Sarkan - konec jednoho JTDm

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Sarkan - konec jednoho JTDm

Příspěvek od sarkan » 14.2.2008, čtv 19:20

Pomóc!!! Dnes som šiel Alfou a zrazu sa z motora ozval divný rachotivý zvuk a zhasol. Bolo to cca pri rýchlosti 50km/h na trojke. Skúšal som štartovať. Štartér točí a motor ide ticho, nerachce a snaží sa už už chytiť, ale nechytí. Skúšal som to aj roztuahnuť, ale nič. Rozvody som kontroloval, sú OK. Kompresia sa tiež javí v poriadku. Pri štartovaní zhasína mazanie, takže kľuka je snáď OK. Tak mám obavy, či by to nemohlo byť CR čerpadlo. Doteraz ale fungovalo bezvadne. Alebo nejaké čidlo? Snímač kľuky? Neviem, či by to potom zarachotiť, ako keby bol posunutý vstrek, fakt neviem. Som zúfalý. Nestalo sa to už niekomu? Inak neviem, či to súvisí, ale 2-3x mi to nechcelo v zime naštartovať. Na druhý až tretí pokus to vždy chytilo. Vďaka za BVaše tipy a rady. :diky
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

Rebby
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.1.2007, stř 12:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasla a neštartuje

Příspěvek od Rebby » 14.2.2008, čtv 20:17

sarkan píše:Pomóc!!! Dnes som šiel Alfou a zrazu sa z motora ozval divný rachotivý zvuk a zhasol. Bolo to cca pri rýchlosti 50km/h na trojke. Skúšal som štartovať. Štartér točí a motor ide ticho, nerachce a snaží sa už už chytiť, ale nechytí. Skúšal som to aj roztuahnuť, ale nič. Rozvody som kontroloval, sú OK. Kompresia sa tiež javí v poriadku. Pri štartovaní zhasína mazanie, takže kľuka je snáď OK. Tak mám obavy, či by to nemohlo byť CR čerpadlo. Doteraz ale fungovalo bezvadne. Alebo nejaké čidlo? Snímač kľuky? Neviem, či by to potom zarachotiť, ako keby bol posunutý vstrek, fakt neviem. Som zúfalý. Nestalo sa to už niekomu? Inak neviem, či to súvisí, ale 2-3x mi to nechcelo v zime naštartovať. Na druhý až tretí pokus to vždy chytilo. Vďaka za BVaše tipy a rady. :diky
Vice Ti asi povi diagnostika. Muze to byt snimacem otacek. Ale co me desi je ten napad zkouset to ROZTAHOVAT... :shock:
Alfa Romeo 159 2.0 JTD
Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce
(Alfa Romeo 147 1.9 JTD)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18987
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Zhasla a neštartuje

Příspěvek od Kubas » 14.2.2008, čtv 21:01

Rebby píše: Vice Ti asi povi diagnostika. Muze to byt snimacem otacek. Ale co me desi je ten napad zkouset to ROZTAHOVAT... :shock:
Přesně tak, to jsem fakt myslel, že tohle už nikdo dneska nedělá :shock: Jinak poradit neumím, mě JTD jezdí bez jakýchkoliv problému...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 14.2.2008, čtv 21:15

Na JTD jsou myslím tři čidla, která způsobí to, že to nenastartuje.

Čidlo tlaku common railu, snímač fáze a snad snímač vačky. Ale kdyby nešly, tak to asi rozsvítí kontrolka...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 14.2.2008, čtv 21:17

Rozvody sú funglovka a potreboval som vylúčiť posunutý vstrek a načítať info z diagnostiky.. Keď to roťahuješ počas štartovania štartérom a s citom, tak to zase taký risk nie je. Diagnostiku som samozrejme urobil, ale vykazuje akurát nejaký neznámy kód, ktorý tam bol, aj keď auto išklo, inak nič. Takže diagnostika nič neodhalila. Preto sa pýtam, stalo sa už niekedy niekomu niečo podobné? Ale musím byť zase prvý práve ja :???:
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 14.2.2008, čtv 21:23

Tak jinak. Co nafta? Jde tam?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

migo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 5.1.2008, sob 19:19
Bydliště: Košice - SK

Příspěvek od migo » 14.2.2008, čtv 22:43

dobrý nápad s tou naftou ...keď som mal ešte citroen tak mi palivomer ukazoval ešte jeden dielik, no keď som išiel s práce domov tak na pol ceste to zdochlo a už som mal hlavu v smútku...tiež som sa snažil naštartovať a už už akoby to chcelo chytiť no nezadarilo sa...kamoš ma odtiahol do servisu a už som len čakal koľko zas budem platiť no a nakoniec mi volali zo servisu, aby som prišiel po auto a že budem platiť len naftu čo mi museli natankovať :oops: ...no pekný trapas...neviem zasekol sa plavák , alebo aký systém snímania tam bol ...potom som sa už na jeden dielik radšej nikdy nespoliehal :smt021
AR 159 1,9 JTDm 16V 110kW TI
AR 159 1,9 JTDm 8V 85kW/ex
AR 166 2,4 JTDm 20V 129kW Sportronic Luxury/ ex
AR 166 2,4 JTD 10V 100kW/ ex

Rebby
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.1.2007, stř 12:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rebby » 15.2.2008, pát 09:56

sarkan píše:Rozvody sú funglovka a potreboval som vylúčiť posunutý vstrek a načítať info z diagnostiky.. Keď to roťahuješ počas štartovania štartérom a s citom, tak to zase taký risk nie je. Diagnostiku som samozrejme urobil, ale vykazuje akurát nejaký neznámy kód, ktorý tam bol, aj keď auto išklo, inak nič. Takže diagnostika nič neodhalila. Preto sa pýtam, stalo sa už niekedy niekomu niečo podobné? Ale musím byť zase prvý práve ja :???:
Sorry, ale myslim si, ze roztahovat jine, nez karburatorove auto je blbost. Pokud ridici jednotka (z jakehokoliv duvodu) usoudi, ze nebude davkovat palivo, tak to auto nepojede ani kdyby jsi ho tahnul 100 kilometru :-D
Alfa Romeo 159 2.0 JTD
Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce
(Alfa Romeo 147 1.9 JTD)

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3819
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 15.2.2008, pát 12:06

Rebby píše:
sarkan píše:Rozvody sú funglovka a potreboval som vylúčiť posunutý vstrek a načítať info z diagnostiky.. Keď to roťahuješ počas štartovania štartérom a s citom, tak to zase taký risk nie je. Diagnostiku som samozrejme urobil, ale vykazuje akurát nejaký neznámy kód, ktorý tam bol, aj keď auto išklo, inak nič. Takže diagnostika nič neodhalila. Preto sa pýtam, stalo sa už niekedy niekomu niečo podobné? Ale musím byť zase prvý práve ja :???:
Sorry, ale myslim si, ze roztahovat jine, nez karburatorove auto je blbost. Pokud ridici jednotka (z jakehokoliv duvodu) usoudi, ze nebude davkovat palivo, tak to auto nepojede ani kdyby jsi ho tahnul 100 kilometru :-D
odpověď na to jestli roztahovat nebo né je jednoduchá nezáleží na vstřikování ale na tom zda má auto rozvody řemenem nebo řetězem a zda má katalizátor pokud má řetěz a nemá kat. tak se namá co stát a za zkoušku nic nedá pokud je to obráceně tak můžou přeskočit rozvody a nebo vlítnout nespálené palivo až do katu a zničit ho, toť vše
.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 15.2.2008, pát 12:08

no na ojetych autech je uz stejne kat KO :) zvlast pokud maj pres 100 tis km jinak roztahovat se da vsechno..ale nesmite tam vrazti jednicku a pustit spokjku na plno :) ale vratme se prosim zept ke tematu.. stoptalk :ot: :diky
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 16.2.2008, sob 18:10

To Rebby: ale pokud neroztočíš auto roztahováním, tak nenaloguješ data z dg. Já už je nalogoval, vypadá to na čidlo vačky. Objednal jsem ho, v úterý snád bude.
To coyote: Co je ten snímač fáze?
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 16.2.2008, sob 18:33

sarkan píše:To Rebby: ale pokud neroztočíš auto roztahováním, tak nenaloguješ data z dg. Já už je nalogoval, vypadá to na čidlo vačky. Objednal jsem ho, v úterý snád bude.
To coyote: Co je ten snímač fáze?
dle me je to snimac poluhy klikoveho hridele. v hovorove cestine.....ktery je vzadu u starteru...krasny pristup tam tedy neni
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 17.2.2008, ned 17:16

coyote píše:Na JTD jsou myslím tři čidla, která způsobí to, že to nenastartuje.

Čidlo tlaku common railu, snímač fáze a snad snímač vačky. Ale kdyby nešly, tak to asi rozsvítí kontrolka...
Potíž je v tom, že u multijetu kontrolka svítí při zapnutí klíčku a zhasíná teprv po nastartování. A jelikož nenastartuju, tak :-({|=
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

CKIN2U
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 2.1.2008, stř 12:00

Příspěvek od CKIN2U » 17.2.2008, ned 17:26

Až to budeš pouštět ze skály jako já, tak se ozvy, uděláme ohňostroj. Já to mám na dlouhé míle...

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 18.2.2008, pon 17:11

:smt044
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

jenda

Příspěvky: 7
Registrován: 13.1.2008, ned 13:24

Příspěvek od jenda » 18.2.2008, pon 17:24

už maš to čidlo? jede to? mám to samé co ty jen SW a uvažuji o čipu kolik za to chceš?

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 18.2.2008, pon 20:35

sarkan píše:
coyote píše:Na JTD jsou myslím tři čidla, která způsobí to, že to nenastartuje.

Čidlo tlaku common railu, snímač fáze a snad snímač vačky. Ale kdyby nešly, tak to asi rozsvítí kontrolka...
Potíž je v tom, že u multijetu kontrolka svítí při zapnutí klíčku a zhasíná teprv po nastartování. A jelikož nenastartuju, tak :-({|=
To je zvláštní. Unijet, zhasne hned...

S tím čidlem. Podle mě je to jak říká drtikols. To s těmi čidly jsem převzal od jednoho chytrého chlapíka z Bravo klubu
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 20.2.2008, stř 18:31

Tak jsem vyměnil čidlo a žádná změna. Pak čidli na klice a furt nejede. Diagnostika říká vše v pořádku. Já se snád picnu. :smt013
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 20.2.2008, stř 18:45

sarkan píše:Tak jsem vyměnil čidlo a žádná změna. Pak čidli na klice a furt nejede. Diagnostika říká vše v pořádku. Já se snád picnu. :smt013
Nechci placat kraviny, nejsem mechanik ale tys to auto precipoval o docela hodne....
Z 175 na 202PS je docela velky skok, mozna tam zacni hledat zavadu.
Ono kdyby to slo "jen tak" to chipnout na 200, tak to udela i vyrobce.
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 20.2.2008, stř 20:43

Díky za radu Filipe, ale to byla první věc co jsem udělal - vrátil tam originál. Navíc s čipem jsem odjezdil spousty km. Dneska jsem zjistil zajímavou věc, rozvod přeskočil o 3 zuby, aniž by se něco stalo. Zaplať Pánbúh. Ale přesto byl řemen vyšponovanej a bez vúle. Mám podezření, jestli mi neurvalo kolík na řemenici. Ale nastavil jsem rozvod a motor furt nejede. V sobotu změřím tlaky, ale nezdá se mi, že by byly špatné. Zkusím jinou diagnostiku, protože moje furt říká, že je vše OK.
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 20.2.2008, stř 21:09

A koukal jsi jestli tam jde ta nafta?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

qwerone1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 2.2.2008, sob 00:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od qwerone1 » 20.2.2008, stř 21:17

s tou jinou diagnostikou bych to skusil.. a mozna i originalni bych nekde pohledal... ony ty univerzaly se nemusi dostat tak hluboko... kam bys asi potreboval.... ale je to divny protoze pokud ti to presocilo... tak tam chyba musi nejaka byt minimalne bych cekal sporadickou zavadu ve shode otacek kliky a vacky.....taky jsme ted nedavno resil problem s timhle.... a byl to nakonec snimac .. ale u tebe asi ne.... ale jeste neco bych skusil jestli mas moznost vyskouset vstriky.... tak to udelej... my to emrime pomoci odmernych valcu ktery das na prepady... apud jde nejakej az moc.... to znamena ze propusti hodne naftu... tak praxe je takova ze pokud nejde jeden nenatocis to.. uz kolikrat jsme se s tim vydrbal.. takhle je to sice jen orientacnui ale pomuze to odhalit mnohdy....

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 21.2.2008, čtv 13:09

Musim to zase napsat i kdyz si to uz urcite zkusil, vymenit baterku ! :D
Alfa a elektronika to je znama povidka...
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 25.2.2008, pon 21:42

Tak vďaka diagnostike som zbytočne menil čidlá... Inak chyba je v nízkej kompresii. Zajtra ide hlava dolu, nové ventily, zdvihátka, piesty, proste GO.... :smt013
Manželka má z toho obrovskú radosť :smt084
A ke´d sa ja dozviem cenu za opravu, tak to asi dopadne takto :partyman:
Dúfam, že potom to už pôjde
[-o<
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Příspěvek od Alfik » 26.2.2008, úte 11:50

filip píše:Musim to zase napsat i kdyz si to uz urcite zkusil, vymenit baterku ! :D
Alfa a elektronika to je znama povidka...
Vies co,s tou baterkou to az tak na 100% pravda neni.Je to asi 10 dni,co som bol v Karloviciach u tchyne.Rano bolo -18.Baterku mam taku :smt021 ,spravilo to tak jednu otacku za sekundu a chytilo to v pohode.Mozno je to vynimka. :smt033
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti