Problíkává kontrolka mazání (červená)

Michal1a

Příspěvky: 12
Registrován: 7.5.2011, sob 20:11

Re: Problíkává kontrolka mazání

Příspěvek od Michal1a » 7.5.2011, sob 22:03

Petr147 píše:u 147 zas zmizi a nikam se neuklada, mel jsem napichlou jednotku a nic tam ulozene neni :)
to souhlasí, jak to jen problikne, tak diagnostika nic nezjistí, musí to svítit pořád aby zjistila problém.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Problíkává kontrolka mazání

Příspěvek od Petr147 » 7.5.2011, sob 22:07

Michal1a píše:
Harous píše:Máš v palubce tlakoměr oleje? Na 155 ten budík byl, ale u 146 nevím. Pokud ne tak by to chtělo změřit tlak oleje. A předpokládám, že volnoběh drží jak má. Aby to nepadalo třeba na 500 ot/min.
Tak to nevím jestli mám na 147čce tlakoměr.. Jo volnoběh drží suprově, bez kolísání
nemáš :)

prte
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1843
Registrován: 15.12.2008, pon 23:09
Bydliště: Cervena Recice / Praha

Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)

Příspěvek od prte » 8.5.2011, ned 14:28

muze bejt jen spatnej policajt, ci se ty otacky zhoupnou pod volnobezny a pak to blikne kdyz nema dostatecnej tlak oleje :wink:
ex Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V Super

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)

Příspěvek od HonzaR » 9.5.2011, pon 08:30

Když na motoru T.S. problikne kontrolka mazání, čím by to mohlo být...
:( :( :(

Když na nejchoulostivějším motoru /z hlediska mazání /problikne kontrolka, vyrazí na zádech
poučeného majitele Alfy studený pot a začn
e OKAMŽITĚ řešit..

Je jasný, že čidlo tlaku, který registruje pouze pokles pod přijatelnou hladinu je něco jako záchraný kruh--ten motor má ještě šanci../že by tohle čidlo bylo vadný, by byla šťastná náhoda/, když na to budeš kašlat, může to mít motor rychle za sebou
Oběhaný čerpadlo a degradovaný olej by taky byly ty lepší varianty..
Oběhaný ložiska kliky jsou už horší možnost a u 4-válce je v tom případě GO na dohled..
V6 si tohle nechaj líbit podstatně dýl..-klidně desítky tis.., no T.S. ani náhodou

čili radu bych rozdělil na dvě části..

1. Zjistit REÁLNEJ skutečnej stav věcí..můžeš sám, když šoupneš redukci pod filtr a z ní vyvedeš budík okamžitýho tlaku mazání ..uvidíš za jízdy reálný tlaky a jejich změny , ideální by bylo s teploměrem, protože MOTORU T.S. stačí v TEPLE šlápnout a teplota reálně vystřelí nad rozumných 120stC. a víc...a pokud pak při volnoběhu padá tlak, může to být signál, že mazací okruh z nejrůznějších důvodů nestíhá..
Olej 20K NENÍ RACING EMULZE a tohle /120stC/nejsou rozhodně jeho ideální pracovní podmínky,
Není problém Selenii 20k převařit v létě v T.S. pod plynem během půlhodinky..
Degradace oleje tohoto typu je NEVRATNÁ.., na rozdíl od minerálu, kde se ochladnutím
většina vlastností vrátí--no minerál do Alfy NE..

Pokud tohle řešení nechceš páchat, musíš co nejdřív na dílnu a zkusit vyvolat stejnej účinek po napíchnutí olejovýho okruhu na budík tlaku--někdy jak na potvoru se to zdráhá a na dílně budeš mít problém to zopakovat na stojícím autě--klika nemaká /netáhne zátěž/a mazání nemusí vůbec probliknout..



2. víš už reálnou příčinu--to může být
a-....vadný čidlo--hurá
b-.....jezdíš na přehřátý olej --to už víš díky budíkům teploty a tlaku oleje,zjistil jsi na vlastní oči, jakej masakr se v motoru T,S.děje pod plynem a vyděsíš se a hned naleješ 10W-60 racing :-)
c--klika je oběhaná a čerpadlo v nízkých otáčkách to nestíhá natlakovat
d--oběhaný čerpadlo

c je opravdu ošklivá možnost... :-(

Pokud to bude "oběhaností", -kliky nebo čerpadla,můžeš tomu na nějaký čas pomoct náplní s vyšší "kinematickou viskozitou ve 100stC /10W-60 racing/a ZAŘAZENÍM OLEJOVÉHO CHLADIČE..pokud se olej nebude šplhat nad 110, bude viskozita větší a čerpadlo to líp natlačí..

opakuju..JE POTŘEBA TO ZAČÍT ŘEŠIT A PŘESTAT NA TOM JEZDIT..jinak to může mít motor rychle za sebou..

enzo13
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 501
Registrován: 8.1.2011, sob 19:51

Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)

Příspěvek od enzo13 » 9.5.2011, pon 11:22

Měl sem ten samý problém na 155. Jednoho dne sem ráno vyjel a občas ta samá kontrolka problikla. Byl to uvolněný drát od čidla, který jak se auto vždy zhouplo, tak kostřil o výfukový svody!!!
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)

Příspěvek od Petr147 » 9.5.2011, pon 11:30

presne, nejdriv bych vyloucil cidlo a jeho kontakty, pak bych zacal laborovat s ostatnima vecma, jako tlaky oleje a podobne

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti