DPF a EGR off (multijet)

Odpovědět
Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 15:53

Ještě k tomu solenoidu...tak tyčka chodí v jakém rozsahu...cca 1 cm ?...lehce jako když cvakáš s propiskou , jen bez toho cvaknutí... alfaromeo1 Taky jsem u toho ztrácel nervy nakopnutí a pak regulace...teď už mě to chodí jak má...1700-4500 , oba dva katalyzátory jsou OFF , EGR zaslepený už nemám , jednotka mi hlásila malé množství vzduchu při zaslepení , tak tam je jen ta ORIG záslepka 4xdíra...co prodává FIAT za 112,- kč :drivers:
Naposledy upravil(a) Radek156 dne 10.5.2011, úte 15:57, celkem upraveno 1 x.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 15:56

Jo jo ta tyčka tam lítá uplně volně, cítím přes ni tu pružinku jak se stlačuje. Rozsah jak si říkal.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 15:59

pekony píše:Jo jo ta tyčka tam lítá uplně volně, cítím přes ni tu pružinku jak se stlačuje. Rozsah jak si říkal.
Diagnostika ti něco řekla ?
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 16:05

Jinak jsme EGR řešili se SARKANEM , softwarově jsme to vyřešili , ale můj názor je, že úplné zaslepování na vstuppu do EGRu mechanicky nebo omezování EGRu softem je více či méně zbytečné. :smt033... Jediné plus je, že se to nezasí.....rá...
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 16:06

No závady žádné, tak nevím přesně na co se zaměřit. Ten kolega má teď nově Full FES tak uvidíme. Nějaké návrhy co přesně sledovat?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 16:10

pekony píše:No závady žádné, tak nevím přesně na co se zaměřit. Ten kolega má teď nově Full FES tak uvidíme. Nějaké návrhy co přesně sledovat?
Na diag byl při jízdě EGR zavřený úplně na 0% nebo tam bylo 1% , jinak by měl zavřít od při plném plynu nebo od 3000ot.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 16:15

Za jízdy jsme to neměřili. Takže nevím jestli byl na nule nebo ne. Kolega tohle ani nenavrhnul pač hned věděl co s tím je. A přece je jedno jestli byl na nule nebo na 1% když je záslepka před ním.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 16:48

pekony píše:
yan.ko píše:Nedaval jsi nahodou pryc i DPF, nebo kat??
Dpf i kat zůstal. Pouze jsme zaslepili EGR.
Zkontroluj jestli ti nezadrhava regulace VNT u turba.
Alfa Romeo Perfection

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 16:51

Pokud ano jak ji rozchodit? Musí turbo ven?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 17:56

Podle toho co popisujes, tak by mohla jen lehce zadrhavat. Pro zacatek zkus vzit tu packu parkrat od krajni polohy do krajni polohy.
Alfa Romeo Perfection

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 18:18

No ale pokud by to bylo tou regulaci tak by mi teda ten tlak nemel padat ne? Mel by byt stejny podle polohy klapek.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 10.5.2011, úte 18:28

Tak to naklápění by taky mohlo drhnout , jak píše yan.ko , zkusit s tím hýbat jestli to půjde bez zadrhávání. Jinak bych tu záslepku na vstupu do EGRu odstranil, a použil pouze tu originál co prodávají 4-díra , dát original soft a uvidíme jak se to bude chovat. Moje zkušenosti se zaslepováním na vstupu jsou spíše negativní. Jak se říká že auto jde víc od spoda...tak to nevím , já jsem to nepoznal , jediné plus bylo že ten EGR byl pořád čistý , ale to zase není taková práce ho každých 40tis km vyčistit...Pokud jsem to měl upravené v mapách že EGR neotevíral tak to na jízdních vlastnostech taky nebylo znát.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 18:39

To naklapeni samo vyzkousim. Momentalne mam zaslepku pryc a v dalsich dnech se tam nahraje origo soft a uvidime jak to bude chodit.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 10.5.2011, úte 22:40

Zaslepeni EGR vedeni ma svuj vyznam. Pominu-li zaslepeni tesne pred EGR ventilem, cimz se zabrani zasirani ventilu, je mozne jej zaslepit uz na vyfukovych svodech.

Vyhody:
- chladici kapalina neni zbytecne ohrivana v chladici vyfukovych spalin -> ucinnejsi chlazeni motoru,
- vyfukove plyny zbytecne neplni slepe strevo (rozumej EGR vedeni + chladic) a bez prodleni putuji na lopatky turbodmychadla

Nevyhody:
- pomalejsi ohrev studeneho motoru,
- (samozrejme) vyssi emise NOx
Alfa Romeo Perfection

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 10.5.2011, úte 22:49

No tak sem se dozvedel neco noveho. Ale muj problem to stejne neresi. :smt102
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od il ciuffo » 11.5.2011, stř 00:56

No nevím, zda pomalejší ohřívání motoru. Sice výfukové plyny mají vyšší teplotu, ale zase na druhou stranu obsahují daleko menší množství kyslíku než vzduch ze sání...

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Zip166JTD » 16.5.2011, pon 19:19

No teoreticky u JTD máš pravdu ale u multijetu máš po cestě k egr ventilu výměník tudíš výfukové plyny ohřívají vodu pro motor.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od yan.ko » 16.5.2011, pon 19:37

Totez mas u 85kW JTD. Mimochodem, to neni teorie, to je praxe. Ale cekal jsem, ze to bude s tim ohrevem horsi.
Alfa Romeo Perfection

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od pekony » 17.5.2011, úte 20:01

Tak EGR je zpět plus původní software, ale cuknutí uplně nezmizelo. Je to tam pořád jenom v snesitelné míře. Takže už to neřeším. Kdyby měl někdo nějaký nápad co s tím bez demontáže turba sem s tím. Měli jsme to i nalogované a možná časem dodám hodnoty, ale turbo jasně přefukuje.
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 9.6.2011, čtv 14:19

Tak jsem testoval na sprintech 1/4 míle jízdy se zaslepeným EGRem a časy byli 15,28 - 15,34 - a 15,14 a cílová rychlost nebyla přes 150km/hod , pak jsem měřil bez zaslepení EGRu a jízdy byli 14,82 - 14,70 - 14,74 a cílová rychlost byla skoro 155km/hod. :smt064 ...zaslepit či nezaslepit :smt033...opět se mi potvrdilo že pokud EGR šlape jak má, tak jeho zaslepení je více méně zbytečné. :pivko ....to že se zasí....rá ....tak to nedá tolik práce ho čas od času vyčistit :smt023
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18989
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Kubas » 9.6.2011, čtv 14:40

není nad to, když vytuněné auto jede pomaleji než originál :weedman:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od Radek156 » 9.6.2011, čtv 14:55

Kubas píše:není nad to, když vytuněné auto jede pomaleji než originál :weedman:
Řekl bych že zaslepování EGR je spíše davová záležitost, nebo že by to byla modní záležitost :-D kdo nemá zaslepeno není IN :smt044 ..Nevím jak se zaslepení chová u starších unijetů...
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od wenca89 » 15.6.2011, stř 18:57

Tak v pátek budu mít taky DPF off by Cendler, už se těším. Jsem zvědavý, jaký vliv to na mojí 1,9 bude mít :)
AR 159 SW 1,9JTDm

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od kudrt » 15.6.2011, stř 19:53

tak to dej hned vědět... jsem to chtěl od cendlera taky vyrvat...
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF a EGR off (multijet)

Příspěvek od wenca89 » 18.6.2011, sob 10:35

Tak včera zákrok v pořádku proveden! po roce a půl si založím kartu a přidám nějaké fotky :-D .

Každopádně po vyndání DPF bych už vůbec neřešil zde dlouho diskutované téma, jestli 1,9, nebo 2,4. Auto jede jako raketa a i cendler se divil, jak 1,9 a 88Kw může jet. Výkon se hodně rapidně zvětšil, auto je mnohem živější a hlavně táhne lineárně. Velice dobře reaguje v nižších otáčkách. Jel jsem z Prachatic, což bylo cca 205km, cestou zpět jsem jel podle navigace zkratkou a bylo s toho cca. 245km. Do Sokolova volnou nohou 5,9l a ze Sokolova 5,5l s tím, že jsem si užíval rozjezdy a posledních asi 20km jsem na to už hodně šlapal, protože jsem chtěl být doma. Samozřejmě je to velice krátká doba na reálné zhodnocení snížení spotřeby, nicméně si myslím, že minimálně 0,5l tam bude.

Takže odstranění DPF hodnotím velice kladně :wink: . Cendlere díky!!
AR 159 SW 1,9JTDm

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti