to souhlasí, jak to jen problikne, tak diagnostika nic nezjistí, musí to svítit pořád aby zjistila problém.Petr147 píše:u 147 zas zmizi a nikam se neuklada, mel jsem napichlou jednotku a nic tam ulozene neni
Problíkává kontrolka mazání (červená)
Re: Problíkává kontrolka mazání
Re: Problíkává kontrolka mazání
nemášMichal1a píše:Tak to nevím jestli mám na 147čce tlakoměr.. Jo volnoběh drží suprově, bez kolísáníHarous píše:Máš v palubce tlakoměr oleje? Na 155 ten budík byl, ale u 146 nevím. Pokud ne tak by to chtělo změřit tlak oleje. A předpokládám, že volnoběh drží jak má. Aby to nepadalo třeba na 500 ot/min.

Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)
muze bejt jen spatnej policajt, ci se ty otacky zhoupnou pod volnobezny a pak to blikne kdyz nema dostatecnej tlak oleje 

ex Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V Super
Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)
Když na motoru T.S. problikne kontrolka mazání, čím by to mohlo být...
Když na nejchoulostivějším motoru /z hlediska mazání /problikne kontrolka, vyrazí na zádech
poučeného majitele Alfy studený pot a začne OKAMŽITĚ řešit..
Je jasný, že čidlo tlaku, který registruje pouze pokles pod přijatelnou hladinu je něco jako záchraný kruh--ten motor má ještě šanci../že by tohle čidlo bylo vadný, by byla šťastná náhoda/, když na to budeš kašlat, může to mít motor rychle za sebou
Oběhaný čerpadlo a degradovaný olej by taky byly ty lepší varianty..
Oběhaný ložiska kliky jsou už horší možnost a u 4-válce je v tom případě GO na dohled..
V6 si tohle nechaj líbit podstatně dýl..-klidně desítky tis.., no T.S. ani náhodou
čili radu bych rozdělil na dvě části..
1. Zjistit REÁLNEJ skutečnej stav věcí..můžeš sám, když šoupneš redukci pod filtr a z ní vyvedeš budík okamžitýho tlaku mazání ..uvidíš za jízdy reálný tlaky a jejich změny , ideální by bylo s teploměrem, protože MOTORU T.S. stačí v TEPLE šlápnout a teplota reálně vystřelí nad rozumných 120stC. a víc...a pokud pak při volnoběhu padá tlak, může to být signál, že mazací okruh z nejrůznějších důvodů nestíhá..
Olej 20K NENÍ RACING EMULZE a tohle /120stC/nejsou rozhodně jeho ideální pracovní podmínky,
Není problém Selenii 20k převařit v létě v T.S. pod plynem během půlhodinky..
Degradace oleje tohoto typu je NEVRATNÁ.., na rozdíl od minerálu, kde se ochladnutím
většina vlastností vrátí--no minerál do Alfy NE..
Pokud tohle řešení nechceš páchat, musíš co nejdřív na dílnu a zkusit vyvolat stejnej účinek po napíchnutí olejovýho okruhu na budík tlaku--někdy jak na potvoru se to zdráhá a na dílně budeš mít problém to zopakovat na stojícím autě--klika nemaká /netáhne zátěž/a mazání nemusí vůbec probliknout..
2. víš už reálnou příčinu--to může být
a-....vadný čidlo--hurá
b-.....jezdíš na přehřátý olej --to už víš díky budíkům teploty a tlaku oleje,zjistil jsi na vlastní oči, jakej masakr se v motoru T,S.děje pod plynem a vyděsíš se a hned naleješ 10W-60 racing :-)
c--klika je oběhaná a čerpadlo v nízkých otáčkách to nestíhá natlakovat
d--oběhaný čerpadlo
c je opravdu ošklivá možnost... :-(
Pokud to bude "oběhaností", -kliky nebo čerpadla,můžeš tomu na nějaký čas pomoct náplní s vyšší "kinematickou viskozitou ve 100stC /10W-60 racing/a ZAŘAZENÍM OLEJOVÉHO CHLADIČE..pokud se olej nebude šplhat nad 110, bude viskozita větší a čerpadlo to líp natlačí..
opakuju..JE POTŘEBA TO ZAČÍT ŘEŠIT A PŘESTAT NA TOM JEZDIT..jinak to může mít motor rychle za sebou..



Když na nejchoulostivějším motoru /z hlediska mazání /problikne kontrolka, vyrazí na zádech
poučeného majitele Alfy studený pot a začne OKAMŽITĚ řešit..
Je jasný, že čidlo tlaku, který registruje pouze pokles pod přijatelnou hladinu je něco jako záchraný kruh--ten motor má ještě šanci../že by tohle čidlo bylo vadný, by byla šťastná náhoda/, když na to budeš kašlat, může to mít motor rychle za sebou
Oběhaný čerpadlo a degradovaný olej by taky byly ty lepší varianty..
Oběhaný ložiska kliky jsou už horší možnost a u 4-válce je v tom případě GO na dohled..
V6 si tohle nechaj líbit podstatně dýl..-klidně desítky tis.., no T.S. ani náhodou
čili radu bych rozdělil na dvě části..
1. Zjistit REÁLNEJ skutečnej stav věcí..můžeš sám, když šoupneš redukci pod filtr a z ní vyvedeš budík okamžitýho tlaku mazání ..uvidíš za jízdy reálný tlaky a jejich změny , ideální by bylo s teploměrem, protože MOTORU T.S. stačí v TEPLE šlápnout a teplota reálně vystřelí nad rozumných 120stC. a víc...a pokud pak při volnoběhu padá tlak, může to být signál, že mazací okruh z nejrůznějších důvodů nestíhá..
Olej 20K NENÍ RACING EMULZE a tohle /120stC/nejsou rozhodně jeho ideální pracovní podmínky,
Není problém Selenii 20k převařit v létě v T.S. pod plynem během půlhodinky..
Degradace oleje tohoto typu je NEVRATNÁ.., na rozdíl od minerálu, kde se ochladnutím
většina vlastností vrátí--no minerál do Alfy NE..
Pokud tohle řešení nechceš páchat, musíš co nejdřív na dílnu a zkusit vyvolat stejnej účinek po napíchnutí olejovýho okruhu na budík tlaku--někdy jak na potvoru se to zdráhá a na dílně budeš mít problém to zopakovat na stojícím autě--klika nemaká /netáhne zátěž/a mazání nemusí vůbec probliknout..
2. víš už reálnou příčinu--to může být
a-....vadný čidlo--hurá
b-.....jezdíš na přehřátý olej --to už víš díky budíkům teploty a tlaku oleje,zjistil jsi na vlastní oči, jakej masakr se v motoru T,S.děje pod plynem a vyděsíš se a hned naleješ 10W-60 racing :-)
c--klika je oběhaná a čerpadlo v nízkých otáčkách to nestíhá natlakovat
d--oběhaný čerpadlo
c je opravdu ošklivá možnost... :-(
Pokud to bude "oběhaností", -kliky nebo čerpadla,můžeš tomu na nějaký čas pomoct náplní s vyšší "kinematickou viskozitou ve 100stC /10W-60 racing/a ZAŘAZENÍM OLEJOVÉHO CHLADIČE..pokud se olej nebude šplhat nad 110, bude viskozita větší a čerpadlo to líp natlačí..
opakuju..JE POTŘEBA TO ZAČÍT ŘEŠIT A PŘESTAT NA TOM JEZDIT..jinak to může mít motor rychle za sebou..
Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)
Měl sem ten samý problém na 155. Jednoho dne sem ráno vyjel a občas ta samá kontrolka problikla. Byl to uvolněný drát od čidla, který jak se auto vždy zhouplo, tak kostřil o výfukový svody!!!
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Re: Problíkává kontrolka mazání (červená)
presne, nejdriv bych vyloucil cidlo a jeho kontakty, pak bych zacal laborovat s ostatnima vecma, jako tlaky oleje a podobne
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti