Milano75 píše:Seřízení vstřikovacího čerpadla
info pro mě, abych pak nemsuel zase někoho otravovat jak se ěci mají...
kovový zvuk:
palivo vstřikuješ dřív a motor má možnost všechno sežrat..motor černě kouří
měkký zvuk:
Při opačném naklonění (záleží u jakého vozu, ale většinou od bloku/VMmotori k bloku/) předvstřik snížíš a palivo tam vstříkne později, /motor ztichne/ což znamená, že motor palivo nestačí sežrat celé a proto při malém předvstřiku motor bíle kouří (nespálená nafta)…
Proto jde o to, najít vhodný kompromis, protože při příliš velkém předvstřiku je motor hlučný a vlastně vstřik paliva příliš brzo motor "zbrzdí" a naopak při malém předvstřiku motor palivo nevyužije….
Černý kouř signalizuje, že motor má již předvstřik dostatečný , ale nafty je zbytečně moc.. Ale lépe více než méně....
Správně seřízený motor má při naložení z volnoběhu ihned reagovat..,tak v půlce plynu černě zakouřit a pak "bez kouře"roztočený doběhnout do omezovače...
Když je přidáno na naftě, a nelze přidat množství vzduchu k jejímu spálení, motor bude kouřit..A jestliže je čerpadlo v dorazu a nelze motor podforovat nebo ještě přidat téměř až k zastavení motoru , patrně je přesazeno o zub..Většinou je možno natočit čerpadlo tak, že se motor zastaví pro nedostatek předvstřiku, nebo mlátí tak, že "už to dál nejde""..
2,0td- 0,97 - 0,99-9mm pístek
2,4td- 0,78 - 0,80-10mm pístek
2,5td- 0,80 - 0,85-10mm pístek
2,5td (EDC)- 0,6- 10 mm písek
2,8TD- 0,15-10mm pístek- momentálně nastaveno na 0,25
ok:
nedávno sem chtěl od mámy recept na buchtu, abych svou slečnu překvapil a řekl sem mámě, at mě napíše recept pro blbce, dopadlo to stejně jako bych mámě dal klíče od alfy a řekl at vymění olej
takže:
1/ přijdu ke kapotě, otevřu ji a zajistím, tazáhnu ručku a zařadím N
2/odpojím baterku
3/odmontuji vysokotlaké vstřikovací trubky
4/vymontuji žhavičky(nemusíš pokud máš spešl klíč na matku v řemenici) nebo pokud máš větší sílu, tak stačí otáčet motorem klínovím řemenem co napíná altík a vodní pumpou, ale snažší je to bez žhaviček, obzvlášt, když to děláš poprvé
5/nastavím 1 píst do komprese- narysku- řemnice/prsa viz strana 9 nastavení rozvodů
(zkráceně- rysku na řemenici natočí proti rysce na prsou, ale nevíš jestli jsi ve střihu nebo v kompresi na prvním válce, nacpeš papírek po otvoru kousek otočíš motorem zpět a pak zas naopak, pokud papírek odfoukne seš v kompresi, pokud neodfoukne jsi ve střihu, raději párkát zkontroluj, respektive porovnej střih/komprese- nebo sundej ventilové víko a podívej se na vahadla :

)
6/namontuješ přípravek s úchylkoměrem do čerpadla a to přesně doprostřed rozdělovací hlavy, kde je k tomu otvor určený a zaslepený šroubkem- viz nějaké foto tady v tomto vlákně
7/takže ted je píst v Hú v kompresi a tedy ryska na řemenici je v zákrytu s tou na prsou dále je namontován úchylkoměr
8/otáčíš motorem proti směru hodinových ručiček a sleduješ přitom úchylkoměr, jakmile se ti rafička na budíku úchylkoměru zastaví, tak přestaneš otáčet motorem a na úchylkoměru nastavíš nulu
9/ted otáčíš motorem po směru hodinových ručiček, DOKUD nejsou v zákrytu rysky na řemenici a prsou- to co momentálně ukazuje úchylkoměr je hodnota předvstřiku
(hodnota předvstřiků- viz někdy v této odpovědi)
10/ pokud je špatná, tak povolíš vstřikovací čerpadlo a hneš s ním tam kam potřebuješ, na ůchylkoměru uvidíš jak se ti rafička hýbe
teoreticky bys ted mohl zkončit, ale ve skutečnosti sis čerpadlo povolil moc a to má vakl a už úchylkoměr neukazuje přesně, čerpadlo dotáhni aby sním nešlo vaklat, ale šlo pohnou, respektive dotáhni jen jednu matku
11/ted celou procedůru opakuješ dokud aspon 3x za sebou nenaměříš požadovanou hodnotu
tzn: otáčíš motorem proti směru hodinových ručiček,dokud se ručička na budíku nezastaví (až se zastaví tak by mohla ukazovat nulu- záleží jak se do čerpadla drblo při nastavování, tzn. mohl se kapku hnout úchylkoměr atp. prostě nastavíš nulu)
otáčíš motorem proti směru hodin, opět na rysky a koukneš co ti ukazuje budík
tod asi vše
vše vymontované namontuj a je to
je dobré nastavit čerapdlo víc do zvonivého zvku (odklonit od bloku motoru) motor má lepší reakci
pokud ještě přidáš na naftě a upravíš přidavač, tak nepoznáš rozdíl mezi čerpadlem z 2,0 a z 2,4
nějaký dotaz??