Kvalita nafty a aditiva
Re: Kvalita nafty a aditiva
aditivum můžeš přilít do jakékoliv nafty a nic tomu neuděláš. Jinak detaily jsou v tomto vlákně již probrámy 1000x.... Určitě je lepší si na to vyhradit chvilku čas a pročíst, než experimentovat se svým autem....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Do Vervy už nic nelít, ani VIF, nedělá to dobře a nafta je "přesolená". Já jsem měl spotřebu o půl litru vyšší jen kvůli VIF+Verva.
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak tohle jsem nepozoroval
a pojistka je pojistka,od přírody jsem nevěřící Tomáš a někde může být i ta Verva řízlá 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Kvalita nafty a aditiva
já snad ani nechci vědět, jak se pozná přesolená nafta....
Jinak by mě opravdu zajímalo, proč by Verva s Vifem měla autu zvýšit spotřebu a rád si přečtu nějaké odborné vysvětlení..... Buď jak buď, běžná kvalitní nafta + aditivum z toho furt vychází nejlépe v poměru cena/výkon....

Jinak by mě opravdu zajímalo, proč by Verva s Vifem měla autu zvýšit spotřebu a rád si přečtu nějaké odborné vysvětlení..... Buď jak buď, běžná kvalitní nafta + aditivum z toho furt vychází nejlépe v poměru cena/výkon....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Jo--ono ta poznámka o "přesolenosti" je k věci..a palivo se mění šarže od šarže
hlavně díky neutuchající kreativitě obsluhy u pumpy, která vyznává eko-ideály a
pančuje naftu řepkovým olejem.. :-),při dlouhodobé odstávce je výsledkem
KOROZE a další věci..
.--totiž jedno hledisko je, že diesel motor spálí všechno co teče a CR když mu to aspoň předehřejeme :-)--/taky je v tom kus pravdy./,
----druhé hledisko je hledání pomyslného optima paliva--to když přestaneme věřit na zázraky z reklamy a slogany a začneme si všímat, co reálně lejeme do nádrže...
Aditivace nafty už ve výrobě se snaží reagovat na okamžitou charakteristiku paliva..už z výroby. je potřeba pokaždé jinak "dochutit šarži".
některá šarže je lepší, některá trochu horší..někdy prostě
Verva "řinčí" a je tvrdá a jindy je relativně "mekká".. Agip je vcelku vyrovnanej, no spotřeba
bývá větší při stejným stylu jízdy..klidně o litr... nejlepší indikátor okamžitého stavu paliva je předkomůrkáč "přitaženej nahoru" na čerpadle..tam se pozná CČ dokonale, jinak jednotka úpravou hodnot vstřiku automaticky hledá optimum..což nejde jaksi u parametrů, které přímo nesouvisí se spalováním.
klíčové z dlouhodobého hlediska jsou dva
1 MAZIVOST paliva--po tomhle ošizeném parametru brečí u moderní "suché"nafty tradičně označované jako nafta "švédského typu" čerpadlo
2.Korozivnost--ta je klíčová z hlediska AKTUÁLNÍ LEGÁLNÍ PŘÍMĚSI BIOSLOŽKY.
Výrobce paliva volí strategii kompromisu při co nejnižších nákladech.. kvalitní aditivace
na vysoké CČ znamená obsah opravdu vysoké hodnoty 2EHN alespoň 1000jednotek /čili 1gram na litr/..nebo podobné kvalitní přístupy..což není úplně levné
Verva dlouho neměla tyhle hodnoty a snášela díky tomu míchání s VIFEM vcelku v pohodě, no v poslední době výrobce mění strategii a zdá se, že Verva při pokusu trvale překračovat hranici 60CČ opravdu bude mít standartně hodnoty 2EHN okolo 1000jednotek..pak platí, že VIF, kterej používá jiné látky k navýšení CČ / 2EHN a podobné látky nepatří do rukou amatéra ale chemika../ může paradoxně působit pocit "vadnutí" dokonce i špatné starty v zimě"..
BOHUŽEL-PRÁVĚ VIF je výborný A LEVNÝ řešení z hlediska úpravy MAZIVOSTI to je známá věc... :-(
Druhá věc je, že díky příměsi "zelených obnovitelných složek" nafta potřebuje obecně díky docela měkkým normám/které neuvažují pančování na vysoký obsah biosložky/ nutně dodatečnou aditivaci jako pojistku PROTI KOROZIVNOSTI -zvlášť pokud máte v okolí "šikovného pumpaře" a často takovou naftu tankujete..
Obraz zarezlých vstřiků z JTD + následnou téměř generálku hlavy "z ničehož nic" tu někdo nedávno házel,čili tohle není žádný zbytečný strašení.. :-(
Pokud konkrétní motor reaguje na dodatečnou aditivaci negativně /pocit omezení výkonu, zvýšení spotřeby /,a vnímám to, tak zvolím jiný přístup..
třeba osobně používám Bishop---- SDF 4130
-, který je namířený konkrétně na stabilizaci biosložky a proti
korozivnosti..a s většinou nejrůznějších koktejlů od pumpy se snáší skvěle..
Pozn. pod čáru jako zajímavost..
--------------------------------------------------------------
Zajímavý je, že třeba benzíny VERVA 100, Shell V-POWER-racing jsou v současnosti tak mizerný
, že upravená hlava v GTV, která potřebuje optimálně opravdu 100oct nebo víc ,se tváří odmítavě a reakce plynu díky okamžité korekci předstihu jednotkou je chcíplá.. přidáním aditivace
Bishop -BiTECH 1-C6-431 aspoň 0,7 cm3 /litr se motor opravdu probudí/neupravený motor nebude dramaticky reagovat/
Bihop aditiva jsou opravdu kvalitní- --a údajně 100oct benzíny vesměs dost mizerný--aktuálně.. :-)
hlavně díky neutuchající kreativitě obsluhy u pumpy, která vyznává eko-ideály a
pančuje naftu řepkovým olejem.. :-),při dlouhodobé odstávce je výsledkem
KOROZE a další věci..
.--totiž jedno hledisko je, že diesel motor spálí všechno co teče a CR když mu to aspoň předehřejeme :-)--/taky je v tom kus pravdy./,
----druhé hledisko je hledání pomyslného optima paliva--to když přestaneme věřit na zázraky z reklamy a slogany a začneme si všímat, co reálně lejeme do nádrže...
Aditivace nafty už ve výrobě se snaží reagovat na okamžitou charakteristiku paliva..už z výroby. je potřeba pokaždé jinak "dochutit šarži".
některá šarže je lepší, některá trochu horší..někdy prostě
Verva "řinčí" a je tvrdá a jindy je relativně "mekká".. Agip je vcelku vyrovnanej, no spotřeba
bývá větší při stejným stylu jízdy..klidně o litr... nejlepší indikátor okamžitého stavu paliva je předkomůrkáč "přitaženej nahoru" na čerpadle..tam se pozná CČ dokonale, jinak jednotka úpravou hodnot vstřiku automaticky hledá optimum..což nejde jaksi u parametrů, které přímo nesouvisí se spalováním.
klíčové z dlouhodobého hlediska jsou dva
1 MAZIVOST paliva--po tomhle ošizeném parametru brečí u moderní "suché"nafty tradičně označované jako nafta "švédského typu" čerpadlo
2.Korozivnost--ta je klíčová z hlediska AKTUÁLNÍ LEGÁLNÍ PŘÍMĚSI BIOSLOŽKY.
Výrobce paliva volí strategii kompromisu při co nejnižších nákladech.. kvalitní aditivace
na vysoké CČ znamená obsah opravdu vysoké hodnoty 2EHN alespoň 1000jednotek /čili 1gram na litr/..nebo podobné kvalitní přístupy..což není úplně levné
Verva dlouho neměla tyhle hodnoty a snášela díky tomu míchání s VIFEM vcelku v pohodě, no v poslední době výrobce mění strategii a zdá se, že Verva při pokusu trvale překračovat hranici 60CČ opravdu bude mít standartně hodnoty 2EHN okolo 1000jednotek..pak platí, že VIF, kterej používá jiné látky k navýšení CČ / 2EHN a podobné látky nepatří do rukou amatéra ale chemika../ může paradoxně působit pocit "vadnutí" dokonce i špatné starty v zimě"..
BOHUŽEL-PRÁVĚ VIF je výborný A LEVNÝ řešení z hlediska úpravy MAZIVOSTI to je známá věc... :-(
Druhá věc je, že díky příměsi "zelených obnovitelných složek" nafta potřebuje obecně díky docela měkkým normám/které neuvažují pančování na vysoký obsah biosložky/ nutně dodatečnou aditivaci jako pojistku PROTI KOROZIVNOSTI -zvlášť pokud máte v okolí "šikovného pumpaře" a často takovou naftu tankujete..
Obraz zarezlých vstřiků z JTD + následnou téměř generálku hlavy "z ničehož nic" tu někdo nedávno házel,čili tohle není žádný zbytečný strašení.. :-(
Pokud konkrétní motor reaguje na dodatečnou aditivaci negativně /pocit omezení výkonu, zvýšení spotřeby /,a vnímám to, tak zvolím jiný přístup..
třeba osobně používám Bishop---- SDF 4130
-, který je namířený konkrétně na stabilizaci biosložky a proti
korozivnosti..a s většinou nejrůznějších koktejlů od pumpy se snáší skvěle..
Pozn. pod čáru jako zajímavost..
--------------------------------------------------------------
Zajímavý je, že třeba benzíny VERVA 100, Shell V-POWER-racing jsou v současnosti tak mizerný
, že upravená hlava v GTV, která potřebuje optimálně opravdu 100oct nebo víc ,se tváří odmítavě a reakce plynu díky okamžité korekci předstihu jednotkou je chcíplá.. přidáním aditivace
Bishop -BiTECH 1-C6-431 aspoň 0,7 cm3 /litr se motor opravdu probudí/neupravený motor nebude dramaticky reagovat/
Bihop aditiva jsou opravdu kvalitní- --a údajně 100oct benzíny vesměs dost mizerný--aktuálně.. :-)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Pokud použijeme ty správné látky, reaguje palivo překvapivě--z hlediska kvalitativních parametrů
1000jednotek 2EHN = 1gram/litr zvedne CČ o 6-7 .jsou látky které reagují ještě dramatičtěji..
Ale hlavní důvody k dodatečné aditivaci v době ,kdy mohu natankovat 60CČ u pumpy ,
není ani tak zvýšení CČ ale především
zvýšení
----MAZIVOSTI z principu suché nafty
----a PROTIKOROZIVNÍ OCHRANA z hlediska vysokého obsahu biosložky/třeba často i v podobě
kafilerního tuku
, to všechno je dnes zcela legální.../

1000jednotek 2EHN = 1gram/litr zvedne CČ o 6-7 .jsou látky které reagují ještě dramatičtěji..
Ale hlavní důvody k dodatečné aditivaci v době ,kdy mohu natankovat 60CČ u pumpy ,
není ani tak zvýšení CČ ale především
zvýšení
----MAZIVOSTI z principu suché nafty
----a PROTIKOROZIVNÍ OCHRANA z hlediska vysokého obsahu biosložky/třeba často i v podobě
kafilerního tuku


Re: Kvalita nafty a aditiva
Můžu v létě nalít do nádrže zimní VIF? Trochu mi ho v piksli zbylo, tak si říkám, že to nebudu sušit do zimy a vyplpám to... Liší se to, kromě toho že se zimním nezamrzne nafta, ještě v něčem? Dík 

Re: Kvalita nafty a aditiva
hej mozes v zimnom su len navyse zlozky proti zamrzaniu inak sa nelisia ja ho tiez lejem a nemam problem
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
-
Ronsoc
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.12.2008, čtv 20:20
- Bydliště: Kolarovo /Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Lejem ho cely rok ,zatial ziadny problem!
ALFA 156SW 2005 cierna . 1,9JTD 85Kw .
Re: Kvalita nafty a aditiva
HonzaR:Takze pokud davam Vervu dieselovou tak je lepsi do ni Vif nepridavat?
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .
EX: 2x 147 1,6 .
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4044
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Kvalita nafty a aditiva
Docela by mě zajímalo, jestli se dá i kvalita nějak poznat jinak než v motoru. Nabízeli mi nedávno za pěknej peníz německou zemědělskou naftu. Vypadá to jak růžovej Aral, ale značka je neznámá. Smrdí stejně, barva a čistota je pěkná.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Kvalita nafty a aditiva
spousta překupníků to tady prodává na benzínkách, kvalitu by jsi poznat neměl... přece jenom ty nové traktory a zemědělské stroje nestojí pár korun
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9080
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD
PŘEČÍST CELÉ:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 84&start=0
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 84&start=0
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD
Když už vypluli nepoctivci na povrch,tak se téměř vždy jednalo o nějaké no-name pumpy,takže natankování na benzině,shellu,OMW... + VIFko by problém být neměl 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD
by me ale zajimalo, co je lepsi, jestli na Benzine brat "klasickou" naftu + VIF a nebo na Benzine "premium" naftu a bez VIF ... cenove je to plus minus autobus a "premium" a VIF jsme se dohodli, ze je zbytecny
Takze??? 


AR 159 SW 2,4 20V 147kw
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD
proč se na to neptáš v příslušném vlákně?
Jinak většinový názor je, že je lepší dát normální naftu + adivitum než kupovat "prémiovou" naftu. U té prémiové totiž nevíš, jestli je skutečně "lepší", nebo si z tebe prodejce dělá srandu (viz kauza Shell). Navíc kdovíjak dlouho ta nafta může být v tanku a dlouhé skladování taky není dobré.... Další dotazy a reakce prosím do správného vlákna.

Jinak většinový názor je, že je lepší dát normální naftu + adivitum než kupovat "prémiovou" naftu. U té prémiové totiž nevíš, jestli je skutečně "lepší", nebo si z tebe prodejce dělá srandu (viz kauza Shell). Navíc kdovíjak dlouho ta nafta může být v tanku a dlouhé skladování taky není dobré.... Další dotazy a reakce prosím do správného vlákna.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD
omlouvam se
ale kdyz ta diskuze se zlehoulinka presunula i sem, ale uz mlcim a diky za odpoved, myslel jsem si to, jen jsem chtel i jiny nazor... 
A abych pridal teda i smysluplny prispevek, co sem patri, tak ja jezdim tak 70% mesto a kombinovana spotreba 8 litru se stredne tezkou nohou


A abych pridal teda i smysluplny prispevek, co sem patri, tak ja jezdim tak 70% mesto a kombinovana spotreba 8 litru se stredne tezkou nohou

AR 159 SW 2,4 20V 147kw
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD
Ladis píše:Když už vypluli nepoctivci na povrch,tak se téměř vždy jednalo o nějaké no-name pumpy,takže natankování na benzině,shellu,OMW... + VIFko by problém být neměl
VIF to je asi tohle ne? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1306
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V 150Ps
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba 159 1.9 a 2.4 JTD
Přesně tak. 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Kvalita nafty a aditiva
tak ja taky prihodim neco do diskuze
a to ze svoji starou marejku sem krmil jak tu pisete digitechem a naprosto v pohode i bez aditiv, jinak palivak co rok vymena
a alfinku tim taky krmim bez aditiv a uplne bez problemu, samo ze pred zimou bude novej palivak. A pokud je to mimo misu tak se omlouvam cely je to nejaky moooc dlouhy 



AR 159 1.9 JTDm 110kW SW , černá metla, červená kůže
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
když jsi to nakousnul stím palivákem, já ho měním najaře, až po té rádoby zimní naftě
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Kvalita nafty a aditiva
to si prave myslim ze obracene to je mozna lepsi v zime je horsi jak rikas tak proto radsi novej
a leto s tim v poho ujezdis

AR 159 1.9 JTDm 110kW SW , černá metla, červená kůže
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Ano, právě proto na na jaře, nejezdíš celou sezónu se zaneseným filtrem. A hned po výměně ho nezačneš zacpávat tou rádoby zimní naftou.
Ale každému co jeho jest.

Ale každému co jeho jest.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host