Výměna termostatu

Odpovědět
skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 12.3.2008, stř 15:10

:smt023 jj dík. Zítra mi má přijít ten termostat. O víkendu se do toho pustím a pak dám vědět jak jsem dopadl.
Naposledy upravil(a) skeisy dne 12.3.2008, stř 15:20, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 12.3.2008, stř 15:15

jj dík. Každá rada dobrá. :-D Jen se bojím, že tomu dám naprdel tím fridexem. Kamošovi fridex sežral všechna těsnění. Rači tam dám tu růžovou nemrznoučku, prý je dobrá. Bude to dražší, ale mám jistotu (teda skoro) Jinak, jak se používá ten ovzdušňovák? to ho mám povolit, nalít vodu a počkat až se vzduchová kapsa zalije vodou a pak dotáhnout?
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Příspěvek od Alfik » 12.3.2008, stř 21:10

skeisy píše:jj dík. Každá rada dobrá. :-D Jen se bojím, že tomu dám naprdel tím fridexem. Kamošovi fridex sežral všechna těsnění. Rači tam dám tu růžovou nemrznoučku, prý je dobrá. Bude to dražší, ale mám jistotu (teda skoro) Jinak, jak se používá ten ovzdušňovák? to ho mám povolit, nalít vodu a počkat až se vzduchová kapsa zalije vodou a pak dotáhnout?
Ja mam diesel a nic som neodvzdusnoval.Je tam samoodvzdusnovak a myslim ze na tom benzine to bude take iste.Akurat si po vymene castejsie kontroluj vodu.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 12.3.2008, stř 21:22

Skeisy:tak za prve ja slovicko fridex pouzivam vseobecne protoze je zname z dob socialismu..
je jasne ze tam nalejes nemrznouci smes...budto lelenou ci modrou...obe se daji bez jakehokoliv problemu mychat.
tesneni pod hlavou a dalsi veci jako je hlava a pod se nemusis bat ze se neco stane

a ruzovou smes v zadnem pripade nedavej..je to pouzitelne pouze na nove motory ktere jsou na to stavene.myslil ze je to vynalaz WV.



Alfík:rozhodne samoovzdusnovak neni nebo snad ani neexistuje...
a to ze si nic neovzdusnoval mluv o stesti..

jinak ovzdusnovaci ventil nebo jak to nazvat je vzdy na hadici a je v ni zasroubovany sroubek.nekdy ma na soube vroubky a jde to rukou povolit.
vzdy se ovzdusnuje ihned po naliti kapaliny pri na startovanem motoru a po povolene je nutne hlidat kapalinu v nadrzce...stava se ze zmizi a je nutne to hlidat a dolit..
a neprelit...jsou tam ryskyl MIN a MAX
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 13.3.2008, čtv 09:18

drtikols píše:Skeisy:tak za prve ja slovicko fridex pouzivam vseobecne protoze je zname z dob socialismu..
je jasne ze tam nalejes nemrznouci smes...budto lelenou ci modrou...obe se daji bez jakehokoliv problemu mychat.
tesneni pod hlavou a dalsi veci jako je hlava a pod se nemusis bat ze se neco stane

a ruzovou smes v zadnem pripade nedavej..je to pouzitelne pouze na nove motory ktere jsou na to stavene.myslil ze je to vynalaz WV.



Alfík:rozhodne samoovzdusnovak neni nebo snad ani neexistuje...
a to ze si nic neovzdusnoval mluv o stesti..

jinak ovzdusnovaci ventil nebo jak to nazvat je vzdy na hadici a je v ni zasroubovany sroubek.nekdy ma na soube vroubky a jde to rukou povolit.
vzdy se ovzdusnuje ihned po naliti kapaliny pri na startovanem motoru a po povolene je nutne hlidat kapalinu v nadrzce...stava se ze zmizi a je nutne to hlidat a dolit..
a neprelit...jsou tam ryskyl MIN a MAX
cervena je na ALU hlavy - tu tam muzes nalit.

odvzdusneni neni az tak potreba .. stejne je nejvyssi bod vymenik tepla(topeni). natoc auto ... a nech ho bublat az se otevre termostat .. pak dolej kapalinu ... dej tomu trochu coud a dolej .. tim je odvzdusneno .. ono .. ten ohnruh a pumpa si s bublinama poradi uplne v pohode ... na zadnym aute jsem nic neozvdusnoval ...
Alfa Romeo 156 1.9JTD

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 13.3.2008, čtv 14:28

JiVi píše:cervena je na ALU hlavy - tu tam muzes nalit.

odvzdusneni neni az tak potreba .. stejne je nejvyssi bod vymenik tepla(topeni). natoc auto ... a nech ho bublat az se otevre termostat .. pak dolej kapalinu ... dej tomu trochu coud a dolej .. tim je odvzdusneno .. ono .. ten ohnruh a pumpa si s bublinama poradi uplne v pohode ... na zadnym aute jsem nic neozvdusnoval ...
na zadnym aute jsem nic neozvdusnoval -v tom pripade mluv o stesti.zrovinka Marea v 1.6 kdyz se neovzdusni voda vylita ven a motor vari
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Příspěvek od Alfik » 13.3.2008, čtv 15:13

Ja som to robil tak isto.Predsa studene ide na kratky okruh a ak tam nejaky vzduch je,vrati sa do nadrzky a odtial si to zoberie vodu bez vzduchu.Samozrejme keby je vypustena cela voda,je lepsie odvzdusnit. :partyman: [/quote]
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 13.3.2008, čtv 19:34

Tak jo kucí. Raději to i ovzdušním. Jen co najdu ten ovzdušňovák. Mám tam dvě trubky a na nich nějaké dva štouby. Přesně mezi motorem a chladičem. Vypadá to jako kohoutky na vodu, ale malinké. Může to být ono? Cus Skeisy :smt102
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Příspěvek od Alfik » 13.3.2008, čtv 19:38

skeisy píše:Tak jo kucí. Raději to i ovzdušním. Jen co najdu ten ovzdušňovák. Mám tam dvě trubky a na nich nějaké dva štouby. Přesně mezi motorem a chladičem. Vypadá to jako kohoutky na vodu, ale malinké. Může to být ono? Cus Skeisy :smt102
Nastartuj a povol.Ak tecie voda tak je dobre. len si nepovol ventilky na Klimu.Tie su na hlinikovych trubkach. :smt023
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 13.3.2008, čtv 19:47

:smt026 :-D Ještě že jsi mě varoval. Jak tak nad tím přemýšlím, tak ty ventilky co jsem o nich psal, budou asi od té klimy, protože na hliníkových trubkách jsou. Ale žádný jiný ventil jsem nenašel :smt102 No nic zítra pohledám důkladněji.
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 13.3.2008, čtv 20:35

drtikols píše:na zadnym aute jsem nic neozvdusnoval -v tom pripade mluv o stesti.zrovinka Marea v 1.6 kdyz se neovzdusni voda vylita ven a motor vari
neni to o stesti .. staci se zamyslet, jak to pracuje a je to :smt026
Alfa Romeo 156 1.9JTD

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 13.3.2008, čtv 21:08

JiVi píše:neni to o stesti .. staci se zamyslet, jak to pracuje a je to :smt026
no asi to tam zbytecne nedavaji...a skutecne u X aut nestaci nalit kapalinu a dat tomu ohen a domneni ze to bude dobre :partyman:
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Příspěvek od Alfik » 13.3.2008, čtv 21:18

skeisy píše::smt026 :-D Ještě že jsi mě varoval. Jak tak nad tím přemýšlím, tak ty ventilky co jsem o nich psal, budou asi od té klimy, protože na hliníkových trubkách jsou. Ale žádný jiný ventil jsem nenašel :smt102 No nic zítra pohledám důkladněji.
Tie na vodu budu na plastovej trubke,alebo takom medzikuse.Na zaciatku je ten postup co napisal Richie.Je tam foto toho odvzdusnovaku.Takze take nieco musis najst.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 17.3.2008, pon 08:20

Zdarec. Tak už to mám vyměněný. :smt023 Byla to šichta sundat z toho termostatu hadice. Uff, byly tam jak přilepený. Ale nakonec se to povedlo. Odvzdušňovák ta moje Alfa 1,8 T.S. asi fakt nemá, protože jsem tam nic takovýho nenašel a to jsem prolezl všechny jadice jak magor, i chladič atd. No nic. dolil jsem vodu, nakopl to a promačkával hadice a dolíval vodu. Ze začátku to bublá ale pak už to mělo trvalý průtok. Po zahřátí na cca 90% sem ucítíl prudké ohřání hadice co vede do chladiče. Takže jsem vřchní i spodní hadici střídavě promačkával a zase to v nádobce zabublalo sebralo si to vodu, já dolil a vše ok bez ovzdušnění. To s tím maškáním hadic mi doporučil kámo ze servisu, že se to tak dělá. Dneska to jdu projet a uvidím, jak se to chová za jízdy. + mám teď prý ještě nějakou dobu kontrolovat hladinu vody. Tak zatím :smt026
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 17.3.2008, pon 08:32

:smt023
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 17.3.2008, pon 09:22

drtikols píše:
JiVi píše:neni to o stesti .. staci se zamyslet, jak to pracuje a je to :smt026
no asi to tam zbytecne nedavaji...a skutecne u X aut nestaci nalit kapalinu a dat tomu ohen a domneni ze to bude dobre :partyman:
vzhledem k tomu, ze se jedna o cyrkulacni soustavu, tak to fakt zadna domnenka neni :smt041
Alfa Romeo 156 1.9JTD

paxik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 9.3.2008, ned 09:11
Bydliště: RÁJEČKO 299
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paxik » 17.3.2008, pon 09:41

kdyz jsme koupil alficu tak jsme taky menil termostat a pomohlo to me se to vic jak na 55 c nezahralo ted tak 80-90 a ej klid s klidnou jizdou 80 a kdzy tomu davam tak 90 :smt118
Alfa romeo 156 2.5 V6

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 17.3.2008, pon 10:33

No tak jsem to jel projet a peplota vyšplhala na 90% pak hned klesla na 80% a pak zase pomalu stoupala na 90% a zase klesla na 80% a furt dokola. Jelikož alfa měří okamžitou teplotu kapaliny a né průměr, jak třeba škoda tak usuzu ji, že to funguje jak má. To mení jako dívat se na budík na kterém je 50-55% co mi ukazoval před výměnou. Takže všem moc děkuji za tipy a návody. Čaues Alfáci \:D/ :diky
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

paxik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 9.3.2008, ned 09:11
Bydliště: RÁJEČKO 299
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paxik » 17.3.2008, pon 11:33

taky me to tak delal :smt033 vymena a je klid a.vs.s
Alfa romeo 156 2.5 V6

jarik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 8.1.2008, úte 11:26
Bydliště: Kosice

Příspěvek od jarik » 18.3.2008, úte 07:46

Takisto ako vacsina ludi aj ja som po vymene termostatu a naprosty pokoj. Na budiku jasne vidno kedy otvori a zavrie,ale je to stale nieco okolo 90. A pridavam sa ku Skeisymu,moja 2.0TS ovzdusnovak tiez urcite nema. Tak som to nechal vybublat,slape to.

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 19.3.2008, stř 00:59

JJ. šlape to dobře, naštěstí. Teď ale řeším závažnější problém. Když jezdím, tak se mi nějak strácí benzín. Nevíte někdo co s tím mám dělat? :smt040
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

paxik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 9.3.2008, ned 09:11
Bydliště: RÁJEČKO 299
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paxik » 19.3.2008, stř 10:02

on se obvykle staci :-D kdyz jezdis normalne :twisted:

//když už píšeš bez diakritiky tak si dávej bacha aspoň na jednotlivé znaky, nedá se to číst a nebaví mě to opravovat.
Raddik
Alfa romeo 156 2.5 V6

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 14.5.2008, stř 00:36

určitě to tady už někdo psal..já bych vůbec neřešil co ukazuje budík..často ukazuje blbě..jen je dobré vědět o kolik ukazuje blbě. U mé první Alfy to ukazovalo stále lineárně o 17 st. méně. Stačí napíchnout na diagn..trochu to nechat vystoupat-protočit a sledovat udaj na PC (teploměru) a zároveň budík.. aby jsi měl pak přehlled o opravdové teplotě.. Většinou je závada na budíku..nebo je v prdely čidlo..Čeká mě to i u nové Alfy a bude to určitě to samé ukazuje stále 60-70 st. při popojíždění vyskočí max na 90.. ale už při 50 na ukazateli skoro na hadici neudržim ruku, takže tam bude opět více st.. TAKŽE BEZHLAVĚ NEMĚNIT TERMOSTAT :smt075
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

skeisy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.3.2008, čtv 12:25
Bydliště: Karviná

Příspěvek od skeisy » 14.5.2008, stř 12:18

No v mém případě to opravdu byl ten termostat. Ze starým jsem jezdil tak na 50-55% a teď to kolísá mezi 80-95%. Ten starý byl v :butthead: Protože jsem ho měl pořád otevřený, šlo to poznat podle teplých hadic od chladiče a to budík ukazoval jen 50-55%.
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 14.5.2008, stř 12:34

Nejlíp to poznáš, když na studeném motoru (např ještě po ránu) šáhneš na hadice od chladiče a jsou teplé :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů