Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Žížal » 25.7.2011, pon 20:07

Poridil jsem si na hrani Golfa Country

Alfa i VW umi udelat poradne auta a ja se spis drzim VW. Na druhou stranu VW nema nic co by mohlo konkurovat 159 po strance designu, vykonu, provedeni a jizdnich vlastnosti.
Přílohy
P1020687_resize.JPG

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19019
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kubas » 25.7.2011, pon 20:21

tak tohle auto mě fakt nenapadlo.... S tím snad i prd*l být může :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 25.7.2011, pon 20:26

Opravdu tleskám :smt041 , nový pohled na věc a trefné jak nikdy.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od F.a.n.o » 26.7.2011, úte 08:04

Panove, mam dotaz... potrebuju vytahnout origo CD changer. V tom kastliku ten plast okolo, to je vkuse s bocnici a nebo jde nejak vytahnout? Snazil jsem se, ale prislo mi to jako z jednoho kusu, leda to odriznout... Jde mi o to, jak ho co nejjednodusseji vydelat.
A co se kabelu tyce, je zvlast a nebo tak jak je ve zvyku (napr VW) je soucast celeho svazku, co jde pod prahama??? Popripadne nevite kolik ten kabel stoji a kde ho sehnat levne? Idealne nemate ho nekdo navic??? Diky moc :diky
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Hampice » 26.7.2011, úte 10:38

Žížal píše:JJ VW na hrani - najdi 20 let starou alfu co nepotrebuje generalku, lidi se za ni pokazde otoci s vyvalenyma ocima a dily na ni stoji par kacek.
Já našel :wink: :smt007
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od wenca89 » 26.7.2011, úte 14:18

Nechtěl jsem zakládat nové téma, tak to píši sem. Je nějaký způsob, jak opravit přední sklo? Jedná se mi o to, že v něm mám spoustu malých teček od kamínků + trochu škrábance, který jsou vidět proti světlu. Je to celkem nepříjemné a proto zvažuji nějakou opravu skla, jestli to vůbec lze. Měnit se mi ho nechce, to je prý něco přes 20 a to mi přijde zbytečné. Řešil jste už někdo podobný problém?
AR 159 SW 1,9JTDm

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od xjohny » 26.7.2011, úte 14:20

Připojištění? :D

Stojí to ročně pakatel a určitě se to vyplatí. Osobně nechápu, jak se to vlastně vyplácí pojišťovnám.

Pokud tam nemáš viditelnou ránu od kamenu, můžeš si dojednat připojištění a pak třeba časem "doufat" že ti vlétne kamínek do okna.

EDIT: Jo jinak, dělali mi to v origo autosklo (po opravdu solidní ráně kamínkem a bublince v okně), celkem to vyšlo na 11 tisíc (atermické čelní sklo se senzory, nevyhřívané) a práce byla odvedená kvalitně. Já neplatil nic.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od wenca89 » 26.7.2011, úte 14:28

Takže pouze výměna :-).

Když to neuznají, tak bude potřeba tomu dopomoci :-D
11tis mě překvapilo, to je dobrá cena, opravdu jsem měl informace, že je to přes 20tis
AR 159 SW 1,9JTDm

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 26.7.2011, úte 14:31

Tak třeba obyč. čelní sklo vyjde jen na 3000 :wink:

http://autokelly.cz/#PATH=3761801;17656 ... ST=0|LNG=0|
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od xjohny » 26.7.2011, úte 14:52

Samotný sklo je někde od 3 tisíc až do asi 16 tisíc. Záleží na tom jaký tam máš teď. Ale ještě jsem neviděl alfu s vyhřívaným čelním sklem, takže nevim, kdo má to za 16 :-)

Pokud bys chtěl náhodou opravit nějakou dírku od kamínku, tak se to běžně dělává za pár stovek nějakou pryskyřicí.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 28.7.2011, čtv 07:31

Čus, tak si to dneska nad ránem sjíždím z D11 na jižní spojku a v tom mi začne vypaloval DPF. A jak si tak táhnu tu dýmovnici za sebou, tak kde se vzala tu se vzala z kouře se najednou vylíhla 159SW 2.4 v barvě mallone.. Chudák si asi musel pěkně "nasát" protože jak jsem jel pomalu cejtil jsem ten smrad v autě i já. Fakt jsem ho litoval a vlastně všechny co si museli přičichnout. Nebyl to náhodou někdo odsud z klubu? RZ začínala 7S7.. ale spíš asi né, protože když jsem mu uhnul, tak se na mě ani neohlíd, ale dost možná že v tom šedivým kouři si nevšim, že ho pouští kolega 159tkař :-D
No každopádně jsem dnes viděl ten kouř poprvé v celé své parádě a bylo mi tak trapně, že hned jak vyšetřím čas a nějaký chechtáky, má mě Čendler u sebe před garáží.. :smt033
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19019
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kubas » 28.7.2011, čtv 08:21

pánové, já vám ty DPF orgie fakt nezávidím (proto si asi nikdy nekoupím Alfu na naftu), nicméně on tam ten filtr fakt není jen proto, aby vám ku*vil auto. To, že ty saze vypalujete někde na dálnici znamená, že jste je tam vyvezli z města....

A ono když někdo žije v centru města, kde mu pod nosem jezdí stovky naftových aut, tak ty plíce dostanou fest zabrat.... Mikročástice sazí jsou totální sviňstvo, mnohem horší než emise benzínových aut....

Čili vy tenhle bordel ve městě sbíráte do DPF a za městem ho při vysoké teplotě vypálíte (díky té vysoké teplotě to pořádně shoří a těch sra*ek se do vzduchu dostane míň....).

Je prostě potřeba brát v úvahu i tohle a nejen furt nadávat na kur*ítka a na to, že vám ty auta netáhnou....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od xjohny » 28.7.2011, čtv 09:07

Jo kdyby jen netáhlo... přestalo jet úplně, zasralo se všechno, EGR, sání, turbo.... a to právě díky mrtvýmu DPF.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19019
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kubas » 28.7.2011, čtv 09:18

obávám se, že tady ale není vina samotného principu DPF, ale spíš toho, že Alfa to jaksi prostě špatně udělala.... :smt102 Nebo jako takovéhle orgie probíhají i u jiných značek?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 28.7.2011, čtv 09:21

První DPF mají potíže skoro ve všech autech. Dnes už je to asi na lepší úrovni.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 28.7.2011, čtv 09:22

Já nikomu ve městě pod nos nečudím. Alfa je na vyjížďky mimo město a na courání po městě mám benzínovou herku korejské výroby. O celkové ekologii DPF mám ale vlastní názor. Pokud mi DPF prokazatelně zvyšuje spotřebu, tak i těch sazí bude víc, jen z auta vylétnou najednou a né postupně.
Ohledně té poznámky o vynášení sazí z města je to OK, tedy za předpokladu, že se DPF rozhodne vypálit na dálnici, přičemž o sofistikovanosti tohoto režimu by se u mnohých vozidel dalo s úspěchem pochybovat.
Tato generace motorů byla bohužel vyvynutá bez DPF a jen nepovedenou evolucí jí DPF neminul.
Za mě tedy říkám DPF ano, ale v moderních nafťácích a hlavně ve služebních vozech, které zajíždí do měst a přitom většinu času stráví na dálnici.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 28.7.2011, čtv 09:29

Tak to já dneska ty saze "stihl" dovýzt akorát do Prahy.. v přestávkách jsem čmoudil až k lanovýmu mostu :drivers:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19019
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kubas » 28.7.2011, čtv 09:33

Envel píše:O celkové ekologii DPF mám ale vlastní názor. Pokud mi DPF prokazatelně zvyšuje spotřebu, tak i těch sazí bude víc, jen z auta vylétnou najednou a né postupně.
ano, vyšší spotřeba tam je, nicméně vypalování probíhá za extrémní teploty, takže těch sazí jde ven míň.... (tolik teorie, neměřil jsem to :wink: )

Jinak obecně je to krám, o tom žádná.... efektivní cesta je spíš o zvyšování účinnosti motorů a zejména o snižování hmotnosti aut, to má na spotřebu a emise mnohem větší vliv, než tyhle eko-pomůcky....

Nové JTDm (2.0 a 1.6) snad už ten systém mají vychytanější a měly by fungovat mnohem lépe.... (kdysi to tady psal Řezník...)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 28.7.2011, čtv 09:36

To Kubas: Ten kouř fakt byl dost hustej.. vylágrovanej motor v Trabantu je proti tomu vyvoněnej frajer..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1147
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 28.7.2011, čtv 09:48

To Kubas: to nevíš, že tělo má jít do hrobu zhuntované? :smt033
no mě se to směje, bydlím na vesnici a k hlavní cestě to mám daleko. Nicméně o škodlivosti Alfa Romeo 159 s a bez DPF se dá polemizovat. Plíce ti ve městě nejvíc zanese prach, zvířený provozem aut a ve Zlíně bych se toho nebál, tam je les kolem dokola. Karcinogenní jsou nejvíc sloučeniny NOx, které naopak vyfukují hlavně benziňáky.
Jak nové motory fungují s DPF poznáme zhruba za dva roky, až budem vědět jak se chovají s nájezdem 150kkm a víc.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

TMiky
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 114
Registrován: 2.7.2011, sob 21:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od TMiky » 28.7.2011, čtv 14:48

Kubas píše:obávám se, že tady ale není vina samotného principu DPF, ale spíš toho, že Alfa to jaksi prostě špatně udělala.... :smt102 Nebo jako takovéhle orgie probíhají i u jiných značek?
Bohuzel ano.... :smt102

Pracuju u firmy Import Volkswagen Group → http://www.ivg.cz
Zakaznici si na to taky stezuji...
Nebo to neumeji poradne zregenerovat a pak platej za vymenu DPF 30tis Kc, coz je casto odrovna a volaj k nam a stezujou si a nechtej to platit a kdesi cosi...
TMiky
hledám AR 159 SW 2,4JTDm (nebo 1.9JTDm 110kW) ;-)
Volkswagen Corrado G60 - 1.8G60 118kW + cca. 29kW (1991)
Ex. Honda CRX ED9 - 1.6 16V 96kW (1989)
Ex. Peugeot 205 1.9GTi - 1.9 88kW (1988)
Ex. Skoda Favorit 135 LS - 1.3 málo kW (1990)

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 28.7.2011, čtv 15:15

Jak myslíš pořádně zregenerovat? Dám příklad, jak jsem dneska jel do práce, tak co kdyby se začal vypalovat až někde před prací (cílem cesty) a ještě nebyl dovypálenej a já už musel zastavit a jít makat. To se mám na časnej dojezd do práce vykašlat a pokračovat v ježdění dokud nebude filtr zase "fit"? Kor když není nikde žádná kontrolka která by Ti signalizovala stav procesu a i samotnej proces není konstantní.. jsem si ráno s přestávkama "pokuřoval" možná i 10km. Jinak přesně o tomhle "dokončení regenerace" jsem ráno při tom vypalování přemýšlel co se stane když nebude dokončená a člověk bude muset zastavit. Přecijen ty teploty v něm při vypalování jsou extrémní a když se akorát filtr "nahřeje" a chystá se ten uvnitř nabalenej balík spálenejch sazí pustit ven, tak já mu chcípnu motor a všechno v něm zůstane, třeba zapečený uvnitř. Jen mě to zajímá jestli se tímto předčasným vypnutím ten filtr nějak k.rví?
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 28.7.2011, čtv 16:35

Já myslim, že určitě. Navíc při dalším startu nezačne vypalovat, ale čeká zase na nějaký předem naplánovaný okamžik. Moc dobře to vymyšlený není.
Už se vidím jak x krát měsíčně kroužim 20km kolem baráku abych vypálil filtr :wink:

Holt jsme už v době, kdy auto rozhoduje za nás, kdy a kam pojedem :D
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 28.7.2011, čtv 17:06

No na budíku když jsem si toho čoudu za mnou všimnul jsem měl 220003km, ofiko teda 250tkm-měl jsem to o 30tkm stočený, takže možná tam nějaký přesně daný intervaly budou.. pokud se nevybudí samočištění z důvodu předčasného zanesení..
Naposledy upravil(a) sunic dne 28.7.2011, čtv 21:37, celkem upraveno 1 x.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od wenca89 » 28.7.2011, čtv 17:11

Já jsem ve městě taky několikrát vypaloval DPF, vesměs jsem to zjistil podle spotřeby, která najedou neuvěřitelně vyletěla. Ale nikdy jsem kvůli tomu nekroužil do ukončení procesu. Bylo to spíše díky nevědomosti...
AR 159 SW 1,9JTDm

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů