé zařízení. Určitě Vám neunikl rok starý dalniční poplatek ve SLO, takže jsem měl stáhnutý a nastudovaný objezd http://www.chorvatsko24.cz/Zemljevid2CZ.pdf jediný háček byl v tom, že v objízdné trase Slovinci uzavřeli zákazem vjezdu Ptuj, zajímalo by mne proč tzn. sjel jsem na kousek dálnice a riskoval, byl jsem bez mapy takže v cca 03 hodiny se někoho ptát na cestu byla marnost. Mimochodem při cestě zpět jsme viděli, že tuhle uzavírku nečekalo více lidí.
Chorvatské dálnice a silnice vůbec jsou balzámem na podvozek A.R. V samotném městě Rabac nebyl problém najít Apartmány http://www.cz.belicegidio.com/ a to díky INFU na hlavní ulici. Co se týká samotného ubytování, tak tohle bylo jedno z nejlepších, docela luxus. Díky objednávce na poslední chvíli jsme měli s mladou 2. podlažní AP pro 4 osoby, AC/digi TV hlavně s arabskými programy /vybavená kuchyň. Domácí super kolík, Dipl. Ing., který hovoří 4 jazyky tzn. i česky a co víc sleva řádně ukecaná víc než 30 %. Nic moc, byla vzdálenost od moře a pláží ale člověk se po krátké chvíli zorientuje a ví co a jak. Pro nás tohle úskalí znamenalo každodenní dojezd k moři autem cca. 1 km, což mě osobně nevadí ani trochu.
Zbožňuju odloučené pláže mezi městy s hrstkou lidí, průzračným mořem a tohle místo je pro takové dovolené jako stvořené. Na tomto místě má člověk na výběr, buď zařízené pláže nebo naopak klid. Rabac má super promenádu s nočním životem a přístavem s množstvím Fisch pickniků.
Takže závěrem k místu Rabac, určitě doporučuju vč. uvedeného ubytování.
Cesta zpět 31.07. v 21:15 hod., Chorvatsko až po hranice se SLo v pohodě, pak běžné ukončení dálnice se sjezdem na silnici III. třídy, což znamená logicky zácpu a kolonu ale krátkou se stáním cca půl hoďky. Potom následovalo asi 20 km. míjení protikolony, ty lidi jsem upřímně litoval a přemýšlel, jak bych se sám zachoval. Dnes se mi donesla zpráva o 8 hodinovém stání, což je podle mně dosti reálné a spíš zlehčující.
Závěrem se zmíním o spotřebě V6ky, vcelku uspokojívá, dálnice vesměs na tempomat 130 km/h. Spotřeba se pohybovala s naloženým autem kolem 9,0 l podle počítače, cca 200 km najezděno po městě a krátké trasy. Koncová spotřeba po dojezdu domů a celkovém nájezdu viz foto. Nutno říct, že spotřebu natáhlo ježdění po městě, samozřejmě mi to nedalo a musel jsem alfu protáhnout na nové asfaltce kolem Rabacu za mohutného hvízdání gum.
Závady téměř žádné, až při cestě zpět u Vídně jsem uslyšel mlácení od přední nápravy, asi stabilizátor a jeho tyče JInak žádné přehřívání, Alfa Romeo mně osobně opět a zase nezklamala..
- Přílohy
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Alfy na Jadranu
krasna fotka jak tam slecne vlajou vlasy a psovi uplne stejne
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfy na Jadranu
Óóó díky, od tebe mistře fotografe si toho vážím dvakrát tolik, fotka hezká až na ty dráty , díkRichie píše:krasna fotka jak tam slecne vlajou vlasy a psovi uplne stejne
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Alfy na Jadranu
ale nejhezci je ten mistni playboy na skale
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfy na Jadranu
Chceš mobil?Richie píše:ale nejhezci je ten mistni playboy na skale
Po letošku přemýšlím o upgradu svého fotonáčiní, skoro se na to nedá dívat... ale co chceš za pár šupů, ale ještě před pár lety, jsem byl machr zajíc.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Alfy na Jadranu
jo to muj bakelitak uz taky klepe z posledniho...uz mu ani nefunguje vzadu display...uz ma lepenej objektiv,kryt na baterky uz nedrzi..
moje foto z dovolene :
http://lh3.ggpht.com/_yOA1jm-EyVg/ShERs ... CT0009.JPG
moje foto z dovolene :
http://lh3.ggpht.com/_yOA1jm-EyVg/ShERs ... CT0009.JPG
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfy na Jadranu
Jo jo uvidíme co ježíšek...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Alfy na Jadranu
tak hlavne nebrat nic jineho nez digitalni zrcadlovku je to jasny ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
Tak teď se trochu více rozepíšu. Snad mne admin neodstřelí. Pokud by to vadilo, tak to smažte.
Chorvatsko 2010 (Pardubice – Staniči u Omiše)
Oproti minulým létům, kdy jsme preferovali odjezd k večeru a jízdu přes celou noc, jsme se rozhodli k večernímu odpočinku a výjezdu v neděli ve 2:00 ráno. Ne každému totiž vyhovuje strávit celou noc vzhůru a překonávat spánkové deprivace mezi druhou a čtvrtou ráno. A proč neděle? Proč ne, pokud to jde a ubytovatel (pokud nejedete na blind), vám to umožní. Není nad to vyhnout se pátečně – sobotním zácpám. Fakt, že jsem díky nervozitě stejně nedokázal večer usnout, se týkal jen mne samého, ale nakonec, může to potkat i vás. Ještě v sobotu odpoledne jsem měl totiž rozebraný motor kvůli čidlům otáček a polohy vačky. V 17:00 jsem ještě doplňoval uniklé médium z klimatizace. To na klidu nepřidá. Sice jsem tedy neusnul, ale svalstvo a hlavně zavřené oči si odpočaly.
Přípravy. Předpoklad je, že dálniční známky ČR, A a SLO už jsou zakoupeny a nalepeny. Doklady o koupi známky mějte raději v kastlíku. Slovinci rádi buzerují a snaží se vymýtit kupčení se známkami. Všechny známky, jsem bez problémů koupil v cestovní kanceláři Autoturist. Dálnička přes Slovinsko je ukrutně předražená. Navíc dálnice končí necelých 20 km před Chorvatskem a v zácpových termínech tak či tak riskujete několikahodinové zácpy před SLO-HR hranicí (ať jedete po dálnici, nebo se jí vyhnete přes Lenart a Ptuj, vždy skončíte na stejné hranici). Vyhnout se dálnici v SLO je trochu dobrodružství, pokud se však připravíte předem a do navigace si nacvakáte dostatečně aktualizované mapy a nedáte slovinským policistům záminku k buzeraci, ušetříte 30 Euro. Dalším řešení je cesta přes Maďarsko. Zde riskujete pouze nepříjemné a otřesně arogantní Maďary na HU-HR hranicích, kteří jsou vám schopni vyházet celý kufr kvůli většímu kousku potravin.
Mít v pořádku cestovní doklady je samozřejmost. Do HR stačí občanky, ale pro zichr bereme i pasy. Cestovní pojištění je druhá samozřejmost. Ceny v zahraničních nemocnicích, převozy a odtah vraku jsou ve finále naprosto šílené. Funkční roaming v telefonu a případný kontakt na kamaráda s případnou výpomocí, či odtahem je další užitečná věc.
Takže večer v sobotu před odpočinkem nezbytná kontrola, doplnění paliva, nádobky ostřikovačů, naposledy olej, rezerva, lano, hever, hasičák, vesty, nezbytný vercajk, lékárnička atd., ale hlavně dostatek čisté pitné vody do 5l kanystříku. Doma připravit pití a jídlo na cestu, kofeinové tablety, redbuly, taktéž lékárničku, ale tu domácí (acylpyrin, uhlí, endiaron, kinedryl, fenistyl…), sbalit tašky. Tady mám vychytávku. Mám doma obrovskou tašku či spíše vak, tzv. padákovku (výsadkáři a vojáci asi znají). Je jen z jakéhosi silonu, ale dosti pevná a prázdná se dá sbalit do minimálních rozměrů. Tu narvu všemi nafukovačkami, dekami a ručníky a umístním na zadní sedadla na stojato mezi obě dcery. Ty se o ni hlavami během cesty pohodlně opřou a mohou nerušeně spát. Polštářek na opření o dveře, či polštářek za krk ve tvaru U také není od věci.
Po odpočinku opět nezbytná kontrola dokladů a hurá do auta, start a odjezd. Teď jsem pochopil kouzlo výjezdu ve dvě ráno. Prázdné silnice. Absolutní absence vypatlaných polodebilů na českých silnicích mne samotného překvapila. Jenom si musel člověk dávat pozor na případné opilce a typicky české výmoly. Cesta až do Mikulova byla opravdu rychlá a v pohodě. V Mikulově zastávka na WC a kafisko a hurá za hranice všedního Česka. Mikulov – Vídeň naprosto v pohodě. Po ránu už přibylo aut táhnoucích na jih, především nevyzpytatelných Poláků. Průjezd Vídní v neděli ráno je velmi rychlý. Značení je absolutně přehledné jak na značkách, tak i na silnicích. Stačí se držet směr Graz po dálnici A2 a nezabloudíte. Na dálnici A2 v Rakousku je slušná síť odpočívadel a benzínových pump. Stránky rakouských dálnic s odpočívadly jsou zde:
http://www.asfinag.at/unterwegs/rastanl ... 6ABE051740
Sociální zařízení patřící rakouské správě dálnic ASFINAG je zdarma (bohužel není na všech odpočívadlech). Na pumpách a restauracích se za WC platí. Rychlost na A2 je vesměs všude 130 km/h. Několik omezení je za Vídní a přes pohoří Taury před Grazem. Rychloměry proměřují výš, takže podle když jsem jel dle navigace 130, na budíku jsem měl něco před 140. Po sjezdu z hor dvě čerstvé nehody. Není nic příjemného vidět sanitky, zakrvácené obličeje a přejíždět po střepech a dětských plyšových hračkách. Na prvním odpočívadle jsem to musel u cigára vydejchat. Těsně před Grazem uhnete na A9 směr Maribor. Díky Schengenu projedete slovinskou hranicí bez kontroly, a kdo máte známku, tak najíždíte na průjezdní dálnici A1 a za Mariborem pokračujete na A4 skrz Slovinsko.
Ta bohužel končí u Ptuje, takže asi 16km se kodrcáte šedesátkou na chorvatskou hranici. Tady vás čeká mírné zdržení (pokud jedete mimo špičku). V době výměn turnusů je to horší. Čekejte několikakilometrové zácpy s dlouhou čekací dobou (výjimečně i 6 a více hodin). Dostatek paliva a pití je nutnou podmínkou.
A jsme v Chorvatsku. Hurá! Nebo spíš Áááá! Za sebou máme jen polovinu cesty. Po průjezdu hranic si u automatické mýtnice v Durmanci vyzvedneme lístek, zvedne se závora a můžeme vyrazit po A2 směr Zagreb. Pokud na mýtnici dojde k problému, je obsluha vždy poblíž. Lístek pečlivě uschováme (budeme ho potřebovat při placení). Dobré stránky, kde jsou i mýtnice a ceny, má Chorvatský autoklub:
http://map.hak.hr/
Další stránky jsou přímo Správy chorvatských dálnic HAC (nyní jsou ve výstavbě):
http://www.hac.hr/hr/autoceste/interaktivni-vodici/
Začíná přibývat Poláků a Holanďanů s nezbytnými obytnými přívěsy. Před Zagrebem je mýtnice Zaprešić. Osobní auto je kategorie I., takže to dělá 27Kn. Platí se dvojím způsobem. Buď obsluze odevzdáte lístek, ta vám namarkuje příslušnou částku, která se rozsvítí na displeji, a zaplatíte hotově. Plaťte v těch jejich kunách a radši přesně. Sice berou i éčka, ale obsluha mýtnic využívá zmatku v provozu, dost šidí a vrací menší částky. Já zajíždím k průjezdům označenými pro platbu kartou (POZOR! Nevjeďte do brány označené ENC, jedná se o elektronické mýto). Do jedné štěrbiny vsunu dálniční lístek, do druhé kartu platební kartu, na displeji mi to ukáže odebranou částku, kartu to vyflusne během okamžiku zpět, závora se otevře a jedu dál. A je to bez fronty. Okruh kolem Zagrebu je tedy neplacený, aby se místní vyhnuli nesmyslným městským sezónním zácpám. Je vidno, že představitelé tohoto státu jsou trochu inteligentnější, než ti naši dementi v Práglu. Potkáváme další nehodu. Nešťastní Holanďani s rozštípaným přívěsem. Umakart se válí všude a polystyrén poletuje jako sníh. Naštěstí je to bez sanitek, ale zdržení je asi půl hodiny. Nový dálniční lístek si vyzvednete až na mýtnici Zagreb Lučko, kde začíná dálnice A1. Ta nás zavede přes Karlovac, kde romantici mají možnost odbočit na starou cestu D1 přes Plitvice. Zbytek pokračuje dál po A1 až do Bosiljeva, kde se proudy dovolenkářů dělí na "horňáky" (po A6 směr Istrie) a "dolňáky" (dále po A1 směr Dalmácie). My pokračovali dolů blíže ke středomoří. Dálnice je nová, odpočívadla pěkná. Po průjezdu druhým nejdelším chorvatským tunelem Sveti Rok přišla únavová krizovka, takže v Jasenici (před Zadarem) jsme chvilku postáli, doplnili nádrže (opět doporučuji platit kartou, je to bez poplatku a za střední kurs) a vyrazili na jih. Z dálnice jsme sjeli v Dugopolje nad Splitem a stálo nás to 157Kn. Po propletení Splitem (žádná hrůza) jsme najeli na Jadranskou magistrálu, projeli standardně ucpaným Omišem a ve 15:10 pohodě dorazili na místo určení ve Staniči – Čelina.
Během pobytu jsme několikrát navštívili Omiš. Parkování lze řešit zaplacením u parkomatů. Nám přišlo vhodnější větší parkoviště za řekou Cetinou u lunaparku. Kdo chce ušetřit více, má možnost zajet až k některému ze supermarketů a dojít do města pěšky.
Návštěva Splitu taktéž bez problémů. Vše je dobře značeno a s navigací je to v pohodě. Parkoval jsem na rohu ulic Pojišanska a Šetalište Bačvice
http://maps.google.cz/maps?q=43.50512,1 ... 13926&z=17
kde je parkoviště za pár Kn. Navíc je naproti samoobsluha, kde se dá slušně nakoupit. Horší to už bylo v Baška Vodě, kde byl totální nával a v Makarské. Projet centrem Makarské uprostřed července chce dávku trpělivosti. Parking zdarma provádím vždy zde, nad malakologickým muzeem v ulici Kotiška:
http://www.cromaps.com/plan-grada-makarska.html
Pokud je místo jen před nějakým domem, vždy se slušně zeptám a nikdy jsem nebyl odmítnut.
Cesta zpět (vyjeli jsme ráno) vedla opět přes Split a podle původního plánu jsme chtěli najet na dálnici opět v Dugopolje. Cesta však byla zatarasena policisty (asi se něco stalo) a my nevěděli kudy kam. Věděla to však navigace IGo8. Mapy od Teleatlasu jsou bohužel méně přesné pro východní země (lepší jsou od Navteq) a milá navigace mne dotáhla na nádvoří před bránu splitských kasáren. Dozorčí na mne čučel jak zjara, tak jsem raději vojsko opustil a odjel na další dálniční přípojku až za letištěm v Kaštele. Z dálnice jsme sjeli v Gornje Ploče a pokračovali dál po staré silnici do Plitvic. Za Plitvickými jezery jsme před obědem zastavili ve vesnici Selište Drežničko, zapíchli to u nějakého baráku s nápisem „volne pokoye“ u poutače s reklamou na restauraci pro degeny a po domluvě s domácími se ubytovali a vyrazili prohlédnout Plitvická jezera. Parkovali jsme na parkingu Lička Kuča (hlavní vchod národního parku). Po příchodu z parku zpět na parkoviště se hned zastavte zaplatit v budce poplatek. Kartičku vám odblokují a máte 20 minut na výjezd z parkoviště.
A po skvělém spánku nás druhý den čekalo už jen 750km domů.
Chorvatsko 2010 (Pardubice – Staniči u Omiše)
Oproti minulým létům, kdy jsme preferovali odjezd k večeru a jízdu přes celou noc, jsme se rozhodli k večernímu odpočinku a výjezdu v neděli ve 2:00 ráno. Ne každému totiž vyhovuje strávit celou noc vzhůru a překonávat spánkové deprivace mezi druhou a čtvrtou ráno. A proč neděle? Proč ne, pokud to jde a ubytovatel (pokud nejedete na blind), vám to umožní. Není nad to vyhnout se pátečně – sobotním zácpám. Fakt, že jsem díky nervozitě stejně nedokázal večer usnout, se týkal jen mne samého, ale nakonec, může to potkat i vás. Ještě v sobotu odpoledne jsem měl totiž rozebraný motor kvůli čidlům otáček a polohy vačky. V 17:00 jsem ještě doplňoval uniklé médium z klimatizace. To na klidu nepřidá. Sice jsem tedy neusnul, ale svalstvo a hlavně zavřené oči si odpočaly.
Přípravy. Předpoklad je, že dálniční známky ČR, A a SLO už jsou zakoupeny a nalepeny. Doklady o koupi známky mějte raději v kastlíku. Slovinci rádi buzerují a snaží se vymýtit kupčení se známkami. Všechny známky, jsem bez problémů koupil v cestovní kanceláři Autoturist. Dálnička přes Slovinsko je ukrutně předražená. Navíc dálnice končí necelých 20 km před Chorvatskem a v zácpových termínech tak či tak riskujete několikahodinové zácpy před SLO-HR hranicí (ať jedete po dálnici, nebo se jí vyhnete přes Lenart a Ptuj, vždy skončíte na stejné hranici). Vyhnout se dálnici v SLO je trochu dobrodružství, pokud se však připravíte předem a do navigace si nacvakáte dostatečně aktualizované mapy a nedáte slovinským policistům záminku k buzeraci, ušetříte 30 Euro. Dalším řešení je cesta přes Maďarsko. Zde riskujete pouze nepříjemné a otřesně arogantní Maďary na HU-HR hranicích, kteří jsou vám schopni vyházet celý kufr kvůli většímu kousku potravin.
Mít v pořádku cestovní doklady je samozřejmost. Do HR stačí občanky, ale pro zichr bereme i pasy. Cestovní pojištění je druhá samozřejmost. Ceny v zahraničních nemocnicích, převozy a odtah vraku jsou ve finále naprosto šílené. Funkční roaming v telefonu a případný kontakt na kamaráda s případnou výpomocí, či odtahem je další užitečná věc.
Takže večer v sobotu před odpočinkem nezbytná kontrola, doplnění paliva, nádobky ostřikovačů, naposledy olej, rezerva, lano, hever, hasičák, vesty, nezbytný vercajk, lékárnička atd., ale hlavně dostatek čisté pitné vody do 5l kanystříku. Doma připravit pití a jídlo na cestu, kofeinové tablety, redbuly, taktéž lékárničku, ale tu domácí (acylpyrin, uhlí, endiaron, kinedryl, fenistyl…), sbalit tašky. Tady mám vychytávku. Mám doma obrovskou tašku či spíše vak, tzv. padákovku (výsadkáři a vojáci asi znají). Je jen z jakéhosi silonu, ale dosti pevná a prázdná se dá sbalit do minimálních rozměrů. Tu narvu všemi nafukovačkami, dekami a ručníky a umístním na zadní sedadla na stojato mezi obě dcery. Ty se o ni hlavami během cesty pohodlně opřou a mohou nerušeně spát. Polštářek na opření o dveře, či polštářek za krk ve tvaru U také není od věci.
Po odpočinku opět nezbytná kontrola dokladů a hurá do auta, start a odjezd. Teď jsem pochopil kouzlo výjezdu ve dvě ráno. Prázdné silnice. Absolutní absence vypatlaných polodebilů na českých silnicích mne samotného překvapila. Jenom si musel člověk dávat pozor na případné opilce a typicky české výmoly. Cesta až do Mikulova byla opravdu rychlá a v pohodě. V Mikulově zastávka na WC a kafisko a hurá za hranice všedního Česka. Mikulov – Vídeň naprosto v pohodě. Po ránu už přibylo aut táhnoucích na jih, především nevyzpytatelných Poláků. Průjezd Vídní v neděli ráno je velmi rychlý. Značení je absolutně přehledné jak na značkách, tak i na silnicích. Stačí se držet směr Graz po dálnici A2 a nezabloudíte. Na dálnici A2 v Rakousku je slušná síť odpočívadel a benzínových pump. Stránky rakouských dálnic s odpočívadly jsou zde:
http://www.asfinag.at/unterwegs/rastanl ... 6ABE051740
Sociální zařízení patřící rakouské správě dálnic ASFINAG je zdarma (bohužel není na všech odpočívadlech). Na pumpách a restauracích se za WC platí. Rychlost na A2 je vesměs všude 130 km/h. Několik omezení je za Vídní a přes pohoří Taury před Grazem. Rychloměry proměřují výš, takže podle když jsem jel dle navigace 130, na budíku jsem měl něco před 140. Po sjezdu z hor dvě čerstvé nehody. Není nic příjemného vidět sanitky, zakrvácené obličeje a přejíždět po střepech a dětských plyšových hračkách. Na prvním odpočívadle jsem to musel u cigára vydejchat. Těsně před Grazem uhnete na A9 směr Maribor. Díky Schengenu projedete slovinskou hranicí bez kontroly, a kdo máte známku, tak najíždíte na průjezdní dálnici A1 a za Mariborem pokračujete na A4 skrz Slovinsko.
Ta bohužel končí u Ptuje, takže asi 16km se kodrcáte šedesátkou na chorvatskou hranici. Tady vás čeká mírné zdržení (pokud jedete mimo špičku). V době výměn turnusů je to horší. Čekejte několikakilometrové zácpy s dlouhou čekací dobou (výjimečně i 6 a více hodin). Dostatek paliva a pití je nutnou podmínkou.
A jsme v Chorvatsku. Hurá! Nebo spíš Áááá! Za sebou máme jen polovinu cesty. Po průjezdu hranic si u automatické mýtnice v Durmanci vyzvedneme lístek, zvedne se závora a můžeme vyrazit po A2 směr Zagreb. Pokud na mýtnici dojde k problému, je obsluha vždy poblíž. Lístek pečlivě uschováme (budeme ho potřebovat při placení). Dobré stránky, kde jsou i mýtnice a ceny, má Chorvatský autoklub:
http://map.hak.hr/
Další stránky jsou přímo Správy chorvatských dálnic HAC (nyní jsou ve výstavbě):
http://www.hac.hr/hr/autoceste/interaktivni-vodici/
Začíná přibývat Poláků a Holanďanů s nezbytnými obytnými přívěsy. Před Zagrebem je mýtnice Zaprešić. Osobní auto je kategorie I., takže to dělá 27Kn. Platí se dvojím způsobem. Buď obsluze odevzdáte lístek, ta vám namarkuje příslušnou částku, která se rozsvítí na displeji, a zaplatíte hotově. Plaťte v těch jejich kunách a radši přesně. Sice berou i éčka, ale obsluha mýtnic využívá zmatku v provozu, dost šidí a vrací menší částky. Já zajíždím k průjezdům označenými pro platbu kartou (POZOR! Nevjeďte do brány označené ENC, jedná se o elektronické mýto). Do jedné štěrbiny vsunu dálniční lístek, do druhé kartu platební kartu, na displeji mi to ukáže odebranou částku, kartu to vyflusne během okamžiku zpět, závora se otevře a jedu dál. A je to bez fronty. Okruh kolem Zagrebu je tedy neplacený, aby se místní vyhnuli nesmyslným městským sezónním zácpám. Je vidno, že představitelé tohoto státu jsou trochu inteligentnější, než ti naši dementi v Práglu. Potkáváme další nehodu. Nešťastní Holanďani s rozštípaným přívěsem. Umakart se válí všude a polystyrén poletuje jako sníh. Naštěstí je to bez sanitek, ale zdržení je asi půl hodiny. Nový dálniční lístek si vyzvednete až na mýtnici Zagreb Lučko, kde začíná dálnice A1. Ta nás zavede přes Karlovac, kde romantici mají možnost odbočit na starou cestu D1 přes Plitvice. Zbytek pokračuje dál po A1 až do Bosiljeva, kde se proudy dovolenkářů dělí na "horňáky" (po A6 směr Istrie) a "dolňáky" (dále po A1 směr Dalmácie). My pokračovali dolů blíže ke středomoří. Dálnice je nová, odpočívadla pěkná. Po průjezdu druhým nejdelším chorvatským tunelem Sveti Rok přišla únavová krizovka, takže v Jasenici (před Zadarem) jsme chvilku postáli, doplnili nádrže (opět doporučuji platit kartou, je to bez poplatku a za střední kurs) a vyrazili na jih. Z dálnice jsme sjeli v Dugopolje nad Splitem a stálo nás to 157Kn. Po propletení Splitem (žádná hrůza) jsme najeli na Jadranskou magistrálu, projeli standardně ucpaným Omišem a ve 15:10 pohodě dorazili na místo určení ve Staniči – Čelina.
Během pobytu jsme několikrát navštívili Omiš. Parkování lze řešit zaplacením u parkomatů. Nám přišlo vhodnější větší parkoviště za řekou Cetinou u lunaparku. Kdo chce ušetřit více, má možnost zajet až k některému ze supermarketů a dojít do města pěšky.
Návštěva Splitu taktéž bez problémů. Vše je dobře značeno a s navigací je to v pohodě. Parkoval jsem na rohu ulic Pojišanska a Šetalište Bačvice
http://maps.google.cz/maps?q=43.50512,1 ... 13926&z=17
kde je parkoviště za pár Kn. Navíc je naproti samoobsluha, kde se dá slušně nakoupit. Horší to už bylo v Baška Vodě, kde byl totální nával a v Makarské. Projet centrem Makarské uprostřed července chce dávku trpělivosti. Parking zdarma provádím vždy zde, nad malakologickým muzeem v ulici Kotiška:
http://www.cromaps.com/plan-grada-makarska.html
Pokud je místo jen před nějakým domem, vždy se slušně zeptám a nikdy jsem nebyl odmítnut.
Cesta zpět (vyjeli jsme ráno) vedla opět přes Split a podle původního plánu jsme chtěli najet na dálnici opět v Dugopolje. Cesta však byla zatarasena policisty (asi se něco stalo) a my nevěděli kudy kam. Věděla to však navigace IGo8. Mapy od Teleatlasu jsou bohužel méně přesné pro východní země (lepší jsou od Navteq) a milá navigace mne dotáhla na nádvoří před bránu splitských kasáren. Dozorčí na mne čučel jak zjara, tak jsem raději vojsko opustil a odjel na další dálniční přípojku až za letištěm v Kaštele. Z dálnice jsme sjeli v Gornje Ploče a pokračovali dál po staré silnici do Plitvic. Za Plitvickými jezery jsme před obědem zastavili ve vesnici Selište Drežničko, zapíchli to u nějakého baráku s nápisem „volne pokoye“ u poutače s reklamou na restauraci pro degeny a po domluvě s domácími se ubytovali a vyrazili prohlédnout Plitvická jezera. Parkovali jsme na parkingu Lička Kuča (hlavní vchod národního parku). Po příchodu z parku zpět na parkoviště se hned zastavte zaplatit v budce poplatek. Kartičku vám odblokují a máte 20 minut na výjezd z parkoviště.
A po skvělém spánku nás druhý den čekalo už jen 750km domů.
- Přílohy
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
Re: Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
Nechápu obavy ze smazání. Dobrá práce!
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS SW, Distinctive /2004/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
ex Mazda 323f 1.5i /1994/; ex Škoda Rapid 136 /1989/
Re: Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
Děkuji Dědku za pochvalu.
Obrazová reportáž (trochu záživnější než povídání) je zde:
https://picasaweb.google.com/Radar156/C ... -e2G8_2gVg#
Obrazová reportáž (trochu záživnější než povídání) je zde:
https://picasaweb.google.com/Radar156/C ... -e2G8_2gVg#
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
- dolphin7
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 3.7.2009, pát 12:51
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
Chorvatsko moc nemusim, ale ty fotky jsou pěkný, obzvlášt ty na konci...fakt krásný
Alfa Romeo GTV 2.0 TS 16V
Škoda každého kroku, který se jde pěšky...
Škoda každého kroku, který se jde pěšky...
Re: Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
Dík Dolphin. Chorvatsko a především Dalmácie je srdeční záležitost. Pravdou je, že od roku 2003, kdy jsem tam byl poprvé, se pohostinnost Chorvatů trochu naklonila k vychcanosti. Učí se od nás velmi rychle.
Jako by si už ani nevážili toho, co tam mají.
Nicméně připomínám pro chorvatomaniaky stránku, kde je o HR úplně vše:
http://www.ihvar.cz/jaderske/phorum_new/
Jako by si už ani nevážili toho, co tam mají.
Nicméně připomínám pro chorvatomaniaky stránku, kde je o HR úplně vše:
http://www.ihvar.cz/jaderske/phorum_new/
VW (zkřížené motyky) Golf Plus 1,4 TSI "Adolf"
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
"Obrněnce nesnáším, radši bych vzal Alfu. Mám pocit jistoty."
Gonzales. La Piovra 4
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
Pekne napsano s uzitecnymi informacemi, diky
33
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfy na Jadranu (vozový park, silničky, zážitky)
Radar: Naprosto úžasná reportáž! Koukal sem i na fotky a nádhera. Moře a slunce miluju ať se jedná o jakoukoli kotlinu, takže sem se při prohlížení foto náramně zasnil a těším se, až taky někam zase vyrazím. S Alfou samozřejmě. Vymetená obloha a to tyrkysové moře je pro mě droga.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host