jaky olej
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
přesně tak, u Euro 3 motorů je filtr hodně blízko ke katalyzátoru.
Když dáš jeho číslo 46808398 do ePeru tak vyjedou snad všechna Fiat auta od roku 92 do současnsti od 1.1 v cinquecentu po 2.0 20V turbo v thesis.
Když dáš jeho číslo 46808398 do ePeru tak vyjedou snad všechna Fiat auta od roku 92 do současnsti od 1.1 v cinquecentu po 2.0 20V turbo v thesis.
Re: jaky olej
Zdravim, nieco tu bolo popisane o aditivach a nechcel som koli tomu zakladat novu temu. Chcel som sa spytat ci nahodou niekto nema skusenosti s
Znamy pre nich zacal pracovat a vyzera to celkom rozumne. Ked som nemal este vymenene ramena, rozhodol som sa ze si ich prestriekam silikonovym olejom. Prisiel znamy a maju nieco podobne (na bazi teflonu) a ukazal mi jednoduchy test. Dva papieriky (uctenku z restauracie) sme rozrthli na polovicu, na jednu sme dali klasiku silikonovy olej, na druhe sme nastriekali "ten ich". Nechali sme chvilu "vpit". Na nastriekanu plochu sme prilozili druhy papierik a medzi prstami (s pouzitim sily) sme skusili s papierikmi pohnut. Silikonovy olej sice siel, ale dost to drhlo, papierik s "jeho olejom" siel uplne jednoducho, akoby clovek suchal s dvoma foliami. Je to dost "efektne" ked sa to takto "predvedie". Mam skusit tuto firmu, alebo radsej odporucite Bishop? Alebo neriesit aditivum?

Kód: Vybrat vše
http://www.interflon.cz/aditiva-oleje/produkt/interflon-finnoly-nt500/



Alfa Romeo 166, 2.0TB V6, "99, Super
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
b) je správnějeeffo píše: Alebo neriesit aditivum?![]()
![]()
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: jaky olej
Takze pre svoj klud a pohodu 10W60 bude dobra poistka 

Alfa Romeo 166, 2.0TB V6, "99, Super
- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
já dávám do svojí 155 TS 16V velký dlouhý fitr který přijde do JTD takže je to špatně? malej co tam přijde jsem tam zkoušel taky a rozdíl jsem nezpozoroval. oba dva o výrobce Clean Filters jednou jsem tam měl i UFInu.Petr147 píše:aha, dík
zas jsem četl, že čím delší, tím je blíž výfuku a ohřívá se olej, což není moc žádoucí
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
Re: jaky olej
jeffo: . Mam skusit tuto firmu, alebo radsej odporucite Bishop? Alebo neriesit aditivum?
S Bishopem rozhodně nic neskazíš, ale " nové věci" ve smyslu ne příliš známého aditiva bych radši netestoval na motoru Alfa T.S, spíš na motoru Feldy nebo něčem stejně disponovaném ..a nenáročném... Alfa-produkce je obecně citlivá na mazání a na ní bych si nic neznámého neověřoval--GO ti nikdo nezaplatí :-)
Na druhou stranu -fobie výrobců- potažno i některých prodejců -olejů proti dodatečné aditivaci má vesměs spíše komerční důvody :-), někteří popírají i skutečná naměřená a reálně ověřená fakta..
Pokud považuješ dodatečnou aditivaci za "pojistku pro limitní zátěž" a nekombinuješ jí s podřadnou olejovou náplní, rozhodně nic nepokazíš..
Bishop byl namíchán před cca 30 lety, zkušenosti s ním jsou dlouhodobé a rozhodně při zátěžovém provozu jednoznačně positivní... mám ho kromě jiných aut hromadu let i v Alfách,žádnej motor se nechyt na klice , bez ohledu na zátěžovej "ostrej" provoz../to spíš praskla přehřátá hlava.. :-)/
Pokud zvolíš kvalitní náplň a rozumné intervaly výměny přizpůsobené provozním podmínkám, je to samozřejmě dostatečné, považuj dodatečnou aditivaci za pojistku v limitních situacích jako je třeba dejme tomu podstatná redukce objemu olejové náplně--netěsností v olejovém okruhu...pak se emulze, která dokáže "umazat motor nasucho" může zatraceně hodit..
viz následný test ..který provedli redaktoři AutoTipu s Prolongem, aby potvrdili tvrzení
!Černého z VŠCHT" že je to podvod... Lada ujela "nasucho" bez vany i při podstatně zkrácené
době "záběhu emulze" 40km.. a to je zatraceně dobrej výsledek..na Bishopovi 460-G, po zapracování emulze, je to číslo ještě výrazně vyšší...
Ať si komerčně interesovaní "pedagogičtí kabinetní odborníci" jako Černý z Olejů.cz /ostatně je to stránka firmy Ekolube a tomu odpovídá i charakter diskuze--objektivita stran progresivních novinek je lehce potlačená ve prospěch komerčních hledisek výrobců../ tvrdí co chtějí..
reálný polosportovní provoz plnej teplotních šoků včetně zátěže "na studeno"ostře -už od výroby -s ohledem na reálný poměry váhy-výkonu-požadavků na provoz -zatíženého motoru potřebuje krapet jinej úhel komunikace na tyhle témata..
Pro názornost na ty kecy, že dodatečná aditivace je podvod, test Prolongu přidávám už
potřetí... :-) aby bylo jasný, že kecy jsou k ničemu a laboratorní saloní úvahy taky..
Je mi jedno, že je to pro akademika typu "Černého" nemožné...místo žvanění by si ty kritizovaný přípravky měl už sám taky zkusit.v reálným motoru.pak by možná změnil názor i když to těžko přizná..
Komerční hlediska a akadamická role na VŠCHT, kterou si chce udržet, mu určitě brání
kápnout božskou..,prostě nechce se nikomu zprotivit--to je celý mysterium jeho postoje
.... pokud se zjištěné výsledky nehodí do akademické učebnice, je potřeba jí přepsat... :-)
Vývoj nového zjištění ve vědě má tři kroky
A/ nečekaný objev
B/ tvrdé popírání možnosti že jev existuje "experty" z řad akademické veřejnosti a teoretické vyvozování proč jev naprosto nemůže nastat
C/ všeobecné přijetí nového faktu ...
http://uloz.to/3401431/motorova-drina.pdf
znova opakuju--kdo zná nečte :-)
Nepropaguju tímto Prolong ,ale chci tím říct, že řeči se mluví a pivo pije..a při provozu rozhodují jen ověřená fakta..čili zatím asi stále nejlepší dodatečné aditivum pro benzínový motor Bishop 460-G vydrží v motoru cca 70tis km, na bávu mi při totálním selhání Castrolu 5W-30 pod zátěží "podržel motor V6"a díky tomu nenásledovala GO spodku... ze "zázračného" oleje Castrol byla jednoduše obyčejná sra..čka/s tou čerstvou náplní Castrol jsem auto koupil a naštěstí jsem aspoň pro sichr přilil Bishop..:-)/
..kdyby nebyl v náplni Bishop,kterej se během krátké doby jakž takž stihnul zapracovat do povrchu, tak by tam prostě v týhle limitní situaci selhání olejové náplně nemělo co mazat..a GO by byla logickej další krok..
Jenže jak říká klasik-- "A přece se točí" a vo vo vo tom to je

S Bishopem rozhodně nic neskazíš, ale " nové věci" ve smyslu ne příliš známého aditiva bych radši netestoval na motoru Alfa T.S, spíš na motoru Feldy nebo něčem stejně disponovaném ..a nenáročném... Alfa-produkce je obecně citlivá na mazání a na ní bych si nic neznámého neověřoval--GO ti nikdo nezaplatí :-)
Na druhou stranu -fobie výrobců- potažno i některých prodejců -olejů proti dodatečné aditivaci má vesměs spíše komerční důvody :-), někteří popírají i skutečná naměřená a reálně ověřená fakta..
Pokud považuješ dodatečnou aditivaci za "pojistku pro limitní zátěž" a nekombinuješ jí s podřadnou olejovou náplní, rozhodně nic nepokazíš..
Bishop byl namíchán před cca 30 lety, zkušenosti s ním jsou dlouhodobé a rozhodně při zátěžovém provozu jednoznačně positivní... mám ho kromě jiných aut hromadu let i v Alfách,žádnej motor se nechyt na klice , bez ohledu na zátěžovej "ostrej" provoz../to spíš praskla přehřátá hlava.. :-)/
Pokud zvolíš kvalitní náplň a rozumné intervaly výměny přizpůsobené provozním podmínkám, je to samozřejmě dostatečné, považuj dodatečnou aditivaci za pojistku v limitních situacích jako je třeba dejme tomu podstatná redukce objemu olejové náplně--netěsností v olejovém okruhu...pak se emulze, která dokáže "umazat motor nasucho" může zatraceně hodit..
viz následný test ..který provedli redaktoři AutoTipu s Prolongem, aby potvrdili tvrzení
!Černého z VŠCHT" že je to podvod... Lada ujela "nasucho" bez vany i při podstatně zkrácené
době "záběhu emulze" 40km.. a to je zatraceně dobrej výsledek..na Bishopovi 460-G, po zapracování emulze, je to číslo ještě výrazně vyšší...
Ať si komerčně interesovaní "pedagogičtí kabinetní odborníci" jako Černý z Olejů.cz /ostatně je to stránka firmy Ekolube a tomu odpovídá i charakter diskuze--objektivita stran progresivních novinek je lehce potlačená ve prospěch komerčních hledisek výrobců../ tvrdí co chtějí..
reálný polosportovní provoz plnej teplotních šoků včetně zátěže "na studeno"ostře -už od výroby -s ohledem na reálný poměry váhy-výkonu-požadavků na provoz -zatíženého motoru potřebuje krapet jinej úhel komunikace na tyhle témata..
Pro názornost na ty kecy, že dodatečná aditivace je podvod, test Prolongu přidávám už
potřetí... :-) aby bylo jasný, že kecy jsou k ničemu a laboratorní saloní úvahy taky..
Je mi jedno, že je to pro akademika typu "Černého" nemožné...místo žvanění by si ty kritizovaný přípravky měl už sám taky zkusit.v reálným motoru.pak by možná změnil názor i když to těžko přizná..
Komerční hlediska a akadamická role na VŠCHT, kterou si chce udržet, mu určitě brání
kápnout božskou..,prostě nechce se nikomu zprotivit--to je celý mysterium jeho postoje
.... pokud se zjištěné výsledky nehodí do akademické učebnice, je potřeba jí přepsat... :-)
Vývoj nového zjištění ve vědě má tři kroky
A/ nečekaný objev
B/ tvrdé popírání možnosti že jev existuje "experty" z řad akademické veřejnosti a teoretické vyvozování proč jev naprosto nemůže nastat
C/ všeobecné přijetí nového faktu ...
http://uloz.to/3401431/motorova-drina.pdf
znova opakuju--kdo zná nečte :-)
Nepropaguju tímto Prolong ,ale chci tím říct, že řeči se mluví a pivo pije..a při provozu rozhodují jen ověřená fakta..čili zatím asi stále nejlepší dodatečné aditivum pro benzínový motor Bishop 460-G vydrží v motoru cca 70tis km, na bávu mi při totálním selhání Castrolu 5W-30 pod zátěží "podržel motor V6"a díky tomu nenásledovala GO spodku... ze "zázračného" oleje Castrol byla jednoduše obyčejná sra..čka/s tou čerstvou náplní Castrol jsem auto koupil a naštěstí jsem aspoň pro sichr přilil Bishop..:-)/
..kdyby nebyl v náplni Bishop,kterej se během krátké doby jakž takž stihnul zapracovat do povrchu, tak by tam prostě v týhle limitní situaci selhání olejové náplně nemělo co mazat..a GO by byla logickej další krok..
Jenže jak říká klasik-- "A přece se točí" a vo vo vo tom to je



Naposledy upravil(a) HonzaR dne 17.3.2011, čtv 22:33, celkem upraveno 6 x.
Re: jaky olej
Lubka : já dávám do svojí 155 TS 16V velký dlouhý fitr který přijde do JTD takže je to špatně? malej co tam přijde jsem tam zkoušel taky a rozdíl jsem nezpozoroval. oba dva o výrobce Clean Filters jednou jsem tam měl i UFInu.
Pokud máš termopásku na svodech /a není problém dát jí i na samotnej filtr/je diskuze z hlediska ohřívání oleje ve filtru od svodu v tomto "citlivém bodě vedení" zbytečná, žádný přehřívání náplně nenastane /tenhle jev--přehřívání oleje od vedení výfukových splodin zatěžuje olejovou náplň
i třeba na Haťapce ve Fobii .. :-)/
Pokud máš termopásku na svodech /a není problém dát jí i na samotnej filtr/je diskuze z hlediska ohřívání oleje ve filtru od svodu v tomto "citlivém bodě vedení" zbytečná, žádný přehřívání náplně nenastane /tenhle jev--přehřívání oleje od vedení výfukových splodin zatěžuje olejovou náplň
i třeba na Haťapce ve Fobii .. :-)/
Re: jaky olej
Ještě drobná poznámka k dodatečné aditivaci.., aby nevznikl euforický pocit neomezených možností..
Do určité míry chápu odborníky, kteří brojí proti dodatečné aditivaci. dá se říci, že skupina takto komerčně nejčastěji používaných látek a jejich účinky jsou známé a často kontroverzní z hlediska dlouhodobého provozu..a je potřeba se případně o těchto strategiích zmínit a dát si na ně pozor.
Některá aditiva ale vyčnívají z řady, protože se u nich nejedná o žádný trik s chlorem ,/korozivní působení./nebo zvýšeným obsahem fosforu,/snížení životnosti katu/ nebo dialkyldithiofosfátem (ZDDP)-známým protioděrovým aditivem, MoS2/ používným už za druhé války na motorech stíhačů, který dokázal mazat i za ztráty mazacího tlaku/ atd atd..
Jde o to, že většinou výrobci mazivostních "zázraků" volí poměrně známé prověřené strategie a tím se jedná v podstatě pouze o komerční tah, kde "něco je za něco"--např. agresivní působení specificky využívaných látek,nebo i vulgární modifikace viskozity oleje směrem nahoru./v podstatě zhoustnutí oleje/použitím masivní dodatečné příměsi polymerních modifikátorů viskozity.jako daň za zvýšení viskozitního indexu,zlepšení některých vlastností výměnou za snížení oxidační stability atd. atd.. olej je vždycky poměrně přesně volený kompromis..
Protože Bishop je v podstatě pouze upravená úzká frakce ropných uhlovodíků , dá se říct, že jeho efekt nepracuje s těmito uvedenými triky--nejblíže jeho chování jsou třeba v podstatě estery jako takové, které díky přítomnosti kyslíku v molekule /na rozdíl od uhlovodíků/ získávají v oleji silnou afinitu ke kovovému povrchu..
Proto-- než naleju jakoukoli "novou"dodatečnou aditivaci do motoru, chci znát strategii výrobce a to není nijak snadné...
jenom tak se dají oddělit "sr.čky" od opravdu seriozních výrobků..
Bishop není pochopitelně sám, těch kvalitních výrobků je samozřejmě dnes už víc,
ale proto, aby je člověk mohl odlišit, musí nejdřív pochopit--"kam to výrobce tlačí" v tom je ta potíž..jen tak odpadnou plevy a zbyde občas i nějaký to zrno a toho teda není rozhodně kdovíjaký množství v tý nekonečný záplavě nabídky a "masírky" na trhu..
ale na druhou stranu ..jak říká klasik--"je jich šlakovitě málo...leč jsou--"
/Nejsem nijak komerčně interesován na výrobcích Bishop..:-)/
Do určité míry chápu odborníky, kteří brojí proti dodatečné aditivaci. dá se říci, že skupina takto komerčně nejčastěji používaných látek a jejich účinky jsou známé a často kontroverzní z hlediska dlouhodobého provozu..a je potřeba se případně o těchto strategiích zmínit a dát si na ně pozor.
Některá aditiva ale vyčnívají z řady, protože se u nich nejedná o žádný trik s chlorem ,/korozivní působení./nebo zvýšeným obsahem fosforu,/snížení životnosti katu/ nebo dialkyldithiofosfátem (ZDDP)-známým protioděrovým aditivem, MoS2/ používným už za druhé války na motorech stíhačů, který dokázal mazat i za ztráty mazacího tlaku/ atd atd..
Jde o to, že většinou výrobci mazivostních "zázraků" volí poměrně známé prověřené strategie a tím se jedná v podstatě pouze o komerční tah, kde "něco je za něco"--např. agresivní působení specificky využívaných látek,nebo i vulgární modifikace viskozity oleje směrem nahoru./v podstatě zhoustnutí oleje/použitím masivní dodatečné příměsi polymerních modifikátorů viskozity.jako daň za zvýšení viskozitního indexu,zlepšení některých vlastností výměnou za snížení oxidační stability atd. atd.. olej je vždycky poměrně přesně volený kompromis..
Protože Bishop je v podstatě pouze upravená úzká frakce ropných uhlovodíků , dá se říct, že jeho efekt nepracuje s těmito uvedenými triky--nejblíže jeho chování jsou třeba v podstatě estery jako takové, které díky přítomnosti kyslíku v molekule /na rozdíl od uhlovodíků/ získávají v oleji silnou afinitu ke kovovému povrchu..
Proto-- než naleju jakoukoli "novou"dodatečnou aditivaci do motoru, chci znát strategii výrobce a to není nijak snadné...
jenom tak se dají oddělit "sr.čky" od opravdu seriozních výrobků..
Bishop není pochopitelně sám, těch kvalitních výrobků je samozřejmě dnes už víc,
ale proto, aby je člověk mohl odlišit, musí nejdřív pochopit--"kam to výrobce tlačí" v tom je ta potíž..jen tak odpadnou plevy a zbyde občas i nějaký to zrno a toho teda není rozhodně kdovíjaký množství v tý nekonečný záplavě nabídky a "masírky" na trhu..
ale na druhou stranu ..jak říká klasik--"je jich šlakovitě málo...leč jsou--"

/Nejsem nijak komerčně interesován na výrobcích Bishop..:-)/
Re: jaky olej
http://www.motoroveoleje.eu/olejovy-fil ... p-330.htmlPetr147 píše:nepoznáváte někdo značku toho většího filtru?
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: jaky olej
Zdravím pánové včera sem si dovezl alfu romeo spider 2,0TS r.v. 97. Alfu vlastnil majitel co byl 28 ročník a za celou dobu tj. 7 let co auto mel najel pouze 18000km. Když sem se podíval na štítek oleje poslední výměna proběhla v roce 2008 a do dnešního dne na autě najel 5000km. Podle štítku tam dával olej 10W40 značka TEXACO. Chtěl bych vyměnit olej jen netuším jaký použit olej abych motoru neuškodil. Děkuju za rady 

Alfa Romeo Spider 2,0TS
Re: jaky olej
Když tohle vlákno přečteš, trochu se to vyjasní...




Re: jaky olej
to sem četl jen každej píše něco jiného. 

Naposledy upravil(a) JarekBK dne 24.3.2011, čtv 14:16, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Spider 2,0TS
Re: jaky olej
Když tam dáš Selenia Racing 10W-60 ,tak nic nepokazíš 

Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Tak urcite nalej olej Selenia 10W60 Racing. Nic jineho tam nepatri a ver, ze ti spousta lidi bude rikat to a ono, ze staci. Ale pokud chces delat ty nebo nekdo po tobe minimalne generalku kliky tak, jako jsem ji delal ja, tak si dej na rady jinych neznalych alf.
Proste kup Selenii 10W60 Racing a men pravidelne po 10tis km.
Pokud chces jezdit agresivneji, porid pridavny budiky pro tlak a teplotu oleje ke sledovani stavu a k tomu chladic oleje
viz. vlakno : Zadírání motorů TS 16V
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... &start=310
Proste kup Selenii 10W60 Racing a men pravidelne po 10tis km.
Pokud chces jezdit agresivneji, porid pridavny budiky pro tlak a teplotu oleje ke sledovani stavu a k tomu chladic oleje
viz. vlakno : Zadírání motorů TS 16V
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... &start=310
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Re: jaky olej
ještě jeden dotaz kolik litru oleje se vejde do motoru? at nekoupim malo. dik
Alfa Romeo Spider 2,0TS
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
pokud si dobre pamatuju tak se leje 4,5l vcetne filtru.
Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Re: jaky olej
Určitě si vezmi na dolívání..aspoň litr určitě.. díky ostřiku pístů si tenhle motor občas vezme
olej.a každej motor to má podle historie provozu trochu jinak...je to normální...než ho budeš mít v oku, kontroluj měrku každých 500km, později 1000km -- Alfy nejsou Feldy, /kde po 300tis nalítáno na motoru co naleješ, to vypustíš../..
olej.a každej motor to má podle historie provozu trochu jinak...je to normální...než ho budeš mít v oku, kontroluj měrku každých 500km, později 1000km -- Alfy nejsou Feldy, /kde po 300tis nalítáno na motoru co naleješ, to vypustíš../..
Re: jaky olej
Já mám AR 147 1.6TS..celou dobu tam byla Selenia 10w40,alepak mi servisák místo selenie vyměnil za shell 10w40...mimochodem-má zvláštní normu co selenia,tzv Fiat a takové to dlouhé číslo. Najel sem s tím olejem skoro 1000km....samozřejmě pro dobrý pocit tam zase příští týden šoupnu selenii,nejspíš pro jistotu 10w60. Ale k věci,myslím si že olej by měl být stejný,respektivě aditiva-selenie 10w40 má stejná aditiva jako shell 10w40...od výrobce se uvadí ten olej nejen proto,že byl na tom motor zajetej,ale ruku an srdce,jde jen a jen o obchod,pokud nikdo koupil alfu,zadřela se mu,byla v záruce a přijde k prodejci-no zadřel se mi motor,ok my se na to podíváme....za tejden:vy jste tam ale neměl selenii,nemáte nárok na vrácení pěněz,nebo si opravu zaplatte..je to tak se vším a je jedno dza je to stroj nebo oblečení které jste vyprali jinak než bylo na štítku. I podle stránek s olejema které tu někdo linkoval,má tam rady,z těch vyplývá,že je jedno dza seleniee,castrol...ale důležité je aditivum a vše kolem toho,když selenie má 10w40 a shell též,tak se přeci odpařují při stejné teplotě ne? Nebo je snad jiná hustota? Nebo v čem se liší selenie,castrol,shell 10w40??jen v tom ze selenie a shell tam mají to fiat bla bla a něco o třídu vyšší,je přeci naprostá blbost,aby ty oleje 10w40 odpařovaly každej jinak,nebo se hůř dostávaly na určitá místa a pokud ano,tak by se měly zavést jednotné normy,jako to je téměř všude(sem obráběč kovů,normama se musím řídit,když něco má fungovat) To je můj názor na oleje a nejsem znalej automobilům,tak mě kdyžtak někdo ukamenujte,nebo opravte,ale konrkétně mě zajímají ty oleje v čem se prakticky liší 10w40 od 10w40 

Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: jaky olej
Až zadřeš jeden.dva motory, tvoje uvažování se rapidně změní..
Pokud nevíš , co konkrétní aditivace je, nemůžeš tvrdit, že dva oleje mají stejnou :-)
Za druhý, nepřehlídni veledůležitou věc, výrobce notoru 2.0 TS doporučuje
ESTEROVÉ BÁZE-- čili Selenia 10W_40 + Selenia 10W-60
Pokud tam dáš cokoli s požadovanou PAO+ESTER bází, chybu neuděláš, ale taky NEUŠETŘÍŠ
--až na pár osvědčených výjimek
Určitě se spolehni na keci Ing.Černýho z Olejů .cz, kterej se chce zavděčit všem a dál sedět na fakulte že je v podstatě šumák, co tam naleješ.. :-)
Alfa GTV po podobných radách zadřel na Castrolu 5W-40 celkem třikrát právě
2.0 TS a celkově HC koktejl od Castrolu má na svědomí asi největší skupinu zadřenejch motorů TS.
Ale --testů není nikdy dost, klidně testuj a napiš zkušenosti..
ALE NIKOMU NERAĎ, a určitě si aspoň zjisti, co jsou to TŘÍDY BÁZÍ..
Alfa motory si sprostej olej nezaslouží--a HC čili levnej krakovanej minerál, kam se řadí i tenhle Shell, patří možná do VW, bávo na běžnej provoz je zkousne taky..
ALE NE do ALFY
Osvětu tohoto druhu "vše je stejné, jde pouze o reklamu" prosím tě v jiném foru , věnovaném autům, kterým stačí i friťák--NE TADY, KDE SE TO HEMŽÍ OMRSKANEJMA MOTORAMA 2.0 TS
s NEJASNOU HISTORIÍ MAZACÍ NÁPLŇE..
ZKUS TO CO PÍŠEŠ NAPSAT DO SZ na nick JOUDA
/a pošle tě po absolvovaný GO spodku-- po provozu na podobnej sajrajt -rychle do kloaky.../
Pokud nevíš , co konkrétní aditivace je, nemůžeš tvrdit, že dva oleje mají stejnou :-)
Za druhý, nepřehlídni veledůležitou věc, výrobce notoru 2.0 TS doporučuje
ESTEROVÉ BÁZE-- čili Selenia 10W_40 + Selenia 10W-60
Pokud tam dáš cokoli s požadovanou PAO+ESTER bází, chybu neuděláš, ale taky NEUŠETŘÍŠ
--až na pár osvědčených výjimek
Určitě se spolehni na keci Ing.Černýho z Olejů .cz, kterej se chce zavděčit všem a dál sedět na fakulte že je v podstatě šumák, co tam naleješ.. :-)
Alfa GTV po podobných radách zadřel na Castrolu 5W-40 celkem třikrát právě
2.0 TS a celkově HC koktejl od Castrolu má na svědomí asi největší skupinu zadřenejch motorů TS.
Ale --testů není nikdy dost, klidně testuj a napiš zkušenosti..
ALE NIKOMU NERAĎ, a určitě si aspoň zjisti, co jsou to TŘÍDY BÁZÍ..
Alfa motory si sprostej olej nezaslouží--a HC čili levnej krakovanej minerál, kam se řadí i tenhle Shell, patří možná do VW, bávo na běžnej provoz je zkousne taky..
ALE NE do ALFY
Osvětu tohoto druhu "vše je stejné, jde pouze o reklamu" prosím tě v jiném foru , věnovaném autům, kterým stačí i friťák--NE TADY, KDE SE TO HEMŽÍ OMRSKANEJMA MOTORAMA 2.0 TS
s NEJASNOU HISTORIÍ MAZACÍ NÁPLŇE..
ZKUS TO CO PÍŠEŠ NAPSAT DO SZ na nick JOUDA
/a pošle tě po absolvovaný GO spodku-- po provozu na podobnej sajrajt -rychle do kloaky.../
Re: jaky olej
Ber na vědomí, že motory TS obecně jsou to nejchoulostivější na mazání, co kdy Alfa postavila..
viz vlákno V6-kontrolka mazání u 3.2
......
Tata:
To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
Je potřeba to tady číst důkladně a VŠÍMAT SI HLAVNĚ NEGATIVNÍCH ZKUŠNOSTÍ, který
některý členové s olejem mají--stálo to už něčí peníze, tohle to testování, tak proč
to opakovat stejně furt do blba..výsledky se tím nezmění a pod zátěží prostě TS motory to na HC olejích maj dost rychle za sebou...neříkám nic o "ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ..tam by to asi nijak nevadilo..
viz vlákno V6-kontrolka mazání u 3.2
......
Tata:
To je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
Je potřeba to tady číst důkladně a VŠÍMAT SI HLAVNĚ NEGATIVNÍCH ZKUŠNOSTÍ, který
některý členové s olejem mají--stálo to už něčí peníze, tohle to testování, tak proč
to opakovat stejně furt do blba..výsledky se tím nezmění a pod zátěží prostě TS motory to na HC olejích maj dost rychle za sebou...neříkám nic o "ustálené jízdě rychlostí 90 km/h ..tam by to asi nijak nevadilo..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 7.6.2011, úte 10:04, celkem upraveno 1 x.
Re: jaky olej
Na vlastnostech "základu "opravdu záleží....
Když někdo řekne, že je úplně jedno, z čeho to uděláš-jestli z uhlíkové litiny nebo vysoce legovaný oceli a přitom se jedná o kritickou součástku, tak si poklepeš na čelo..
Nároky na olej jsou pro chod motoru TS / z dlouhodobého hlediska najetých kilometrů do GO/ naprosto klíčový faktor.. :-)
Jednotné normy? Ty kruci přeci dávno jsou.. styl příspěvku znamená , že je potřeba si to asi trochu naštudovat, jak olej ve spalovacím prostoru pracuje..Jaký ODPAŘOVÁNÍ...o to vcelku nijak nejde...
Tady v diskuzi má smysl doporučovat to, co ve velký skupině motorů určitého typu
nepůsobí z dlouhodobého hlediska provozní problémy...
V servisu ti tam šoupnou olej, kterej prodávaj na provizi a je jim šumák, co z dlouhodobého hlediska to udělá. viz výše .. autorizovanej servis tam cpal Castrol, i přes to, že se motor během pár tis.km dramaticky zhoršil na spotřebu olej.a následně po 30tis zadřel .JE JIM TO JEDNO chápeš?
Když ti GO od 50tis vejš nezatíží peněženku, není potřeba to řešit, v opačným případě
je lepší doporučení výrobce respektovat..
Jde hlavně o náchylnost konstrukce typu TS na přehřívání olejové lázně
pod plynem--za ostřik pístů olejem + vysokootáčkovej režim se musí taky zaplatit..:-)
a protože běžný oleje HC nejsou schopný standartně vydejchat provozní teploty nad 120 , 130 a víc stC .. vede to při volbě mazací emulze k důkladný selekci možností..z hledisek maximální možné ochrany motoru a odolnosti použitý emulze, v souladu s konstrukčním záměrem výrobce..
Když výrobce doporučí PAO+ESTER,ví proč a je ukrutná blbost cpát tam HC olej
a do nekonečna rozehrávat tuhle etudu...stačí si tohle forum pročíst..
Že půlku problémů dokáže odstranit dodatečný chladič oleje na motor TS je to , co opakuju do úmoru..
Když někdo řekne, že je úplně jedno, z čeho to uděláš-jestli z uhlíkové litiny nebo vysoce legovaný oceli a přitom se jedná o kritickou součástku, tak si poklepeš na čelo..
Nároky na olej jsou pro chod motoru TS / z dlouhodobého hlediska najetých kilometrů do GO/ naprosto klíčový faktor.. :-)
Jednotné normy? Ty kruci přeci dávno jsou.. styl příspěvku znamená , že je potřeba si to asi trochu naštudovat, jak olej ve spalovacím prostoru pracuje..Jaký ODPAŘOVÁNÍ...o to vcelku nijak nejde...
Tady v diskuzi má smysl doporučovat to, co ve velký skupině motorů určitého typu
nepůsobí z dlouhodobého hlediska provozní problémy...
V servisu ti tam šoupnou olej, kterej prodávaj na provizi a je jim šumák, co z dlouhodobého hlediska to udělá. viz výše .. autorizovanej servis tam cpal Castrol, i přes to, že se motor během pár tis.km dramaticky zhoršil na spotřebu olej.a následně po 30tis zadřel .JE JIM TO JEDNO chápeš?
Když ti GO od 50tis vejš nezatíží peněženku, není potřeba to řešit, v opačným případě
je lepší doporučení výrobce respektovat..
Jde hlavně o náchylnost konstrukce typu TS na přehřívání olejové lázně
pod plynem--za ostřik pístů olejem + vysokootáčkovej režim se musí taky zaplatit..:-)
a protože běžný oleje HC nejsou schopný standartně vydejchat provozní teploty nad 120 , 130 a víc stC .. vede to při volbě mazací emulze k důkladný selekci možností..z hledisek maximální možné ochrany motoru a odolnosti použitý emulze, v souladu s konstrukčním záměrem výrobce..
Když výrobce doporučí PAO+ESTER,ví proč a je ukrutná blbost cpát tam HC olej
a do nekonečna rozehrávat tuhle etudu...stačí si tohle forum pročíst..
Že půlku problémů dokáže odstranit dodatečný chladič oleje na motor TS je to , co opakuju do úmoru..
- jouda
- Nováček
- Příspěvky: 201
- Registrován: 24.5.2010, pon 07:17
- Bydliště: Blatná (okr. Strakonice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Fakt pořád nechápu proč někdo řeší co nalejt do TSka.
Výrobce doporučuje Selenii 10W40 pro normální podmínky a Selenii 10W60 pro sportovnější podmínky a krátke trasny. Pokud napíšeš uživately alfi166silver do SZ tak ti dá cenu za více než pěkný peníz. takže tě výměna vyjde v materiálu na cca 2000Kč i s filtrem. Ale to je jenom přibližná cena. Záleží na objemu oleje, kolik ho chceš.
Jinak vlákno tady:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=56&t=8081
pokud ještě dneska nevěří "olejovýmu guru" HonzoviR tak ti napíšu vlastní zkušenost.
Jako jeden z mála mám nainstalovaný měřák teploty a tlaku oleje.
Při běžné jízdě s venkovní teplotou do 20°C je teplota oleje cca 90-110 °C pro 10W60
při teplotě nad 20°C se mi při běžné jízdě teplota drží spíš kolem 100-110°C
když se svezu, tak pri 20°C venkovní je krátkodobě teplota kolem 110-120°C
při venkovní vyšši teplotě je při sportovní jízdě teplota nad 120°C a krátkodobě jsem měl i nad 130°C
Ale jak psal HonzaR, teplotní degradace je neměnná.
Takže ušetříš možná 300Kč na výměně oleje, ale pak zaplatíš v lepším případě 20 000Kč za repas kliky a jejího mechanismu. V tom horším budeš řešit výměnu motoru nebo opravu za XXXX tisic.
Já budu na mém GTV 2.0TS v zimě řešit instalaci olejového chladiče.
Jinak v sekci GTV/ Spider jsme to s HonzouR teoreticky řešili, co se týče dílů a peněz pro montáž.
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=71&t=8186
pokud se rád hrabeš v motoru a máš dostatek peněz, tak si lej do motoru co uznáš za vhodné, ale 98% alfistů ti to nedoporučuje
Výrobce doporučuje Selenii 10W40 pro normální podmínky a Selenii 10W60 pro sportovnější podmínky a krátke trasny. Pokud napíšeš uživately alfi166silver do SZ tak ti dá cenu za více než pěkný peníz. takže tě výměna vyjde v materiálu na cca 2000Kč i s filtrem. Ale to je jenom přibližná cena. Záleží na objemu oleje, kolik ho chceš.
Jinak vlákno tady:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=56&t=8081
pokud ještě dneska nevěří "olejovýmu guru" HonzoviR tak ti napíšu vlastní zkušenost.
Jako jeden z mála mám nainstalovaný měřák teploty a tlaku oleje.
Při běžné jízdě s venkovní teplotou do 20°C je teplota oleje cca 90-110 °C pro 10W60
při teplotě nad 20°C se mi při běžné jízdě teplota drží spíš kolem 100-110°C
když se svezu, tak pri 20°C venkovní je krátkodobě teplota kolem 110-120°C
při venkovní vyšši teplotě je při sportovní jízdě teplota nad 120°C a krátkodobě jsem měl i nad 130°C
Ale jak psal HonzaR, teplotní degradace je neměnná.
Takže ušetříš možná 300Kč na výměně oleje, ale pak zaplatíš v lepším případě 20 000Kč za repas kliky a jejího mechanismu. V tom horším budeš řešit výměnu motoru nebo opravu za XXXX tisic.
Já budu na mém GTV 2.0TS v zimě řešit instalaci olejového chladiče.
Jinak v sekci GTV/ Spider jsme to s HonzouR teoreticky řešili, co se týče dílů a peněz pro montáž.
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=71&t=8186
pokud se rád hrabeš v motoru a máš dostatek peněz, tak si lej do motoru co uznáš za vhodné, ale 98% alfistů ti to nedoporučuje

Alfa Romeo 156 2.5 V6 140kW AKTUÁLNÍ
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Alfa Romeo GTV 2.0TS LUSSO - GO kliky (zadrena klika) 170 000 PRODÁNO
Alfa Romeo 156 2.0TS Sport Packet III - CRASH 97 000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů