Skubani u cca 2000tis otacek
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Ten odvzdušnovák. To je ta matka s kuličkou u prostřed z vrchu na filtru ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
A teď mi vysvětli, jakou to má logiku. Šroubek na filtru jsi povolil, nafta začla téct hned, takže moc zavzdušněný nebyl. Navíc ta konstrukce je řešená tak, že nafta do něj teče vrchem a bere se spodem. Další fakt je, že nejvíc nefty z filtru se bere při plné akceleraci, při lechtání plynu kolem 2000 je okamžitá spotřeba mezi 3-4litry na 10km, neboli jen o málo víc než volnoběh.
Přesto ti tento zásah pomohl, jakto? Podle mě je to čistý placebo efekt.
Přesto ti tento zásah pomohl, jakto? Podle mě je to čistý placebo efekt.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
tomu placeboo se muzu jenom zasmat.nevim jaktoze to pomohlo, ale pomohlo.To skubani bylo dost vyrazny a nekdy ho cejtili i spolujezdci a hlavne se to delo furt.Uz jsem najel 1000km a ani jedno zaskubnuti.
Takze placebo to opravdu neni.
Takze placebo to opravdu neni.
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Nedalo mi to a znovu jsem odvzdusnil palivak. Bohuzel skube mi to dal.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
mne tiez nepomohlo
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tak už i mě to škube při lechtání plynu u 2000. A podle všeho je to EGR. Přesně jak popisuje Hafanek v prvním příspěvku tohoto vlákna. Já zkusil odpojit konektor EGRu, kilometr to jelo jak víno, pak to samozřejmě spadlo do nouzáku. Teď uvažuju jen jestli EGR OFF, nebo EGR NEW ve FIAT servisu. Dost mě mate to, že Hafankovi to se záslepkou nedělalo, ale po výměněně EGR-u se to vrátilo.
Jen pro pořádek - EGR jsem měl dvakrát ven, je vyčištěný, tyčka chodí krásně. Zdá se mi spíš, že se nestihne včas zavřít, problém bude spíš elektrického, než mechanického charakteru.
Jen pro pořádek - EGR jsem měl dvakrát ven, je vyčištěný, tyčka chodí krásně. Zdá se mi spíš, že se nestihne včas zavřít, problém bude spíš elektrického, než mechanického charakteru.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
ja mam egr zaslepeny a roby to aj tak
;-)
;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Skuste si odsledovat,ci vam pri tom pocukavani nekolise rucicka otackomera. Je to velmi jemne kolisanie.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
kolísalo a i tlak turba začal lítat, a dále bílí kouř za autem
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4044
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Takže co nového u boje se škubáním? Nic.
Diagnotistika - vše ok
Nový palivový filtr - chvilku klid a po pár dnech to bylo zpět
Vyndání DPF - beze změn
Různé druhy nafty - beze změn
Aditivum VIF - beze změn
Přetěsnění svodů - pevně jsem až dodnes věřil, že to pomohlo... bohužel jsem opět na začátku.
Jediné dočasné vyřešení je zatím podřadit a šlápnout tomu na krk.
Diagnotistika - vše ok
Nový palivový filtr - chvilku klid a po pár dnech to bylo zpět
Vyndání DPF - beze změn
Různé druhy nafty - beze změn
Aditivum VIF - beze změn
Přetěsnění svodů - pevně jsem až dodnes věřil, že to pomohlo... bohužel jsem opět na začátku.
Jediné dočasné vyřešení je zatím podřadit a šlápnout tomu na krk.

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tak mě napadlo nemůže to dělat MAF senzor...?
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Pise,ze diag OK. Tak pocitam,ze vahu kontrolovali...
Mna skor napada snimac polohy plynoveho pedala.
Ja som ho pozeral v live a zaraza ma jedna vec.
Jak je policko digitalni signal plynoveho pedalu,tak ked neni stlaceny ukazuje tam volnobeh.
Ked ho pomaly stlacam,zhruba do 30%,stale tam svieti volnobeh. Od cca 30% to napise plne zeslapnuto. Pritom v % reaguje pekne plynule az do plna.
Nema tam pisat nahodou VOLNOBEH-ZVYSENE OTACKY-PLNE ZESLAPNUTO? Jak to mate vy? Jedna sa o diag Fiatscan.
Mna skor napada snimac polohy plynoveho pedala.
Ja som ho pozeral v live a zaraza ma jedna vec.
Jak je policko digitalni signal plynoveho pedalu,tak ked neni stlaceny ukazuje tam volnobeh.
Ked ho pomaly stlacam,zhruba do 30%,stale tam svieti volnobeh. Od cca 30% to napise plne zeslapnuto. Pritom v % reaguje pekne plynule az do plna.
Nema tam pisat nahodou VOLNOBEH-ZVYSENE OTACKY-PLNE ZESLAPNUTO? Jak to mate vy? Jedna sa o diag Fiatscan.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
tak ja jsem zjistil, ze jak mi to uz neskube po tom odvzdusneni.Tak kdyz jedu do kopce a malicko ale fakt neznatelne uberu plyn tak to skubne.A kdyz zapnu tempomat a jedu do kopce, tak to zacne skubat(zatim sem to vysledoval se zarazenou ctyrkou) a to jako skube fest, vzycky tomu spadne turbo, pak se zase natlakuje a zase spadne a takhle dokola dokud nevypnu tempomat.
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
To vypada jako ten muj problem s turbem. Turbo pada pac mu overboost ventil upusti.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4044
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
V mém případě to děla s tempomatem i bez, většinou do kopce a na 5,6 převod.
Zajímavý, že to dělá vždy když auto delší dobu stojí (alespoň přes noc). P té je rizikový čas tak kolem 10minut od nastartování. Pak můžu jezdit klidně celý den a už se to neobjeví.
Současně si nepamatuji, že by se to projevilo v "rizikovém čase" opakovaně. Zkrátka to jednou zaškube (někdy i dost dlouho) a pak je klid.
Zajímavý, že to dělá vždy když auto delší dobu stojí (alespoň přes noc). P té je rizikový čas tak kolem 10minut od nastartování. Pak můžu jezdit klidně celý den a už se to neobjeví.
Současně si nepamatuji, že by se to projevilo v "rizikovém čase" opakovaně. Zkrátka to jednou zaškube (někdy i dost dlouho) a pak je klid.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
No a pozoroval jsi jestli ti taky nepada tlak turba jako hafankovi?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4044
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Nevim jestli přímo padá, ale určitě kolísá, to se tu už psalo.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Zdravim,
tak pridam sa do diskusie aj ja.
Minuly tyzden som riesil presne taky isty problem, ako je popisany tu. Pri cca 2000 otacok, ked som jemne drzal plyn mi obcas s autom cuklo. Avsak nikdy nie pri plnej akceleracii,len pri jemnom plyne. Podla diskusie tu som usudil, ze problem je EGR ventil. Servisak mal rovnaky nazor. EGR a potrubie, co k nemu ide vycistil (bolo v nom dost bordelu). Avsak, ked EGR dal spat, chvilu isiel a po chvili mi auto zdochlo. Diagnostika ukaza chybu EGR, Nakoniec som kupil novy. Dufal som, ze to uz bude OK. A prave naopak. Ako som vymenil EGR s autom mi zacalo cukat viac a uz to robi uz aj pri akceleracii na 2,3 stupni (5,6 su OK) Taktiez to stale robi, ked jemne drzim pedal. Mam podozrenie, ze EGR sa nestihne rychlo zatvorit. Ked zacne cukat trosku pustim plyn a jemne dalej pridavam a uz necuka. Ked motor potom vytocim do cc 4000 rpm, tak na chvilku cukanie uplne prestane.
Co teraz? Myslite, ze novy EGR je vadny alebo je chyba niekde inde. Otacky, ani tlak turba mi nekolise pri cukani. Taktiez mi cuka aj pri tempomate. Snimacom polohy pedalu to teda asi tiez nebude.
tak pridam sa do diskusie aj ja.
Minuly tyzden som riesil presne taky isty problem, ako je popisany tu. Pri cca 2000 otacok, ked som jemne drzal plyn mi obcas s autom cuklo. Avsak nikdy nie pri plnej akceleracii,len pri jemnom plyne. Podla diskusie tu som usudil, ze problem je EGR ventil. Servisak mal rovnaky nazor. EGR a potrubie, co k nemu ide vycistil (bolo v nom dost bordelu). Avsak, ked EGR dal spat, chvilu isiel a po chvili mi auto zdochlo. Diagnostika ukaza chybu EGR, Nakoniec som kupil novy. Dufal som, ze to uz bude OK. A prave naopak. Ako som vymenil EGR s autom mi zacalo cukat viac a uz to robi uz aj pri akceleracii na 2,3 stupni (5,6 su OK) Taktiez to stale robi, ked jemne drzim pedal. Mam podozrenie, ze EGR sa nestihne rychlo zatvorit. Ked zacne cukat trosku pustim plyn a jemne dalej pridavam a uz necuka. Ked motor potom vytocim do cc 4000 rpm, tak na chvilku cukanie uplne prestane.
Co teraz? Myslite, ze novy EGR je vadny alebo je chyba niekde inde. Otacky, ani tlak turba mi nekolise pri cukani. Taktiez mi cuka aj pri tempomate. Snimacom polohy pedalu to teda asi tiez nebude.
Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW
1,9JTDm 88 kW
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Miro, na tohle ti odpovim jednoduse, dej na vstup EGR misto testneni zaslepku (plech s malou dirkou uprostred). Sice ti to bude hazet chybu EGR, ale melo by to dál jet a EGR by nemelo mít vliv. Zrucny mechanik to vystrihne z medeneho plechu za 10min a je to uprava skoro zadarmo. Pokud bude cukat i dal, je EGR mimo podezreni.
Jinak co v tvem pripade znamena nove EGR?
Samozrejme nejlepsi by bylo lognout to pres diagnostiku zrovna v tom momente kdy to cuka.
Jinak co v tvem pripade znamena nove EGR?
Samozrejme nejlepsi by bylo lognout to pres diagnostiku zrovna v tom momente kdy to cuka.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tanguero,
dik za rady. Nad tym zaslepenim uvazujem. Len som si nebol isty, ci tym nieco zistim.
Zajtra idem do servisu. Pojdeme sa s mechanikom previest a uvidime, ci mu cosi ukaze diagnostika.
Nove EGR znamena, ze som kupil uplne novy ventil (Pierburg). Preto tomu nechapem .. so starym a zanesenym to robilo malo a s uplne novym to robi o dost viac ....
dik za rady. Nad tym zaslepenim uvazujem. Len som si nebol isty, ci tym nieco zistim.
Zajtra idem do servisu. Pojdeme sa s mechanikom previest a uvidime, ci mu cosi ukaze diagnostika.
Nove EGR znamena, ze som kupil uplne novy ventil (Pierburg). Preto tomu nechapem .. so starym a zanesenym to robilo malo a s uplne novym to robi o dost viac ....

Alfa Romeo 159
1,9JTDm 88 kW
1,9JTDm 88 kW
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4044
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Mám takový tušení, že tu všichni měníme půl auta a nakonec to bude nějaká hovadina...
Jinak mluvil jsem před chvilkou s Lukášem Havlasem z Imofy a bohužel mi potvrdil, že se to vyskytuje prakticky u každé 2.4 a neznají na to řešení. Mění se díly, chvilku je klid a pak se to zase vrátí... Dokonce měnili i celý motor a za 5000km bylo vše při starém
Jako další možnost, nadhodil výfukové ventily.... tak kdo to první zkusí?

Jinak mluvil jsem před chvilkou s Lukášem Havlasem z Imofy a bohužel mi potvrdil, že se to vyskytuje prakticky u každé 2.4 a neznají na to řešení. Mění se díly, chvilku je klid a pak se to zase vrátí... Dokonce měnili i celý motor a za 5000km bylo vše při starém


Jako další možnost, nadhodil výfukové ventily.... tak kdo to první zkusí?

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
No jelikož už jsem taky v klubu škubaču kolem těch 2000tis. otáček zjistil jsem že pokud je venku chladno nedělá to a pokud je vedro kolem 28 tak to škube.Už i podezřívám ECU že je přehřáta když je tam tak fajně v motoru strčená.Jinak taky diag bez závad...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Kocoure, já mám podobnou zkušenost, nedělá mi to se studeným motorem. Spíš když s teplým zastavím a pak znovu nastartuju a jedu. Moje pracovní teorie byla, že se zahřeje od motoru EGR na teplotu 90 stupnu a začne se v něm něco přidírat, co po schládnutí nepoznáš.
Naposledy upravil(a) Tanguero dne 30.6.2011, čtv 13:11, celkem upraveno 1 x.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti